autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Legenda - mechanika
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Legenda - mechanika
PostWysłany: 12:24, 25 03 2006
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Chciałbym zaprezentować wam minimechanikę o roboczym tytule "Legenda".
W skrócie cała idea polega na współtworzeniu opowieści o herosach.


Punkty Legend
PL opisują różne aspekty bohatera, np. "bezszelestny krok", "niezrównany wojownik", "urodzony w siodle".
PL mogą być także nadawane przedmiotom, zwierzętom lub towarzyszom.
Suma PL danego bohatera określa jego ogólną Legendę.

Tworzenie postaci odbywa się z określonej puli PL. Myślę, że dobrą liczbą jest 5. Niewykorzystane PL można zachować na później lub rozmienić na Punkty Opowieści (patrz niżej).

Dodatkowym ograniczeniem jest, to, że poziom pojedynczego aspektu nie może przekroczyć zaokrąglanej w górę połowy ogólnej legendy.

Moc aspektów - stosowana przy testach - rośnie wykładniczo:
0 poziom - 0
1 poziom - 1
2 poziom - 2
3 poziom - 4
4 poziom - 8
itd.

Czyli rumak z aspektem "szybki jak wiatr" (3) będzie dawał do testu 4.


Rodzaje kostek:
Używane są dwie kostki: "biała" - k6 oraz czarna - k10.
Odpowiadają one pierwotnym siłom Światła i Ciemności.
Bohaterowie korzystają domyślnie z białej kostki, a NPCe używają takiej kostki jaką wartość uznają.


Punkty Opowieści (PO)
10 PO to 1 PL
Punkty opowieści mogą być wydawane na zwiększenie szansy powodzenia testu, zmniejszenie obrażeń itp.


Testy:
Podstawą testu jest:
wartość aspektu + wydane PO + rzut wybraną kością.

Aspekty osobiste można było by łączyć w wyjątkowych przypadkach, ewentualnie negocjować stosowanie ich części.

Najpowszechniejszym sposobem łączenia aspektów byłoby jednak łączenie aspektu osobistego i np. przedmiotu:
Przykładowo: aspekt osobisty "urodzony w siodle" plus aspekt wierzchowca "szybki jak wiatr".

Tak więc powinno opłacać się inwestować w przedmioty i popleczników.

Można również działać wspólnie, a także wspierać innych swoimi PO. Wydanie punktu opowieści jest związane z opisaniem przez gracza dodatkowych - mniej lub bardziej istotnych w zależności od kosztu - szczegółów. Można je oczywiście wydawać również w sytuacjach niekonfliktowych.
Bohaterowie mogą (a nawet powinni) także opisywać sukcesy i porażki swoich postaci.



No i przechodzimy do chyba największego problemu, mianowicie używania przez bohaterów czarnej kostki. Każde takie użycie powodowało by wzrost współczynnika Skazy czy czegoś w tym stylu. Wraz ze wzrostem poziomu Skazy była by ona coraz dokuczliwsza fabularnie.
MG mógłby także odpalić taki punkt skazy, co fabularnie powodowałoby krytycznego pecha albo niewyjaśnioną interwencję, a mechanicznie przyjęcie 0 za wynik testu.

Któryś z graczy mógłby ujawnić fakt sięgnięcia przez bohatera do potęgi ciemności. Wtedy punkt skazy byłby wymazywany, ale bohater traciłby poziom w wybranym aspekcie.


Awanse to przyznanie określonej ilości PO. Wartość ta byłaby przyznawana subiektywnie, na podstawie echa jakim odbiły się wydarzenia.
Przykładowo zaciukanie demona na środku pustyni to mniejsze bohaterstwo niż zrobienie tego w środku miasta.
Z tego też powodu wynikła cała zabawa ze Skazą: jeżeli nikt się nie dowie, że bohater skorzystał z siły Ciemności, to w legendzie wciąż pozostanie on krystalicznym.



Obrażnia:
Przy obrażeniach itp. można by stosować ogólną legendę postaci
pomnożoną przez np. 5 jako rodzaj HP.
Obrażenia wynikały by z różnicy testów, ale można by je było zmniejszać punktami opowieści.
Ich interpretacja była by bardzo szeroka: znurzenia, skołowania, zalania krwią itp.
w "obrażeniach" zawierały by się także wszelkie ataki na umysł, wyrzuty sumienia itp.

Dodatkowo myślę o czymś takim jak poziom konfliktu - chodzi o to by dwaj wysokopoziomowcy nie okładali się bez końca. W tym przypadku obrażenia były by mnożone przez ten poziom.

Grupa:
Przy większej ilości przeciwników stosowany byłby przelicznik określający ich efektywną siłę.
Np. 4 zerolegendowców to zagrożenie na poziomie 1
8 - na poziomie 2
16 - na poziomie 3
Oczywiście była by to wartość czysto orientacyjna, raczej jako pomoc rozstrzygania takich sytuacji niż ostre wytyczne.


Oczywiście czekam na opinie i uwagi Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:29, 25 03 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





To wariacja na temat Risusa (klisze) i FATE (Aspekty, punkty losu). Lubię nowoczesne i narracyjne systemy.
Z tym, że u Ciebie są HP-ki. Czyli krok w tył (jak dla mnie).

Skaza - fajny pomysł - pula paskudnych mozliwości dla MG.
Na razie mam mieszane uczucia. Ale chętnie zobaczę jak system się rozwija.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:21, 25 03 2006
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





1. Risusa i Fate oczywiście znam i wcale nie zamierzam się wypierać inspiracji.

2. HP to oczywiście nazwa robocza, aby było wiadomo o co chodzi.
Z chęcią przeczytałbym o innej propozycji odnotowywania wszelkiego rodzaju "ran". Przypominam o konwencji heroicznej legendy - tu nie powinno się padać od jednego ciosu, ani włóczyć przez pół sesji z niesprawną ręką. Z drugiej strony mali nie powinni robić większej szkody dużym, a duzi powinni masakrować małych.
Po za tym im większa czyjaś legenda tym trudniej go zabić.

Jeszcze tak przy okazji to myślałem o tym by HP były nieodnawialne (ewentualnie kosztem PO). Tak więc lecznicze miksturki itp. odpadają.


A rozwijać się właściwie nie ma co, bo jest chyba wszystko co powinno być (oprócz przykładowego świata na który też mam już pomysł).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Legenda - mechanika
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin