autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Silur RPG Workbench - [28.III.2006] Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Silur RPG Workbench - [28.III.2006]
PostWysłany: 07:36, 09 03 2006
Saise
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów





System Silur RPG jest systemem SF osadzonym w klimatach Steampunku - znaczy się nigdy nie wynaleziono elektryczności, wszystko chodzi na węgiel, parę i silur - który jest niedawno odkrytym pierwiastkiem chemicznym, rzadszym niż węgiel ale dający przy spalaniu dużo więcej energii. Świat jest lekko wyniszczony, niebo pokryte jest ciemnymi chmurami dymu i smogu, miasta to wielkie stalowe molochy. Powietrze jest tak skazone ze bez maski filtrującej nie da się oddychać. Świat ten zamieszkują trzy rasy - Ludzie, Sagowie i Arkijczycy. Ludzie, mieszkańcy środka to najszerzej rozpowszechniona rasa, parająca się wszystkim i próbująca przetrwać w niegościnnych warunkach aktualnego świata. Sagowie sami siebie nazywają Najwyższą Rasą. Są wyżsi niż ludzie, ale bledsi i szczuplejsi. Osłabienie fizyczne rekompensują sobie siła umysłu - to spryciarze i cwaniaki, obejmujące urzędnicze stanowiska. Są mafiozami, kupcami, mistrzami gildii. Arkijczycy są nieco niżsi od przeciętnego człowieka i odrobinkę mniej inteligentni co wynika z ich braku zrozumienia sarkazmu, ironii i standardowego poczucia humoru. Są za to dużo twardsi, to oni zajmuja sie ciezkimi zawodami i żołnierką. To jest taki skrót na temat świata - świat ten jest jednak bogatszy, posiada liczne organizacje, religie, 40 profesji, 4 klasy zawodowe etc...

Ficzers:
- 40 Profesji do 4 Klas zawodowych.
- Mechamagia - czyli jak niebezpieczni być magiem, ponadto aż 7 rodzajów magii.
- Obszerny Bestiariusz.
- Wielki Świat pełen niespodzianek, takich jak na przykład ZSSZ - Związek Socjalistycznych Stanów Zjednoczonych.
- Gwarancja że po zakończeniu systemu będziemy go dalej rozwijać w dodatkach Very Happy

Prezentuje też wam materiały poglądowe, czyli wyrywek z działu Profesje i wyrywek z Działu Bestiariusz (Rysunki w dziale Profesje są własne, zaś w dziale Bestiariusz są zapożyczone i służą jako poglądowe). Jest to na razie wersja 0.9, bez korekty ortograficznej:

Download:
[link widoczny dla zalogowanych] Nówka!
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Saise dnia 17:37, 28 03 2006, w całości zmieniany 6 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:53, 09 03 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Coś nam się ostatnio dużo steampunkowych autorek rodzi Smile
Jak znajdę czas to przejrzę, jedyna uwaga to opis ras, które jak widzę do orginalnych nie należą. Sagowie to ukryte Elfy, a Arkijczycy Krasnludy. Przynajmniej tak to wygląda po twoim opisie, jeśli się mylę to mnie popraw Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:57, 09 03 2006
Saise
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów





Odpowiadam: No cóż, opis powyższy jest dosyć pokrótki. Jak zobaczysz potencjalne grafiki to zauważyć różnice. Po drugie... hm, Sagowie są słabi fizycznie, a o elfach ciężko powiedzieć coś takiego np. na podstawie Warhammera Ed.2. Ponadto kazda rasa będzie opisana ze swoimi typowymi zachowaniami, a Sagowie będą się tutaj solidnie wyróżniać Wink Arkijczycy zaś nie są pod względem fizycznym Kwadratowi. Grałeś w starą Magie i Miecz wydawnictwa 'Sfera'? (Instant Klasyk). Bardziej przypominają coś a la Morlok - Dośc prymitywne acz twarde dranie. I oni również będą mieli swoje niezrozumiałe rytuały. Ale wiem, powyższy opis może trochę źle nakierować schematy myślowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:03, 09 03 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Kto robił ilustracje i projektował wygląd? Podobają mi się te teczki i ogólnie skład całości, chociaż miejscami pachnie Wordem. Smile
Opisy profesji także mi się podobają, chociaż klimatu "steampunka" to nie ma, bardziej mi się z SF kojarzy. Smile
Nie czytałem, tylko przeglądałem.
Odnośnie ZSSZ - to musi być dobrze wyjaśnione i najlepiej poparte wiedzą na temat socjalizmu, marksizmu, komunizmu, stalinizmu itp. - bo inaczej będzie elementem humorystycznym, a chyba nie o to chodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:43, 09 03 2006
Saise
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów





Spiesze z odpowiedzią dla Mr. Magnesa:
Odnośnie niewielkiej Steampunkowości. Owszem, w powyżej podananych materiałach nie wyczuje się tego 'smrodku' stali i pary ale w rozdiale 'Świat' i rozdziale 'Technologia' wszystko zostanie wyklarowane o ile mogę użyć takiego słówka. Miejscami pachnie Wordem? Cool Nawet wiem którymi miejscami, nie musisz mówić. Grafiki i Ilustracje (poza ilustracjami w Bestiariuszu... na razie oczywiście) to moje autorstwo. Ciesze się że się w miarę podobają. Do składu używam InDesigna którego dopiero się uczę. Odnośnie ZSSZ - Hm, oczywiście nie mamy zamiaru tego sknocić, na szczęście mój znajomy to wielki miłośnik Historii Socjalizmu i Komunizmu więc na pewno sięgne do niego po rade, ale faktem jest iż sam pomysł na utworzenie ZSSZ był swoistym Czarnym Humorem że się tak wyraże Wink. Odnośnie samych profesji - są już ukończone prawie wszystkie, większość nie ma jednak jeszcze ilustracji, dlatego też ich na razie nie zaprezentowałem, ale to się szybko zmieni. Największą nadzieję w innowacyjności systemu względem pozostałych pokładam w Mechamagii i samym świecie. Ale to się okaże. Wielkie dzięki za aktualne komentarze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:08, 09 03 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Saise napisał:
Grafiki i Ilustracje (poza ilustracjami w Bestiariuszu... na razie oczywiście) to moje autorstwo.


Tak podejrzewałem. Te w Bestiariuszu jakieś znane mi się wydawały. Smile

Cytat:
Odnośnie ZSSZ - Hm, oczywiście nie mamy zamiaru tego sknocić, na szczęście mój znajomy to wielki miłośnik Historii Socjalizmu i Komunizmu więc na pewno sięgne do niego po rade, ale faktem jest iż sam pomysł na utworzenie ZSSZ był swoistym Czarnym Humorem że się tak wyraże Wink.


Czarny humor by był gdyby opisać Stany Zjednoczone takie jak są dzisiaj Wink.

Cytat:
Odnośnie samych profesji - są już ukończone prawie wszystkie, większość nie ma jednak jeszcze ilustracji, dlatego też ich na razie nie zaprezentowałem, ale to się szybko zmieni. Największą nadzieję w innowacyjności systemu względem pozostałych pokładam w Mechamagii i samym świecie. Ale to się okaże. Wielkie dzięki za aktualne komentarze.


Poczekamy, poczytamy, skomentujemy. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:19, 09 03 2006
Saise
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów





Hehe, apetyt rośnie w miarę jedzenia Cool
Odnośnie ilustracji - moim zamiarem jest wykonanie ilustracji tylko własnego autorstwa, ewentualnie 'zatrudniłbym' jeszcze jednego rysownika bo w pojedynke naprawdę ciężko narysować wszystko. Hm. Uznałem że na razie pominę zasade iż nie wystawiam bez ilustracji, dlatego Zupgrejdowałem link do pliku Profesje.pdf. Teraz szanowna publiczności macie już wgląd to 30 z 40 profesji naszego świata. Smacznego i Pozdrawiam.

PS: Przypominam iż powyższe pliki nie przeszły jeszcze korekty ortograficznej Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:06, 10 03 2006
Saise
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów





No, kamień spadł mi z serca. Rozdział Profesje zakończony, tylko rysunki dokończyć i elegancko. Do ściągnięcia na tym linku:

saise.ovh.org/profesjefull.pdf


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:35, 11 03 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Uwagi do składu: przydałoby się, żeby rysunki do profesji nie były zawsze po tej samej stronie (lewej), ale na zmianę (moim zdaniem), dobrze też, gdyby strony były "odbite" - tzn. podzielone na parzyste / nieparzyste (przy wstawianiu mastera wstawiasz dwustronnego w Indesignie).
Uwagi do treści: jak zwykle podoba mi się sposób opisania tego "na luzie", trochę jak w Neuroshimie. Nie przeczytałem całości, bo ciągle jadę na pożyczonym czasie Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:56, 11 03 2006
Saise
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów





Dzięki za rady. Chyba rzeczywiście muszę bardziej 'przeparzyć' te stronki, ale to minuta roboty wieć nie będzie problemu. Co do układu 'Lewa-Prawa'. Już próbowałem ale jakoś tak osobiście mi się nie spodobał Wink Jeszcze wyjdzie w praniu. Co do zawartości. Polecam przeczytać Snajpera, Dealera i Chemika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:03, 11 03 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Czytałem te z ilustracjami. Smile
Tylko takie pytanie do innych: czy tylko ja to czytam? Bo coś mało wypowiedzi. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:53, 11 03 2006
Saise
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów





Też się właśnie zastanawiałem co taki mały ruch, taki brak zainteresowania. :]
PS: Posłuchałem się twoich rad, i ulepszyłem Skład dając parzystość i przeciwstawność profesji. Link do Zupgrejdowanego pliku na górze Tematu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:41, 11 03 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Moje uwagi:
-Podział na typy profesji dosyć standartowy: woj, łotr, uczony, ranger Smile
-Rysunki wymagają szlifu, ale mają fajny klimat. Szczeólnie stopy są źle narysowane (nie abym się zbytnio czepaił Very Happy)
-Podział na umiejętności i zdolności pachnie mi tu nieco Warhammerem 2ed
-Natomiast wybór zdolności przypomina mi bardzo Neuroshimę
-Skład jest bardzo fajny Smile

No i czekam na jakiś zarys mechaniki, bo ciężko mi ocenić bestariusz.
Z tego co widzę, to cechy są procentowe i punktowe, szczerze powiem to wolę gdy prezentują podobne wartości.

No to tyle na razie, ogólnie wygląda to ciekawie ale bez prezentacji mechaniki ciężko coś wyrokować Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:44, 12 03 2006
Saise
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów





Odpowiadam:
Względem rysunków stosuje zasadę "Lepiej takie niż nijakie" lub też ''Może nienajlepsze, ale przynajmniej własne" Cool. Cieszę się że nie są strasznie złe, wolę rysować potwory i pojazdy. Będę się nadal starał. Cieszy mnie też to, że skład się podoba... składu jako takiego dopiero się uczę. Umiejętności rzeczywiście są 'Warhammerowate' bo wydawały mi się odpowiednie, a po odpowiednim tunigu i przeróbkach będą chodzić jak trzeba. Wybór cechy profesji jest iście Shimkowy, daje większe pole do manewru. Dzięki temu z 40 Profesji robi się tak jakby 80. Odnośnie mechaniki dzisiaj dopiero zapadła dezycja że robimy wszystko na K30 (3xK10) więc za niedługo można się spodziewać pierwszych wrzut z mechaniki. Info dla ciebie Quba Very Happy Wszystkie współczynniki będą jednakowo odliczane (Od 1 do 30). Prace wciąż trwają Smile

#Upgrade: Dodałem PDF'ka z pierwszych dwóch stron o Kreacji postaci.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:12, 12 03 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Wiesz rysunki są fajne, mają specyficzny klimat, jedynie te stopy nieco psują dobre wrażenie Wink
Czy macie jakąś koncepcjęodnośnie mechaniki?
Wiecie jak ma wyglądać test, walka, rozwój postaci? Czy dopiero ustaliliście sam rzut 3k10? No i dla czego akurat 3k10? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Silur RPG Workbench - [28.III.2006]
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin