autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> mechanika w SK Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 11:19, 01 01 2008
Frey
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Inicjatywa u ciebie to "mit" (nawiazując do tego że Szabel nawiązał do mitologi Cthulhu). Jest to potwór, jesli W KC tak zrobili to chwała im za to, teraz każdy wie czego nie robić. Inicjatywa w takim przypadku zmienia sie co rounde w zaleznosci od tego co robi gracz.
Powiedzmy 4 graczy po 3 akcje każdy i pięciu przeciwników po 2 akcje każdy to już jakby nie patrzeć 22 inicjatywy...
Do tego rozbierznosc w akacjach może być straszna.
Elf refleks 14 rzuca 2k10 (wpada 10), co daje 24. Elf atakuje 6 razy mieczem w tej rundzie... zanim ktokolwiek inny mrugnie, elfy zabije go ze dwa razy... Powergameing polega zagrać elfem z max refleksem.

Tak wynika z tego co napisałeś.

A zapomniałem dodać że cechy będą na:
wysokości 12-13,

super rozbierzność... to juz u mnie jest większa a ludzie mówią że mała...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:29, 01 01 2008
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





nie atakuje 6 razy mieczem, zaatakuje gora 3 razy, i to przy uzywaniu PW, poniewaz ma refleksu 14, a jak miecz ma 5 opoznienia, to wykona dwa ataki,
maksymalna ilosc akcji jakies wykonasz w turze, zalezna jest wiec od refleksu a nie od Inicjatywy(nie dotyczy to obronnych akcji, co wyjasnilem)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:49, 01 01 2008
Frey
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





o zgrozo... to jeszcze tak to przekombinowane że refleks i inicjatywę osobno się liczy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:11, 01 01 2008
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Shakaras, bez obrazy, ale to co robisz przypomina odpadki z rzeźni - tusza cielęca, kurze łapki z przodu, świńskie z tyłu i ośli łeb. Czy wspomniałem, że z pyska wydobywają się macki?

Użyj jakiejś uniwersalki. To nie boli. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:40, 01 01 2008
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





mowie wam ze sie sprawdzi Wink wyjdzie w testach mechaniki

Frey refleks to cecha, a Inicjatywa to 1K10+Refleks


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:39, 03 01 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Na pierwszy rzut oka mnóstwo liczenia... boję się że rozgrywka z taką mechaniką byłaby turlaniem, turlaniem i turlaniem...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:44, 03 01 2008
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





Omlet rzut jak rzut Wink A co do liczenia, co jest trudnego w dodaniu wyniku 2K10 do jakiejs okreslonej wartosci??
Ale przygotowalem dla graczy, np podczas walki rozwiazanie dzieki ktoremu sami beda decydowac jak modyfikuja test ataku/obrony - to wspomniane Punkty Walki, nie bedzie bowiem umiejetnosci typu Finta, Parada, a gracz sam bedzie decydowal czy PW wydaje zeby zwiekszyc szanse trafienia/obrony, opoznienie broni, obrazenia czy efekt trafienia(np. obalenie, ogluszenie)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Shakaras dnia 12:45, 03 01 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:50, 03 01 2008
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Naprawdę, zastosuj coś prostszego. Już d20 w wariancie OGL byłoby czytelniejsze...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:59, 03 01 2008
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





Szable ;P wiem, ze te macki sa przerazajace, ale przetestuje to, i zobacze jak to wyjdzie w praniu Wink

a co do mechanik...od dobrych chyba 7 lat a moze nawet wiecej, tak ten czas plynie...gram u kolesia w Aphalona, mechanika zmieniona
tam jest tak, do Manewrow dodajesz wynik 2K10, i na podstawie Inicjatywy wyliczasz ile masz akcji, teraz jest tak, ze kazde 11 punktow inicjatywy to jedna akcja - atak/obrona to tez rzut 2k10+ wartosc ataku lub obrony
obrazenia liczone sa tak - to co przejdzie nad obrone przeciwnika dodaje sie do bazowej szkody za bron(oczywiscie ma na to wplyw sila, i wyszkolenie). Mechanika sie sprawdza, walki nie sa dlugie
minus to pancerze - nie ma tu moim zdaniem dobrze tego rozwiazanego
Ja u siebie robie hybryde tej mechaniki, z Krysztalami Czasu(tam byla szybkosc i opoznienie broni), z tym, ze obrazenia u mnie beda z kostki, a nie z roznicy Very Happy

Dlatego, wyjdze w praniu ta mechanika, i zobaczymy - ja sie nie bede upieral Razz jak bedzie nedznie to wprowadze inna mechanike...za jakis czas dopisze cos jeszcze na temat tej mojej mechaniki, moze bedzie dzieki temu jasniej

PS
relacje z testow naturalnie zdam na forum Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Shakaras dnia 14:00, 03 01 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:01, 03 01 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





A przykładowo jak wyobrażałbyś sobie walkę pięciu graczy z siedemnastoma NPCami rozliczając APeki?
Aphalon, KCty... straszne tytuły, szczególnie druga pozycja pod względem mechaniki zabijała x_x


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:10, 03 01 2008
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





<Aphalon, KCty... straszne tytuły, szczególnie druga pozycja pod względem mechaniki zabijała x_x>
kwestia dobrego kalkulatora Wink
17 enpisow przeciwko 5 BG - to raczej pewna smierc tych drugich...
Ponadto za grupe moge rzucic raz K10 i dodac do Refleksu, a nie rzucac osobno dla kazdego(miejac rozpiski enpisow nie sprawi to problemu)
Przykladowo trafia sie 17 typowych bandziorow, Refleks 11, rzut K10 4, to mamy 15 inicjatywy, gracze rzucacja za siebie - plan ustawienia gdzie kto jest. I jedziemy Very Happy
Specjalnie dla ciebie zrobie taki test Very Happy

oczywiscie alternatywa jaka rozwazam, jest wycofanie inicjatywy i pozostawienie samego refleksu jako wyznacznika kolejnosci akcji


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Shakaras dnia 14:13, 03 01 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:47, 03 01 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Nie, nie chodzi mi o Inicjatywę - ta powinna być rozliczana w walce, chodzi mi o punkty akcji - liczenie tak wielkiej ilości manewrów byłoby chyba niewykonalne na tej mechanice...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:01, 03 01 2008
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





Omlet Smile
nie ma punktow akcji...
Masz ograniczenie wynikajace z Refleksu, suma opoznienia wykonanych w turze akcji nie moze byc wieksza niz refleks
Jak masz np. refleksu 10, to mozesz np. wykonac 5 akcji z opoznieniem 2, jak bron np. palasz ma opoznienie 6, to wykonasz jeden atak palaszem w turze..chyba, ze masz talent - umiejetnosc walka, i zadecydujesz ze wydajesz punkt tego talentu na obnizenie opoznienia broni o 1 z 6 na 5, wtedy dasz rade wykonac dwa ataki przy refleksie 10.
Akcja defensywna natomiast obniza Inicjatywe(na refleks tez ma wplyw),
Przyklad
postac refleks 12, bron palasz opoznienie 6, rzut na inicjatywe 7 czyli inicjatywa 19
Powiedzmy, ze jest ktos szybszy od tej postaci, jego atak bedzie wczesniej niz atak palaszem - gracz decyduje sie bronic przed tym atakiem palaszem, co powoduje, ze jego inicjatywa spada z 19 do 13(19-6)
Dlatego swoja akcje zadeklaruje dopiero w 13 momencie tury

Wyglada to tak - Deklaracja - opoznienie = moment wykonania
Gdyby z 19 inicjatywy, w momencie swojej deklaracji, zadeklarowal atak tym palaszem z opoznieniem 6, to akcja zostalaby wykonana w 13 momencie tury. Jezeli w miedzy czasie musialby zdecydowac sie na obrone przed przeciwnikiem, to moment deklaracji zostalby przesuniety na Inicjatywa - 6
Ja na te testy postaram sie zalatwic kamerke cyfrowa i to nagram Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:37, 03 01 2008
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Mógłbym znowu narzekać na potworność tej mechaniki. Jednak tego nie zrobię. Nie ma co sobie psuć krwi na walenie głową w mur.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:47, 03 01 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Szabel - to po co to robisz? Depresja z powodu niskiego postcountu? Wink
Shakaras - tak naprawdę mam jedną jedyną radę - testuj, testuj, testuj. Turlaj ile się da, rób przykładowe postacie, przykładowe potwory, bitwy, potyczki. Turlaj, turlaj, turlaj. I mimo że wygląda to na razie dość strasznie, to życzę powodzenia, szczególnie że wiem jaką może przynieść satysfakcję stworzenie działającej mechaniki Wink
Tylko że mi zajęło to prawie dziesięć lat Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mechanika w SK
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin