autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> mechanika w SK Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 21:43, 03 01 2008
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Tak ogółem ujmując to tworzysz lżejsze IMO KC. Więcej możliwości,procentów nie ma ale o kryształy nadal można się potknąć. Mechanika nie jest skomplikowana jeśli przeczytać dokładnie. Ale za dużo tego. Ch**** gadam maistremem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:21, 04 01 2008
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





Wyjdze w praniu, jak sie nie sprawdzi, to sie uzyje czegos innego


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:09, 15 02 2008
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





Ok siegne jednak po Q10, jednak system talentow pozostanie, tzn Umiejetnosc Walki, bedzie zwac sie Rebajlo - pozostana punkty talentow. Na razie modle sie nad ta mechanika, jak wymodle to napisze cos konkretniejszego.

Mechanika Q10 a Skruszone Krainy

1) Atrybuty
Atrybuty to Cechy: Krzepa, Wytrzymałość, Zwinność, Refleks, Intelekt, Zmysły, Duch, Charyzma. A także wynikające z nich Fantazja, Moc, Żywotność, Próg Ran, Atak i Obrona
Tak to wygląda w zamyśle. Wartość cech waha się od 1 do 6, przeciętne jest 2, a w wypadku różnych ras, pewne cechy mają przeciętny poziom 3.
• Fantazja to suma Intelektu, Zmysłów, Ducha i Charyzmy, podzielona przez 4(z zaokrągleniem w dół). Fantazja pozwala wpływać na losy bohaterów – jest w pewnym sensie odpowiednikiem Pustki z L5K.
• Moc wynika z Ducha(5*Duch), określa jak wiele zaklętych przedmiotów postać może używać, i jak wiele promieniowania mocy może wytrzymać bez utraty zdrowia, poczytalności czy nawet życia.
• Żywotność wynika z Wytrzymałości. Dzieli się na Ogólną[8+Wt], oraz ze względu na lokacje Głowa[1+Wt], Tułów[4+Wt], Ręce[2+Wt] czy Nogi[3+Wt]. Żywotność oznacza jak wiele ran można otrzymać bez utraty zdrowia, czy nawet życia.
• Próg Ran określa jak silny musi być cios by zadać nam ranę. Wynika on z Wt, i równa się podwojeniu tej cechy. PR=Wt*2.
• Atak i Obrona. Według Q10 by trafić należy uzyskać w teście ataku więcej niż wynosi wartość obrony przeciwnika. Tak i jest w SK, podobnie by parować atak przeciwnika należy przebić wartość jego Ataku. Atak liczony jest ze zwinności, a Obrona z refleksu. Atak =5+(5*ZW), Obrona=5+(5*REF).
2) Umiejętności
Prócz cechy postać będzie posiadała umiejętności. Ich poziom waha się od 0 do 7. Znacznie łatwiej je rozwijać. System umiejętności niczym nie różni się od swoich odpowiedników w takich systemach jak L5K, 7 Mórz itd. Znajdą się tutaj jeździectwo(lecz nie tylko konne), skradanie się, medycyna, alchemia, walka bronią, czy doliniarstwo. Będą też takie umiejętności, jak maszynomagia(czyli tworzenie urządzeń napędzanych magiczną energią, i/lub wywołujących magiczne efekty), czy somancja(oparta na alchemii i medycynie wiedza, pozwalająca modyfikować żywe organizmy).
3) Talenty
Niektórzy mowianie posiadają zdolności znacznie zwiększające ich umiejętności. Mowa tu o Talentach. Dzięki nim można znacznie poprawić wynik swoich akcji. Są różne Talenty, które wpływają na określone umiejętności i sytuacje. Dzięki nim można zwiększyć pule kostek rzuconych w teście, pule kostek jakie można zatrzymać, otrzymać darmowe podbicia zwiększające efekt, co może mieć np. wpływ na obrażenia w walce, właściwości wykonanego przedmiotu czy efekt użytych mocy magicznych. Talenty mają poziom od 1 do 5. Przykładowymi Talentami mogą być Rębajło, Złota Rączka czy Nawiedzony. Które odpowiednio mają wpływ na walkę, rzemiosło i magię.
4) Mowianie
Mowianami nazywa się przedstawicieli inteligentnych gatunków zamieszkujących Skruszone Krainy. Są to ludzie, elfy, fauny, centaury, żarptaki i inne. To do którego gatunku przedstawicielem jest postać, ma wpływ na jego cechy bazowe, a także cechy specjalne(które mają wpływ na testy).
Gatunek a cechy.
Ludzie +1 Duch
Centaury +1 Krzepa
Fauny +1 Zwinność
Reptiliony +1 Intelekt
Hobgobliny +1 Wytrzymałość
Żarptaki +1 Zmysły
Krasnoludy +1 Charyzma
Orki +1 Wytrzymałość
Dodatkowo na początku przy tworzeniu postaci, można przeznaczyć 1 punkt na dowolną cechę.
Cechy specjalne. Każdy gatunek będzie posiadał dwie cechy specjalne. Zastanawiam się nad nazwami i działaniem tych cech. Mam oczywiście koncept jak to ma wyglądać.
Przykładowo:
Krzepa Dwóch Ciał, dla centaurów. Centaury testują Krzepę dodatkową kostką, dotyczy to także obrażeń,. Próg Ran i Żywotność liczona jest z Krzepy a nie Wytrzymałości.
Twarda Sztuka, dla hobgoblinów. Testy Wytrzymałości wykonywane są dodatkową 1K10. Próg Ran zwiększony jest o 2.
Żywotny, dla ludzi. Żywotność jest o 1 punkt wyższa niż wynika to z cechy i zasad, dotyczy to także Żywotności Ogólnej jak i Żywotności lokacji.
5) Na razie to tyle, będę się jeszcze zastanawiał nad mechaniką, i rzecz jasna bardziej ją sprecyzuje i rozpisze(także listę umiejętności, talentów itp., i ich działania)

PS
Co myslicie o tescie inicjatywy, na poczatku starcia/tury wykonywany na podstawie Umiejetnosci Walki i Refleksie. Np. Walka rapierem 3, Refleks 2, to rzut 3K10 i zatrzymanie wynikow z 2K10
??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Shakaras dnia 14:45, 15 02 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
mechanika w SK
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 3 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin