autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> "Napowietrzni małpiopiraci" - worklog Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 17:57, 14 11 2005
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
Co do mechaniki - nie będzie wiader. 10 to ekstremalne maksimum


Obecna koncepcja mechaniki to "autorska" plus wersja d20.
Ciągnąc dalej twoją propozycję: Zastanawiam się, czy nie oprzeć wszystkiego o umiejętności. Rasowe bonusy do cech (średnia z możliwością zmiany -1/+1) były by po prostu startowymi modyfikatorami do umiejętności.

Cytat:
Każdy wynik 4+ to sukces. Akcja ma okręsolą trudność, czyli ilość sukcesów jakie trzeba uzyskać.

Przy takim założeniu trudne testy będą niemożliwe do zdania fuksem. Kto nie będzie miał określonej ilości kości nie będzie miał szans go zdać. Trzeba by się zastanowić, czy to dobre rozwiązanie.
Alternatywą może być zawsze 1 wymagany sukces (ale większą ich ilość można zawsze lepiej zinterpretować) przy zmiennym poziomie sukcesu. W takim przypadku nawet jedną kostką masz szansę przeskoczyć np. poziom trudności 6. Przy okazji o jakich kościach rozmawiamy? k6?

Cytat:
Co do wierzeń - mi tu pasuje kilka wiar: voodoo, szamanizm ogólnie

Zgadzam się jak najbardziej. Z tym, że rozmawiamy tutaj na jakby dwóch różnych płaszczyznach. Ty piszeszesz bardziej o "religijnych praktykach", ja o tym, jak to wygląda "na prawdę". Dla demona szczęścia/pechu nie jest istotne, czy odbywają się ku jego czci roots-party w dżungli, czy lemarscy "miejscy" złodzieje w sekretnej kapliczce zostawiają mu fanty aby zapewnić sobie powodzenie w nocnym wypadzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:06, 14 11 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





mozecie sie z łaski swojej odwalic od woodoo?

nie lepiej csie zainteresowac religiami ameryki poludniowej,
jakimis aztekami, olmekami, itp. bedzie bardziej pasowalo do
klimatu i malp i kontynentu.

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:26, 14 11 2005
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
mozecie sie z łaski swojej odwalic od woodoo?

A dlaczego Cię to tak zabolało?
A tak poważniej to - przynajmniej dla mnie - hasło woodoo jest na razie własnie hasłem. Rodzajem "słowa klucza" określającego pewien typ nawet nie tyle wierzeń, co obrządków.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:25, 14 11 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





jedno z moich osobistych nielubien po prosta. interesuje sie woodoo
i denerwuje mnie, jak ktos posluguje sie ta nazwa jako blizej niesprecyzowanym
prymitywnym wierzeniem z obowiazkowymi zombie i laleczkami.
podobnie srednio lubie uzytkowe podejscie do religii w wiekszosci rpgow.
cz sie lubi, czy nie lubi religii, to jeden z podstawowych fundamentow
swiata i cywilizacji. nie jestem za bardzo wierzacy - pisze to z nazwijmy
antropologicznego punktu widzenia.

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:44, 14 11 2005
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Po części Cię rozumiem.
Tak niestety jest z większością rzeczy o której ma się większe pojęcie od "obiegowej opinii".
Mogę Cię jedynie zapewnić, że jak już wspomiałem nie zamierzam ani używać nazwy woodoo,, ani wprowadzać mrugając okiem jakiejkolwiek kalki.

Może sprecyzujesz, co rozumiesz przez "uzytkowe podejscie do religii w wiekszosci rpgow"?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:20, 14 11 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





sil napisał:
Po części Cię rozumiem.
Tak niestety jest z większością rzeczy o której ma się większe pojęcie od "obiegowej opinii".
Mogę Cię jedynie zapewnić, że jak już wspomiałem nie zamierzam ani używać nazwy woodoo,, ani wprowadzać mrugając okiem jakiejkolwiek kalki.


to twoj system. rob z nim, co chcesz. az taka mimoza nie jestem.

Cytat:

Może sprecyzujesz, co rozumiesz przez "uzytkowe podejscie do religii w wiekszosci rpgow"?


to, ze w wiekszosci rpg(szczegolnie fantasy) bog robi za maszynke do
dawania mocy, wysylania swoich przedstawicieli niszczacych/ratujacych
swiat i gubienia poteznych artefaktow. dodatkowo otrzymujemy losowo
wybierany panteon skladajacy sie z boginii milosci, boga wedkowania
i boga robienia pod siebie. zaden z tych nie wplywa w zaden sposob na
kulture, jesli juz to minimalnie i sa oni opisani gdzies z tylu podrecznika
obok cen korzystania z wychodka i innych rownie potrzebnych rzeczy.
kolejna specyficzna cecha religii w rpgach jest to, ze latwo ja wymienic
lub wyrzucic. Gardhak Drapiacy-Sie-Po-Jajach moze byc latwo wymieniony
przez Mordhaka-Bez-Jaj. obaj sa plascy i banalni.

dlatego wszyscy olewaja religie w rpg - jest nudna i nie ma wiekszego
na odgrywanie, kulture, itp. wystarczy zas przeczytac kilka mitologii
lub swietych ksiag, o ksiazkach o religioznawstwie i antropolgii tu nie
wspominam, zeby zobaczyc, co i ile takie ustrojstwo moze wniesc do
swiata.
ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:21, 14 11 2005
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





Religia?

Hmmm...wspomniałem wcześniej o "Drodze na Zachód" - czyli legendzie o Małpim Królu.
Motorem postępu (i rozwoju) kultury jest często religia.
Myślę więc, że małpiaki powinny mieć świetnie wykształcony panteon ludzkich i małpich bogów na wzór buddyzmu czy hinduizmu.

Polecam właśnie jako lekturę, właśnie "Drogę na Zachód"...
Małpi Król wyrasta na ostrego kozaka!
Typowo małpim podstępem zdobywa nieśmiertelność.
Spuszcza wpiernicz kilku bogom a na koniec dostaje propozycje zostania Buddą!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:38, 14 11 2005
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
to twoj system. rob z nim, co chcesz. az taka mimoza nie jestem.

Napisałem to co napisałem, bo po prostu tak chcę (czy raczej nie chcę) zrobić, a nie dlatego, żeby zrobić Ci przyjemność.

Cytat:
To, ze w wiekszosci rpg(szczegolnie fantasy..

Zgadzam się ze wszystkim co napisałeś. I szczerze pisząc mnie również to drażni. Nie chcę tutaj pisać, że tak na pewno nie będzie w tym przypadku, ale będę się starał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:07, 14 11 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Owszem, religia w rpg powinna odgrywać ważną rolę, ale czepianie się voodoo jako potocznego synonimu wierzeń w duchy i dość praktyki kultu to przesada... chodzi o pewien stereotyp, który V-D wokół siebie tworzy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:18, 14 11 2005
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





Z tego co mi wiadomo obecne voodoo różni się dość mocno od tego czym było kiedyś gdyż zasymilowało się bardzo szybko z religią chrześcijańską.
Na dzień dzisiejszy dawne bóstwa i duchy voodoo są postrzegane jako awatarzy lub inne aspekty religijno-filozoficzne chrześcijańskich świętych.

Prozac jest wrażliwy na tym punkcie - więc proszę go nie drażnić.
Ma zaszyte usta więc proszę także nie karmić go solą bo mi się chłop rozleci na kawałki... Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:38, 14 11 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





revolver napisał:
Z tego co mi wiadomo obecne voodoo różni się dość mocno od tego czym było kiedyś gdyż zasymilowało się bardzo szybko z religią chrześcijańską.
Na dzień dzisiejszy dawne bóstwa i duchy voodoo są postrzegane jako awatarzy lub inne aspekty religijno-filozoficzne chrześcijańskich świętych.


hmmm, revolver, hmmm. odwrotnie. chrzescijanscy swieci sa postrzegani
jako aspekty roznych loa(tak w skrocie). jeslo ktos wykladu na temat
voodoo, to moge zalozyc oddzielny watek. bo robimy syf w temacie sila.

Cytat:

Prozac jest wrażliwy na tym punkcie - więc proszę go nie drażnić.
Ma zaszyte usta więc proszę także nie karmić go solą bo mi się chłop rozleci na kawałki... :twisted:


zaszyty nie jestem. mam za to jako tatuaz veve oguna badagris
i zamierzam zrobic sobie kolejny veve. mam nadzieje, ze loa
nie obraza sie na bialasa bez inicjacji.

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:11, 15 11 2005
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





Myślę, że przydałoby się żebyś się podzielił odrobiną fachowej wiedzy.
Widać, że w temacie siedzisz mocno i masz solidne informacje dotyczące tematu.

Voodoo (czy raczej Voodou) jest tematem cholernie nośnym choćby ze względu na swoją tajemniczość i hermetyczność a mało go jakoś w RPG głównie ze względu na na małą ilość rzetelnych informacji.

Wiem jedynie, że jest to religia wyrosła z chrześcijaństwa i afrykańskich wierzeń "Yoruba" zatem poproszę pięknie o ładny wykład!

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:45, 15 11 2005
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Także chętnie przeczytałbym taki ładny wykład.
Chyba najlepiej będzie umieścić go osobnym wątku. A może można by założyć osobny dział, np. inspiracje, gdzie były by umieszczane tego typu rzeczy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:09, 11 12 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Jak idą prace nad systemem? Czy może broń Boże umarły?!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 03:27, 07 01 2006
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Witam po przerwie Smile
Prace nie stanęły, tylko chwilowo śpią zimowym snem od czasu do czasu przewracając mi się w głowie na drugi bok. Na pewno nie zamierzam tego odpuścić.

Tak swoją drogą to w międzyczasie wziąłem się za krótki, szybki i zimowy [link widoczny dla zalogowanych]. Jednak po pierwsze nie miałem zbyt wiele czasu, po drugie chyba za bardzo dałem się temu rozrosnąć, przy okazji trochę się gubiąc. Czas poobcinać gałązki i skończyć spisywać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
"Napowietrzni małpiopiraci" - worklog
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 3 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin