autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Trekt zarys świata i mechaniki Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 10:20, 22 01 2008
tecbug
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Szabel napisał:
Gra MA być militarystyczna, czyli misje specjalne, bitwy, ew. survival horror można na tym poprowadzić. Niestety z tego co tu widzimy raczej militaryzmem nie epatuje - bardziej militarystyczny jest SCRPG który pretenduje do miana uniwersalnego. Do tego jeszcze RPO się szykuje do zajęcia tej niszy w polskim RPG.

Mozesz napisac dlaczego? Czego brakuje? Wiecej opisow broni, przyklad walki, przykladowe misje?
Szabel napisał:
EDIT: A historyjka ma poważną bolączkę - popełniasz błąd znany z brukowej fantastyki: wszystko łatasz magią/supertechnologią, co w tej konwencji gryzie w oczy jak wściekły doberman.

Gdzie??
Szabel napisał:
EDIT 2: No i jeszcze tak strasznie sucho to opisujesz...

To specjalnie. Nie lubie barwnych rozpisow na temat jednego szczegolu, jak to jest np. w podreczniku DnD. Ale to kwestia gustu

Jagmin, nie zgodze sie tu z toba. Na wiele gier wlasnie 4,5,6 wypada najczesciej - sprawdzone w praktyce. k4 rzeczywiscie jest nieporeczne ale ma mniejszy rozrzut niz np 2k6: 2-12.
Rzeczywiscie prawdopodobienstwo wyrzucenia krytyka (porazki i sukcesu) jest bardzo male - to zmienie.
k20 to dla mnie "zbyt losowa" kostka Smile W QUED4 staralem sie aby glownie statystyka postaci i sposobnosc zrobienia czegos (np pozycja strzelecka, dystans i predkosc celu) mialy wiekszy wplyw niz turlanie.
Mam do Ciebie pytanko: probowales grac na 2k4? Ja probowalem wielu mechanik i moim zdaniem 2k4 najlepiej pasuje do militarnego systemu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:16, 22 01 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Grałem z kośćmi, bez kości z kartami z różnymi wariantami kości wiec odpowiedź brzmi tak. Poza tym projektuję wzory kości jak też same kości. Mi nie chodzi co najczęściej wypada w praktyce. Pisałem o tym tylko dlatego że nie 4, 5, 6 a samo 5 jest statystycznie najczęstsze. Poza tym nie neguję zalet 2k4 jako rozpiętości wyników ale jako kości. Póki nie będzie popularnej kości k4 która sie dobrze turla polecam k8 z podwojonymi cyframi od 1 do 4. Takie kości są dostępne albo do zrobienia.

Co do świeżości i militaryczności mechaniki to nie widzę tu nic ani świeżego ani militarnego. Ten schemat testu wykorzystują choćby dwie najbardziej znane gry czyli D&D i Cybepunk 2020. Prędzej jako kość stricte militarną widziałbym k100 jako najdokładniejszą. Ale to już tylko moje odczucie a nie jakaś porada.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:07, 22 01 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Te "podwójne" K8 to całkiem niezły pomysł, tylko bardzo drogi w wykonaniu... dlatego łatwiej zmienić kość niż wykładać setki złotych na nowe kawałki plastiku...
Jagmin ma racje - rzucając K4 oszustwa są bardzo łatwe - ta kostka praktycznie wcale się nie toczy, chyba że rzucić ją o kafelki Very Happy Kostka nie toczy się - frajdy brak Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:15, 22 01 2008
tecbug
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





k12 ze sciankami 1,2,2,3,3,3,4,4,4,5,5,6 (na przyklad) zalatwilaby sprawe, ale mysle, ze taniej wyjdzie kupic 2k4 niz robic taka kosc na zamowienie.

A jezeli juz o kosciach na zamowienie rozmawiamy, da sie zrobic lepiej turlajace sie k4 (np. z zaokraglonymi rogami)?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tecbug dnia 15:16, 22 01 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:23, 22 01 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





tecbug napisał:
A jezeli juz o kosciach na zamowienie rozmawiamy, da sie zrobic lepiej turlajace sie k4 (np. z zaokraglonymi rogami)?


Zapytaj Q-Workshop. Najlepsze k4 to k8/2 (albo specjalnie oklejona kósemka). Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Magnes dnia 15:23, 22 01 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:27, 22 01 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Magnes, toż o tym mówimy Razz

tecbug, też o takiej kości mówiłem bo sam ją wykonałem. Jednak wykonanie na zamówienie k8 jako k4 nie jest takie drogie. Po pierwsze można zrobić to za darmo bo wystarczy opracować ładny wzorek i pchnąć na forum QW a potem taka kość nie więcej niż 5.50 będzie kosztowała. Oczywiście autor pomysłu dostaje parę za darmo. Polecam też umówić się z producentem kości co do wydania systemu, wtedy kości pod system są jeszcze tańsze (moje Pentagramy np. Smile ).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Trekt zarys świata i mechaniki
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin