autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Trekt zarys świata i mechaniki Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Trekt zarys świata i mechaniki
PostWysłany: 16:50, 18 01 2008
tecbug
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Oddaje do waszej oceny zarys mojego systemu RPG, nad ktorym caly czas pracuje (mam juz 46 stron podrecznika).
Piszcie wasze komentarze, uwagi, co sie podoba a co nie. Wszelkie opinie sa dla mnie wazne (dotyczace swiata, lub mechaniki QUED4).

[link widoczny dla zalogowanych] (628KB, 8 stron)

Troche bardziej okrojone informacje znajdziecie tez na stronie: [link widoczny dla zalogowanych] i [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:07, 18 01 2008
Vector
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Wszystko wygląda w porządku, tylko... brak mi tu klimatu. To co do tej pory napisałeś bardziej przypomina mi zarys gry video, niż zarys gry fabularnej. Jakoś nie widzę siebie grającego czy mistrzującego w wymyślonym przez ciebie świecie - ale to dopiero część pracy, więc z oceną póki co się wstrzymam.


Wiem jak mógłbyś zmniejszyć płytkość swojego świata. Moja rada - dodaj obcą, tajemniczą rasę, która niegdyś zamieszkiwała przedstawioną planetę i zostawiła po sobie np. setki kilometrów podziemnych, futurystycznych korytarzy, przedziwne budowle, oraz mroczne i potężne artefakty itd. itp.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vector dnia 17:19, 18 01 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:35, 19 01 2008
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





@tecbug
Tępo budowy cywilizacji na palnecie jest zastraszające... Do tego przeraża mnie użycie słowa POPULARNY w stosunku do dziko żyjących zwierząt, oraz stosowanie ziemskich taksonów w stosunku do obcego życia.

Mechanicznie - rzut 2k4 jest trochę dziwny, ale to akurat małe piwo. Nie wyobrażam sobie natomiast, że jako MG miałbym sam ustalać inicjatywę w walce - gwarantowane wykłucanie się z graczami.

@Vector
Tajemnicze rasy i pozostałości po nich są skrajnie wtórne. Razz Inna rzecz, że świat rzeczywiście raczej płaski(nie mówię tu o pagórkach z prezentacji). Brak mu dynamizmu, silnie zarysowanych konfliktów itp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:49, 19 01 2008
Vector
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Szabel - Jasne, że są skrajnie wtórne. Ale tak na szybko to ciężko jest wymyślić coś nowego i oryginalnego, a jednocześnie sprawdzającego się tak dobrze jak klasyczna obca, tajemnicza cywilizacja. To była raczej taka mała rada - co wypadałoby zmienić, żeby efekt był lepszy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:10, 19 01 2008
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Tak, ale to i tak jest w sumie odsuwanie problemu właściwego od siebie skoro system ma być militarystyczny. Tu potrzeba wojny i walczących w niej frakcji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:15, 19 01 2008
Frey
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Fakt inicjatywa losowa, bo tak trzeba to nazwać, jakoś mi nie pasuje.

Klimat s-f mnie jakoś nie kreci, choć jest kilka ciekawych światów s-f.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:21, 19 01 2008
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Właśnie ona nie jest losowa, ani oparta na statach. Inicjatywa jest MGwidzimisiowa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:19, 21 01 2008
tecbug
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Szabel napisał:
Tępo budowy cywilizacji na palnecie jest zastraszające...

...Tempo szybkie? (jak rozumiem). Zauwaz, ze budowniczymi przede wszystkim sa roboty.
Chyba ze cos tępo napisalem... Smile
Szabel napisał:
Do tego przeraża mnie użycie słowa POPULARNY w stosunku do dziko żyjących zwierząt, oraz stosowanie ziemskich taksonów w stosunku do obcego życia.

Popularny - tzn. czesto wystepujacy.
Chodzi Ci o 'gatunek'?
Szabel napisał:
Mechanicznie - rzut 2k4 jest trochę dziwny, ale to akurat małe piwo. Nie wyobrażam sobie natomiast, że jako MG miałbym sam ustalać inicjatywę w walce - gwarantowane wykłucanie się z graczami.

Wszyscy ktorzy grali w mechanike 2k4 uznali, ze to jedna z najlepszych mechanik wymyslonych dla RPG. Jeden znajomy nawet zastapil malo mu wygodna mechanike z wiedzmina na 2k4. Ale to juz kwestia gustu, moze jakbys zagral to bys sie przekonal Smile
Inicjatywa - moim zdaniem to jest najlepszy sposob, bo zadne statystyki, ani rzuty koscia nie pomoga jezeli zaskoczysz przeciwnika strzalem w leb. Co do wyklucania, to ja wlasnie sie czesto wyklucalem, ze mimo lepszej mojej pozycji przeciwnik atakuje pierwszy, bo lepiej mu sie kosci poturlaly - to dla mnie byla bzdura i dlatego tak to zrobilem w QUED4.
Frey napisał:
Fakt inicjatywa losowa, bo tak trzeba to nazwać, jakoś mi nie pasuje.

Losowa to ona nie jest, MGwidzimisiowa - pasuje Smile To wlasnie MG, na podstawie pozycji i ogolnej sytuacji taktycznej (najczesciej rozrysowanej na kartce) ocenia, kto ma najlepsza pozycje do np. oddania strzalu.
Hehe, przyzjancie ze przynajmniej jest to oryginalne, a nie oklepana turlana inicjatywa Wink

Szabel napisał:
Inna rzecz, że świat rzeczywiście raczej płaski(nie mówię tu o pagórkach z prezentacji). Brak mu dynamizmu, silnie zarysowanych konfliktów itp

Vector napisał:
brak mi tu klimatu.

Hmm, to mnie zmartwiliscie, myslalem ze klimat wlasnie jest - masa lokalnej zwierzyny, 3 strony konfliktu rozniace sie ideologiami, sztuczna swiadomosc (w sumie nie napisalem ze buduje armie robotow, ale buduje:) ), zawirusowani zombie, mutanty.
Co do cywilizacji, to: "Tuż przed wojną jedna z grup wojskowych odkrywa pozostałości po niezidentyfikowanej cywilizacji, która do niedawna zamieszkiwała te rejony." Koncowka rozdzialu 3.1.

A ze klimaf SF wiekszosci nie kreci, to zdaje sobie z tego sprawe. Mnie kreci o wiele bardziej niz fantasy, ale to temat na inna dyskusje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:59, 21 01 2008
Vector
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Widzisz, klimat nie zależy od ilości stron konfliktu czy od stopnia zmutowania miejscowej zwierzyny. Tworzą go pewne smaczki i oryginalne pomysły, których, niestety, w twojej pracy nie ma zbyt wiele. Oczywiście - to się zmieni, bo jestem pewien, że rozwiniesz ten element. Póki co, całość jest zbyt... sterylna? Przewidywalna? Nie wiem nawet jak to nazwać. Powodzenia.

Cytat:
Co do cywilizacji, to: "Tuż przed wojną jedna z grup wojskowych odkrywa pozostałości po niezidentyfikowanej cywilizacji, która do niedawna zamieszkiwała te rejony." Koncowka rozdzialu 3.1.


Biję się w pierś - nie doczytałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:30, 21 01 2008
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





tecbug napisał:
Szabel napisał:
Tępo budowy cywilizacji na palnecie jest zastraszające...

...Tempo szybkie? (jak rozumiem). Zauwaz, ze budowniczymi przede wszystkim sa roboty.
Chyba ze cos tępo napisalem... Smile


Ale żeby od razu w 102 dni zbudować cywilizację po rozbiciu? Naciągane i to mocno.

tecbug napisał:
Szabel napisał:
Do tego przeraża mnie użycie słowa POPULARNY w stosunku do dziko żyjących zwierząt, oraz stosowanie ziemskich taksonów w stosunku do obcego życia.

Popularny - tzn. czesto wystepujacy.
Chodzi Ci o 'gatunek'?


Nie o gatunek, choć na chama mógłbym się przyczepić, a o słowa "ssak", "ptak", "insekt", "gad". Na innych planetach ewolucja mogła przebiegać w skrajnie odmienny sposób.

tecbug napisał:
Szabel napisał:
Mechanicznie - rzut 2k4 jest trochę dziwny, ale to akurat małe piwo. Nie wyobrażam sobie natomiast, że jako MG miałbym sam ustalać inicjatywę w walce - gwarantowane wykłucanie się z graczami.

Wszyscy ktorzy grali w mechanike 2k4 uznali, ze to jedna z najlepszych mechanik wymyslonych dla RPG. Jeden znajomy nawet zastapil malo mu wygodna mechanike z wiedzmina na 2k4. Ale to juz kwestia gustu, moze jakbys zagral to bys sie przekonal Smile


Piszę tylko, że wydał mi się dość nietypowy. To nie znaczy że jest zły - nie musisz się bronić. Smile

tecbug napisał:
Inicjatywa - moim zdaniem to jest najlepszy sposob, bo zadne statystyki, ani rzuty koscia nie pomoga jezeli zaskoczysz przeciwnika strzalem w leb. Co do wyklucania, to ja wlasnie sie czesto wyklucalem, ze mimo lepszej mojej pozycji przeciwnik atakuje pierwszy, bo lepiej mu sie kosci poturlaly - to dla mnie byla bzdura i dlatego tak to zrobilem w QUED4.


To daj choćby stałą inicjatywę z modyfikatorami za różne sytuacje rozpisanymi, a bez elementu losowego. Jako gracza jak i MG takie rozwiązanie doprowadziłoby mnie do szewskiej pasji.

tecbug napisał:
Frey napisał:
Fakt inicjatywa losowa, bo tak trzeba to nazwać, jakoś mi nie pasuje.

Losowa to ona nie jest, MGwidzimisiowa - pasuje Smile To wlasnie MG, na podstawie pozycji i ogolnej sytuacji taktycznej (najczesciej rozrysowanej na kartce) ocenia, kto ma najlepsza pozycje do np. oddania strzalu.
Hehe, przyzjancie ze przynajmniej jest to oryginalne, a nie oklepana turlana inicjatywa Wink


Oklepane jest wieszanie za dużo na MG. Razz Wink

tecbug napisał:
Szabel napisał:
Inna rzecz, że świat rzeczywiście raczej płaski(nie mówię tu o pagórkach z prezentacji). Brak mu dynamizmu, silnie zarysowanych konfliktów itp

Vector napisał:
brak mi tu klimatu.

Hmm, to mnie zmartwiliscie, myslalem ze klimat wlasnie jest - masa lokalnej zwierzyny, 3 strony konfliktu rozniace sie ideologiami, sztuczna swiadomosc (w sumie nie napisalem ze buduje armie robotow, ale buduje:) ), zawirusowani zombie, mutanty.


Zawirusowani zombie, mutanty?

Co do frakcji. Nic o tym nie pisałeś. Ze skrótu świata dowiadujemy się głównie, że było wojsko i piraci, ci pierwsi skopali tych drugich, ustanowiono konstytucję i jest spokój.

tecbug napisał:
Co do cywilizacji, to: "Tuż przed wojną jedna z grup wojskowych odkrywa pozostałości po niezidentyfikowanej cywilizacji, która do niedawna zamieszkiwała te rejony." Koncowka rozdzialu 3.1.


Duh, te cywilizacja zaginione... Wtórna wtórność wtórnej wtórności. Dopóki nie jest wtórnością specjalnie pomyślaną do bycia wtórną jest nie git.

tecbug napisał:
A ze klimaf SF wiekszosci nie kreci, to zdaje sobie z tego sprawe. Mnie kreci o wiele bardziej niz fantasy, ale to temat na inna dyskusje.


Ja tam uważam, że jedno i drugie jest fajne, ale w różny sposób.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:58, 21 01 2008
tecbug
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Szabel napisał:
Ale żeby od razu w 102 dni zbudować cywilizację po rozbiciu? Naciągane i to mocno.

"102-go dnia zostaje ustalona konstytucja Trektu i przedstawione ujednolicone zasady prawne obowiązujące na całej planecie." - to raczej nie jest jednoznaczne ze zbudowaniem cywilizacji Smile
To tylko konstytucja i prawo - ale wszystko sie nadal rozwija.
Szabel napisał:
To daj choćby stałą inicjatywę z modyfikatorami za różne sytuacje rozpisanymi, a bez elementu losowego. Jako gracza jak i MG takie rozwiązanie doprowadziłoby mnie do szewskiej pasji.

Hmmm, pomysle nad tym.
Szabel napisał:
Nie o gatunek, choć na chama mógłbym się przyczepić, a o słowa "ssak", "ptak", "insekt", "gad". Na innych planetach ewolucja mogła przebiegać w skrajnie odmienny sposób.

Masz racje. Poprawie to.
Szabel napisał:
Zawirusowani zombie, mutanty?
Co do frakcji. Nic o tym nie pisałeś. Ze skrótu świata dowiadujemy się głównie, że było wojsko i piraci, ci pierwsi skopali tych drugich, ustanowiono konstytucję i jest spokój.

Wszysciutko w rozdz. 3.1.
A spokoju nie ma, bo robia sie wojny korporacyjne.
W ogole gre mozna osadzic w 1 z calkowicie roznych okresow (3.1, 3.2 i 3.3), co roznicuje gameplay.

16 lutego ok 15:00 na konwencie Toruńskie Popołudnie z Fantastyką ( [link widoczny dla zalogowanych] ) bede przedstawial świat i poporowadze krotka sesje wprowadzajaca dla chetnych graczy.

---edit---
Tak w ogole to jakby ktos pytal co jest w tym systemie "fajnego", to odpowiedzialbym czystosc SF. Wiekszosc gier RPG SF, z ktorymi sie spotkalem jest naszprycowana magia na sile (z wyjatkiem Aliens i Neuroshimy).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tecbug dnia 14:03, 21 01 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:22, 21 01 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





No zaczynamy bawić się w definicję SyFa. Może być fajnie. Very Happy

Co do fajności i przytoczonych przykładów to zależy czy postapokalipsę i autorkę (unofficial) uznamy za część gatunku? Mi czyste SF nigdy nie odpowiadało ale też nie traktowałem np. Gwiezdnych Wojen jako SF. Dla mnie SF był Star Treck, Stargate i mnóstwo space oper ale także cyberpunk jako mniej odległy SF. Systemy opierane o czysty SF słabo się sprzedają i czytają. Mnóstwo tam pseudo technikalii niezrozumiałych dla samych autorów. Generalnie SF istnieje tylko dzięki filmom.

Więc na podstawie jakiego filmu jest Trekt? Żartuję Very Happy

Do systemu nic nie mam ale mechanicznie 2k4 mnie niepokoi. Dwie całkowicie "nierzutliwe" kości. Mozę lepiej k8?

Poczytam jednak jeszcze bo na razie mimo szczerych chęci i wychowania na tonach makulatury SyFowej na razie nic mnie nie powaliło. Może jakiś motyw przewodni, sens gry?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:01, 21 01 2008
tecbug
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Jagmin napisał:
Do systemu nic nie mam ale mechanicznie 2k4 mnie niepokoi. Dwie całkowicie "nierzutliwe" kości. Mozę lepiej k8?

W k8 masz rowne prawdopodobienstwo wszystkich wynikow 1 - 8.
W 2k4 najczesciej bedzie wypadac 4, 5 i 6 a najrzadziej 2 i 8. Dlatego wieksze znaczenie maja statystyki niz kosci - a do tego dążę.

Co do nierzutliwosci, to sie niestety zgadzam, ale mozna zawsze lekko zaokraglic rogi kostki Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tecbug dnia 16:02, 21 01 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:07, 21 01 2008
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Gra MA być militarystyczna, czyli misje specjalne, bitwy, ew. survival horror można na tym poprowadzić. Niestety z tego co tu widzimy raczej militaryzmem nie epatuje - bardziej militarystyczny jest SCRPG który pretenduje do miana uniwersalnego. Do tego jeszcze RPO się szykuje do zajęcia tej niszy w polskim RPG.

EDIT: A historyjka ma poważną bolączkę - popełniasz błąd znany z brukowej fantastyki: wszystko łatasz magią/supertechnologią, co w tej konwencji gryzie w oczy jak wściekły doberman.

EDIT 2: No i jeszcze tak strasznie sucho to opisujesz...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szabel dnia 16:13, 21 01 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:09, 21 01 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Po pierwsze przy 2k4 masz tylko złudzenie większej szansy wyrzucenia 4, 5 i 6 (prawidłowo to największa szansa jest na wyrzucenie 5, chociaż to tylko teoria) bo bardziej kanciastej kostki nie spotkasz. Przy k4 dochodzi zbyt często do oszustw w rzutach. Poza tym przyjęty sposób rozliczania ekstremów troszkę sie kłóci z prostotą rozgrywki. Owszem na wyrzucenie dwóch 4 czy 1 masz tylko szansę 1:16 ale już liczenie np krytycznej porażki z drugiej wyrzuconej pary 1 to już szansa 1:256 więc o wiele mniejsza od wyniku k100 a przecież użyłeś bardzo prostej k4. Nie wiem czy o to chodziło ale ja nie widzę problemu z inną kością jak k4. k8 mimo swojej pozornej nieprzewidywalności jest o wiele realistyczniejsza. Wyrzucenie jakiejkolwiek cyfry to szansa tylko 1:8 ale za to nie ma problemu z liczeniem koszmarków matematycznych i oceniania prawdopodobieństwa. No i na koniec zostało zastanowienie się czy 2k4 jest lepsze od d20? W czym? Jak nie d20 to może 2kX (X -> 6, 8, 10, 12).

Próbuję tylko pomóc nie wyrażam jakiegoś twardego i niepodważalnego stanowiska.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Trekt zarys świata i mechaniki
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin