autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Wysyp Śmieci RPG Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 12:17, 30 04 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Polecam ostatni numer Wiedzy i Życie, gdzie jest trochę o śmieciach jako lekturę. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:50, 30 04 2008
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Można też zrobić dwa tła historyczne, jedno przed ogólną informacją, drugie w trakcie tego gdy wszyscy wiedzą o zagrożeniu.

Drugie może być trochę jak Atak Krwiożerczych Pomidorów, lub Marsjanie Atakują. Z opisem co zabawniejszych śmieci atakujących ludzi, oraz ich zachowań.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:23, 30 04 2008
Scott
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Beacon napisał:
Cytat:
Usadowienie śmieci w zasadzie ustawi to, jak będzie wyglądać cała gra.

Jeśli będą jawne i masowe, to ze świata zrobi się postapokalipsa, która będzie przypominać wasteland gdzie ludzie zwiewają przed przytłaczającymi hałdami śmieci.

Jeśli śmieci okazjonalnie będą atakować pojedynczych ludzi, będzie z tego horror o jakim post pojawił się wcześniej.

To są dwa ekstrema, można grę rozwiesić gdzieś pomiędzy nimi, albo zdecydować się na umieszczenie w podręczniku kilku settingów. Podobnie jak w "All flesh must be eaten". Po prostu napisać ogólny wstęp, mechanikę itp., a do tego dokoksować ileś różnych sposobów, na jakie mogą być potraktowane ruchome wysypiska. Ewentualnie wielkie śmieciowyspy, które wędrują po świecie itd.

Ale jeśli chcesz kameralnej atmosfery wsi, to wybierz pierwszą opcję, gdzie śmieci to ewenement. Narastający, co raz częściej dający o sobie znać, ale jednak ewenement.

Po dłuższym zastanowieniu stwierdzam, że podział na kilka (a w zasadzie dwa) settingów jest dobrym pomysłem Wink Niemniej skupił bym się bardziej na "kameralnej" stronie gry. Może to być również postapokalipsa, choć gra straci przez to na swojej tajemniczości (zyskując jednak na rozmachu). Ale to już pozostawi się Mistrzom Gry (czy raczej Wójtom!). A więc będą dwa settingi w jednym barszczu Very Happy

Magnes napisał:
Cytat:
Polecam ostatni numer Wiedzy i Życie, gdzie jest trochę o śmieciach jako lekturę. Wink

Jak widać na inspiracje nie można narzekać. Ten biedny krab może być pomysłem na jakiegoś potwora Smile. Na dobrą sprawę, kiedy patrzę czasem, ile jest porozrzucanych śmieci w lasach rowach i Bóg wie gdzie jeszcze, to naprawdę myślę sobie, że mogą wstac i za chwilę mnie zjeśc Very Happy A tak zupełnie serio - to jest problem. I to duży.

Thronaar napisał:
Cytat:
Można też zrobić dwa tła historyczne, jedno przed ogólną informacją, drugie w trakcie tego gdy wszyscy wiedzą o zagrożeniu.

Drugie może być trochę jak Atak Krwiożerczych Pomidorów, lub Marsjanie Atakują. Z opisem co zabawniejszych śmieci atakujących ludzi, oraz ich zachowań.

Dobry pomysł Wink Czyli piszemy całą storylinię, a gracze wybierają gdzie się znajdą na osi czasu? Pomysł zahacza w sumie o ideę Beacona, choc - jeśli pomyśli się przez chwilę - jest zupełnie inny. Nie chcę jednak czytac w jego myślach Smile Co do Krwiożerczych Pomidorów i Marsjan - po globalnym ataku Śmieci gra mogłaby się stać bardziej pulpowa. Ludzie nachrzanialiby się ze Śmieciami w sposób heroiczny i w ogóle Smile

Uff, muszę nad tym wszystkim spokojnie pomyślec i wyłapac co najlepsze Wink

Prośba do Was - Jeśli śledzicie bloga, to dajcie czasem znać o sobie, wpisując komentarz (rejestracja nie jest wymagana).



Edit: Na blogu WŚ można obejrzeć kartę postaci.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Scott dnia 21:44, 30 04 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:54, 02 05 2008
Scott
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Przepraszam, że piszę posta pod postem, ale naprawdę słabo by wyglądało umieszczenie wszystkiego w jednym.

Mam pytanie: czy jesteście zwolennikami stylizacji języka w opisie mechaniki, czy raczej wolicie, aby wszystko było opisane tak konkretnie, "na sucho"?

Przykład takiej stylizacji:
ZDROWIE
Za każdym razem kiedy dostajesz po tyłku, twoje zdrowie spada. Dzieje się tak dopóki nie spadnie poniżej zera, bo wtedy padasz na glebę, a rodzina szykuje ci pogrzeb. Zdrowie jest w większości przypadków cechą zmienną, w ciągu gry będzie ci go ubywać (jak dostaniesz po łbie), ale również będziesz je odzyskiwać (jak cię poskładają).
Zdrowie różni się od innych typowych cech. Inna jest również zasada jego losowania. Twoje zdrowie to Moc + 10.

CECHY
Wszystko co się rusza (i nie tylko) posiada coś takiego jak Cechy. Odzwierciedlają one umysłowe i fizyczne możliwości twojego bohatera. I tak jak to w naszym życiu bywa - w jednym jesteś lepszy, w innym gorszy, a w jeszcze innym beznadziejny. Cechy są wyrażane liczbowo, w skali od 1 (gdzie jesteś niemal kaleką) do 5 (jesteś prawdziwym pakerem). Wyjątkiem jest tutaj Zdrowie, które można mieć maksymalnie na 15, ale o tym kawałek dalej.

Co o tym sądzicie? Pisac w taki sposób, czy zupełnie podręcznikowo?


A tak w ogóle to co myślicie o mechanice WŚ? Bo w sumie o tym jeszcze nikt opini nie wyrażał Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:14, 02 05 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Stylizacji języka w ogóle mówię nie. Wybacz, ale jeśli nie jesteś zawodowym pisarzem (albo publicystą, albo nie robisz w branży od iluś lat), to nie jesteś w stanie zrobić tego na tyle dobrze, żeby zamiast przeszkadzać - pomagało. Takie mam radykalne zdanie.

Trzewik sobie poradził, choć nie zawsze. Dasz radę pisać tak jak on, jednocześnie go nie kalkując?

Co do mechaniki - wyrzucanie kostek jest wg mnie bez sensu, bo to one są najwygodniejszym randomizerem. A reszta - klasyczna, więc nie ma co komentować. Bo i innowacji w niej brakuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:47, 02 05 2008
Scott
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Może faktycznie zrezygnuję z pomysłu stylizacji. W końcu najważniejsze jest, aby gracze wiedzieli o co chodzi, a nie się domyślali.

Cytat:
Trzewik sobie poradził, choć nie zawsze. Dasz radę pisać tak jak on, jednocześnie go nie kalkując?

Popieram, udawało się to Trzewikowi choc - szczególnie w Monie - bywały opisy, w których naprawdę musiałem zastanawiac się, o co mu chodziło. Jeśli chodzi o stylizacje to dla mnie mistrzem jest Deadlands - Trzewik też od nich kalkował.

Wiem, że mechanika nie jest jakoś szczególnie innowacyjna. Jednak jest przynajmniej prosta i intuicujna i raczej nikt nie będzie się zastanawiał "o co temu gościowi chodziło". Chyba to jest jednak najważniejsze.
Narzędziami systemowymi pozostaną jednak dalej karty i monety - mimo wszystko to buduje klimat Wink

Dobra, to było zdanie Beacona, a co sądzi reszta? Smile

Edit: na blogu WŚ pojawiła się przykładowa strona z Quick Play'a. Oglądajcie i komentujcie!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Scott dnia 16:40, 05 05 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:34, 07 05 2008
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Jest jakowyś news czy co: P?
Oj doczekałem się zaszczytu:D!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kruk dnia 23:37, 07 05 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:07, 08 05 2008
Scott
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





A jakże! Powiem więcej - Śmiećakordeonista został zilustrowany!





Szkoda tylko, że wcale nie komentujecie na blogu Sad Jak dotąd tylko Beacon zostawił wpisa. Niby to kilka zdań, ale naprawdę pomaga. Niedługo pojawi się ciekawa wiadomośc która - mam nadzieję - zmotywuje do dyskusji. Jednak, póki co, siedzę cicho Twisted Evil A Was dalej zachęcam do zaglądania na bloga i dzielenia się swoimi przemyśleniami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:53, 09 05 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Nie wiem czy rysunek się będzie pojawiał, bo może mieć losowy adres (ten co był w poście był nieaktualny, zmieniłem).
Odnośnie komentarzy: rysunki mają specyficzny klimat, powinny pasować do idei systemu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:42, 09 05 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Wcześniejsze grafiki były fajne, ten jest strasznie zamazany.

A temat przesuwam do warsztatu, szybko się zorientowałem, że coś tu nie pasuje ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:18, 09 05 2008
Scott
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





@Magnes
Cytat:
Nie wiem czy rysunek się będzie pojawiał, bo może mieć losowy adres (ten co był w poście był nieaktualny, zmieniłem).

Dzięki. W sumie mogłem to sprawdzic, ale na podglądzie grafika widniała i wszystko zdawało się byc ok.

Cytat:
Odnośnie komentarzy: rysunki mają specyficzny klimat, powinny pasować do idei systemu.

Też tak sądzę Wink

@Beacon
Cytat:
Wcześniejsze grafiki były fajne, ten jest strasznie zamazany.

Możliwe. Mnie się jednak podoba - nie lubię zbytniej szczegółowości w rysunkach. Rozmazany wydaje się zresztą na ekranie kompa, po wydrukowaniu prezentuje się naprawdę fajnie. Przynajmniej tak mi się wydaje - wiadomo, rzecz gustu.

Cytat:
A temat przesuwam do warsztatu, szybko się zorientowałem, że coś tu nie pasuje ;p

No, nie ma co;p Kurcze, a już myślałem, że przechytrze moderatora Very Happy
A tak serio, to mógłbyś zostawic w temacie o grach notkę "przesunięty"? Dla mnie samego było dzisiaj szokiem zniknięcie tematu o WŚ. Już myślałem, że został w ogóle usunięty! Wielu ludzi może myślec podobnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:56, 09 05 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Jest taka opcja, żeby zostawiać link na starym forum, ale nie umiem jej potem kasować, więc nie stosuję. Wybacz. Uznaj to za karę za założenie tematu w nieodpowiedniej kategorii ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:11, 09 05 2008
Scott
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





El Admin jest okrutny;p Taka kara?! Toż to wolałbym, aby pasy ze mnie darto! ;p

Da się załatwić ;p EOT pls. - eAGb


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:11, 10 05 2008
Vector
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Wszystko nieźle, ale mam jedno ale ;]
Czemu zrezygnowałeś od razu z broni palnej? Myślę, że to błąd. Gracze powinni mieć dostęp do jakiś archaicznych strzelb z czasów wojen światowych, albo nawet w skrajnych przypadkach do kałasza (z 10 nabojami oczywiście). Zmieniłbym też trochę samych bohaterów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:35, 10 05 2008
Scott
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Cytat:
Da się załatwić ;p EOT pls. - eAGb

Haha! Jeśl da, to bardzo proszę. Będę wdzięczny Wink

@Vector
Cytat:
Wszystko nieźle, ale mam jedno ale ;]
Czemu zrezygnowałeś od razu z broni palnej? Myślę, że to błąd. Gracze powinni mieć dostęp do jakiś archaicznych strzelb z czasów wojen światowych, albo nawet w skrajnych przypadkach do kałasza (z 10 nabojami oczywiście). Zmieniłbym też trochę samych bohaterów.


Dzięki za uznanie ;D
A czy ja mówiłem, że nie będzie broni palnej? Wink Oczywiście, że będzie! Tyle, że raczej na "konflikty miedzyludzkie", bo na Śmieciach kule nie robią wrażenia.
Wrzucimy do podręcznika sztucery myśliwskie, kałachy z przemytu, wiadro naboi itd. Nie ma się co martwic, będzie czym postrzelac do sąsiada:P

Hmmm, jeśli chodzi o zmiane bohaterów, to co masz na myśli? Jestem otwarty na wszelkie propozycje Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wysyp Śmieci RPG
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin