autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> zamysł testu + problem matematyczny Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 14:08, 16 01 2008
Vector
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Beacon - nie było żadnego powodu dla którego wymyśliłem sobie taki test. Absolutnie żadnego. Tak mi wpadł do głowy to go spisałem, myślałem, że może coś ciekawego z tego wyjdzie. Ot i cała historia. A co sądzisz o tym drugim sposobie testowania?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:26, 16 01 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





To standard, znany choćby z rzutów na obrażenia w Warhammerze 2 ed. Według mnie sam sposób randomizacji nie ma żadnego znaczenia. Liczą się tylko prawdopodobieństwa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:37, 16 01 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Oj, ma znaczenie - im więcej turlania, tym mniej płynna rozgrywka...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:42, 16 01 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





No tak, w tą stronę to tak ;p

Chociaż niektórzy lubią sobie pododawać kosteczki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:45, 16 01 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Lubią lubią, ale jest różnica między np dodawaniem 8z4+4 w L5K czy innym podobnym systemie, a dodawaniem segmentów i podobnych wynalazków w Kryształach Czasu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:29, 17 01 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





beacon napisał:
To standard, znany choćby z rzutów na obrażenia w Warhammerze 2 ed. Według mnie sam sposób randomizacji nie ma żadnego znaczenia. Liczą się tylko prawdopodobieństwa.


Pewnie, randomizer nie ma żadnego znaczenia, zwykle tylko sugeruje lenistwo lub oszołomstwo ze strony autorów. Grywalność i komfort użycia gier takich jak "Dread", "Savage Worlds" czy "Reign" można niesamowicie podbić przerabiając je na D20 + modyfikator (zna to każde dziecko), wystarczy tylko wypisać w podręczniku tabelkę z odpowiednimi prawdopodobieństwami Wink

Btw. podobna mechanika całkiem sprawnie działała w "Feng Shui" (tam rzucało się Skill + 1k6 - 1k6 przeciwko ustalonemu ST).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:10, 17 01 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Nie za bardzo rozumiem o co chodzi Ci w pierwszym akapicie wypowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:41, 17 01 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





beacon napisał:
Nie za bardzo rozumiem o co chodzi Ci w pierwszym akapicie wypowiedzi.


Czasami sposób randomizacji ma znacznie większe znaczenie niż suche prawdopodobieństwo i fair play (damn, powinienem dodać więcej smileyów lub wrzucić jakiegoś query hinta Wink ).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zamysł testu + problem matematyczny
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin