quad |
zerkający na systemy |
|
|
Dołączył: 20 Sie 2005 |
Posty: 32 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Craven napisał: |
Są aż cztery poziomy umiejętności - to całkiem sporo, skoro rzucając kośćmi można uzyskać max. 3 sukcesy. Tzn że jeśli mamy umiejętność na 1 poziomie a trudność wynosi 5 to nie mamy szans na sukces. Jednocześnie mając umiejętność na trzecim poziomie mamy 4 automatyczne sukcesy więc kiedy trudność jest mniejsza od 5 to mamy automatyczny sukces.
Może trzeba by dać mniej tych automatycznych (po 1 za poziom) i dodać przerzucanie?
|
Tutaj mi osobiście wydawało się, że większość czynności wymaga albo tylko 1-2 sukcesów albo są to czynności wymagające akumulacji pewnej ilości sukcesów w pewnej przestrzeni czasu (czyli kilku rzutach).
Większa ilośc sukcesów ma znaczenie przy testach przeciwstawnych.
Craven napisał: |
Czy nie lepiej byłoby żeby ten co ma więcej sukcesów od razu był tym który zadaje obrażenia?
|
Przy takim założeniu walki stają się naprawde bardzo krótkie i wymagają innego sposobu zróżnicowania broni (przy okazji taka opcja była wykorzystywana w pierwszej wersji mechaniki jeszcze na k6)
Craven napisał: |
A jeśli już zatrzymujemy te sukcesy, to proponowałbym, żeby ileś się wydawało na robienie krzywdy przeciwnikowi a pozostałe nie chomikowało, tylko te które teraz były nadwyżkowe odejmie się od ilości sukcesów przeciwnika. W ten sposób jak ktoś jest lepszy to jego przewaga się wzmacnia i walka jest szybsza.
|
Chyba o coś takiego mi chodziło tyle, że napisałem to jakoś na okrętke, wszystko wyjaśni się w przykładzie
Craven napisał: |
Jak wygląda walka nie 1 na 1 tylko większe starcie?
|
Przy starciach 2 i więcej na 1, mający przewagę rzucają pierwsi a obrońca rozdziela swoje sukcesy między nich.
Grupa vs grupa dzielone jest na takie starcia gdzie rozpatruje się kilka pojedynków lub walk 1 na wielu, gdy pierwsza grupa wykona jeden test, wykonuje go druga itd do ostatniej i później od początku.
Craven napisał: |
Prosiłbym o przykład walki (wymiana ciosów + zranienie) bo to zatrzymywanie sukcesów nie przemawia do mnie. |
Proszę bardzo, mamy na przykład naszego Alberta i Złodzieja (mam niewątpliwy antytalent do wymyślania imion ). Dla wygody prezentacji założę, że obie postacie nie mają w chwili walki zbroii.
Albert nie jest wielkim wojownikiem ale troszke w życiu mieczem pomachał a i Złodziej tęgim rębajłą nie jest.
Albert:
Walka Mieczem 10/4/0/0
Miecz: Obrażenia 1 x Średnie; Trudność: 3;
Złodziej:
Walka Sztyletem: 10/2/0/0
Sztylet: Obrażenia 2 x Lekkie; Trudność: 2;
Runda pierwsza:
Albert na kostkach wyrzucił 8,5,4 czyli tylko 1 sukces, razem z darmowymi 2 ma razem 3.
Złodziejowi wypadło 5,5,3 co daje 0 sukcesów i dodając dodatkowe 2 otrzymujemy 2 sukcesy.
Porównujemy wyniki i widzimy że Albert zyskał małą przewagę (1 sukces)
Runda druga:
Albert ma 4,6,3 czyli 2 sukcesy, 2 darmowe i 1 z poprzedniej rundy daje nam 5.
Złodziej ma 9,4,3 znowu zero zostają 2 darmowe.
Porównujemy wyniki: Albert wygrywa trzema, czyli widzi już lukę w obronie Złodzieja, jednak postanawia nie atakować i poczeka na jeszcze lepszą okazję)
Runda trzecia:
Albert wykulał 11, 7, 6 czyli 0 z rzutu; +2 darmowe i +3 z przewagi razem 5.
Złodziej ma teraz szczęście 2,3,4 czyli 1 z rzutu +2 darmowe dają razem 3.
Porównujemy wyniki: No i plan Alberta niewypalił, złodziej wsciekłym atakiem zmusił Alberta do cofnięcia i zmniejszył jego przewagę do 2.
Runda czwarta:
Albert: 4, 2, 3 czyli 3 z rzutu +2 darmowe i +2 z przewagi daje 7
Złodziej: 4, 10, 8 czyli 0 z rzutu +2 darmowe daje 2
Porównujemy: Albert wygrywa o 5 teraz sie zdecydował: szybkim ruchem zbija zastawę Złodzieja i wyprowadza pchnięcie za 4, miecz wbija się w ramię Złodzieja i zadaje mu 1 ranę średnią podstawową + 1 ranę średnią za dodatkowy sukces, czyli razem 2 rany średnie.
Runda piąta:
Albert 8, 2, 1; 2 z rzutu +2 darmowe +1 z przewagi (zostawił sobie jeden) daje 5
Złodziej 2, 9, 10; 1 z rzutu +2 darmowe daje 3.
Porównanie: Albert dalej twardo naciska (przewaga 2)
Runda szósta:
Albert 7, 2, 3: 2 z rzutu + 2 darmowe + 2 przewagi daje 6
Złodziej 4,3,9: 0 z rzutu +2 darmowe daje 2
Porównanie: Albert widzi kolejną okazję (przewaga 4) i tnie Złodzieja za 4 czyli złodziej znowu otrzymuje: 1 średnią ranę czyli ma już 3 średnie rany, jego limit się wyczerpał ale powinien otrzymać jeszcze jedną więc podniesiona ona zostaje do poziomu rany ciężkiej.
Ze Złodziejem jest bardzo nieciekawie, postanawia się poddać zanim ten wariat z mieczem pochlasta go na pasztet. |
|