autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> S.A.M Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
S.A.M
PostWysłany: 11:20, 18 12 2005
Zegarmistrz
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sanok





S.A.M

Co to jest S.A.M? Cóż, istnieją dwie odpowiedzi. Po pierwsze S.A.M to rodzaj wyrzutni pocisków przeciwlotniczych, bardzo niemiłej rzeczy, jeśli gra się w symulatory lub jest amerykańskim pilotem w Iraku. Druga z możliwość odczytania tego skrótu to System Autorski Muszona czyli Mój (a konkretnie wersja Omega drugiej edycji elektronicznej). Pomysł nazwania gry RPG na cześć systemu przeciwlotniczego wydał mi się swego czasu bardzo zabawny, a jako, że od tej pory inny nie przyszedł mi do głowy to tak zostało.

Szybko zdementuje mogące rodzić się pogłoski - S.A.M- y w S.A.M -ie nie występują. Jest to, bowiem na szczęście (niestety?) zwykły system fantasy, jakich w Polsce powstało sporo.

Świat

Świat gry zamieszkany jest przez kilkanaście ras, w większości należących do grupy baśniowo - tolkienowskiej. Dominującą rolę pełnią Ludzie, Elfy, Krasnoludy i Orki, lecz nie są to jedyne stwory zamieszkujące krainę Laruzji. W tej chwili rządy ludzi, którzy przez ostatnie stulecia wysunęli się na prowadzenie przeżywają poważny kryzys. Sen o wielkości, realizując, który pragnęli po raz pierwszy stać się panami świata okazał się koszmarem, który w rezultacie przyniósł jedynie zniszczenie i feudalne rozbiciem. W tej chwili należące do nich ziemie są świadkami spisków i wojen o władzę toczonych przez kolejnych książąt, oraz wewnętrznych konfliktów szarpiących tworzące nadal jednolity organizm królestwa. Nie mniej jednak niezależnie jak wielkie armie zgromadziłby któryś z możnowładców i jak wielu rywali by pokonał nigdy nie zagarnie dla siebie całości władzy, zawsze pozostanie jedynie uzurpatorem. Ludzie, orkowie, krasnoludy czy nawet elfy są bowiem jedynie gośćmi w tej krainie, a prawdziwą władzę sprawują nad nią siły magii - przerażające stwory zamieszkujące góry i lasy, demony oraz kapryśne duchy puszcz i bogowie prowadzący przeciwko sobie grę podobną do tej, jaką wiodą śmiertelni władcy.

S.A.M nie jest jednak systemem Dark Fantasy, a przynajmniej nie w pełni tego słowa znaczeniu. Oczywiście ma ciemną stronę, lecz starałem się, by nie zdominowała go ona. To dobre miejsce dla odważnych wojowników, charyzmatycznych przywódców i biegłych w swej sztuce czarowników, gotowych przeciwstawić się złemu losowi. Prócz koszmarów chciałem obdarzyć go też istotami, miejscami i rzeczami, które śmiało mogłyby być kanwą legendy lub baśni.

Mechanika

Mechanika w systemie oparta jest zasadniczo na dwóch typach kości: k6 i k100, choć sporadycznie wykorzystywane są inne. Większość broni i Testy Porównawcze wykorzystuje te pierwsze, pozostałe Testy natomiast oparłem na rzutach procentowych. Rozwój postaci - co wielu się nie spodoba - oparty jest na systemie levelowym. Nie mniej jednak dołożyłem starań, by był on w miarę luźny, i tworząc postać tej samej rasy i klasy można - korzystając z dosłownie setek (mnogość opcji jest kolejną zaletą systemu, z której jestem dumny) Zdolności, Wad, Zalet i Mocy ukształtować skrajnie od siebie różnych Bohaterów, trzeba tylko minimalnie chcieć.

Jeśli natomiast ktoś nie lubi autorskich mechanik, to pragnę go pocieszyć: po mału powstaje edycja na mechanikę D20.

Inne

Nawet, jeśli nie uda mi się przekonać do systemu nakreślając obraz świata i mechaniki mam jeszcze jeden atut w rękawie: tysiące opcji. S.A.M zawiera przebogaty opis czarów, eliksirów, czarodziejskich roślin, królestw i krain geograficznych oraz potworów, który na pewno wspomoże każdego poszukującego inspiracji Mistrza Gry, więc zapoznanie się z nim choćby od tej strony może przynieść wiele dobrego. Daje też równie duże pole do popisu Graczom.


Oficjalna strona:
[link widoczny dla zalogowanych]
A konkretnie:
[link widoczny dla zalogowanych]

Prosiłbym o:
A) Choćby pobieżną lekturę
B) Ocenę (najlepiej w punktach typu Podobało mi się 1, 2, 3 Nie podobobało mi się: 4, 5, 6).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:17, 18 12 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Mam wrodzoną awersję do jak ja to nazywam "pure fantasy", ale zapoznam się i skomentuję.

No i po koledze jeździł nie będę Very HappyVery HappyVery Happy Witam na forum.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:04, 18 12 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Nie mam obecnie czasu na głębszą analizę systemu, zadam tylko jedno pytanie:
Co jest w twej autorce wyjątkowe, czym możesz przyciągnąć potencjalnego gracza?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:42, 18 12 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Dokładnie - jak zareklamowałbyś tą grę? Co wyróżnia ją na tle choćby sztandarowego Forgotten Realms?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:57, 19 12 2005
Zegarmistrz
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sanok





beacon napisał:
Dokładnie - jak zareklamowałbyś tą grę? Co wyróżnia ją na tle choćby sztandarowego Forgotten Realms?


Nie ma w mim drowów, jest jakieś 100 stron grubszy i pozwala na 6 razy więcej mechanicznych komb Twisted Evil

Poza tym różni się jeszcze nazewnictwem Twisted Evil

A tak na serio:
- jest mroczniejszy
- spójniejszy i racjonalniejszy
- z jednej strony mniej przesycony magią, z drugiej dużo bardziej baśniowy (sporo wysiłku włożyłem, by z jednej strony ukrucić komputerowe i startrekowe praktyki rodem z gier komputerowych, a z drugiej nie obciąć magii)
- bardziej oparty na naszej historii
- umożliwia grę (z sensownymi rozwinięciami postaci) zwykle pomijanymi typami bohaterów (w nadchodzących dodatkach wątek ten będzie rozwijany)
- nie jest czarno - biały
- lepiej opisany pod względem społecznym, politycznym i religijnym
- posiada własną egzotykę zwyczajów, miejsc, religii, magii, uzbrojenia i polityki
- nastawiony jest raczej na skalę ratowania pojedynczych jednostek, społeczności i księstw, a nie całego świata

Naturalnie to tylko szczegóły... Ale powiedzcie mi: czym - prócz takich szczegółów - od Forgotten Realms różnią się: Śródziemie, Warhammer, świat z Wiedźmina, Earthdawn czy nawet Legenda 5 Kręgów (bo Forgotten Realms to także azjatycki Kara-Tur, o którym nie można zapominać).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:14, 19 12 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Zegarmistrz napisał:
(...)
Naturalnie to tylko szczegóły... Ale powiedzcie mi: czym - prócz takich szczegółów - od Forgotten Realms różnią się: Śródziemie, Warhammer, świat z Wiedźmina, Earthdawn czy nawet Legenda 5 Kręgów (bo Forgotten Realms to także azjatycki Kara-Tur, o którym nie można zapominać).


No i właśnie - tu nie chodzi o szczegóły.
EarthDawn to świat wybitnie magiczny z ekstremalnymi bohaterami.
Legenda ma azjatycki klimat, honor i pustkę - bardzo wyraźne elementy które są osią gry.
7th Sea ma przygodę i awanturnictwo oraz filmowość.
Wahammer to Chaos i dark fantasy
Wiedźmin ma Sapka i wiedźminów...
Ważne jest żeby system miał coś takiego po czym go rozpoznajesz. System o którym opowiadasz mówiąc "klimat jak w Warmłotku ale trochę mniej/bardziej mroczny, rasy jak w DnD ale nie ma pół-orków za to są Ubuzuby, bronie są jak w L5K ale nie ma tessenów bojowych ale są topory, no i magia jest inspirowana Earthdawnem" nie ma zbytnich szans na przebicie - no bo po co w niego grać?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:38, 19 12 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





W takim razie muszę się jakoś zmusić do przeczytania. Nie przepadam za taką konwencją, ale ja tam marudny jestem. Tekst na temat oryginalności w autorkach jest w fazie pierwszej korekty i rozbudowy, niedługo ujrzy światło dzienne.

A Zegarmistrzu, czy nie dałoby się PDFa opublikować? Bo coś nie widziałem...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:28, 19 12 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Craven ma w zupełności rację, autorka która nie jest charakterystyczna, nie ma czegoś bardzo orginalnego niestety nie przebije się przez setki podobnych jej systemów, niekoniecznie musi to być element świata, może to być np. mechanika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:07, 19 12 2005
Zegarmistrz
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sanok





Craven, Quba: umówmy się co do jednego: Podstawy znam.

Cóż... Gdybym miał powiedzieć, co najbardziej wyróżnia ten świat jednym, jedną myślą, to pewnie poszedłbym popełnć harakiri zwiniętą ryzą papieru.

Zbawa polega na tym, że od bardzo, bardzo dawna robie wszystko, żeby NIE podprządkować go jednej idei w rodzaju "Chaos", "Orientalność", "Cierrrpienie" itd. Na pewnym etapie po prostu uznałem, że tego rodzaju systemy są sztuczne, nieprawdziwe i ja takiego nie chce...

Z drugiej strony... Czuje, że jeśli nie wymyśle czegoś chwytliwego nie damy rady przejść do głębszej dyskusji Very Happy . Cóż, efekty takiej syntezy mogą być ciekawe.

Generalnie uważam, że najważniejsze, decydujące o obrazie tego świata czynniki to: możnowładcy kolejnych feudanych domen, spasieni kupcy i mistrzowie magii gotowi robić sobie i otoczeniu różne paskudne rzeczy tylko dlatego, że nikt nie może powiedzieć im, żeby przestali, oraz bogowie i demony lasów kierujące się identyczną motywacją.

Czyli: "S.A.M - opowieść o zbrodniczej ambicji i katastrofalnej głupocie na tle mrocznych mocy" albo "S.A.M - gdy śpi rozum budzą się demony".(o to mi się podoba).

Mechanika:

Mechanika oparta jest - jak już pisałem - na rzutach 1k100 i 1k6 (testy opierają się na 1k100, obrażenia i testy porównawcze na k6, sporadycznie pojawiają sie pozostałe kości). Generalnie przez jakieś 10 lat ewolucji mechanika nie przysparzała nam jakiś większych problemów. Pomijając rozwój postaci, który rządzi się dość skomplikowanymi regułami zabawa jest prosta. System jest - niestety - profesyjno - lewelowy. Rozwiązanie takie wymusiła praktyka. Wprowadzenie tych rozwiązań ucięło 2/3 obliczeń.

Niestety, żadnych niekonwencjonalnych pomysłów pokroju np. Kart zamiast kości nie przewidziano.

Na pocieszenie jednak powiem, że starałem się, by poziomy i profesje były jedynie wyznacznikiem ogólnego kierunku rozwoju postaci. System jest na tyle elastyczny, by stworzenie tysiąca zupełnie odmiennych postaci nawet tej samej rasy czy klasy nie było najmniejszym kłopotem.

Jako zaletę można potraktować dużą ilość "drugorzędnych elementów mechanicznych". Zdolności, mocy itd. jest zatrzęsienie.

Interesująca jest magia, mimo, że to system zaklęciowy. Jest potężna, silna, ale jednocześnie na tyle zrównoważona, że magowie nie dominują świata. Opiera się to zarówno na systemie rzucania czarów (co trwa często długo i nieraz kosztuje bardzo dużo mocy) jak i Nadużyciu.

Nadużycie to potężna siła ograniczająca (będąca kumulacją błędów czarownika, gniewu duchów, w których świat ingeruje czarownik, wyczerpania przez niego metafizycznych sił i zmian w struktórze świata, jakie sprowadza).

Innym ciekawym elementem magii - prócze eliksirów i potężnych ziół - są Moce. To alternatywny wybór dla postaci, dostępny podczas tworzenia postaci. Wyszedłem z założenia, że po tysiącleciach istnienia obok siebie ogromnej ilości ras ludzie są już takimi jedynie z racji nazwy, genetycznie mają z nimi mało wspólnego.

Czasem na wierzch wychodzi właśnie to "obciążenie". Część dzieci - bardzo mała - posiada niezwykłe zdolności, które nieraz determinują ich życiorys.

PDF - PDF - tak, jak: dokładna korekta,, przepisanie i usystematyzowanie wszystkich zeszytów itd. itp. jest czymś, co owszem, planuje kiedyś zrobić.

Niestety podejrzewam, że będzie to nudne i zajmie troche czasu, więc pewnie przyjdzie na to poczekać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:29, 19 12 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Dziwne masz podejście do tego systemu. Ale ok. Trochę on dla mnie za zwykły. Nie zachęca mnie na tyle, żeby Warha odstawić w kąt i zagrać w to.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:39, 19 12 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Cóż - to samo było z Poza Czasem. Twórcy nie byli w stanie odpowiedzieć na pytanie - czemu ktoś miałby grać w PC a nie w jakiś inny system fantasy.

Zegarmistrzu - tu nie chodzi o to by przykleić się do czegoś i upierdliwie pisać o tym 300 stron a potem, żeby sesje były jednakowe - chyba nie powiesz, że L5K, Młotek i inne takie systemy są złe. Co więcej - rpg jest nieprawdziwe Smile twój system prawdziwym nie bedzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:37, 19 12 2005
Zegarmistrz
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sanok





Cytat:
Dziwne masz podejście do tego systemu. Ale ok. Trochę on dla mnie za zwykły. Nie zachęca mnie na tyle, żeby Warha odstawić w kąt i zagrać w to.


Dziwne jak dziwne... Generalnie z autorkami zwykle jest tak, że autor sam coś pisze, sam drukuje i sam gra (S.A.M?)... Przedewszystkim jemu powinno się to podobać.

Puki to czyni nie widzę powodów do drastycznych zmian.

Cytat:
Cóż - to samo było z Poza Czasem. Twórcy nie byli w stanie odpowiedzieć na pytanie - czemu ktoś miałby grać w PC a nie w jakiś inny system fantasy.


Akurat to mnie dziwi... Poza Czasem było dość charakterystyczne, tylko wymierzyli w niewłaściwą.

Wiesz, ja się przyznaje całkowicie bez bicia, że jakiegoś wielkiego powodu, dla którego ktoś miałby grac w moje dzieło nie mam. Podobnie jak nie potrafie znaleźć przyczyny, by ktoś, kto kupił sobie - jak Beacon - Warhammera - potrzebował na przykład DnD 3ed. Cóż, może ktoś uzna, że chce zmienić dekoracje i zamiast Karla Franca mieć Drizzta albo inną Samie (czy na który wariant jej imienia się w końcu zdecydowałem), albo woli inną mechanikę? Może kogoś po prostu nie stać na FR? To będzie miał ładny, darmowy świat, jak to wreszcie na D20 przerobie.

Różnica między S.A.M, a Poza Czasem jest jednak dość prosta - oni chcieli na tym zarabiać, moje dziełko leży sobie spokojnie na stronce z wyświetlalnością 10 osób / doba i każda zbłąkana dusza może je sobie pobrać w pliku .doc

Właściwie nie obchodzi mnie to za bardzo, czy ktoś to zrobi, czy nie... Pisze systemik i rozmaite rozwinięcia do niego z prostej przyczyny - bo mnie to bawi (kiedyś bawiło jeszcze garstkę przyjaciół, ale nasze drogi się rozeszły - ot, emigracja studencka). Wiecie - jedni zbierają znaczki, inni są grafomanami.

Gdybym chciał zyskać na tym sławe, pieniądze itd. to podszedłbym do tego inaczej (i przedewszystkim zabrałbym się za inną dziedzinę).

Troche mi się nie podoba natomiast podejście... Owszem, moje dzieło wybitne nie jest - bo nie miało być - nie mniej dostaje ujemne punkty na wstępie za pochodzenie.

Prawde mówiąc wolałbym otrzymać dokładną i rzeczową krytykę (albo chociarz pobierzną krytykę), w której ktoś stwierdziłby, co mu się w lektórze nie podobało, a co podobało - konstrukcji świata, religii, mechaniki itd.

Owszem - efekt pracy jest rzemieślniczy, ale są różne poziomy rzemiosła. Ja z kilku elementów swojego systemu jestem bardzo zadowolony.

Tymczasem my tu jesteśmy na poziomie dyskusji nad tylną okładką, tą na której autorzy zwykle umieszczają różne wzięte z sufitu życzenia na temat swego dzieła.

Cytat:
Co więcej - rpg jest nieprawdziwe Smile twój system prawdziwym nie bedzie.


Nie chodzi mi - broń Boże - o prawdziwość w sensie "realne istnienie" tylko o "wykluczenie niewiary". Weźmy na przykład taki Warhammer. Z jednej strony mamy Norskę, gdzie ludzie żyją jak w X wieku, z drugiej - Imperium, wiek XVI. Owszem - jest fajnie, jest mnogość konwencji... Tylko, że rodzą się pytania - dlaczego nikt, dysponując tak monstrualną przewagą - tych zacofańców nie podbił? Dlaczego, skoro napadają bez przerwy Imperium - nie nakradli pistoletów, choćby na tyle, żeby arystokracja plemienna mogła ich używać, bo przecierz... (i tu X przykładów z naszej historii).

Chodzi mi nie o to, żeby wyimaginowany świat zaistniał (bo niestety, nie jestem bogiem), tylko o wewnętrznie spójny opis.[/quote]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:41, 19 12 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Ale widzisz - wystawiając system na forum poddajesz go krytyce. My wyrażamy swoje zdanie - grać sam możesz, ale celem forum jest promocja autorskich RPGów i rozwijanie zainteresowań z nimi związanych. Dlatego traktujemy ten topic jako wyraz chęci zaproponowania zagrania w S.A.M. Jeśli tak nie jest to nie widzę celowości w pisaniu w tym temacie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:48, 19 12 2005
Zegarmistrz
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sanok





beacon napisał:
Ale widzisz - wystawiając system na forum poddajesz go krytyce. My wyrażamy swoje zdanie - grać sam możesz, ale celem forum jest promocja autorskich RPGów i rozwijanie zainteresowań z nimi związanych. Dlatego traktujemy ten topic jako wyraz chęci zaproponowania zagrania w S.A.M. Jeśli tak nie jest to nie widzę celowości w pisaniu w tym temacie...


Nie neguje tego... Wczuj się we mnie - przychodze na Forum i mówie "Hej wielcy i czcigodni spece od autorek! Napisałem do szuflay takie coś! Powiedzcie mi mili państwo, co o tym myślicie".

A wy:

"Uuu z informacji na tylnej okładce nic nie wynika! Dlatego system jest ZŁYYY!!!"

Wiesz, nie czepiałbym się, gdyby np. ktoś po lekturze stwierdził "a ten motyw już był", "a to jest wyeksploatowane", "tamto to skopiowałeś z jakiejś komputerówki i to też nieudolnie", "mechanika kuleje", "system magii kuleje", "bestiariusz wyeksploatowany".

Kłócę się, bo tego nie dostaje.

Narazie sytuacja wygląda tak: Towarzystwo zebrało się przy hipotetycznej wystawie, wzięło do rąk hipotetyczny podręcznik, obruciło o 180 stopni, przeczytało tekst z tylnej okładki i stwierdziło "eee beznadzieja".

Jest o tym nawet odpowiednie przysłowie.

Może niesłusznie przyjmuje standardy własnej roboty i oceniam wedle nich innych, ale takie podejście narazie wygląda mi tak, jakby ktoś z Tanuki.pl zjechał anime po marnym openingu.

Bo narazie sprawa wygląda tak - 2-gi rozdział "Kreacja postaci" składa się z jakichś 70-80 stron tekstu znormalizowanego i zawiera 80% wiedzy o najważniejszych kulturach Laruzji.

Ten, kto twierdzi, że go przeczytał niech mi natychmiast przedstawi dowód ukończenia kursu szybkiego czytania, bo osobiście w takich herosów nie wierze.

PS. Jeśli chodzi o promocje - mimo wszystko cel swój osiągam... Temat będzie tu straszył i przyczyni się do utrwalenia tytułu mojej autorki w pamięci potencjalnych czytelników.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:51, 19 12 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Postaw się w "naszej" (nie lubię mówić za innych Wink) sytuacji. Jeśli system jest spisany na kilkudziesięciu-set? stronach to w ciemno nikt tego nie będzie czytał, jeśli wcześniej nie zainteresuje się tym. Tak samo jest z książkami, nie kupisz jej w ciemno, najpierw przekręcisz ją o 180 stopni i zapoznasz się z reklamą.

Ja bez bicia mogę powiedzieć, że niestety na wstępie nie zainteresowała mnie twoja autorka. I teraz z takim podejściem ciężko mi będzie poświęcić swój wolny czas na zapoznanie się z S.A.M.-em.

Natomiast mogę przeglądnąć stronę mechaniczną (takie moje małe hobby Wink).

Moje Spostrzeżenia:
1. System opiera się głównie na Cechach, wolę odwrotne podejście i premiowanie doświadczenia niż wrodzonych zdolności, ewentualnie równorzędnego traktowania.

2. Nie podoba mi się rozróżnienie testów na procentowe i nieprocentowe. Lubię mechaniki spójne, gdzie test niezależnie od rodzaju zdolności/cechy jest rozstrzyagny na tej samej zasadzie.

3. W walce natomiast nie spodobało mi się Dedekowe podejście do liczby ataków uzależnionych od poziomu. Tak naprawdę, powinna być uzależniona od biegłości. Np. napastnik wybiera, czy przeciwnik ma bronić się za -10, czy wykona dwa ataki, które można się obronić za +10 (czy cośw tym stylu).

4. Rany obniżają statystyki, a nie lepiej aby dawały modyfikator do wszelkich akcji.

5. Punkty zmęczenia są zbyteczne, spokojnie MG może przzyznać modyfikatory za zmęczenie niezależnie od zasad.

6. Pełen Atak/Obrona: zbyt kojarzą mi sie z DnD. Nie podoba mi się, że wpsrowadziłeś w tych zasadach k20, trzmyałbym się przy jednej kostce. Trudno zapamiętać zasady jeśli nie są spójne.

7. Nie lubię systemów opierających się na poziomach i klasach. Dla mnie to zbytnie ograniczenie swobody w rozwoju.

8. Brakuje mi w mechanice tego Czegoś. Nie ma tutaj jakiś większych błędów, ale także nie jest odkrywcza. Podoba mi się podejście w walce, w którym to obrońca testuje czy cios niedotarł do celu, jednak czy przypadkiem nie za łatwo kogoś trafić? W walce obrona powinna mieć większe szanse na powodzenie niż atak, człowiek instynktownie się broni, nawet jeśli nie umie atakować.

Narazie to tyle uwag Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
S.A.M
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 4  
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin