autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> S.A.M Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 14:04, 25 12 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Jeśli mechanika jest niespójna to znaczy, że nie jest zbyt udana.
Nie lepiej na bazie doświadczeń związanych z systemem stworzyć nową mechanikę? Wydaje mi się, że tworząc system nie przemyślałeś do końca kwesti mechanicznych. Faktycznie ciężko jest poprawiać system, bo w miejsce jednej luki powstaną nowe, dlatego imho lepiej albo zacząć od nowa, albo dostosować system do gotowej mechaniki (d20, Fate, Fudge, TriStat, Q10, Savage World, GURPS).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:27, 25 12 2005
Zegarmistrz
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sanok





Quba napisał:
(d20, Fate, Fudge, TriStat, Q10, Savage World, GURPS).


Nie, nie lepiej wymyślać od nowa niż poprawić.

Niespójności są akceptowalne - nawet się nie zbliżają do poziomu tych z d20 czy Warhammera Ied. Opierają się o inny system testowania dwuch używanych w superspecyficznych sytuacjach statystyk.

Zmiana na inny system... Cóż - prace nad edycją d20 przerwano z uwagi na Wigilię i konieczność odpowiadania na życzenia. Zostaną wznowione wraz z zajęciami na UMCS. Fate i Savage World nie znam, Fudge i GURPSa(pozatym jest dużo wolniejszy) nie lubię. Q10... Czy to nie jest ta "genialna, Polska mechanika, całkiem przypadkiem identyczna do tej z Legendy 5 Kręgów"?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:42, 25 12 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Niektórzy zapierają się, że to nie jest L5K i wiele ją różni. Nie komentuję, bo nie mam odpowiedniego odniesienia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:12, 25 12 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Tak o tą mechanikę chodzi. Dla mnie to przeróbka mechaniki L5k i 7th sea. Jakoś nie chce mi się wierzyć aby autorzy "wpadli" na ten pomysł bez znajomości powyższych pozycji Wink
Ale trzeba przyznać, że jest dosyć elastyczna jeśli chodzi o modyfikacje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:53, 25 12 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Zwłaszcza, że członek Grupy Quest (autorów q10) T.Z.Majkowski vel Majkosz był tłumaczem polskiej edycji L5K Very Happy i 7th sea, chociaż to było trochę późniejsze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:24, 25 12 2005
Zegarmistrz
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sanok





Quba napisał:

Ale trzeba przyznać, że jest dosyć elastyczna jeśli chodzi o modyfikacje.


Tak, ta mechanika jest naprawdę uniwersalna i generalnie jakakolwiek modyfikacja zajmuje góra 5 minut (swego czasu prowadziłem w uniwersach kilku anime na tym), nie mniej jednak z dość oczywistych powodów pozwole sobie jej nie stosować. Różnice rzeczywiście są - ale generalnie dość kosmetyczne. Mamy do czynienia raczej z niedużą nadbudową (choć nie dam głowy, czy nie pojawiła się ona w L5K IIed). Generalnie szkielet to czysta Legenda 5 Kręgów.

Nie szczególnie lubie takie numery... Co gorsze - jeśli ktoś się zorientuje (w tym wypadku AEG, bo Wolf Fang ma bardzo olewczy stosunek do własnych praw autorskich) - to skończy się to najmniej rządaniem usunięcia systemu ze strony.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:59, 25 12 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





beacon napisał:
Zwłaszcza, że członek Grupy Quest (autorów q10) T.Z.Majkowski vel Majkosz był tłumaczem polskiej edycji L5K Very Happy i 7th sea, chociaż to było trochę późniejsze.


Po pierwsze, to Q10 z L5K i 7th Sea czerpie jedynie schemat "rzuć i zatrzymaj" to mniej więcej tak jakby powiedzieć, że NS korzysta z trochę zmienionej mechaniki WoDa bo rzucasz k20 i musisz mieć 2 sukcesy.

Cechy, sposób testowania umiejętnosci (co zatrzymywać co rzucać)... Jest wiele elementów składających się na mechanikę. Nie kończą się one na metodzie rzutu (a tych jest ograniczona ilość - jedna-wiele, jednakowe-różne, zliczamy wszystkie-zliczamy niektóre...). Nie kończą się na metodzie testów (wyrzuć więcej niż, wyrzuć mniej niż, zdobądź ilość sukcesów...)

Gadanie o tym, że to przerobione L5K widzę najczęściej u osób kiepsko zaznajomionymi z obiema mechanikami.

Zegarmistrz napisał:
Przeróbka jest możliwa i nietrudna... Nie mniej jednak doświadczenie prawie 10 lat wykazuje jedno - i tak doprowadzi ona do niespójności w systemie mechanicznym. Zamienianie jednej niespójności na drugą jest działaniem bezcelowym - nie wnosi nic nowego, a zamiast tego będzie trzeba przepisać wszystkie tabelki od nowa.


Mówiąc o możliwości miałem na myśli przeróbkę taką która byłaby w 100% kompatybilna z systemem.
Podaję przykład - jeśli przesiadamy się z k10 na k100. Bo tylko 2 cechy z 18tu są w zakresie od 0-10. jesli jednocześnie koszt jednego punktu WSZYSTKICH cech był równy, to teraz koszt jednego punktu dla tych dwóch cech jest dziesięciokrotnie mniejszy.
Po prostu albo mechanika jest dziurawa albo można przekalibrować rzut z kostki o mniejszej ilości oczek na taką o większej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:14, 25 12 2005
Zegarmistrz
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sanok





Jeśli chodzi o Legende i Q10 to dla mnie właśnie ten klucz XzY jest sednem problemu - po prostu tamten system nie ma nic innego, co jeszcze mogłoby go charakteryzować. Reszta L5K to nadbudowa...

Craven napisał:

Mówiąc o możliwości miałem na myśli przeróbkę taką która byłaby w 100% kompatybilna z systemem.
Podaję przykład - jeśli przesiadamy się z k10 na k100. Bo tylko 2 cechy z 18tu są w zakresie od 0-10. jesli jednocześnie koszt jednego punktu WSZYSTKICH cech był równy, to teraz koszt jednego punktu dla tych dwóch cech jest dziesięciokrotnie mniejszy.
Po prostu albo mechanika jest dziurawa albo można przekalibrować rzut z kostki o mniejszej ilości oczek na taką o większej.


Chyba troche nie rozumiem...

Procentowe są wszystkie cechy prócz pięciu: Siły, Punktów Ran, Mistyki, Magii i Siły Woli. Z czego: Punkty Ran to Hit Pointy, Mistyka odpowiada za najsilnieszy czar (taki Poziom Czaru z innych systemów), jaki może rzucić czarownik, a Magia - za punkty czarów. Testowane są dwie cechy:
Siła i Siła Woli. Ich zakres wynosi jednak nie od 0-10 tylko od zero do + Nieskończoności (przy czym u nie maksowanego w tym kierunku humanoida średnich rozmiarów postanowiłem ograniczyć Siłę do jakichś 70-80 punktów, choć spokojnie da się ją wyciągnąć i do - na oko - ze 130, wyższe wartości siły określają najczęsciej potwory).

Wszystkie cechy rozwijane są w stosunku 1 do 1.

Problem wynika z tego, że Siłe i Siłę Woli najczęściej testuje się porównując z tym samym atrybutem przeciwnika (w wypadku Siły także masą obiektu liczoną w kilogramach) i rzucając 3k6.

3k6 to relikt z czasów, kiedy nie było internetu, a sklepy z oporami realizowały zamówinia telefoniczne i po kostki wielościenne musiałem jeździć przez pół Polski. Generalnie dawno temu powinienem zamienić je na 1k20... Właściwie nie mam pojęcia, jak to przetrwało przepisywanie systemu I i II pseudokorekte...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:38, 25 12 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





3k6 daje zupełnie inne wyniki niż k20. Pmijam fakt innego zakresu, to na 3k6 wynik bardzo często jest uśredniony (w końcu rzucamy 3ma kostkami) niż w przypadku k20.

To może zrób inacze z testami spornymi. Kożystasz dalej z k100 i testujesz normalnie jak pozostałe cechy. Obaj przeciwnicy rzucają i porównują kto uzyskał lepszy wynik ten wygrał.
Np. A Siła 51 vs. B Siła 84. A rzucił na k100 34 co daje mu wynik 51-34=17. B rzucił na k100 59, co daje wynik 84-59=25. B wygrał siłowanie się na rękę.

Wynik ujemny także bierze się pod uwagę i porównuje (przy niskich wartościach jest duża szansa na ujemny wynik).

Wada tego sposobu to odejmowanie dziesiętnych cyfr.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:03, 25 12 2005
Kot
zerkający na systemy

 
Dołączył: 27 Lis 2005
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: RKMF Progresor





Quba napisał:
Obaj przeciwnicy rzucają i porównują kto uzyskał lepszy wynik ten wygrał.
Np. A Siła 51 vs. B Siła 84. A rzucił na k100 34 co daje mu wynik 51-34=17. B rzucił na k100 59, co daje wynik 84-59=25. B wygrał siłowanie się na rękę.


W ten sposób to raczej nie siła, ale np. refleks, starcie w walce wręcz czy szczęście. Trudno, żeby czynnik losowy decydował o tym, ile razy ktoś np. podniesie sztangę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:55, 25 12 2005
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Kot napisał:
Trudno, żeby czynnik losowy decydował o tym, ile razy ktoś np. podniesie sztangę.


Tu się mylisz. Czynnik losowy odpowiada za wszystko, czego bezpośrednio nie uwzględniasz (nie opisujesz współczynnikami, żeby zbyt nie komplikować mechaniki) - np. za wpływ pogody na twój stan psychofizyczny (a od tego już ilość powtórzeń zależy).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:03, 25 12 2005
Zegarmistrz
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sanok





Quba napisał:

Np. A Siła 51 vs. B Siła 84. A rzucił na k100 34 co daje mu wynik 51-34=17. B rzucił na k100 59, co daje wynik 84-59=25. B wygrał siłowanie się na rękę.

Wada tego sposobu to odejmowanie dziesiętnych cyfr.


Oraz gigantyczna przypadkowość.

Nekromanta A używa Miażdżacej Sfery by rozgnieść muchę. Nekromanta ma 100 Siły Woli. Mucha ma 3 p. Siły woli.

100 - 99 = 1
3 - 1 = 2

Mucha odparła zaklęcie.

Ten sposób jest jednak niezły... Trzeba będzie go sprawdzić w praniu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:05, 26 12 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Zegarmistrz napisał:
Jeśli chodzi o Legende i Q10 to dla mnie właśnie ten klucz XzY jest sednem problemu - po prostu tamten system nie ma nic innego, co jeszcze mogłoby go charakteryzować. Reszta L5K to nadbudowa...


Grałeś w L5K? Ta "nadbudowa" to sedno mechaniki. System honoru i chwały, pojedynki iaijuitsu, punkty pustki, struktura kręgów, techniki...

XzY to jedyne metoda rzuczania wielościanikami.

To jak powiedzieć, że NS to d20 pomnożone przez 3 Razz

////

Co do tego rzutu - jeśli chcesz przy takim rzucie spornym zredukować znaczenie rzutu to mnożysz cechy przez 2. Tak od ręki rozwiązanie.
Możesz również stosować nie porównawczy rzut, tylko np poziom trudności dla obu wyznaczyć jednakowy, ale modyfikować go ze względu na cechę wroga. W L5K siłując się wykonuje się test siły, o trudności równej 5x Siła przeciwnika.

Nawiasem mówiąc, dziwna coś ta siła, że jest tak rozległy przedział wartości... Rozumiem, że zwierzątka i potworki mogą mieć skrajne wartości (typu 15 czy 130) ale ludzie/postacie graczy powinni mieć jakiś sensowny rozrzut wartości...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:55, 26 12 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
3k6 daje zupełnie inne wyniki niż k20. Pmijam fakt innego zakresu, to na 3k6 wynik bardzo często jest uśredniony (w końcu rzucamy 3ma kostkami) niż w przypadku k20.


Zrobiłem wykresy. Oto jak się to rozkłada:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Są diametralnie różne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:58, 26 12 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





No tak jak mówiłem Wink

Wydaje mi się, że nie potrzebnie zrobiłeś Siłę parametrem, który może przekroczyć 100. To taki sam problem jak z KC-tami, gdzie wszystkie cechy mogły nonstop rosnąć. Rozumiem, że np. Smok powinien mieć te 2K Siły, ale do tego służy Skala.
Wprowadziłem ją w pewnej autorce prezentowanej na 1k20. Np. Słaby gigant o Sile 25 nadal będzie silniejszy niż jakikowliek człowiek, bo ma Skalę 2. U mnie Skala zapewniała dodatkowe Sukcesy w danej cesze (też rzucało się procentowo), a maksymalnie można było osiągnąć 4 sukcesy (a potwór ze skala 2 mógł mieć aż 6).
Trzebaby pokombinować jak to zrobić w twojej mechanice.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
S.A.M
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 3 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin