autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> Perihelion RPG Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 22:32, 06 10 2005
Farvus
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk





Zasad dotyczących cybernetyki jeszcze nie opracowywałem. Zatrzymałem się narazie na rozdziale tworzenia postaci i zbieram potrzebne dane by to wszystko spisać. Prawdopodobnie będą Aspekty dotyczące poszczególnych ulepszeń. Aspekt "Cyber-ręce" pozwoli na przerzuty przy czynnościach siłowych, "Cyber-oczy" przy rzutach na Spostrzegawczość itd. Dodatkowo wraz z większymi ulepszeniami może dojść negatywny aspekt dotyczący zużycia energii. MG może go wtedy wywołać w odpowiednim momencie i wtedy cała cybernetyka działa w trybie oszczędnym (zmniejszona siła, zręczność itd). Są jeszcze Atuty które mogą działać jak bonusy do umiejętności ale wybijają się z etapów tworzenia postaci. Będe musiał to wszystko jeszcze przemyśleć.
W internecie znalazłem tekst o cybernenetyce do FATE'a, którym będe się podpierał. Na pewno dokładniej to objaśnia niż ja Smile
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:01, 18 03 2007
Farvus
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk





Postanowiłem odnowić ten temat by dać znak życia i nieco naświetlić stan projektu. Części tekstowa jak narazie stoi w miejscu ale stwierdziłem że chociaż rusze z częścią graficzną. Nielubie zbytnio ujawniać takich rzeczy ale podsyłam wstępne szkice z luźnymi konceptami. Niektóre z nich zostaną wykorzystana do wykończonych ilustracji.






Pozdrawiam, Farvus.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:48, 19 03 2007
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Prezentują się świetnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:43, 22 03 2007
Farvus
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk





Craven - Dzięki.

Od bardzo długiego czasu nie wiedziałem w jaki sposób wymyślić nacje. Jak je nazwać, czym mają się charakteryzować itd. W końcu stwierdziłem że stworze drobne uproszczenie. Zamiast tworzyć nazw właśnych będą takie bardziej archetypowe:

Imperialni
Rafinatorzy
Koloniści
Łupieżcy
Hodowcy
Nomadzi
Metabolici

Mam nadzieje że coś takiego bardziej podziała na wyobraźnię Smile

EDIT: - Nieco updatowałem niektóre nazwy na lepiej brzmiące.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Farvus dnia 11:48, 02 07 2007, w całości zmieniany 11 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:46, 22 03 2007
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Good. Przeciwność tego co było (jest?) w Arch-Inverte, gdzie wszystko ma nic nie mówiące nazwy własne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:01, 24 03 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Ilustracje świetne. Szkoda tylko, że gra jako taka stoi ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:05, 27 03 2007
Farvus
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk





Craven - Ciesze się że pomysł przypadł do gustu. Dzięki temu zabiegowi dosyć szybko uformowało mi się wyobrażenie o tych nacjach.
beacon - Skoro coś szkicuje do tego systemu to raczej nie stoi Smile.

Już nie gram w RPGi tak jak niegdyś i zdaje sobie sprawę że po ukończeniu małe będe miał szanse poprowadzić to jakiejś drużynce. Uznałem więc jakiś czas temu że ten autorski będzie specjalnie stworzony pod grę online na forum chociażby. Do tego celu chyba stworze jakąś prostą procentowa mechanikę ( niestety niereformowalny jestem od czasów młotka Razz ).
Kilka dzisiejszych szkiców. To po prawej to mutanci.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:27, 28 03 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Rysunki znakomite. Mechanika procentowa - old-school ;p Ale cóż, rób jak chcesz. Ja wolałbym coś innego, ale to nie tylko dla mnie gra Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:57, 28 03 2007
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





nie czytałem ale procentowe rządzą. Nie ma bardziej intuicyjnych i klarownych mechanik niż procentowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:15, 28 03 2007
Farvus
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk





beacon - A co byś wolał? Pytam tak z ciekawości Smile.

A tak odnośnie mechanik procentowych. Zna ktoś może coś ciekawego oprócz mechaniki do młotka i Zew Cthulhu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:32, 28 03 2007
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Farvus napisał:
beacon - A co byś wolał? Pytam tak z ciekawości Smile.

A tak odnośnie mechanik procentowych. Zna ktoś może coś ciekawego oprócz mechaniki do młotka i Zew Cthulhu?


Stare StarCraft RPG Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:35, 28 03 2007
Farvus
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk





O! A czemu się przerzuciłeś na coś innego? Zbyt prosta mechanika?

W sumie jeszcze się nie zdecydowałem ale generalnie chodzi mi o coś co zmieściłoby się na max 3 stronach (chyba zbyt leniwy jestem Razz) i pozwalało na wyczyny heroiczne wyczyny. Risus wydaje się być przyjemny w użytkowaniu i taki bardzo klarowny ale chyba nadaje się bardziej do humorystycznych konwencji. Przeglądałem jednak co tam ludzie stworzyli do niego i czasami ciekawe pomysły. Na przykład przyporządkowanie klisz do różnych nacji.

A tak odnośnie powyższych nacji. Skrótowa charakterystyka żeby zbytnio nie offtopicować.

Imperium - Najbardziej potężna nacja pod względem militarnym. Spore osiągnięcia z dziedziny genetyki. Duże znaczenie ma w dawna arystokracja. Z tej kultury wywodzi się kult uznający słońce za reprezentację bóstwa. Głównym dążeniem Imperium jest zjednoczenie wszystkich kultur i utrzymanie pokoju (ale nie zawsze to tak wygląda oczywiście).

Rafinatorzy - Posiadają silnie uprzemysłowione tereny i są dosyć zaborczy. Dochodzi między nimi a Imperium do drobnych konfliktów. Głównym dążeniem jest jak największy zysk Smile.

Koloniści - Koloniści posiadają najbardziej zaawansowaną technologie ze wszystkich nacji. Mieszkają w potężnych koloniach na południu przypominająch nieco piramidy Azteków (tylko że wewnątrz pełnych elektroniki). Mało ufni i protekcjonalni. Trzymają się surowych zasad.

Łupieżcy - Żyją z tego co nagrabią albo znajdą w ruinach. Nie mają zbyt wysokiej technologii ale dobrze radzą sobie w trudnych warunkach. Urodzeni wojownicy. Tolerowani z przymrużeniem oka przez Imperium ze względu na to że chronią je przed degeratami z Wschodnich pustkowii. Głównym celem jest przetrwanie...

Nomadzi - Najlepiej przystosowani do życia na pustyni (oczywiście Razz). Silnie wierzący w przeznaczenie i różne stare przepowiednie. Czasami padają ofiarą Rafinatorów, którzy biorą ich do pracy w fabrykach.

Hodowcy - Żyją wśród ruin na wschodzie. Ich głównym schronieniem są podziemne tunele gdzie starają się rozwinąć specjalną roślinność. Tradycjonaliści i konserwatyści. Ojczyzna różnych sztuk walki (żeby było ciekawie). Czasami padają ofiarą Łupieżców.

Metaboliści - Trudno mi opis rozwinąć do tych. Metaboliści to najmniej liczna nacja. Żyją na skalistych północnych pustkowiach gdzie panuje wieczna ciemność. Część spędza większość swojego życia w stanie hibernacji, zamknięci w alternatywnych rzeczywistościach. Pozostali zajmują się badaniami naukowymi. Starają się również zachować neutralność.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Farvus dnia 20:26, 03 10 2007, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:16, 28 03 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Sympatyczne szkice, ale same postacie ? Żadnych świszczących krajobrazów i monumentalnych budowli ? (a w sketchbook'u na ConceptArt.org ukrywasz tego mase Wink )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:25, 28 03 2007
Farvus
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk





Ha! Na świszczące krajobrazy i monumentalne budowle przyjdzie jeszcze czas. Narazie skupiłem się na postaciach. Wygodniej się robi całe serie.
Czasami żartuje sobie że powinienem raczej stworzyć główny podręcznik w formie obrazkowej Razz. Komiks czy coś...Hehe.

A jeszcze odnośnie mechanik, przypomniałem sobie o Savage Worlds. Ehh, chyba nigdy się nie zdecyduje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:51, 29 03 2007
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Farvus napisał:
O! A czemu się przerzuciłeś na coś innego? Zbyt prosta mechanika?


Tak. I nie pozwala na wiele kombinacji i wzmocnień klimatu które dostarcza Q10. W dodatku była na tyle prosta, że w sumie poza opisem fabularnym, odgrywaniem, mechanicznie wszystkie postacie były bardzo podobne (brakowało nawet wad i zalet). Przyszła mi teraz myśl, żeby przerobić to na uniwersalną mechanikę - np. do one-shotów


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Perihelion RPG
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 5  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin