autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> Perihelion RPG Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 13:03, 29 03 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





I słusznie Craven! Q10 pasuje do Starcrafta jak robiony na miarę...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:09, 29 03 2007
Farvus
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk





No właśnie to cały problem mechanik uniwersalnych. Niby wszystkie są super ale tylko niektóre pasują. W przypadku Periheliona chce mechanikę trochę z naciskiem na szybką filmową akcję i uznałem że do czegoś takiego nadaje się jednak Savage Worlds. Wcześniej nie podobała mi się ze względu na zestaw cech i umiejętności ale ostatecznie wszystko można opisać Przewagami/Zawadami (Edges/Hindrances).

Pełne zasady są za pieniądze (110 zł w Rebelu) i do tego po angielsku ale można jakoś skrótowo przedstawić zawartość TestDrive'a, który jest za darmo do ściągnięcia ze strony. Cudem udało mi się znaleźć polskie tłumaczenie, które gdzieś znikło z oficjalnej strony Razz.

Angielski TestDrive 4.0 tutaj -> [link widoczny dla zalogowanych]
Polskie tłumaczenie Test Driva tutaj -> [link widoczny dla zalogowanych]

Tymczasem siadam do rysowania Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:02, 29 03 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Ja za mechanikę filmową uznawałem zawsze 3S mistrza ja-prozaca. Mała, szybka, widowiskowa(w razie potrzeby). Ciekawy jest też pod tym względem Risus(choć pewnie musiałbyś coś do niego dodać od siebie, ale mechaniki uniwersalne mają to do siebie, że trzeba je odrobinę przerobić).

Ale to Savage Worlds też nieźle wygląda. Choć ja bym ten twój setting zrobił na Q10. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:50, 31 03 2007
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Q10 spokojnie może się sprawować jako mechanika filmowa. Chodzi mi jednak po głowie wariant q10 albo osobna mechanika jeszcze bardziej filmowa - czyli z przedefiniowanymi ceachami/kompetencjami bohaterów. Czyli mamy miary jak bohater radzi sobie z przeciwnikami - niezależnie od tego czym/jak walczy, mamy miarę radzenia sobie w sytuacjach społecznych, popychanie fabuły do przodu itd. Wyobraźmy sobie odpowiednik panache, który jednocześnie definiuje co może zagrozić naszemu bohaterowi (minimalnie - wszystko co normalnie, średnio - nie groźne mu upadki z pierwszego piętra, statyści itd, max - jedynie łotr lub predefiniowane przez MG sytuacje są mu w stanie zagrozić) itd...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:52, 31 03 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Jeśli chodzi o sam sposób losowania to najbardziej lubię sporą pulę k6 ;p

A generalnie - zastanów się co ma podkreślać gra. Jeśli rozwój kariery jako takiej, to zdecyduj się na coś risusopodobnego. Jeśli chcesz grać tak, że trzeba sobie jak najbardziej na starcie wykoksać postać to wybierz coś ze współczynnikami i atutami do wyboru/zakupu za punkty, vide GURPS.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:01, 31 03 2007
Farvus
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk





k2jumper - Risus jest bardzo atrakcyjny jednak przewiduje dużo śmiesznych "wpadek" związanych z tym jaką kliszę się dobierze do sytuacji. Możliwe że dobrze by się sprawował po przeróbkach. Myślałem o dodaniu podstawowych Umiejętności + Klisz które są swego rodzaju specjalizacjami. Gdy się temu jednak uważniej przyjrzeć to wychodzi z tego FATE Smile.
Dzięki za radę. Widze wyraźnie że jesteś fanem Q10, hehe.

Craven - Oczywiście że każdą mechanikę można przerobić na filmową wprowadzając nawet kosmetyczne zmiany. W przypadku Savage Worlds jest to po prostu rozdzielenie na Dzikie Karty (Wild Card), którymi określani są herosi, ważni BNi, potwory oraz na postacie pospolite będące troche mięsem armatnim. Każda Dzika Karta dostaje dodatkową kostkę, która podnosi sprawność działania przy jakimkolwiek teście.
Twój pomysł wydaje się ciekawy. Sądze wszelkich dyskusji na temat czegoś takiego warto by było stworzyć osobny temat w Warsztacie.

Beacon - Generalnie założenia są takie że:

- Bohaterowie w grze są arcydziełem inżynierii genetycznej. Są więc w pewien sposób wyjątkowi co od razu narzuca styl gry heroic. Na starcie od razu prezentują pewien poziom bardziej niż zaczynają od zera (jak w przypadku Warhammera)
- Nie będe ukrywał że Perihelion to gra, której główną osią jest walka (jeśli zagra się pierwotną wersję na komputerze to jest jej sporo). Nie chce jednak żeby była ona całkowicie bezbarwna. Wręcz przeciwnie. Chodzi o to żeby mechanika walki współgrała z narracją przy oddaniu takich rzeczy jak chaos, furia, niezwykłe wyczyny i w niektórych wypadkach niebezpieczeństwo. Realizm jest tu rzeczą całkowicie drugorzędną.
- Świat zawiera bardzo rozwiniętą technologie. W wielu wypadkach można by prawie uznać że działanie niektórych urządzeń ociera się o magię. (tajemnice takich bardziej zaawansowanych urządzeń są tylko znane niektórym zamkniętym grupom jak np. Gildia Technologów). Stąd też Perihelion to coś z pogranicza fantasy i S-f jak w przypadku Gwiezdnych Wojen. Mechanika powinna jakoś brać to pod uwagę....

Chciałbym bardziej sprecyzować co bardziej podkreślić ale niestety narazie nic więcej nie przychodzi mi do głowy. Wybrałem Savage Worlds jednak tak jak zrobił to Craven, zawsze można potem przerobić całość pod inną mechanikę. Świat się nie zawali Smile.

Dziękuje za zainteresowanie tematem i wszelkie rady. Chyba za dużo rozmyślam a za mało tworzę Razz.

Pozdrawiam, Farvus.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:12, 31 03 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Jeśli te rozmyślania poprawią jakość tworu końcowego - rozmyślaj do woli!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:53, 31 03 2007
Farvus
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk





A tak bardziej obrazowo/ filmowo i humorystycznie odnośnie walki...Przedstawiam wam jeden z moich ulubionych fragmentów z troche pokrewnym klimatem do Periheliona.
Arrow Gdy robi się naprawdę gorąco to Mistrz gry jest tu terminatorem a gracze czują się chociaż trochę jak ci policjanci. Jednocześnie Human Casualties równe albo bliske 0.0.
Arrow Gdy jednak drużyna ma do czynienia z mięsem armatnim to następuje zamiana miejsc. Bohaterowie są jak terminatorzy a nad policjantami ma władzę MG. Uwaga tu wyjątek od reguły - Human Casualties dosyć wysokie Very Happy

http://www.youtube.com/watch?v=S2iLK-QXF5Q


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:31, 31 03 2007
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Fragment nie przemawia do mnie do konca Smile Generalnie fajna filmowa zasada - strzelamy w oponę - samochód wroga się przerwaca (bzdura), wróg jednak wychodzi nietknięty (kolejna bzdura).


No i odbijam piłeczkę:
http://www.youtube.com/watch?v=VXM5uv5oWqg


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:49, 31 03 2007
Farvus
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk





Ci komandosi mogli by jednak używać maczet do karczowania dżungli. Dobre, dobre Very Happy.

Strzelanie w oponę i przewracający się samochód to bardziej "Drużyna A". Filmowość akcji ale odpowiednio wyważona oczywiście. Ja odbijam piłeczkę w troche innym kierunku żeby ci pokazać ten brak wyważenia. Eh. Offtopic Razz.


http://www.youtube.com/watch?v=8n1hKQULa9Y


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Farvus dnia 16:00, 31 03 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:59, 31 03 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Wojna na filmy? Dajcie spokój... Very Happy

Wracając do Mechaniki - lista modyfikacji do Risusa:

  • zastąp Klisze mniej ogólnymi Umiejętnościami,
  • wprowadź Specjalizacje z Q10,
  • daj graczom większą ilość punktów przy tworzeniu postaci(pow. 20),
  • dorzuć Punkty Fabuły,
  • pogrupuj Umiejętności w Grupy Zgodności, żeby było jasne które z którymi są zgodne,
  • dodaj jakieś wynikające z inżynierii genetycznej moce/ponadprzeciętne zdolności i opisz je mechanicznie.


I zapewniam, że nie wyjdzie ci z tego FATE ponieważ: tworzenie postaci będzie szybsze niż w FATE, nie będzie używać kości FATE i FATEowej metody testowania, a zasady rozwoju postaci będą prostsze od FATEowych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:20, 31 03 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
dodaj jakieś wynikające z inżynierii genetycznej moce/ponadprzeciętne zdolności i opisz je mechanicznie

I te proponowałbym raczej skonstruować nie na zasadzie "jesteś silniejszy od człowieka, masz siłę +2", ale raczej jak sztuczki z Neuroshimy, albo atuty z innych gier. Wówczas po rozdaniu cech wybierasz sobie jakieś mutacje (mutację?) z opisanej puli ogólnej. Przykładowe:

"Twój pysk ma kształt okrągłego otworu z wargami najeżonymi ostrymi zębami. Jeśli będąc w zwarciu zadeklarujesz atak pyskiem zadajesz automatyczne obrażenia wysokości..."

"Twoje kończyny nie wyglądają jak ludzkie nogi czy ręce. Są raczej przystosowane do biegu w pozycji poziomej - jak zwierzęta. Jeśli biegniesz na czterech łapach osiągasz prędkość..."

Przykłady bardzo banalne, ale nie operują na samych cechach/umiejętnościach, ale dodają dodatkowe umiejętności, nieosiągalne nijak inaczej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:41, 31 03 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Albo użyj FATEa Wink
Wersja 3.0 zaprezentowana w Spirit of the Century jest filmowa do upadłego, można się bawić w strategiczne zadymy, niesamowite wyczyny robi się łatwo i przyjemnie (no, zależy kto stoi po drugiej stronie pukawy Wink), są zasady do klepania mięsa armatniego, itd. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:37, 01 04 2007
Farvus
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk





Dziękuje za wszystkie rady. Zamiast kombinować wszystko już mam w Savage Worlds. W tej mechanice jest coś jakby połączeni stuntsów z Neuroshimy i atutów w jedno.

Za bardzo dobrą grę, zawsze można jeszcze dostać punkty, których wydanie umożliwi wykonanie różnych filmowych ewolucji czy akcji (to już mój dodatek). Muszą być jednak powiązane z odpowiednią Przewagą.

Po długich mękach udało mi się opisać wszystkie rasy w Perihelionie od strony mechanicznej. A tak dokładnie - Ludzi, Bionecronów, Symbionów, Cyborgów, Insectoidów, Reptiloidów i Felinoidów. Cały problem polegał na tym żeby odpowiednio zrównoważyć Przewagi i Zawady. Musiałem niestety zrezygnować z wielu subtelnych różnic, które pojawiły między rasami się w grze komputerowej na rzecz bardziej kontrastowego efektu.

Skoro już pełno w tym temacie filmowych fragmentów. Tutaj dobry przykład nadludzkości w Perihelione. Dosyć blisko możliwościom bionecronów Smile.
http://www.youtube.com/watch?v=nk50XybSmjM

Pozdrawiam, Farvus.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Farvus dnia 17:17, 02 04 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:48, 02 04 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Co do rad - nie ma sprawy Farvus. Czymś musimy wypełniać swoją pustą egzystencję. Wink

BTW - Czy mi się wydaje, czy koleś zalecający się do Ripley(w ostatnim filmie) to ten z Avatara Craven'a?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Perihelion RPG
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 3 z 5  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin