autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne -> FATEowa zbrojownia Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 11:30, 14 03 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Pyt 1. W lesie nadal dałbym przewagę BMW - ale tylko +1 choć jest zwrotniejsza ale bardziej wrażliwa na zetknięcie z pniem drzewa iż chińska ciężarówka. Co do wielkości modyfikatora w Fate +2 to sporo. Ale myślałem o zmianie mechaniki Twistów na Dobre i Złe wiadomości. Dlaczego - bo wiadomości (wieści) mogą być także Bardzo Złe i Bardzo Dobre (dając te +2).
Ale wtedy trzeba zmniejszyć ilość kategorii superior - przykładowo - sprzęt (pancerz i uzbrojenie), środowisko (deszcz, urwanie chmury), sytuacę taktyczną (oflankowany czy otoczony) itp.
Co do używania umiejętności pojazdu a traktowanie jako Edge przewagi kierowcy - to dlaczego nie ? Wszystko zależy czy to opowieść o ludziach czy o samochodach (jak chcesz zrobić RPG "Szybcy i wściekli" to jest to niezły pomysł) - ja pojazdy traktuję to jak broń w zwykłym FATE'owym starciu.

Pyt 2. Pomysł z oddziałami bardzo dobry - ja tak robię Mook - grupa bezimiennych statystów a jako wyróżniki i Aspekty wrzucam - dowódców, szamanów, dzielnych i doświadczonych wojowników, fanatyzm, doboszy, sztandary i co tylko może utrudnić życie graczom.

Umiejętności:
Morale, Mobilność, Zmysł taktyczny - ja dodaję jeszcze Walkę (czasem to rozdzielam - wręcz/strzelanie), Liczebność (coś w rodzaju woundtracka)
a wyposażnenie jest dodatkową sprawą za którą można zdobyć Edge'a albo wręcz odwrotnie - komplikację. Jeśli trzeba dodaję Skradanie i Spostrzegawczość albo inne cechy - traktuję cały Mook jako jeden charakter.
Twoje rozwiązanie jest dobre - ale to jest FATE - równie dobrze można by oprzeć test na Dowodzeniu - pojedynek dowódców - kto kogo zmyli i wciągnie w zasadzkę a przewagę Mobilności użyć jako Edge.
FATE jest takie elastyczne aż miło popatrzeć Wink.

Co do odpalania hybryd - to teraz jak zapamiętać, że Nitro dało już Edga i gracz nie może odpalić go jako Aspekt ? A jak masz 4 graczy ? A jak 6 ?
Coraz bardziej przychylam się do FATE standartu - Aspekty, Umiejętności i Wyczyny (ale jako specjalizacje i koloryt nie kolejną maszynkę na PL).

Co do "licznika" obrażeń - kombinuję aby używać go jako Umiejętności przedmiotu albo zastąpienie liczb słowami. Przykładowo obrażenia (0-siniaki, 1-lekkie, 2-poważne, 3-ciężkie, 4-krytyczne, 5-zabójcze, 6-masakreska)[coś podobnego jak w Shadowrunie i Neuroshimie].

Podoba mi się pomysł zmian "liczników" na bardziej fabularne rozwiązania.

Znalazłem kiedyś Mudge i takie podejście do pancerzy - jeśli chroni przed czymś tylko częściowo +2P, jeśli chroni dobrze +4 (do tego została skonstruowana), chroni lepiej niż przewidział to konstruktor +6, pancerz jest niewrażliwy na taką broń +8.
Przykładowo ciężka kamizelka kuloodporna, która ma chronić przed kulą karabinową będzie miała dobrą ochronę przed pociskiem z M-16 (+4) ale dla pistoletu 9mmm będzie to już świetna osłona (+6) a dla .22 to będzie nie do przebicia (+Cool. Ale dla lasera będzie to tylko częściowa osłona (+2) albo wogóle potraktuję postać jak bez osłony.

Ja bym tylko zmniejszył te modyfikatory pancerza na bardziej do FATE przystające.
Częściowo skuteczna 1
Skuteczna 2
Bardzo skuteczna 4
Niewrażliwość 6

Przykład:
Taktyczna kamizelka kuloodporna
Umiejętność - NIJ III kategoria (zatrzymuje pociski karabinowe - tu akurat łatwo określić możliwości pancerza).
Aspekty - Krępuje ruchy, 20 warstw kevlaru, Gorąco tu!
Wyczyn - Kieszenie na płyty wzmacniające.

Cywilna kamizelka kuloodporna
Umiejętność - NIJ IIA (zatrzyma 9mm i .357 Magnum)
Aspekty - Lekka, Wrażliwa na ostrza
Wyczyn - wygląda jak elegancka kamizelka z guzikami.

Kolczuga
Umiejętności - Ochrona - bardzo dobra (+3)
Aspekty - Wielowarstwowa, Brzęczy, Ciężar
Wyczyn - krasnoludzki stop (nie rdzewieje)

Itp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:27, 30 03 2006
Gerion
zerkający na systemy

 
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Jezu, chłopaki, czytam Was i nic nie rozumiem !! Wink
WYpadłem całkowicie z obiegu, musze raz jeszcze przeczytać FATE...
MIało być o zbrojowni, a wątek stał się FATEowy.

pozdrawiam
Gerion


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:22, 04 04 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Przemyślałem Twój pomysł - Kaktusie. Ekwipunek jako Aspekty.
Widzę w nim pewne wady - po pierwsze wahlowanie naręczami PL - broń, pancerz, sytuacja, obrażenia - potrzebne będzie wiaderko na PL Wink. Trochę zatraca się ideę Punktów Losu - jako środka wpływającego na "rzeczywistość" gry.

Dwa - weźmy przykład BG wiszącego na linie - skąd on ma wiedzieć, że przecinający linę przeciwnik ma tępy nóż (karteczka z nieba od MG Wink) ?
A zwykłe wydanie PL według standartowych reguł może mieć podobny efekt - a co więcej MG ma wtedy pełne prawo veta.

Według zasad FATE - sprzęt daje przewagi w wymianie. I o ile wiadomo, że miecz da przewagę nad nożownikiem w otwartym polu (ale w kanałach czy ciasnej uliczce będzie generował komplikacje) - możemy to szybko ocenić bo każdy widział miecz i nóz - łatwo je porównać to jak ocenić silniki hiperprzestrzenne czy latające dywany ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:08, 04 04 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Tomakon Inc.

Zgadzam się z tobą ale...
Skąd gracz ma wiedzieć że nóż jest tępy? Ano gracz musi coś takiego wymyślić, i wydać na to PL, by określić atut noża.
Coś takiego miało by sens w kownecjach Pulowych.

Co do przedmiotów, nadawanie im całej masy aspektów jest złym pomysłem. Moim zdaniem lepiej nadać najwyżej jeden aspekt który oznaczał by cechę główną przedmiotu. Umiejętności mogą zostać, ale trzeba by przed grą ustalić kategorię przedmiotów by wiedzieć jakie umiejętności moze mieć dowolny przedmiot złapany przez BG w łapska .
Ciężar aspektów należy przerzucić do atutów, które podobnie jak umijętności generowały by przewagi w wybranych okolicznościach.

Pozostaje tylko problem porównań róznych typów broni. Mechnicznie cięzko to zapisać, porównania powinny zachodzić na logikę [pistolet ma przewagę nad granatem w walce bliskiej, innym razem ma przewagę granat gdy przeciwnicy są ukryci]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:13, 05 04 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Darken.

O tym właśnie mówię - ścisłe określanie Aspektów tzw. sytuacyjnych nie zdaje egzaminu. Lepiej pozostawić to graczom i ich kombinatoryce.
Za to lubię PL - te dodatkowe możliwości - znajdowanie odpowiedniego sprzętu/narzędzia/znajomego we właściwej chwili, możliwość wpływu na poczynania MG itp.

Cała masa aspektów dla przedmiotów - też jestem przeciwny - ale nie ograniczałbym ich ilości odgórnie. To od gracza powinno zależeć jak chce wiele zainwestować w swój przedmiot - jak jest on dla jego postaci ważny.

Porównanie broni czy innych przedmiotów które można współcześnie obejrzeć i dotknąć jest wykonalne - ale co z hiperdrivem czy czarami (mag 1 - fireball, mag 2 - atakuje piorunem - kto ma przewagę ?).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:14, 05 04 2006
Gerion
zerkający na systemy

 
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Włączę się w dyskusję Wink

Tomakon Inc. napisał:

Cała masa aspektów dla przedmiotów - też jestem przeciwny - ale nie ograniczałbym ich ilości odgórnie. To od gracza powinno zależeć jak chce wiele zainwestować w swój przedmiot - jak jest on dla jego postaci ważny.


Ja uzależniłbym opcje - przedmiot+aspekt od istotności tego przedmiotu dla kampanii. U siebie zrobiłęm tak, że aspektami dysponują przedmioty magiczne. Jeśli możnaby to do czegoś porównać, to do rytuału nazwania w Earthdawnie. Jeśli ktoś nadaje Imię przedmiotowi (a więc Aspekt, powiedzmy, że imię stanowi aspekt), wówczas przedmiot zyskuje prawdziwy wzorzec i magiczny potencjał, jeśli ktoś z jego pomocą dokona legendarnego czynu (kolejny aspekt Wink ), wtedy może ten przedmiot zyskać magiczne, konkretne właściwości.
A więc aspekty stałe dla przedmiotów, ale tylko znaczących.

Co ze zbrojami? Czy aspekt dla kolczugi: wyrób mistrza Giacomo [] [] [] oznaczał bedzie, że zbrojmistrz siedział nad nią trzy lata? I czy każde wywołanie aspektu doda +1 do jakiegokolwiek wyniku testu na korzyść posiadacza zbroi? Ja bym tak zrobił, pod wraunkiem, że w świecie gry Giacomo był faktycznie legendarnym zbrojmistrzem i nie odwalił chały akurat w przypadku tej kolczugi.

Natomiast ograniczyłbym się do jednego aspektu, ale z kilkoma poziomami (tłumaczyłem to w MAGUSieprzy okazji magicznych przedmiotów).

Tomakon Inc. napisał:

Porównanie broni czy innych przedmiotów które można współcześnie obejrzeć i dotknąć jest wykonalne - ale co z hiperdrivem czy czarami (mag 1 - fireball, mag 2 - atakuje piorunem - kto ma przewagę ?).


W przypadków magów żaden nie musi mieć przewagi. Zależy co porównasz. Jeśli ich zdolność opanowania zaklęć - wtedy ten kto ma wyższy skill ma potencjalną przewagę . Jeśli zdolności destrukcyjne, to obaj wykonują test skilla trudność celu (odporność na ogień, błyskawice itp). Jeśli naparzają się nawzajem - wtedy nawet nie możesz za bardzo zrobić testu dynamicznego, chyba, że założysz, iż obaj trafiają i są jednak podatni, a ten kto wygra test dynamiczny będzie mniej poparzony.

pozdrawiam
Gerion


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:49, 06 04 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Lubię magiczne przedmioty z EDka. Nie są to oklepane D&D'kowe szmelce +3 do napierdalania tylko "prawdziwe" przedmioty magiczne - mają imiona, moce i tajemnice. Miodzio.
Aspekty są wręcz stworzone dla takich przedmiotów - magicznych, robionych przez artystów w swoim fachu i niezwykłych. Ale ja mam nieco inny problem - jako, że rzadko ostatnio ruszam fantasy (przejadłem się i jestem na diecie Wink) a męczę się z postapokalipsą albo spaceoperą - "moje" przedmioty to wyrób seryjny, schodzą z taśmy w setkach - w związku jest znacząca różnica pomiędzy Shadowfaxem ze stajen Rohimirrów a fordem eskortem nie ? Shadowfax jest jedyny i niepowtarzalny - a escortów stoi na jednej ulicy co najmniej cztery a różnią się kolorkami i tym, że jeden ma minispojler.

Chyba o tym mówi Darken - charakterystyka niektórych przedmiotów "codziennego użytku" - broni, pojazdów, sprzętu komputerowego itp.
Kupując kałacha wiesz, że to:

Aspekty
Ruska technologia (znana jako gniotsia nie łamiotsja)
Przestrzeli szynę kolejową

Umiejętności:
Zasięg: 200m
Magazynek: duży (30 pestek)
Niezawodność: Wyśmienita (+4)
Występowanie: Bardzo popularny (+3)
Amunicja: karabinowa (7,62 Rus)
Celność: przeciętna (0)

Wyczyny:
Ogień seryjny
Prosta konstrukcja
Spory ciężar
Bagnet
Popularny na wschodzie euro (Występowanie)
Odporny na brud (Niezawodność)

Teraz BG dokupuje do tego lunetę za cięzkie pieniądze - po rozmowach z MG wpisuje sobie w Aspekty "Polska optyka" a do wyczynów dodaje "Luneta".
Itp. itd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:15, 06 04 2006
Gerion
zerkający na systemy

 
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Wszysto pięknie, ale wyobrażasz sobie listę takich aspektów, umiejętności i wyczynów do każdej pierdoły służacej walce? Od miecza świetlnego przez działka laserowe do szurikenów? Może i fajne, ale robota niezapłacona, a i nie wiem na ile to dałoby zabawę podczas gry.
btw - z tak opisanego kałacha to można legendarny przedmiot zrobić Wink

pozdrawiam
Gerion


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:41, 06 04 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Pewnie coś mi tam w cyferkach rozjechało się co nieco Wink. ALe to szybki przykład.
Po za tym - kwestia legendarności - to nie jest jedyny kałach na ziemi i walcząc z gostkiem uzbrojonym w takie samo żelastwo nie otrzymujesz przecież bonusów.
W walce kałach vs "inny karabin" zestaw umiejętności służy do jasnego porównania kto ma przewagę (zasięg/ceność/pojemność magazynka - co akurat ma znaczenie dla konfliktu).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:55, 06 04 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Przykład z mojej strony.

AK-47
Aspekt
Choćby i w błocie []

Umiejętności
(tu nic bym nie dał)

Wyczyn:
Przebicie pancerza[][]

Dlaczego tak? W umiejętnośiach broni, dawał bym tylko te cechy, którymi się wyróżnia nad innymi. Im więcej statów damy broni, tym szybciej się wkurzymy. FATE ma mieć przerost narracji nad mechaniką. Jeśli znaczniemy w notatkach MG zapisywać niesamowote ilości statystyk to sami wiecie co się stanie.

Czy z powyższych statów da się określić że to kałach? Mnie to wystarczy, bo nie jestem maniakiem broni palnej, i nie obchodzą mnie wszystkie róznicę pomiędzy UZI a scorpionem. Liczą się te najważniejsze, te które wygenerują przewagę, ukażą duszę tej broni.

Ps.Zdawało mi się że wyczyny to specialne moce lub umiejętności postaci
Atuty dawały co innego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:47, 07 04 2006
Gerion
zerkający na systemy

 
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Darken napisał:

Czy z powyższych statów da się określić że to kałach? Mnie to wystarczy, bo nie jestem maniakiem broni palnej,.


Dałoby się, gdybyś zastosował prosty zabieg.
Aspekt: Kałasznikow [] [] [] []. Wink
To chyba wystarczy za wszystko co napisał Tomakon. Zamiast rozbijać analitycznie, lepiej jest podejść syntetycznie i wiele cech łączyć w jedną większą, nadrzędną i wspólną. Aspekt Kałasznikow można wywołać pozytywnie w każdej z tych sytuacji, którą na aspekty rozbił Tomakon.
A negatywnie to już MG wie kiedy wywołać.

pozdrawiam
Gerion


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:01, 07 04 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





O chyba przesada z tym upraszczaniem - miecz [] [] [], samochód [] [], wierzchowiec [].
Z kolei moja propozycja to przegięcie w drugą stronę.

Propozycja Darkena jest mniej skomplikowana i bardzo FATE-klimatyczna - podstawowe przedmioty mają Aspekty i Wyczyny a Umiejętności przynależą tylko spec-sprzętowi albo pojazdom (zbuduj swój spaceship).

Liczba Aspektów 1-3 (wartościowe dla BG przedmioty mogą mieć więcej), Umiejętności - potrzeba min 6 na przyzwoitą piramidkę - ale pozostawiłbym opcję Darkena - zapisujemy tylko to co jest powyżej/poniżej średniej.
Wyczyny do oporu.
Co do samej istoty Wyczynów to w Fate v3 nie mają kwadracików - ale są napędzane PL (nie podoba mi się to - po co kolejna porcja Aspektów) - po za tym łączą w sobie Extrasy i Wyczyny znane z rozdziału o magii v2.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:50, 07 04 2006
Gerion
zerkający na systemy

 
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Eee ja tak nie chciałem uprościć. To jest tak:
Przedmiot AK 47
Aspekt - Kałasznikow [] [] [] [] (4 bo to pierwszy typ)
albo jak nie chcesz okienek, dajemy Atut(Extras) - Kałasznikow, który wykorzystujemy jak pozytywnie wywołany aspekt.
Przedmiot AK 74
Atut - małokalibrowy(5,45x39), Kałasznikow

Jako Atuty możnaby przy kałachu dodawać bagnet (AKM), czy nózki (RPK) do strzelania leżąc. ALbo Kastior (granatnik GP-25, podwieszany).


Wyczyny w wersji F3 też mi się nie podobają.


Gerion


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:15, 08 04 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Nadchodzi FATE v3, polacy mówią nie! Very Happy
Gerion, niezle pomyślane, ale narazie zatrzymam się przy swoim pomyśle.
Tylko z aspektem kałach, jest ten problem, ze przy wielu przedmiotach zastosowanie tegoż a. się nam rozmyje.

Przykład:
Gladius [][][]
Jeżeli nie wiemy co to gladius, to klapa.
Ja zrobił bym to tak
Gladius
Aspekt:
Prawie jak sztylet [][]
Atut: Brak Gardy (Niezła)[Bo w gladiusie brak gardy nie przyszkadza, tzn. chyba]
Wyczyn:
Szybkie pchnięcie []

Wersja następna jest już lepsza(czyli to o co ci ponoć od początku chodziło Very Happy ), i właściwie nie gorsza od mojego pomysłu Razz
Tylko jest jeszcze jedna sprawa: Otóż zależy w co gramy.
Jeżeli gramy w cyberpunka z solosami, lub w scenariusz wojenny, to pierwszy tekst Tomakon Inc. o kałaszu się nadaje.
W chwili kiedy gramy w zew cthulu, albo grę z intrygami dworskimi na pierwszym planie, to statystyki broni, powinny być jak najmniejsze, bo stanowią drobny dodatek do gry.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:22, 09 04 2006
Gerion
zerkający na systemy

 
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
Jeżeli gramy w cyberpunka z solosami, lub w scenariusz wojenny, to pierwszy tekst Tomakon Inc. o kałaszu się nadaje.
W chwili kiedy gramy w zew cthulu, albo grę z intrygami dworskimi na pierwszym planie, to statystyki broni, powinny być jak najmniejsze, bo stanowią drobny dodatek do gry.


Masz rację. FATE jest dość uniwersalne, ale i tak należy je dostosować do konkretnego świata (nie wiem czy czytałeś MERPa na FATE, jest w zasobach listy dyskustyjej, albo L5K- tamże). Tak więc zanim się wdamy w dyskusje o całej zbrojowni FATEowej, to lepiej skonkretyzować jakiś świat i cel gry.

No chyba, że sobie teoretyzujemy, by potem wyciągnąć już osobiste korzyści - czyli powybierać perełki z pomysłów, do własnej gry Wink

pozdrawiam
Gerion


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
FATEowa zbrojownia
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin