autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne -> FATEowa zbrojownia Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
FATEowa zbrojownia
PostWysłany: 23:55, 28 02 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Ponieważ przeciętne, szare uzbrojenie w FATE zwykle różni się tylko wskaźnikiem obrażeń/wyparowań, zastanawiał się ktoś nad obdarowaniem tegoż uzbrojenia Aspektami (ot, by dodać mu kolorytu) ?


W duchu trzeciej edycji FATEa, taki ekwipunek miałby pojedyncze aspekty, które jak sądze :

a. ułatwiają graczom obrzucanie się z mg punktami Losu
b. pomagają opisać sprzęt bez masy dodatkowych modyfikatorów
b. promują użycie kiepskiej broni Wink
c. odwalają modyfikatory sytuacyjne do różniastych akcji

Ad. a
Podczas walki można używać aspektów takich jak "lekki" (sztylet), czy "ciężki" (topór) do zmniejszania/zwiększania "obrażeń".

Ad. b
Gorsza broń może byc "zardzewiała" lub "wyszczerbiona", lepsza broń może być "ostra" lub "wyważona".

Ad. c
Szaleniec który rzuca się na niedźwiedzia tylko z nożem kuchennym (aspekty noża - "niewielki" i "tępy"), zapewne wyjdzie z takiej walki (zakładając że ją przeżyje Wink ) napchany punktami Losu po uszy. "Bohater", który z bezpiecznej odległości ostrzela miśka gradem strzał, raczej nagrody w postaci punktów Losu nie zdobędzie Wink

Ad. d
"Ciężka" zbroja ułatwia nurkowanie, "bogato zdobiony" miecz pomoże przy robieniu wrażenia na podwładnych, "olbrzymi" topór zapewne przyda się do postraszenia złapanego złodzieja.


Problem tylko, jak takie coś wykorzystać dla enpeców. Fajnie by było, gdyby gracze mogli negatywnie odpalać Aspekty sprzętu przeciwników, ale jak to zrobić, bez rzucania na stół pełnego opisu wrogiego arsenału ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:45, 01 03 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Jeżeli zakładamy że nasz opis zobowiązuje, tzn. podkreślamy słownie aspekt w opisie broni. Jeśli coś nie jest widoczne na pierwszy unik BG, to jeżeli jeżeli ktoś to jakoś zobaczy/wybada
Można też pozwolić graczą na samodzielne określanie aspektów broni u przeciwników (straszliwe moce takowych broni są wynagradzane punktami losu).

Ps. Ten topór jest OGROMNYYYY! Nie rozumiecie tego? Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:19, 01 03 2006
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Brzmi sensownie. Fate daje ciekawe możliwości. Swoją drogą, nie mogę się doczekać pierwszych publikacji z implementowaną wersją 3.0.

A co do pytania o odpalanie aspektów NPCowych - pewne aspekty są oczywiste (stary, tępy, krótki), a pewne MG powinien ujawiać "dobrowolnie" o ile wynika to w jakiś sposób z fabuły.

Martwi mnie coś innego. Mam dostać ranę krótkim sztyletem, więc odpalam negatywnie aspekt "krótki", żeby zmniejszyć obrażenia. MG upiera się, że to kiepski pomysł i w zamian proponje mi Punkt Losu (Fate Point). Ja dostaję ranę normalnie, ale gra (np.) dopuszcza zmniejszenie (lub co gorsza uniknięcie) obrażeń za Punkt Losu. W efekcie niewiele można mi zrobić tym sztylecikiem. Zdążam do tego, że takie aspekty będzie momentami trudno wyważyć. Siatka wzajemnych powiązań (wynikajaca z pozornie słabo związanych ze sobą reguł) może okazać się zbyt rozległa i wrażliwa na wszelkie modyfikacje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:44, 01 03 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Zuhar napisał:
A co do pytania o odpalanie aspektów NPCowych - pewne aspekty są oczywiste (stary, tępy, krótki), a pewne MG powinien ujawiać "dobrowolnie" o ile wynika to w jakiś sposób z fabuły.

Martwi mnie coś innego. Mam dostać ranę krótkim sztyletem, więc odpalam negatywnie aspekt "krótki", żeby zmniejszyć obrażenia. MG upiera się, że to kiepski pomysł i w zamian proponje mi Punkt Losu (Fate Point). Ja dostaję ranę normalnie, ale gra (np.) dopuszcza zmniejszenie (lub co gorsza uniknięcie) obrażeń za Punkt Losu. W efekcie niewiele można mi zrobić tym sztylecikiem.


Hmm, może tak :
Na liście Fate'a były wzmianki o aspektach sytuacyjnych w FATE 3_0. Jeśli dobrze pamiętam, mg podrzucał kilka aspektów opisujących scene np. "deszcz", "śliska podłoga" a gracze mogli do woli je wykorzystywać.
Gdyby podobnie wykorzystać aspekty wrogiego ekwipunku, gracz mógłby je "negatywnie" wywoływać, płacąc za to swoimi punktami Losu.

Np. jeden z bohaterów wisi bezradnie na linie nad przepaścią, czekając na pomoc zbliżającej się drużyny. Jeden ze "złych" łapie za noż i zaczyna tą line piłować. Gracz mógłby wydać punkt Losu by wywołać aspekt noża "tępy", i powisieć sobie runde dłużej.

Tylko takie podejście wymaga dużej ilości punktów Losu i prostej metody ich "pozyskiwania".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:34, 01 03 2006
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Akurat aspekty sytuacyjne nie do końca mnie przekonują, ale z ostateczną opinią poczekam na wersję 3.0. Mam wrażenie, że zbyt dużo władzy trafia w ręce graczy - widzę tu prostą drogę do sprowadzenia gry do strategicznego przerzucania się wywołaniami aspektów. Mechanicznie jest to może i fajne, ale jakoś nie pasuje do mojego stylu grania.

Zdaje się, że muszę poczytać zaległe posty z grupy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:02, 01 03 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





cactusse napisał:
Tylko takie podejście wymaga dużej ilości punktów Losu i prostej metody ich "pozyskiwania".

Pozwól że się z tobą nie zgodzę. Moim zdaniem gracz na sesji ma wybór w środkach jakimi osiągnie cel. Dołożenie nowej możliwości, czyli aspektów sytułacyjnych/ekwipunku, rozszerza wybór ale nie powinno to ułatwiać Pożogi delux MG. Ilość punktów losu powinna zostać na takim poziomie jak wcześniej (zależenie od MG). Nowe sposoby zarabiania PL są ok, ale żeby były łatwiejsze do zdobycia? Raczej zły pomysł.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Darken dnia 17:19, 02 03 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:41, 01 03 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Zuhar napisał:
Akurat aspekty sytuacyjne nie do końca mnie przekonują, ale z ostateczną opinią poczekam na wersję 3.0. Mam wrażenie, że zbyt dużo władzy trafia w ręce graczy - widzę tu prostą drogę do sprowadzenia gry do strategicznego przerzucania się wywołaniami aspektów. Mechanicznie jest to może i fajne, ale jakoś nie pasuje do mojego stylu grania.


Ot taki bajer, nie trzeba go wszędzie stosować, ale wydaje mi się nadzwyczaj pomocny, gdy graczom akurat brakuje natchnienia (do kombinowania sprytnych planów lub nieczystych zagrań Wink ).
Kiedyś Tomakon rzucił wesoły przykład, który jak sądze, całkiem trafnie pokazuje w jaki sposób można Aspekty sytuacyjne wykorzystać :

Cytat:
Uroczysko - blisko krain zmarłych, aura grozy, gęsta mgła

blisko krain zmarłych - Nekromanta odpala sobie przy czarach, MG także przy czarach - zmarli obserwują czujnie poczynania maga i jeśli ich zdenerwuje to się wtrąca
aura grozy - BG odpalają przy ucieczce przed wściekłym tłumem - może motłoch nie pobiegnie za nimi w przeklęte miejsce, MG straszy graczy
gęsta mgła - BG odpalają jeśli tłum będzie odważny i jednak pobiegnie na uroczysko - będą mieli szansę zgubić pogoń, MG utrudnia obserwację i strzelanie.


Proste, szybkie i łatwe w użyciu Wink

Darken napisał:
Pozwól że się z tobą nie zgodzę. Moim zdaniem gracz na sesji ma wybór w środkach jakimi osiągnie cel. (...) Nowe sposoby zarabiania PL są ok, ale żeby były łatwiejsze do zdobycia? Raczej zły pomysł.


Jeżeli chciałbym przerzucić całą "mechanike obrażeń" na aspekty ekwipunku (i to na modelu 3 edycji gdzie za użycie aspektu płaci się PL), to taki systemu w turowej/cios-za-cios walce wymagałoby wachlowania dużymi ilościami PL. Fajnie by było w takiej sytuacji, troche ułatwić "zdobywanie" tych punktów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:35, 02 03 2006
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





PL dają grze bardziej filmowy charakter - im ich mniej tym bardziej śmiertelna i trudna staje się gra i...to pasuje do pewnego klimatu (np.survival horror).
Inny klimat (np.Heroic/High Fantasy) będzie wymagał więcej PL.

Co do pomysłów cactusse to IMHO są bardzo dobre i pewnie gracze chętnie zaakceptują takie innowacje, choć oczywiście i to zależy od klimatu rozgrywki.
Ergo - takie "tweak'i" w mechanice są mocno uzależnione od klimatu świata gry i całej rozgrywki.W jednym przypadku się sprawdzą świetnie, w innym będą zupełnie do bani.Co szkodzi przetestować?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:06, 02 03 2006
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





cactusse napisał:
(i to na modelu 3 edycji gdzie za użycie aspektu płaci się PL)


W takim podejściu PL zmieniają nieco swoje oblicze - to znane z drugiej edycji. Zaczynają pełnić rolę nie tylko wspomagającą, ale i ograniczającą. W ed. 2.0 były uzupełnieniem do aspektów.

Szkoda, że 3.0 się opóźnia. Nawiasem mówiąc, czy ktoś z was przymierza się do kupna komercyjnego RPG opartego na Fate? Np. Dresden Files RPG?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:48, 02 03 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





revolver napisał:
PL dają grze bardziej filmowy charakter - im ich mniej tym bardziej śmiertelna i trudna staje się gra i...to pasuje do pewnego klimatu (np.survival horror).
Inny klimat (np.Heroic/High Fantasy) będzie wymagał więcej PL.


"Filmowością" gry można też sterować za pomocą limitu PL, które można użyć w pojedynczym teście. Nie trzeba się wtedy zbytnio martwić ilością PL które posiadają gracze.

Zuhar napisał:
Szkoda, że 3.0 się opóźnia. Nawiasem mówiąc, czy ktoś z was przymierza się do kupna komercyjnego RPG opartego na Fate? Np. Dresden Files RPG?


Ja planuje zakupić zarówno Spirit of the Century jak i Dresden Files, aczkolwiek zależy w jakiej formie będą te RPGi sprzedawać.
Jeżeli jako pdf'a, którego bez problemu będe mógł kupić w kilka minut po premierze, to jak najbardziej.
Jeżeli jako książke, za transport której bede musiał zapłacić drugie tyle i poczekać dwa miesiące na dostarczenie, to się zastanowie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:19, 07 03 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





To co, zrzuta na produkty Evilhatowców ? Very Happy

Aspekty sytuacyjne (deszcz, mgła) są do bani, przetestowałem, BG zamiast słuchać opisu czekają na ewentualny spis aspektów. Spłyca to rozgrywkę.
Jeśli po opisie deszczowej sceny BG wpadnie na pomysł i wyda PL by jego przeciwnik pośliznął się w błocie - to czemu nie, niech ma bonus za kombinowanie (i uważne słuchanie MG Wink).

Ale co do ekwipunku - waham się między dwoma możliwościami.
1. Przedmioty jak postacie mają swoje Aspekty, Umiejętności i Wyczyny [Wyczyny (Stunts) w 3 edycji są "zasilane" PL - nie podoba mi się to rozwiązanie, po co mi słabsze aspekty Wolę Wyczyny jako specjalizacje i odzwierciedlenie pewnych spec-zdolności (Widzenie wmroku, Pancernik itp.) dające konkretne możliwości albo "sztywny" +1 umiejętności (a w mechanice Twistów dają Edge).]

2 Własności przedmiotów - Mocna konstrukcja, Ostry, Delikatny, Technologia zlomowiskowa itp. - taka własność daje +/- 1 do wartości umiejętności pod warunkiem, że gracz ją wywoła (ale bez PL).
Przykładowo - miecz, dobra stal, ostry.
Dobra stal oznacza, że nie bedzie łatwo złamać taką klingę, może także daać przewagę w walce z mieczami z żelaza czy brązu. Ostry dodaje +1 do obrażeń i bonus gdy postać musi szybko przeciąć grubą linę.

Skłaniam się ku I wersji a Własności potraktować jako Wyczyny.

I tak - zwykły miecz to tylko przeciętne, jednoręczne żelastwo co daje 2 stopnie obrażeń, po za tym nic specjalnego. Ale jeśli to miecz który jest od pokoleń w rodzinie - dodaję Aspekt "broń przodków". Elficki płatnerz przekuł to ostrze 2 wieki temu - Aspekt "elfickia robota" i Wyczyn - Lekki (daje przewagę za lekkość ostrza). Następnie zdolny złotnik ozdobił rękojeść - Wyczyn - niesamowity wygląd. Itd.
Ale system "przemiot jak postać" sprawdza się najlepiej przy "dużych" sprawach - samochody, wierzchowce czy pojazdy kosmiczne. Broń palna też by się tu dobrze plasowała.

Potrzebnych jest kilka "umiejętności".
Weżmy pojazdy - Szybkość, Zwrotność, Wytrzymałość konstrukcji, Jakośc/Niezawodność, Pojemność baku. No i Wielkość - różnice pomiędzy fiatem uno, ciężarówką czołgiem widać od razu.

Do tego odpowiednie Aspekty aby podkreślić wyjątkowość maszyny (To jest Porshe!, Dwie turbosprężarki, Złap mnie, jeśli potrafisz, Terenówka-taranówka, itp.), , dodać do tego garść wyczynów - w wersji 3.0 mogłoby to wyglądać tak - Kontrola trakcji (Zwrotność), Wzmocniona rama (Wytrzymałość), Ekonomiczne spalanie (Bak), Made in Germany (Jakość).

Przewaga maszyny w danej umiejętności (Szybkość przy wyścigu po pustyni, Manewry przy gęstej zabudowie) daje przewagę jej kierowcy.

Co Wy na to ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:19, 13 03 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Tomakon Inc. napisał:
To co, zrzuta na produkty Evilhatowców ? Very Happy


Zobaczymy czy Evilhatowcom uda się cokolwiek wydać, jak narazie troche się spóźniają (Spirit of the Century miał wyjść na jesień 2005 roku).

Cytat:
Aspekty sytuacyjne (deszcz, mgła) są do bani, przetestowałem, BG zamiast słuchać opisu czekają na ewentualny spis aspektów. Spłyca to rozgrywkę.


Heh, ciekawy to świat gdzie BG (w pewnych okolicznościach) dostają z nieba kartke, z opisem rzeczy-na-które-warto-zwrócić-uwage. W takiej sytuacji też bym pominął dokładne rozglądanie się i tylko czekał na boską interwencje Wink

Cytat:
Ale co do ekwipunku - waham się między dwoma możliwościami.
1. Przedmioty jak postacie mają swoje Aspekty, Umiejętności i Wyczyny. (...) Wolę Wyczyny jako specjalizacje i odzwierciedlenie pewnych spec-zdolności (Widzenie wmroku, Pancernik itp.) dające konkretne możliwości albo "sztywny" +1 umiejętności (a w mechanice Twistów dają Edge).

2 Własności przedmiotów - Mocna konstrukcja, Ostry, Delikatny, Technologia zlomowiskowa itp. - taka własność daje +/- 1 do wartości umiejętności pod warunkiem, że gracz ją wywoła (ale bez PL). (...)

Skłaniam się ku I wersji a Własności potraktować jako Wyczyny.
I tak - zwykły miecz to tylko przeciętne, jednoręczne żelastwo co daje 2 stopnie obrażeń, po za tym nic specjalnego. Ale jeśli to miecz który jest od pokoleń w rodzinie - dodaję Aspekt "broń przodków". Elficki płatnerz przekuł to ostrze 2 wieki temu - Aspekt "elfickia robota" i Wyczyn - Lekki (daje przewagę za lekkość ostrza). Następnie zdolny złotnik ozdobił rękojeść - Wyczyn - niesamowity wygląd. Itd.


Brzmi rozsądnie, ale mam kilka wątpliwości :
- Co z Własnościami negatywnymi ? Czy wywołuje je mg czy może gracz ?
- Co w wypadku gdy chciałbym użyć Własności ekwipunku "przeciwko" BG (np. grupe lokalnych złodziejaszków może zainteresować Niesamowity Wygląd ww. miecza)?
- Jak uniknąć "stack'owania" się efektów Własności (nie chciałbym by ktoś nagle wyskoczył z +4 do testu) ?

Może każdą Własność przedmiotu traktować jako hybryde, którą można używać jako Aspekt (pompując ją Punktem Losu) lub jako Wyczyn (+1 w określonej sytuacji) ?

Cytat:
Potrzebnych jest kilka "umiejętności".
Weżmy pojazdy - Szybkość, Zwrotność, Wytrzymałość konstrukcji, Jakośc/Niezawodność, Pojemność baku. No i Wielkość - różnice pomiędzy fiatem uno, ciężarówką czołgiem widać od razu.

Do tego odpowiednie Aspekty aby podkreślić wyjątkowość maszyny (To jest Porshe!, Dwie turbosprężarki, Złap mnie, jeśli potrafisz, Terenówka-taranówka, itp.), , dodać do tego garść wyczynów - w wersji 3.0 mogłoby to wyglądać tak - Kontrola trakcji (Zwrotność), Wzmocniona rama (Wytrzymałość), Ekonomiczne spalanie (Bak), Made in Germany (Jakość).


Wow, dobre.
Tak dla testu - jak rozegrać taką sytuacje : James Bond (Doskonały Kierowca +3) chce wyprzedzić swoim wspaniałym BMW olbrzymią ciężarówe Dr.Dooma (Dobry Kierowca +1) na wąskiej, górskiej serpentynie (Wąska Droga, Ostre Zakręty).

BMW
Umiejętności :
- Szybkość - Wspaniała (+3)
- Zwrotność - Wspaniała (+3)
Własności :
- Szybki jak Diabli
- Przyspieszenie Wgniatające w Fotel
Aspekty :
- Prototypowy Pojazd MI6

Cięzarówa
Umiejętności :
- Szybkość - Dobra (+1)
- Zwrotność - Kiepska (-1)
- Wielkość - Bardzo Duża (+2)
Własności :
- Dymi jak Smok
- Made in China
Aspekty :
- Wypchana po Sufit Dynamitem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:48, 13 03 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Skoro to wąska droga, pełna zakrętów to decydować będzie zwrotność i manewrowość maszyn. Bond ma dużo lepszą maszynę - dostaje za to przewagę (Edge), MG pozwala na skorzystanie w tej sytuacji z własności "Przyspieszenie ..." (kolejna Przewaga) jednak wyprzedzenie wielkiej maszyny dr. Dooma na wąskiej drodze nie jest proste (Komplikacja za wielkość ciężarówki i rozmiar drogi - na autostradzie z szerokim poboczem nie stanowiło by to problemu i nie przyznałbym modyfikatora), do tego widoczność nie jest najlepsza ("smocze" kłeby dymu - kolejna komplikacja).
Przewagi i komplikacje się znoszą - więc ani Bond ani złowrogi doktor nie dostają kar/bonusów do umiejętności Kierowca.
Taka jest sytuacja na starcie. Dr. Doom ma przesrane - ma 2 punkty straty w umiejętności co oznacza, że jeśli dobrze nie pokombinuje to Bond go szybko wyprzedzi a potem poczęstuje rakietą z bagażnikowej wyrzutni.

Pomysł z hybrydami - Aspekto-własnościami jest pyszny. Ale widzę jeden problem - czy można najpierw dodać sobie +1 - za Wyczyn a potem jeszcze kosztem PL dodatkowo "flipnąć" kostkę (albo zrobić rerolkę) wykorzystując możliwości należne Aspektowi ? Po prostu już widzę BG-Bonda - to dobra daj mi bonusa za to atomowe przyspieszenie - OK - a teraz dawaj jeszcze większy bonus bo odpalam przyspieszenie PL'em.
Dając takie narzędzia spodziewaj się +4 albo i więcej do testów Wink. Manczkin nigdy nie śpi.

Co do antistackowania - przede wszystkim rozsądek - nic innego nie pomoże Wink
Własności nie zawsze muszą działac na plus - Lekka broń może nie nadawać się do parowania ciosów maczugi, Niesamowity wygląd wzbudzi politowanie doświadczonych najemników (Oj jaka ładna wykałaczka, w sam raz dla takiego paniczyka. Ale tutaj chłopczyku liczy się stal - jej ciężar i jej ostrość a nie złocenia i ozdóbki - spadaj to nie lokal dla ciebie. I BG wyniesiony na życzliwym kopniaku opuszcza gospodę drogą powietrzną).

W przypadku Bond vs dr Doom - Made in China możnaby odpalić aby kilka części wypadło z zawieszenia ciężarówki wprost w szybę BMW.
A Aspekt Prototypowy pojazd wredny MG odpaliłby w momencie gdy Bond wyprzedziłby już przeciwnika i próbował odpalić swoją wyrzutnię bagażnikową.
Pstryk, pstryk. Cholera, w brytyjskich wozach działało. Masz tu PL-a, Bond.
A teraz uważaj - masz za sobą rozpędzoną ciężarówkę wypełnioną dynamitem. Kolce na wielkich zderzakach lśnią złowrogo. Dr Doom przyspiesza. Co robisz ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:50, 13 03 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Wogóle inna sprawa - choć związana z kwestią broni.
Dlaczego tylko narzędzia mordu mają swój modyfikator obrażeń, który dodaje się do stopni sukcesu.
Przykładowo w sprawie sądowej BG mają solidny dowód (+2 "obrażeń") ale ich przeciwnik ma adwokata i zapłacił łapówkę (+2 "pancerza").
Bard wyśpiewywujący natchnioną artystyczną poezję (+3 "obrażeń") ma problemy z mieszkańcami Ciemnogródka obdarzonymi legendarnym buractwem (+6 "pancerza").
Lowelas próbuje uwieść córkę lokalnego bogacza. To odporna sztuka (+4 "pancerza") i dotychczasowe sposoby nie skutkują. Lowelas wyciąga Pierścionek Zaręczynowy z Duuużm Brylantem (+4 "obrażeń").

Itd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:39, 14 03 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Tomakon Inc. napisał:
Skoro to wąska droga, pełna zakrętów to decydować będzie zwrotność i manewrowość maszyn. Bond ma dużo lepszą maszynę - dostaje za to przewagę (Edge), MG pozwala na skorzystanie w tej sytuacji z własności "Przyspieszenie ..." (kolejna Przewaga) jednak wyprzedzenie wielkiej maszyny dr. Dooma na wąskiej drodze nie jest proste (Komplikacja za wielkość ciężarówki i rozmiar drogi - na autostradzie z szerokim poboczem nie stanowiło by to problemu i nie przyznałbym modyfikatora), do tego widoczność nie jest najlepsza ("smocze" kłeby dymu - kolejna komplikacja).
Przewagi i komplikacje się znoszą - więc ani Bond ani złowrogi doktor nie dostają kar/bonusów do umiejętności Kierowca.
Taka jest sytuacja na starcie. Dr. Doom ma przesrane - ma 2 punkty straty w umiejętności co oznacza, że jeśli dobrze nie pokombinuje to Bond go szybko wyprzedzi a potem poczęstuje rakietą z bagażnikowej wyrzutni.


Wow, rzeczywiście wygląda to nieźle.

- Co w wypadku gdy różnica pomiędzy dosyć duża ? Też właściciel lepszego sprzętu dostaje tylko pojedynczą przewage (+1) ? np. Bond i Dr.Doom zamieniają się pojazdami i urządzają sobie wyścig po krętej, leśnej trasie, gdzie Zwrotność samochodu ma największe znaczenie. Dr.Doom pruje BMW o Wspaniałej (+3) Zwrotności, a Bond zasuwa ciężarówą o Kiepskiej (-1) Zwrotności (załózmy że odpiął naczepe z dynamitem, i Wielkość pojazdu nie gra już takiej roli).
Może w takiej sytuacji użyć Zwrotności samochodu jako podstawy testu, a umiejętności kierowców do generacji przewag ?

- Zakładając że chciałbym ten system rozciągnąć również na zadymy większych oddziałów, gdzie pojedynczy oddział charakteryzuje się np. takimi Umiejętnościami :
Waleczność, Dowodzenie, Mobilność, Morale (a postacie bohaterów dorzucone są jako Aspekty Wink ), czy używać różnicy Umiejętności do generowania przewag ?
Np. chcąc przeciwnika wciagnać w zasadzke i ostrzelać go z flanki bandą wrażych łuczników, mógłbym użyć Mobilności jako Cechy testowej, Dowodzenia do przewagi, a jednego z bohaterów (Zwiadowcy) jako Aspektu.

Cytat:
Pomysł z hybrydami - Aspekto-własnościami jest pyszny. Ale widzę jeden problem - czy można najpierw dodać sobie +1 - za Wyczyn a potem jeszcze kosztem PL dodatkowo "flipnąć" kostkę (albo zrobić rerolkę) wykorzystując możliwości należne Aspektowi ? Po prostu już widzę BG-Bonda - to dobra daj mi bonusa za to atomowe przyspieszenie - OK - a teraz dawaj jeszcze większy bonus bo odpalam przyspieszenie PL'em.
Dając takie narzędzia spodziewaj się +4 albo i więcej do testów Wink. Manczkin nigdy nie śpi.


Nie nie, wzorem 3ciej edycji, jedno użycie wyczyno-aspektu na test Wink

Cytat:
Co do antistackowania - przede wszystkim rozsądek - nic innego nie pomoże Wink
Własności nie zawsze muszą działac na plus - Lekka broń może nie nadawać się do parowania ciosów maczugi, Niesamowity wygląd wzbudzi politowanie doświadczonych najemników (Oj jaka ładna wykałaczka, w sam raz dla takiego paniczyka. Ale tutaj chłopczyku liczy się stal - jej ciężar i jej ostrość a nie złocenia i ozdóbki - spadaj to nie lokal dla ciebie. I BG wyniesiony na życzliwym kopniaku opuszcza gospodę drogą powietrzną).


Właśnie tutaj bardziej pasuje mi traktowanie Własności jako Aspektów, moge sobie spokojnie wkopać BG w najgorsze tarapaty, a jak gracz będzie narzekał to PL w niego Wink

Cytat:
W przypadku Bond vs dr Doom - Made in China możnaby odpalić aby kilka części wypadło z zawieszenia ciężarówki wprost w szybę BMW.


Hehe, a ja myślałem że Made in China nie da się użyć w pozytywny sposób Wink

Tomakon Inc. napisał:
Wogóle inna sprawa - choć związana z kwestią broni.
Dlaczego tylko narzędzia mordu mają swój modyfikator obrażeń, który dodaje się do stopni sukcesu.
Przykładowo w sprawie sądowej BG mają solidny dowód (+2 "obrażeń") ale ich przeciwnik ma adwokata i zapłacił łapówkę (+2 "pancerza").
Bard wyśpiewywujący natchnioną artystyczną poezję (+3 "obrażeń") ma problemy z mieszkańcami Ciemnogródka obdarzonymi legendarnym buractwem (+6 "pancerza").
Lowelas próbuje uwieść córkę lokalnego bogacza. To odporna sztuka (+4 "pancerza") i dotychczasowe sposoby nie skutkują. Lowelas wyciąga Pierścionek Zaręczynowy z Duuużm Brylantem (+4 "obrażeń").


Kłopot w tym, że moim podstępnym celem jest pozbycie się liczników "obrażen" i "pancerza", zamieniając to na Aspekty, Wyczyny etc. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
FATEowa zbrojownia
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry fabularne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 4  
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin