autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Naznaczeni -> Pomysły Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 13:19, 07 06 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Atlanci z tego co się orientuję szczególnie grywalną czy dobrze opisaną rasą i tak nie byli. Choć w IIed to się może zmienić. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:40, 07 06 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Szabel napisał:
Atlanci z tego co się orientuję szczególnie grywalną czy dobrze opisaną rasą i tak nie byli. Choć w IIed to się może zmienić.


Poczytałem sobie trochę o atlantydzie, właśnie po to, aby Atlanci byli trochę bardziej grywalną rasą (skrzyżowanie greków z hindusami). Więc w nowej edycji postaram się to definitywnie zmienić. :]

beacon napisał:
Przy soczewkach - dają efekt wyłącznie matematyczny, zamiast kolorowego. Ograniczają koszta ble ble ble, zamiast dodać jakieś fajerwerki i smaczek. Jak choćby Konwerter, który ma fajne możliwości trochę więcej niż na zasadzie +1 Siłka.


Rzeczywiście trochę mało ciekawe, oraz trochę zbyt potężne. Lecz pewnie dużo ich nie zmienię (bo nie znajduję innego sposobu na zróżnicowanie), może dodatkowo do zmniejszania kosztów będą wpływały w pewien sposób na efekt, trochę go zniekształcając.

Szabel napisał:
Czemu chcesz Soczewki zmieniać? Dobrze brzmi.


Więc zostaną. Konwertery pewnie też. :]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thronaar dnia 16:24, 08 06 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:49, 07 06 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Puść trochę wodze fantazji. To wszystko nie musi być zbilansowane co do joty.
Wystarczy jeśli będzie miało fajny klimacior!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:28, 07 06 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Ale przegięcie w drugą stronę z brakiem balansu też zabierze klimat. ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:16, 07 06 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Soczewki są jedynym niezmienionym elementem z pierwszych przymiarek do magicznych przedmiotów, wiec tu także sentyment wchodzi w grę. :]

Co do fantazji, to jak mnie coś oświeca, to odrazu próbuję na tej fali wszystkie poboczne wątki tkać. I tak jest, aż nie spadnę z niej, lub nie chwycę nowej. :]

A klimaciora poszukam, jak znowu podejdę do tego problemu to mam nadzieję, że go znajdę i zastosuję. :]

np. coś takiego:

Soczewka mroźnego oddechu
Wygląd: Wygląda jak duża śnieżka wielkości pięści, która wykonana jest z białego szkła. (Cena 60 Dukatów)
Działanie: Zmniejsza koszt rzucania zaklęć opartych na żywiole wody o 2 Punkty Mocy. Minimalny koszt zaklęcia to 2 PM nawet, jeżeli normalnie kosztował mniej. Zaklęcie musi mieć związek z niską temperaturą, a rzucanie ich zmniejsza temperaturę umagicznionego przedmiotu. Przy rzucaniu jednego zaklęcia za drugim może dojść do odmrożeń w miejscu trzymania soczewki. (W czasie rzucania zaklęć należy trzymać soczewkę w dłoni)
Wybrane efekty: Żywioł Wody, wszystkie czary i manifestacje oparte na zimnie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:15, 08 06 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Thronaarze widać należysz do tych nielicznych, którzy i po latach zadziwić czymś nowym mogą Very Happy

Soczewka mroźnego oddechu - miodzio Very Happy

Odnośnie
Konwerterów - może spróbujesz pryzmaty

Tak ogółem, dlaczego ludzie mają tylko jedną odmianę umagicznionych "przedmiotów"?
Przecież stepowcy czymś się różnią od ludzi z puszczy i od mieszczóchów.
Planujesz jakieś rozróżnienie w ich tatuażach?
A może coś innego: - podskórne amulety, przeszczepianie płatów skóry zwierząt?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:10, 08 06 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Popieram Nimsarna na całej linii. Konwertery brzmią tak S-Fowo i nie pasują zwyczajnie do Naznaczonych. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:54, 08 06 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Nimsarn napisał:
Tak ogółem, dlaczego ludzie mają tylko jedną odmianę umagicznionych "przedmiotów"?


Bo nie będę dyskryminował innych ras. Każda z nich będzie się dzielić (ludzie mają nację, atlanci będą mieli kasty, krasnoludy klany, elfy grupy), więc musiał bym dużo tego namnożyć. Poza tym jest to rozdrabnianie się, co jeszcze by spowolniło prace nad nowym podręcznikiem.

PS. Próbuję zrobić w Naznaczonych z ludzi coś jak krasnoludy i elfy, czyli taki pewien stereotyp uduchowionego zapalczywca (może coś w stronę orka), a nie wszechstronne nic ciekawego. Nie wiem czy gdzieś indziej są oni potraktowani w podobny sposób.

Nimsarn napisał:
przeszczepianie płatów skóry zwierząt?


Shocked To wtedy byłby horror, a nie heroik fantasy, zresztą skąd te pomysły?

Nimsarn napisał:
Konwerterów - może spróbujesz pryzmaty

Nimsarn napisał:
Konwertery brzmią tak S-Fowo


Być może, ale pryzmaty chyba nie oddają zasady działania tych przedmiotów. Pomyślę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thronaar dnia 19:52, 08 06 2007, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:33, 08 06 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Opisałeś ten przedmiot, niby dodałeś cośtam, ale tak na serio dalej jest to to samo matematyczne podejście, które nijak nie daje klimatu do starcia, w którym zostanie zastosowane. Opisz to luźniej, dodaj jakieś pozamechaniczne fajerwerki do tego. Odmrożenia są w dobrym kierunku, ale zbyt ostrożnie. Przestań przepisywać tabelę na słowa - napisz coś nowego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:40, 09 06 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





W ten sposób dochodzimy do tego samego punktu co ostatnim razem, podejścia do podręcznika. Ja robię to dość mechanicznie (tak naprawdę, to opisy i przykłady służą tylko wytłumaczeniu zasad mechanicznych wyjaśnionych powyżej). W tej chwili większość podręcznika to zasady (i to się dużo nie zmieni), lecz można z nich wyłuskać opisy. Jeżeli ktoś chce jak najmniej mechaniki, to mam nadzieję wyłuska z przykładów wystarczająco warstwy fabularnej, aby to zrobić. Wink

No, ale żeby tylko nie narzekać w tym poście, to dam przykład morfera rzeczywistości (dalej dziwnie brzmi, ale wydaje mi się, że jest pewna poprawa).

Płaszcz spadania z zapinką lewitacji
Wygląd: Jest to długi, zielony płaszcz wykonany z wytrzymałego lnu z zapinką w kształcie pióra gołębia. (Koszt 70 Dukatów)
Działanie: W momencie, gdy osoba odziana w ten płaszcz spada w przedmiocie gromadzi się moc. Za każde 20 metrów, które postać spada, w przedmiocie gromadzi się 10 punktów. Gdy się całkowicie naładuje pozwala na chwilową lewitację, która spowalnia w czasie tury, aż do pełnego zatrzymania się. (Gromadzenie energii upadku jest pasywną funkcją, lecz aby lewitować musi zgromadzić się 20 punktów i płaszcz musi być dotknięty przez zapinkę. W przypadku, gdy jest ciągle zapięta, wtedy po każdych 20 metrach będzie wywoływać powolny upadek przez następne 10 metrów.)

Jak widać nie jest to automatyczne zamienianie, lecz etapowe ładowanie i rozładowywanie. Rozważałem inne opcje, lecz ta wydaje mi się, że dawała największe możliwości. Chyba, że się mylę? :]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:14, 09 06 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Ciekawa sprawa, jest już fajniej. Tylko 20 metrów to dość dużo ;p

Te przedmioty, jak rozumiem, da się kupić. A nie lepiej, gdyby były wyłącznie zdobyczne?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:15, 09 06 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Elfy latają w statkach na wysokościach paru kilometrów, a drzewa mają po kilkadziesiąt metrów. Podsumowójąc, znajdą się okazje. :]

Z tym kupnem to raczej tak sobie. Przedmioty unikalne (te od rasy zależne) to raczej trudno kupić (chyba, że na początku gry jakiś wybierzesz). Tylko zwykłe umagicznione u maga czasem można dostać. Dużo bardziej rozpowszechniona ma być alchemia klasyczna i naturalna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:25, 09 06 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Więc po co wprowadzasz ceny? Tylko na potrzeby tworzenia postaci? To mi gamistycznym konstruowaniem najbardziej dopakerzonej postaci zalatuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:58, 09 06 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Taka uwaga - lepiej moc zmieniać na bierząco, bo jak tak się będzie ładować, to spadając z dziesięciu metrów złamiamy kark, a z 30 - spokojnie przeżyjemy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:34, 09 06 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





beacon napisał:
Więc po co wprowadzasz ceny? Tylko na potrzeby tworzenia postaci? To mi gamistycznym konstruowaniem najbardziej dopakerzonej postaci zalatuje.


Hmm, wydawało mi się naturalne, że powinien MG wiedzieć ile dany przedmiot kosztuje, tak prościej mu grać odpowiednich BN. Ten koszt jest też trudnością tworzenia w rytuale, gdyby któraś z postaci miała odpowiednie umiejętności. Ale rzeczywiście, zalatuje to powergamerem. :]

Szabel napisał:
Taka uwaga - lepiej moc zmieniać na bierząco, bo jak tak się będzie ładować, to spadając z dziesięciu metrów złamiamy kark, a z 30 - spokojnie przeżyjemy.


To jest właśnie haczyk gdy zamiana nie jest ciągła, trzeba wyczuć odpowiedni moment na aktywację. Do takich małych upadków są inne manifestacje, albo przedmioty. To będzie też dotyczyć innych sytuacji np. tarcza zamieniająca ogień na możliwość lotu ala kapitan ameryka (czyli rzut tarczą), trzeba określić moment, inaczej nam rękę urwie. :]

Jeszcze inny przykład to gdy jeden atak zamieniamy na drugi, wtedy obrywając parę razy słabszym atakiem możemy oddać jednym mocniejszym, jak niżej.

Miecze śpiewających błyskawic
Wygląd: Są to dwa bliźniacze krótkie miecze, które mają grawerunek błyskawic na głowni. (Koszt 80 Dukatów)
Działanie: Każdy atak błyskawicami, lub jego część, zostanie przejęty przez miecze, które mogą oddać tą energię w postaci sonicznego ataku. Fale dźwiękową można wyemitować, gdy zgromadzi się 50 Punktów. Można nią zaatakować każdego w promieniu kilku metrów z siłą 5z5. (Gromadzenie energii elektrycznej jest pasywną funkcją obydwu mieczy, lecz aby wytworzyć falę dźwiękową należy naładować przedmiot do końca, a następnie złączyć końcówki ostrzy kierując je na cel)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pomysły
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Naznaczeni
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin