autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Naznaczeni -> Pomysły Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 17:42, 09 06 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Jak morfery rzeczywistości mają mieć haczyk, to inne też muszą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:52, 09 06 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





To nie jest taki duży haczyk, po prostu trzeba używać z głową (byle nie w chmurach). I tak kolego powiedział, że są najbardziej przypakowaną rzeczą z tych przedmiotów, gdyż można z nich robić pole siłowe na określony atak.

Moim zdaniem tatuaże są najmocniejsze, a to dlatego, że postać gromadzi dużo więcej PM, co w sesjach ma znaczenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:02, 09 06 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





A nie sądzisz, że kalkulowanie tego wszystkiego podczas sesji może okazać się problematyczne?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:06, 09 06 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Może, ale nikomu bym nie proponował tego, takie rzeczy MG powinien robić przed sesją, lub po sesji na specjalne życzenie graczy. Poza tym podobne kalkulacje (nawet trudniejsze) robiliśmy z MG gdy graliśmy w D&D (ale to jedyny moment, gdy granie w to nie odmużdza :] ).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:11, 09 06 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Kalkulowanie łapania jakichś punktów, które potem się wypali w przeciwnika musi się odbywać podczas walki, a nie przed sesją i na pewno znaczącą ją spowalnia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:25, 09 06 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Tak samo jak walka w większości systemów. To jest dodatkowa obrona przed obrażeniami, a przejęte obrażenia zbiera się, aż można oddać. Nie sprawdzałem w praktyce, lecz teoretycznie nie powinno być to tak uciążliwe. Trudności powstają przy przeliczniku 2/3, 3/4 i 4/5.

Miecze śpiewających błyskawic
Uwagi: Używanie tego typu przedmiotów to cała sekwencja. Z każdego ataku piorunami przedmiot chroni przed 20 obrażeniami, z których gromadzi tylko połowę (czyli najczęściej 10). Jeżeli atak jest mocniejszy, to resztę obrażeń rozlicza się normalnie. Gdy naładuje się do końca, wtedy można wykonać atak, który zada 5z5 obrażeń.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:31, 09 06 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Ojj wyjdzie drugie DnD z dodanym defaultowym światem. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:34, 09 06 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Dokładnie tak to wygląda i przed tym przestrzegam Thronaara. Chyba, że takie jest założenie. Obroną przed dedekowaniem Naznaczonych jest opatulenie ich gęściej jakimś kolorem i fluffem. Spójrzmy na sztuczki do Neuroshimy.

Po pierwsze - bierze się na początku jedną i nie ma specjalnych możliwości robienia z nich kombosów. Dzięki temu Gracze wybierają sztuczki dla swoich postaci pod kątem ich klimatu i możliwości wykorzystania w fajnych momentach.

Po drugie - większość opisu działania sztuczki zajmuje fabularna wstawka albo dowcip. Dzięki temu gra nabiera więcej rysów fabularnej niż logiczno-matematyczno-strategicznej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:54, 09 06 2007
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





Cytat:
Po drugie - większość opisu działania sztuczki zajmuje fabularna wstawka albo dowcip. Dzięki temu gra nabiera więcej rysów fabularnej niż logiczno-matematyczno-strategicznej.


Gry fabularnej czyli czego? Dlaczego waflowanie nic nie znaczacych opisow nadaje rys gry fabularnej?

Jesli dany element w grze jest zbedny lub daje bardzo malo to po w ogole jest w grze? Moze byc dla koloru, albo dla jakiegos smaczku, ale wybieranie czegos tylko dla smaczku to rola trzecio- czwartorzedna przy tworzeniu postaci.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:02, 09 06 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Teoretycznie dałoby chyba zrobić system nastawiony przede wszyskim na kolor. Smile Założymy się?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:22, 09 06 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Szabel napisał:
Ojj wyjdzie drugie DnD z dodanym defaultowym światem.


Jeżeli chodzi o zmechanizowanie Naznaczonych, to niestety postępuje. Tworzę coraz dokładniejsze zasady do wszystkiego, choć staram się aby były jak najprostrze i nie zawierały żadnych wyjątków od regóły (właśne tnę tworzenie czarów).

Jeżeli chodzi o przepakowanie postaci, to z tym jest lepiej (w znaczeniu trudno to przeprowadzić). Rozwój postaci jest jak bazowany na wydawaniu PD na nowe nadnaturalne zdolności, lub na powiększanie cech. Coraz wyższa cecha lub umiejętność kosztuje coraz więcej (ten rozwój postaci jest dość kosztowny), a bez nich efekty magii są mizerne. Wykupywanie efetków daje dużą wszechstronność, lecz nie moc.

beacon napisał:
Obroną przed dedekowaniem Naznaczonych jest opatulenie ich gęściej jakimś kolorem i fluffem.


Może rzeczywiście dodanie bogatrzych wstawek klimatycznych w opisach sprawia, że jest to lepiej odbierane, lecz wpływa to na zwiększenie objętości. Planuję trochę to poprawić (pododawać jakieś odniesienia do świata lub zastosowania, lecz jak to wyjdzie zobaczę), lecz to przyszłość. Teraz spisuję ciągle pomysły, które akurat mnie naszły.

beacon napisał:
Po pierwsze - bierze się na początku jedną i nie ma specjalnych możliwości robienia z nich kombosów. Dzięki temu Gracze wybierają sztuczki dla swoich postaci pod kątem ich klimatu i możliwości wykorzystania w fajnych momentach.


No niestety, Naznaczeni pod tym względem idą w ilość nie w jakość. Jest około 20 manifestacji dla każdego żywiołu (choć 10 z nich powiela się z resztą), a ta ilość ciągle rośnie. Posiadanie kilku z nich jest celem jaki mi przyświecał tworząc całą grę. Tu ma chodzić o moc, widzenie w podczerwieni, spalanie zamka od drzwi dotykiem, usypianie swoją obecnością lub trawienie skały. Lecz nie ma to robić z postaci supermenów. Efekty w większości nie są aż tak potężne, a każdy z Naznaczonych z nich ma ograniczoną ilość PM i w czasie przygody trzeba oszczędzać, bo może nie starczyć na końcową scenę.

ja-prozac napisał:
ale wybieranie czegos tylko dla smaczku to rola trzecio- czwartorzedna przy tworzeniu postaci.


Szczególnie dla graczy z którymi gram w RPG. :]

Szabel napisał:
Teoretycznie dałoby chyba zrobić system nastawiony przede wszyskim na kolor. Smile Założymy się?


Minimum mechaniki, maksimum opisów. Kłopot w tym, że z dobrego podręcznika można wyciąć mechanikę i stworzyć klimat, ale w drugą stronę nie zawsze (z opisów stworzyć mechanikę), szczególnie przy dość specyficznym świecie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:24, 09 06 2007
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





Mozna, i pewnie sa. Zaleznie co masz na mysli dokladnie mowiac o kolorze.
Tylko po co udawac, ze cos jest czyms, czym nie jest i utrudniac gre grajacym.
Rozroznij dwie rzeczy - warstwe settingowa i fabularna, a mechaniczna.
Miecz zadajacy +3 do czegos waznego jest gorszy i niegodny do uzycia
przez prawdziwego gracza w porownaniu z poteznym mieczem burz, ktorego
opis zajmie 2 strony, ale niczym sie nie bedzie wyroznial? Albo, co gorsza,
doprowadzi do tego, ze postac gracza beda scigali wszyscy w krainie, bo
wierza, ze ten miecz costam robi?

Wariant, ze gracza beda wszyscy scigali jest optymistyczny mimo wszystko,
bo cos daje w grze. Gorzej, jak konieczny opis, bo statystyki sa zueee,
nic nie znaczy, ale musi byc, bo to w koncu nie polega tylko na statystykach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:54, 09 06 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Moze byc dla koloru, albo dla jakiegos smaczku, ale wybieranie czegos tylko dla smaczku to rola trzecio- czwartorzedna przy tworzeniu postaci.

A widzisz, właśnie nie dla każdego. Oczywiście Thronaar sam wybiera target dla swojej gry, ale ja podchodzę do niej ze swojej perspektywy. Jak dla mnie system mechaniczny, który proponuje, generuje powergamerskie postaci bez polotu. Zupełnie czym innym byłby system, który większy nacisk kładzie na fajny kolor postaci.

Jak robię szamana to daję mu specjalne tricki zmniejszanie głowy babci, wizje po prochach i wróżenie z bebechów kurczaka, a nie sztylet +3 i opończę widzenia +1. Ideałem są tu aspekty FATE. Każdy daje taki sam w zasadzie bonus, ale jednocześnie dodaje postaciom smaku. Przykład?

Dwa aspekty wspomagające walkę bronią białą:
[] dyskretny ninja
[] brutalny barbarzyńca
[] "ze śmiercią Ci do twarzy"

dwa profesyjne, jeden cytat. Każdy, poza wymiernym bonusem +2 przy spaleniu, daje jeszcze potencjał fabularno-koloryzujący, który nacechowuje automatycznie postać i scenę, kiedy zostaje wykorzystany, odpowiednimi atrybutami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:40, 10 06 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Thronaar
Cytat:

Minimum mechaniki, maksimum opisów. Kłopot w tym, że z dobrego podręcznika można wyciąć mechanikę i stworzyć klimat, ale w drugą stronę nie zawsze (z opisów stworzyć mechanikę), szczególnie przy dość specyficznym świecie.


Mechanikę można do opisów DOROBIĆ. Nie widzę więkdzego problemu, o ile czuje się klimat systemu. Smile

ja-prozac
Cytat:

Mozna, i pewnie sa. Zaleznie co masz na mysli dokladnie mowiac o kolorze.
Tylko po co udawac, ze cos jest czyms, czym nie jest i utrudniac gre grajacym.
Rozroznij dwie rzeczy - warstwe settingowa i fabularna, a mechaniczna.
Miecz zadajacy +3 do czegos waznego jest gorszy i niegodny do uzycia
przez prawdziwego gracza w porownaniu z poteznym mieczem burz, ktorego
opis zajmie 2 strony, ale niczym sie nie bedzie wyroznial? Albo, co gorsza,
doprowadzi do tego, ze postac gracza beda scigali wszyscy w krainie, bo
wierza, ze ten miecz costam robi?

Wariant, ze gracza beda wszyscy scigali jest optymistyczny mimo wszystko,
bo cos daje w grze. Gorzej, jak konieczny opis, bo statystyki sa zueee,
nic nie znaczy, ale musi byc, bo to w koncu nie polega tylko na statystykach.


Kolorowanie przedmiotu nie oznacza, że nie może on przypakowywać. ;P

beacon
Nic dodać, nic ująć. No może dodać fakt, że nie jestem fanem FATE.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pomysły
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Naznaczeni
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 3 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin