autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> PowerMachine - mechanikotworzenie w pytaniach Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PowerMachine - mechanikotworzenie w pytaniach
PostWysłany: 08:45, 04 10 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Witam

Jestem tu od dwóch dni ciałem (duchem trochę dłużej) i już drugi temat. Zainspirował mnie temat o Power19 podający jakby "wzór" pytań ułatwiający skrystalizować pomysł na grę. Wpadłem na pomysł, że można by podobne pytania a także przykładowe odpowiedzi opracować dla samej mechaniki.
Zdaję sobie sprawę, że większość mechanik jest zespolona z daną grą i jako takich pytań nie potrzeba. ja jednak zawsze stawiam sobie (zbyt)ambitne zadania i chciałbym prosić o pomoc.

Może na początek nie tyle pytania co jakby taki spis rzeczy niezbędnych w mechanice. Coś a'la spis treści. Wiem że pojawił się temat na Alei o wariantach mechaniki lecz tu mi chodzi tylko o "listę rzeczy do zrobienia".

Ktoś zainteresowany? Może zdublowałem jakiś temat?

P.S. Drugi temat o mechanice. Wiem, jestem zboczony na tym punkcie Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:08, 04 10 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Moim zdaniem rzeczy niezbędne w mechanice:

0. Mechanika podstawowa
- testy proste;
- testy kooperatywne;
- testy przeciwstawne;
1.Tworzenie postaci
- opis cech/atrybutów;
- sposób doboru wartości cech/atrybutów;
- opis umiejętności;
- sposób doboru umiejętności;
ew.
- opis ras/nacji;
- sposób doboru ras/nacji;
- opis profesji/klas;
- sposób doboru profesji/klas
2. System zdobywania doświadczenia
3. Subsytem walki/magii
- sposób rozgrywania starcia;
- spis/opis broni/pancerzy/zaklęć;
- system rozliczania obrażeń;
ew.
- generator zaklęć.

Coś jeszcze? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:19, 04 10 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Magia nie wszędzie w mainstrem'ie musi być. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:35, 04 10 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Nimsarn, nie całkiem. To co podałeś tylko by się sprawdziło dla d20 i podobnych mechanik, ale praktycznie dla żadnej innej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:38, 04 10 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Szabel napisał:
Magia nie wszędzie w mainstrem'ie musi być. Razz

Wiesz że bym sie zgodził gdyby nie to, że wystarczy zmienić jej miano i na to samo (mechanicznie) wyjdzie.

Taki przykład (bardzo chamski Smile ). W d20 mamy magię, w d20 Modern także. Ale już wszelkie wynalazki/programy mimo, że nie są z magią jakkolwiek powiązane to korzystają mniej więcej z tych samych reguł. Innym przykładem niech będzie Shadowrun.

Konkludując, mimo że część systemów nie ma mechaniki magii z nazwy to nadal ideowo ona tam występuje.

Ok ale to poza tematem taka dygresja. Co do tematu to nie zauważyłem systemu bez "mechaniki magii". Tylko teraz czym ona tak na prawdę jest? Czy jest to tylko wariant mechaniki walki czy też alternatywna mechanika w mechanice?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:55, 04 10 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Mechanikozbol. ;P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:56, 04 10 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Jagmin, zatem znajdź mi magię w mechanice Konstantynopolu albo mechanikę walki. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:25, 04 10 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Czepiacie się. Napisałem, że ja nie zauważyłem a nie, że takiego systemu nie ma. Razz

Nie mniej poproszę o uzupełnienie listy Nimsarna o swoje uwagi.

Co do mechaniki, którą nazywam magią uznajmy ją "mechaniką pozakonfliktową", która także często jest rozgrywana z podziałem na rundy. Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:42, 04 10 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





To raczej powinny być proste pytania w stylu: "Jak tworzenie postaci w twojej mechanice umożliwia zróżnicowanie bohaterów?" albo "Jak rozwiązywane są sytuacje konfliktowe między dwoma graczami?".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:01, 04 10 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Do tego zmierzałem ale sadziłem (nie wiem czy dobrze), że najpierw powinniśmy rozpocząć od jakby wypunktowanej listy popularnych a także opcjonalnych elementów mechaniki.

P.S. Czemu już nikt nie odpowiada w moim drugim (pierwszym raczej) temacie mechanicznym? Aż tak was przeraziłem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:47, 04 10 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Jagmin napisał:
P.S. Czemu już nikt nie odpowiada w moim drugim (pierwszym raczej) temacie mechanicznym? Aż tak was przeraziłem?


Raczej wszyscy o nim zapomnieli. Smile
http://www.autorskie.fora.pl/post9005.html#9005 - chodzi o ten jak się domyślam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:50, 04 10 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Nom. Jak można zapomnieć? Myślałem że się wam znudził. Co mam zrobić byście pamiętali?

Nie będę ukrywał, że ten temat ma mi pomóc poniekąd w tamtym temacie. Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:38, 04 10 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Mnie osobiście przeraziło to co tam napisałeś. A o systemie mainstreamowym każdy sam będzie wiedział jak napisać chyba. Razz Nie trzeba tworzyć schematów, chyba, że dla jednostek ograniczonych(no, dobra dla niedoświadczonych też, ale niedoświadczeni się nie biorą za pisanie systemu, a w każdym razie nie powinni).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:59, 04 10 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Primo, to co Cię przeraziło? Napisz tam.

Secundo, to ja jestem zainteresowany bo możliwe że dlatego od dekady mi nic nie wychodzi. Znam mnóstwo RPG (nie autorskich i może w tym mój błąd) ale jakoś samemu stworzyć mechanikę trudno jest. Więc proszę o kontynuację wątku a zaświadczam, że komuś sie to na pewno przyda.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:55, 05 10 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Szabel napisał:
niedoświadczeni się nie biorą za pisanie systemu, a w każdym razie nie powinni


Ja myślę, że powinni, lecz mogli by darować wciskanie wszystkim swojego pomysłu jako superhiperextra. :]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PowerMachine - mechanikotworzenie w pytaniach
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin