autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Saran - megakonkursowy system soft20 Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Saran - megakonkursowy system soft20
PostWysłany: 18:40, 08 11 2006
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Temat poświęcony jest Saran, settingowi d20 powstającemu w ramach [link widoczny dla zalogowanych]. Więcej informacji możecie znaleźć na "oficjalnym" [link widoczny dla zalogowanych]. W skrócie Saran do epicka opowieść o początkach świata i bohaterach o których wieki później będą krążyć legendy. Setting nawiązuje do starożytnego Bliskiego Wschodu, zaś słowem kluczem jest Opowieść.
Zachęcam wszystkich do dzielenia się swoimi uwagami.

Nawiązując do postów Behira w temacie o Małpiopiratach:
Cytat:

Z kolei powiedziałeś, że w Saran znajdzie się po trochu z każdego z przedstawionych systemów. Czyli może Pawian nie w skórzni i ze szpadą, a w turbanie i z maczetą ?


Chyba zaszło tu małe nieporozumienie. Pisałem jedynie - a przyjmniej to miałem na myśli - o przeniesieniu do Saran części motywów z "An Dalen" - innego z proponowanych settingów. Przede wszystkim chodziło mi tutaj o motywy związane z barbarzyńcami i ich wędrówką, oraz walkę z żywiołem - zastąpienie śniegów An Dalen pustyniami Saran.
Tak więc Pawianów czy latających statków nie będzie Smile

Trzeba by też wyjaśnić inną sprawę. Nie będzie również turbanów i maczet. Saran nawiązuje do okresu starożytnego Sumeru i Egiptu - na długo przed ekspansją Arabów.

Cytat:

Saran podoba mi się klimat... Może to dziwne, ale jeszcze nie miałem okazji znaleźć się na pustyni na żadnej sesji, w żadnym systemie.

To będziesz miał okazję Smile

Cytat:

BTW. Magnes, zauważyłem, że we wszystkich postach na tamtejszym forum wspominałeś o Midnight^^.

Wprawdzie nie do mnie był ten fragment, ale chciałbym spytać które forum masz na myśli?

Cytat:

PS. Sil, przepraszam, że się nie wypowiedziałem w temacie na dnd.pl, ale zapominałem o tym ciągle. Zagłosowałem tam na An Dalen, bo perspektywa inteligętnych wilków bardzo mi się spodobała .(Pewnie nie zauważyłeś, bo generalnie częstotliwość moich notek jest bardzo mała, ale tam mam nick *Drako*Pl ).

Wyobraź sobie, że nika kojarzę Smile A An Dalen także czeka na swój czas Smile

Pozdrawiam i zachęcam do dalszej dyskusji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sil dnia 19:25, 31 05 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:59, 09 11 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





OT: Właśnie, ja też nie wiem o co z tym Midnight, pewnie o nim wspominałem, bo to jedyny setting, jaki czytałem od deski do deski. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:14, 10 11 2006
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





[offtopic]Na forum Megakonkursu Wink. Znaczy się, w prawie każdym poście
Magnesa, który tam czytałem, było coś o Midnight^^. Sam się tam
zerejestrowałem, ale jakoś nie mogę zebrać myśli, żeby napisać jakiś
pomysł z sensem Very Happy.[/offtop]

Wracając do Saran, szkoda, że nie będzie pawianów... Jeśli ty ich nie
dasz, to sobie zrobię, o ;P. Chociaż odnośnie fragmentów systemu
miałem nadzieję, na inteligente wilki... Cóż, może szakale Very Happy.


Znalazłem też na forum Megakonkursu wzmiankę o wpływie bohaterów
na swoją broń. Ja w settingu d20, za który się zabrałem, tłumacząc
jednocześnie SRD na nasz ojczysty język też zawarłem coś podobnego.
Znaczy się, każda broń się nazywa, a bohater rodzi się z preferencją do
jakieś broni(darmowa biegłość, w jakiejkolwiek, nawet w egzotycznej,
ale wiadomo, dostępność broni może być różna) i jedna broń tego typu
jest przypisana do jego duszy. W penym momencie, zwykle w trakcie
niebezpiecznej dla życia walki, odkrywa imię swojej broni(dokładniej, to
broń mu ją wyjawia). Każda broń ma specjalne właściwości, które zwykle
określa MG, a które mają związek z zachowaniem i umiejętnościami
postaci. Każda broń będzie miała kilka stopni rozwoju do opanowiania.
Wiadomo, zobaczymy jak w praniu wyjdzie Wink. Chociaż do Saran bardziej
mi pasuje "ubohaterowienie" broni, niż na odwrót Very Happy.

W każdym bądź razie życzę powodzenia, chociaż widziałem jeszcze kilka
systemów, które bardzo mi sie spodobały.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:28, 10 11 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Póki co, Saran jest dla mnie troche za mdłe. Brak mi tu jakiś mocnych, charakterystycznych elementów, szczególnie tytułowa pustynia jest za mało "fantastyczna".

Wg mnie, w Saran powinna być masa takich rzeczy :
- wiosek na grzbietach olbrzymich owadów
- tajemniczych miast do których dostać się można tylko w określony sposób (po zmroku, w czasie burzy, etc.)
- ukrytych oaz
- placów na których można kupic wszystko, ale kupcy żądają w zamian nietypowych przysług
- przekletych dzieci, urodzonych na pustyni i władających magią piasku
- potwornych władców i ich demonicznych sług
- egzotycznego żarcia i dziwnych obyczajów
- krwawych przysięg składanych pustyni
- zasypanych kamiennych twierdz
etc.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cactusse dnia 14:28, 11 11 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:30, 10 11 2006
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





A co powiesz na inteligentne lwy? Smile

Odnośnie bronii, to mam na myśli trochę inne podejście. Broń nie ma swojego imienia, właściwości, które czekają na odkrycie. To sam bohater nadaje jej to imie i określa właściwości.

Edit,
cactusse, zobaczyłem Twój post już po napisaniu tego. W nocy lub jutro postaram się odpowiedzieć Ci wyczerpująco.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:51, 10 11 2006
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:

A co powiesz na inteligentne lwy?


W sumie to nie mam nic przeciwko, ale po graniu kojotołakiem w W:A
mam jakieś skrzywienie w stronę kojotów Wink... które po wilkach i
szczurach są dla mnie bardzo interesujące ;D.

Cytat:

Odnośnie bronii, to mam na myśli trochę inne podejście. Broń nie ma
swojego imienia, właściwości, które czekają na odkrycie. To sam bohater
nadaje jej to imie i określa właściwości.


Może nie dałem tego odczuć w tamtym poście, ale wiedziałem, że masz inne podejście. U mnie będzie to raczej "uorężowienie" bohaterów, u
ciebie "ubohaterowienie" oręża. I tak jak u mnie, to MG(czyli pewnie tylko
ja^^) będzie nadawał cechy broni i w sumie to ukierunkowywał
BG, u Ciebie to BG dają swej broni niepowtarzalny wydźwięk.

Cytat:

- wiosek na grzbietach olbrzymich owadów


Ooo, podoba mi się... W sumie to chyba nawet do Saran by to pasowało... Czekamy na sila^^.

Cytat:

- przekletych dzieci, urodzonych na pustyni i władających magią piasku


Mhm... bardzo kojarzy mi się z Naruto... Gaara z Pustyni i jego niezwykłe techniki... A właśnie, w sumie, to nawet zamiast zwykłej magii techniki mogłyby być niezłe, ale to chyba nie ta konwencja.

Cytat:

- potwornych władców i ich demonicznych sług


Na to jest miejsce w każdym settingu Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:32, 10 11 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Behir napisał:
Cytat:
- wiosek na grzbietach olbrzymich owadów
Ooo, podoba mi się... W sumie to chyba nawet do Saran by to pasowało... Czekamy na sila^^.


Niestety, olbrzymie pustynne węże są zajęte przez diunaste czerwie Wink
Saran kojarzy mi się troche ze starą gierką Golden Axe, a tam była wioska na grzbiecie olbrzymiego żółwia.

Cytat:
Cytat:
- przekletych dzieci, urodzonych na pustyni i władających magią piasku

Mhm... bardzo kojarzy mi się z Naruto... Gaara z Pustyni i jego niezwykłe techniki... A właśnie, w sumie, to nawet zamiast zwykłej magii techniki mogłyby być niezłe, ale to chyba nie ta konwencja.


Gaara miał w sobie zakletego poteżnego demona. Mi chodzi natomiast o ludzi "naznaczonych", potrafiących np. przepowiadać pogode, odnajdować właściwą droge, ukryte żródła wody itp. (ot, taka spokojna, refleksyjna, użytkowa magia Wink ).

Cytat:
Cytat:
- potwornych władców i ich demonicznych sług
Na to jest miejsce w każdym settingu Wink.


IMO w settingu, gdzie bohaterowie mają mieć dużo do powiedzenia, opozycja powinna być liczna, z w miare słabym bossem (żadnych npeców klasy Elminster). Wtedy bohaterowie mogą załatwić sprawe poprzez kombinacje i ew. poświęcenie, bez konieczności osiągnięcia xx-nastego levelu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:07, 11 11 2006
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:

- wiosek na grzbietach olbrzymich owadów
Niestety, olbrzymie pustynne węże są zajęte przez diunaste czerwie.

Niezły pomysł Smile Zastanawiałem się wcześniej nad jaszczurami, ale owady są także ciekawe - może gigantyczne skarabeusze?
Jakiegoś rodzaju piaskowe robale zapewne także się pojawią, aby wyłaniać się spod piasku w najmniej oczekiwanym momencie. Zastanawiam się również nad możliwością zwabiania ich bębnami np. na konsumpcję ofiary.

Cytat:

- tajemniczych miast do których dostać się można tylko w określony sposób (po zmroku, w czasie burzy, etc.)

Tajemnicze miasta mają być właśnie jedną z atrakcji Saran, konspekt jednego z nich zamieszczę najpewniej jutro.
Podobnie pojawią się wspomniane przez Ciebie na końcu przysypane ruiny lub całe budowle a nawet miasta.
Z drugiej strony nie zabraknie ukrytych oaz.

Cytat:

- placów na których można kupic wszystko, ale kupcy żądają w zamian nietypowych przysług

W "otwartych" miastach handel będzie kwitł, a i zapewne trafią się kupcy o jakich piszesz. Przy okazji przypominam, że w Saran obowiązuje handel wymienny.

Cytat:

- przekletych dzieci, urodzonych na pustyni i władających magią piasku
(Chodzi o ludzi "naznaczonych", potrafiących np. przepowiadać pogode, odnajdować właściwą droge, ukryte żródła wody itp. (ot, taka spokojna, refleksyjna, użytkowa magia).

Jeżeli chodzi o zwykłych "naznaczonych" to zarówno w oazach jak i wśród wędrownych ludów będzie można spotkać takie osoby. Część z nich będzie pędziła też samotny żywot.
Z drugiej strony będzie można mieć do czynienia z kimś naprawdę obcym. Np. tworem Starych Bogów lub Odrzuconym, człowiekiem który nie udał się stwórcy.

Cytat:

- potwornych władców i ich demonicznych sług

Oczywiście będą Smile Nie planuję przy tym wprowadzania "jednego złego", a raczej kilkunastu średnich (o różnym stopniu potworności i demoniczności Smile)

Cytat:

- egzotycznego żarcia i dziwnych obyczajów

Co do obyczajów i krawych przysięg to jak najbardziej. A i o żarciu też pamiętam Smile

Behir, namieszałem z tymi lwami Smile To nie będzie grywalna rasa ale boscy wysłannicy, takie małe Aslany. Zgodnie z założeniami grać się będzie ludźmi a tylko opcjonalnie innymi rasami (jednak lwów czy szakali wśród nich nie będzie).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:39, 11 11 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Dopiero teraz pokusiłem się o przeczytanie wstępnej notki do Saran. Stwierdzam, że ja też chciałbym w to grać. Muszę jeszcze przeczytać pozostałe notki, ale mój sms z dużym prawdopodobieństwem poleci właśnie na Twoją grę, sil.

Moje uwagi:
zalatuje momentami klimatem Conana, ale to oczywiście pozytyw. Urozmaicenia jak tajemnicze miasta, albo te na grzbietach wielkich robali to bardzo fajny pomysł, bo dodaje grze trochę abstrakcyjnego odjazdu. Może sięgnij do komiksu "Lanfeust z Troy". Tam troszkę takiego weird fantasty się przewija.


Okładka jednego z zeszytów.

Place, gdzie można kupić wszystko za odpowiednią przysługę - bardzo fajne. Doskonała według mnie zahaczka na przygodę, kiedy bohaterom graczy jest coś szczególnie potrzebne w zamian muszą zrobić coś niesamowitego i od razu mają motywację, questa i nagrodę. Bardzo, bardzo dobre z punktu widzenia przygodogenności.

Tajemnicze miasta przypominają trochę motyw z "Mumii", gdzie było to jedno widoczne tylko o określonej porze dnia, gdzie to ukryte były skarby. Fajne, fajne.

Wszystkie innne motywy również bardzo spoko. Wieszczę Ci sukces, tylko się nie uspokajaj ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:24, 11 11 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Notka wstępna mi się nie podobała, ale to co proponuje cactusse nadałoby systemowi kolorytu i może by mnie wtedy zainteresował. Czytałem kiedyś opowiadanie o ludzie, który żył wewnątrz robalów (jakichś krocionogopodobnych), super klimacik był. Pustyni było sporo w Darksun, tam było to swoją drogą ciekawie wyjaśnione.
A na razie Saran wydał mi się trochę nijaki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:48, 11 11 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





sil napisał:
Jakiegoś rodzaju piaskowe robale zapewne także się pojawią, aby wyłaniać się spod piasku w najmniej oczekiwanym momencie. Zastanawiam się również nad możliwością zwabiania ich bębnami np. na konsumpcję ofiary.


Dobry pomysł. Zaklinacze potworów mogą być np.
- przewodnikami, zapewniajacymi karawanom bezpieczną podróz
- łowcami, przerabiajacymi monstery na komponenty
- kurierami, używajacymi potworów jako środka transportu
- wojownikami, wykorzystującymi robale jako strategiczną broń Wink

Cytat:
Podobnie pojawią się wspomniane przez Ciebie na końcu przysypane ruiny lub całe budowle a nawet miasta.
Z drugiej strony nie zabraknie ukrytych oaz.


Zasypane ruiny mogą "odsłaniać" się periodycznie, stanowiąc tymczasowe punkty zboru/miejsca handlu dla pustynnych ludów. Np. Sarańska "stolica" co miesiąc znajduje się w innym miejscu, a specyficzne zawody pomiędzy plemiennymi wybrańcami decydują, którą część ruin plemiona zajmą w nastepnym "sezonie".

Cytat:
Cytat:
placów na których można kupic wszystko, ale kupcy żądają w zamian nietypowych przysług
W "otwartych" miastach handel będzie kwitł, a i zapewne trafią się kupcy o jakich piszesz. Przy okazji przypominam, że w Saran obowiązuje handel wymienny.


Well, ciekawie brzmi możliwość kupna dodatkowych 10 lat życia, w zamian za głowe pierwszej osoby która powie do ciebie "Ojcze" Wink
Btw. większe miasta powinny mieć jakąś forme lokalnej waluty np. ziarno, kamienne posążki, złote monety, honorowe obietnice (świetną dyskusje na ten temat można znaleźć tutaj [link widoczny dla zalogowanych] ).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:30, 19 11 2006
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Inspiracje
Oczywiście Conan był jedną z inspiracji, wspomniałem o tym nawet w pierwszej notce. Zapewne będą dostrzegalne wpływy Darksuna, którego znam jednak raczej z drugiej ręki.

Zaklinacze potworów
Zrezygnowałbym jedynie z "kurierów". Uważam, że jazda na takim czymś powinna być czymś zupełnie wyjątkowym.

Odsłaniane ruiny
Świetny pomysł ze zborami. Myślałem o podobnym wykorzystaniu ruin, ale zainspirowałeś mnie aby dodać do tego więcej tajemniczości. A poszukiwanie następnego takiego miejsca to dobry temat na questa Smile

Handel wymienny
Po pierwsze dzięki za ciekawego linka. Owszem, w miastach będzie jakiś rodzaj rozliczania.
Na razie widzę dwa modele:
1. Zcentralizowany: przybysze zostawiają swoje dobra, a w zamian zabierają równowartość z dóbr "na eksport" - podobnie funkcjonowała by wymiana np. przy spotkaniu klanów.
2. Zdecentralizowany: oparty na lokalnej - obowiązującej w mieście i okolicach, ewentualnie akceptowanej w sąsiedztwie - "walucie".
Planuję także odpowiednio zrytualizowane umowy.

Specjalne "kontrakty"
Tego typu umowy doskonale wpasowują się w moją wizję Saran. Planuję specjalny, poświęcony im rozdział (i miejsce na karcie postaci Smile). Chciałbym jednak przy tym zachować wyjątkowość tego typu transakcji, więc raczej nie powinny być zbyt powszechne.

CDN.
Dzięki za dotychczasowe pytania, propozycje i uwagi. Czekam na kolejne Smile
Zbliża się termin oddania drugiej konkursowej notki pt. "Kosmologia, metafizyczne podstawy, wierzenia", o czym chcielbyście w niej przeczytać?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:09, 20 11 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Kult skarabeuszy, które noszą na plecach te miasta.

Uproszczona kosmologia i kosmogeneza na podstawie mitów rejonów pustynnych, których niestety nie znam, ale myślę, że to wpasowałoby się w klimat Saran. Fakirzy, Nomadzi, etc. jako osoby pełniące pewną rolę społeczną, którą nobilituje kult i wierzenia. To byłoby chyba odpowiednio wspomagające klimacior.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:24, 20 11 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





sil napisał:
Zaklinacze potworów
Zrezygnowałbym jedynie z "kurierów". Uważam, że jazda na takim czymś powinna być czymś zupełnie wyjątkowym.


Podróż nie musi się odbywać "na oklep". Być może taki "kurier" (uch, troche nieodpowiednie okreslenie) pozwala się połknąć potworowi i w ten sposób przebywa podziemną wędrówke (opuszczenie pojazdu to inna sprawa Wink ). Sądze, że przy takich emocjach, wszystkich "aktywnych" kurierów można policzyć na palcach jednej ręki Wink

Cytat:
Odsłaniane ruiny
Świetny pomysł ze zborami. Myślałem o podobnym wykorzystaniu ruin, ale zainspirowałeś mnie aby dodać do tego więcej tajemniczości. A poszukiwanie następnego takiego miejsca to dobry temat na questa Smile


Sądze, że można z tym związać wiele zabawnych rzeczy.
Np. istnieje legenda, iż nomadzi podążają za słowem pustyni, a ich droga do nowej stolicy odpowiada kolejnemu znakowi w starożytnym tekście. Jeżeli śledzić ich ruchy przez ileśtam lat, można poznać całą historie Saran / zdobyć przepis na niesmiertelność / etc.

Cytat:
Handel wymienny
Na razie widzę dwa modele:
1. Zcentralizowany: przybysze zostawiają swoje dobra, a w zamian zabierają równowartość z dóbr "na eksport" - podobnie funkcjonowała by wymiana np. przy spotkaniu klanów.


Lokalne prawa mogą być ciekawe, np. nie wpuszcza się "obcych" na plac, jeżeli nie "zastawią" iluśtam dóbr. Nie wypuszcza się "obcych" z placu, jeżeli nie wydadzą conajmniej połowy pieniędzy z "zastawu" itd.
W takim wypadku znajomości, listy polecające czy chociażby sława Wink byłyby bardzo przydatne w handlu.

Cytat:
2. Zdecentralizowany: oparty na lokalnej - obowiązującej w mieście i okolicach, ewentualnie akceptowanej w sąsiedztwie - "walucie".


Well, podręcznikowy cennik mógłby być opisany w różnych walutach, wtedy wiadomo gdzie kupić najlepszą broń, gdzie popularne są wyroby z kości a gdzie złota używa się jako przycisk do papieru Wink
Chociaż to może być pewna przesada ...

Cytat:
Zbliża się termin oddania drugiej konkursowej notki pt. "Kosmologia, metafizyczne podstawy, wierzenia", o czym chcielbyście w niej przeczytać?


Zamiast straszliwych historii Bogów i ich niesamowitych statystyk, chciałbym poczytać o tych wszystkich "przyziemnych" wierzeniach i zwyczajach.

Jak różni sarańczycy (czy jak ich tam zwać) zapatrują się na śmierć i życie wieczne.
Być moze to zależy od formy zgonu :
- porwała cie zamieć, będziesz sługą pustyni
- zeżarł cię potwór, odrodzisz się jako sługa lewiatana
- padłeś w walce broniąc swoją rodzine, twoi potomkowie bedą tak ginąć przez siedem pokoleń

Jak różni sarańczycy zapatrują się na fatum.
- co przynosi szczęscie (ukatrupienie takiego-a-takiego stwora, śmierć bliskiej osoby, przeżycie zamieci, wsadzenie ostrza broni na noc w piasek)
- co przynosi nieszczęście (przebywanie w towarzystwie starca, zabicie kobiety, zobaczenie pierwszych promieni słońca lub ptaków, spotkanie samotnego wędrowca na pustyni)

Jak różni sarańczycy przeklinają Wink .

Co różni sarańczycy sądzą o centrum całej zabawy, czyli pustyni
- plaga
- nadciagający koniec świata
- boska klepsydra, gdzie piasek Saran na zmiane, zasypuje i odsłania cały świat


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cactusse dnia 19:32, 20 11 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:17, 20 11 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
- padłeś w walce broniąc swoją rodzine, twoi potomkowie bedą tak ginać przez siedem pokoleń
To akurat raczej odwrotnie, niech będą potężnymi bohaterami, bo ich ojciec był kimś takim.

Cytat:
Sądze że można z tym związać wiele zabawnyh rzeczy.
Np. istnieje legenda iz nomadzi podążają za słowem pustyni, a ich droga do nowej stolicy odpowiada kolejnemu znakowi w starożytnym tekście. Jeżeli śledzić ich ruchy przez ileśtam lat, można poznać całą historie Saran / zdobyć przepis na niesmiertelność / etc.
Bardzo, bardzo fajny pomysł według mnie. Bajkowy, heroiczny, ekstra.

Cytat:
Jak różni sarańczycy (czy jak ich tam zwać) zapatrują się na śmierć i życie wieczne.
Być moze to zależy od formy zgonu:
Pochwalone.

Fatum - pochwalone.



Dorzuć do tego silną personifikację pustyni, ożyw ją i graj nią. Powinno wówczas być całkiem fajnie. Niech ma moc opętywania istot przemierzających jej bezkresne połacia, niech udziela informacji w zamian za drogocenne dary, niech mści się, kocha, udziela się politycznie.

To powinno być fajnym kolorem i zahaczną do przygód.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Saran - megakonkursowy system soft20
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 3  
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin