autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Szukam mech. uniwers. K>>(D=F) lub porad tworzenia. Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Szukam mech. uniwers. K>>(D=F) lub porad tworzenia.
PostWysłany: 07:39, 18 04 2007
Evilflow
przybysz

 
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Busko-Zdrój / Kraków





Witam wszystkich. To mój pierwszy post na tym forum. Proszę o wyrozumiałość dla początkującego Smile .

Jestem zainteresowany mechaniką uniwersalną, którą chciałbym zastosować zarówno zamiast mechaniki oryginalnej w niektórych systemach komercyjnych, jak i w tworzonym świecie. (Choć to drugie raczej w odleglejszej przyszłości).

Cechy, które chciałbym, aby ta mechanika posiadała, najłatwiej zobrazować za pomocą słownictwa GNS-u tak, jak stoi w temacie. Dominująca ma być karma, drama i fortuna mniej więcej równe sobie (mniej istotne). Chciałem jednak uniknąć wszelkiego "wydawania punktów" spotykanego w mechanikach bezkostkowych.

W głowie mam rozwiązanie nieco podobne do opisów umiejętności występujących w WOD, Wiedźminie czy Monastyrze, czyli: "Na poziomie x umiejętności y, postać zdolna jest dokonać z, a także wszystkiego, co na poziomach niższych niż x, tej umiejętności." W tamtych jednak systemach opisy umiejętności były jakby tylko dodatkiem, do zasad testowania za pomocą kości. To znaczy normą był test, a jeśli z opisu wynikało wyraźnie, że postać nie ma szans dokonać czegoś, lub jest to dla niej wyjątkowo proste, to można było zrezygnować z rzutu i zdecydować "udało mu się" , "nie udało mu się". Ja zaś chciałbym tę sytuację odwrócić: normą byłby test porównawczy, a rzut w "przypadkach wątpliwych".

Jeśli ktoś znałby mechanikę uniwersalną/autorską, która realizuje w jakimś stopniu ten pomysł, proszę grzecznie o informacje Smile . Również jeśli ktoś ma pomysł jak coś takiego zrealizować w praktyce, albo chce mi dać jakieś porady dotyczące tworzenia mechaniki. Może oprócz "chłopie dej se spokój". Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:10, 18 04 2007
Arioch
zerkający na systemy

 
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3





...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arioch dnia 15:30, 10 11 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:12, 19 04 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





A może coś takiego:

Każda postać na u swego zarania otrzymywałaby liczbę od 1 - 10 (albo do 6, 8, 20 byle parzyście). Liczba ta oznaczałaby jej karmę (z braku innego określenia).
W wypadku testu (nieporównawczego) liczbę karmy dodawałoby się do wartości umiejętności/cechy i rzutu kostką (fortuna).
Jeśli wynik był by nieparzysty postać by zdawała test, jeśli nie...

Mega Gram za prawidłowe odgrywanie postaci nagradzałby punktami G ( Mr. Green - z braku innego określenia Mr. Green ), które gracze mogą wydawać (w tempie 1 na test) przed rzutem kostkom (drama) - można tylko wydać 1 punkt na test.

A jeszcze coś!
Jeśli porównanie umiejętności/cechy wychodzi na niekożyść jednego z graczy otrzymuje on 1 punkt karny - działający na jego nie kożyść (+ albo - ) Rolling Eyes

I jak?

PS Punkty G - rozumieć należy jako punkty gry (oczywiście Wink )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:09, 19 04 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Evilflow: Przydały by się odpowiedzi na pytania Ariocha, lub pomysł który można by komentować.

Nimsarn: Czy ja dobrze zrozumiałem, że bez względu na wszystko każdy ma 50% na sukces? (wystarczy nieparzysty wynik)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:15, 19 04 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Thronaar:
Cytat:
Czy ja dobrze zrozumiałem, że bez względu na wszystko każdy ma 50% na sukces? (wystarczy nieparzysty wynik)

Zaraz niech policzę Rolling Eyes
-suma 2liczb parzystych jest liczbą parzystą;
-suma 2liczb nieparzystych jest liczbą parzystą;
-suma 2liczb parzystej i nieparzystej jest liczbą nieparzystą.
Słowem chyba nie - ale sam nie wiem?

Zauważ, że za różnicę jest negatywną jest punkt karny!
Można też wprowadzić modyfikację i za każdą wielokrotność swej umiejętności/cechy w różnicy dawać punkt karny, np. mam um. na 4 a przeciwnik ma, na 12, czyli mam 2 punkty karne. Moja karma na 3 jego też, ja rzuciłem na k6 4 a on 5, a więc aby zdać musiałbym mieć 2 punkty G - coś pomyliłem?
_____________________________________________________________
AAAAAAAAAAAA!!! Przejżałem

Jest:
Cytat:
Mega Gram za prawidłowe odgrywanie postaci nagradzałby punktami G ( - z braku innego określenia ), które gracze mogą wydawać (w tempie 1 na test) przed rzutem kostkom (drama) - można tylko wydać 1 punkt na test.


Powinno być:
Cytat:
Mega Gram za prawidłowe odgrywanie postaci nagradzałby punktami G ( - z braku innego określenia ), które gracze mogą wydawać przed rzutem kostkom (drama)

_____________________________________________________________
ew. Liczbę karmy można by też losować tuż przed testem - trza by miec 2 kostki Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:56, 19 04 2007
Evilflow
przybysz

 
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Busko-Zdrój / Kraków





Uwaga! Z powodów niezależnych musiałem rozłożyć na raty pisanie tego posta. Teraz już zawiera wszystko, co na razie chciałem napisać.

Nie mam niestety możliwości siedzenia na kompie 24h/dzień, ale się postaram odpowiadać jak szybko mogę (czyli pewnie 1 lub dwie wizyty dziennie). Uprzejmie proszę o cierpliwość.


Arioch:

1. Zasadniczo się rozumiemy względem karmy i fortuny, natomiast stwierdzam, że moje zrozumienie dramy jest nadal chyba bardzo niedokładne. (Na zasadzie: to co nie jest karmą, ani fortuną Smile ).

2. Mechanika ma dać fun z tego, że nie po to się uczyłem (o postaci czyjej) 10 lat teorii magii, żebym nie wiedział co to jest za artefakt, bo wyrzuciłem jeden, a zaś drużynowy głupek odgadł od razu, bo wyrzucił dwadzieścia. Zresztą - patrz niżej. Uczyłem się to i wiem, bo jestem master - a ty jesteś pionas (posługując się sformułowaniami jak z podręcznika do Neuroshimy).

3. Nadmiar przypadkowości. Jednak nie zawsze i nie wszędzie. Posłużę się przykładem. Niech mamy daną umiejętność "Matematyka" ze stopniowaniem 1,2,3,4,5 (jak kropki w WODzie). Niech 2 oznacza poziom liceum, 3 studia magistra, 4 doktoranckie. Teraz mamy dany test: "czy postać rozwiąże równanie różniczkowe drugiego stopnia". Etap pierwszy, karma: jeżeli postać posiada 2 poziom to uznajemy jej umiejętności za niewystarczające = test oblany, jeżeli ma poziom czwarty uznajemy, że nie ma z takimi równaniami żadnych problemów = test zdany, jeżeli postać ma poziom 3 to ma możliwość rozwiązania zadania, ale może jej się to nie udać. Wtedy i tylko wtedy następuje etap drugi fortuna: w jakiś sposób testujemy losowo czy postać zdała, czy nie, przy uwzględnieniu jakiś okoliczności modyfikujących szanse (intelekt, zerknięcie do książki, whatever).
Jakie rozwiązanie mnie odstrasza i zniechęca: Mając daną umiejętność i testowaną sytuację jak wyżej, w przypadku zarówno wartości umiejętności na 2,3 jak i 4 postać posiada prawdopodobieństwo większe od zera i mniejsze od jeden. Może Spowodować to, że postać mająca znajomość z liceum rozwiązuje to równanie, a doktorant matematyki nie. Według mojej "filozofii mechanicznej" - niedopuszczalne.
Denerwuje mnie FUDGE i FATE. Tam wręcz jest powiedziane, że, w przypadku wyniku -1, postać wykonała czynność gorzej o kategorię, a dla +1 - kategorię lepiej. To znaczy w moim przypadku, że student matematyki rozwiązał to akurat r.r.2.s. jak ktoś po liceum, lub jak doktorant. Może komuś to odpowiada, mnie nie. O ile pierwsze można zintepretować jako "zaćmienie i amnezję" to drugiego "oświecenia" nie widzę jakoś.
Po prostu filozofia "wyżej d..y nie podskoczysz" - nie umiesz to nie i tyle, żadnej kości ratunkowej nie będzie.

4. No cóż, ja dopuściłbym co najwyżej użycie jakichś żetonów w przypadku gdy, w moim przykładzie, postać ma matematyki 3. Z blogiem się zapoznam, i wtedy napiszę.


Nimsarn:

Sukces nadal zależy w Twoim pomyśle od rzutu, który jest przeprowadzany zawsze, niezależnie od wartości umiejętności. Ale najgorsze jest to, że - o ile dobrze zrozumiałem - owa "karma" ma nie zależeć od wartości umiejętności, co nie może być nijak powiązane z tym o co mi chodzi. (Patrz przykład wyżej z matematyką).
Mi chodzi głównie o to by nie używać losowości w testach (tj. kości niet), za wyjątkiem pewnego wycinka sytuacji. Czegoś takiego szukam. Patrz przykłady wyżej.


Do ludzi, którzy nie używają GNS: pomińcie sformułowania "karma, fortuna, drama" a także litery D,F,K jakie się pojawią w moich postach. Staram się tak pisać, by nieznajomość znaczenia ich w moim rozumieniu (gienesowym) nie przeszkadzała w zrozumieniu, o co mi chodzi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Evilflow dnia 18:14, 19 04 2007, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:33, 19 04 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Być może nie do końca rozumem pojęcie karmy? Confused
Dla mnie karma to fatum, los przeznaczony postaci u jej zarania, boski plan itp.. Słowem tak jak mówiłem, nie mówimy tym samym językiem Razz

Dalej:
Rzuty przeprowadzasz tylko
Cytat:
w "przypadkach wątpliwych".

Jeśli chcesz wykonać czynność z poziomu większego niż twój otrzymujesz tyle punktów karnych ile wynosi różnica (ten przelicznik będzie dla ciebie najwłaściwszy), czyli aby zdać musisz mieć więcej punktów G.

Tyle
Od siebie:
Poszedłem po rozum do głowy i:
- rzut na liczbę karmy wykonywać raz na dzień czasu gry (dobre i złe dni Very Happy )
- rzut wykonywać 2kostkami, sumując wynik (może być 2k4 - Jeszcze raz wielkie dzięki Thronaar);
- zadania stawiane przed graczami powinny w miarę możliwości umożliwiać różne rozwiązania tak by gracze mogli zastosować z sukcesem zastosować różne umiejętności.?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:07, 19 04 2007
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Karma-porównywanie jakiś wartości do poziomu trudności, Yo
Fortuna- losowość
Drama-Samowolna decyzja Mg lub graczy/gracza

A w ogóle to piszesz taki bullshit że się w głowie nie mieści Nimsarn. Tu nie chodzi o wymyślanie z dupy wziętej mechaniki, ale czegoś co ma praktyczne zastosowanie na sesji.

Wydawanie punktów na podwyższenie to nadal fortuna. Mechanika bez losowości ale z wydawaniem jakiś tam punktów to karma. Cała reszta to drama.

Dramą nie jest dodawaniem czegoś do rzutu.

Dramatem jest wypowiadanie się na temat którego nie rozumiecie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:50, 19 04 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Oj zaczyna się tu robić nieprzyjemnie Confused

Jeśli dobrze zrozumiałem intencję Evilflow'a poszukiwał on oprócz mechanik autorsko-uniwersalnych, także pomysłów na takie.
Faktycznie w swej niewiedzy pomyliłem kilka terminów GNS'u, ale z tego powodu nie skreślałbym od razu całego pomysłu gdyż:
W założeniach podstawą miał być test porównawczy (czysta jak to mówicie Karma) i tak jest;
W sytuacjach ekstremalnych miał się system odwoływać do tzw. Fortuny i tak też jest - rzut 2k + Liczba karmy:
W system miał być, co prawda pozbawiony wydawania wszelkiej maści punktów, czego oczywiście mój pomysł nie spełnia, ale punkty są w nim ograniczone do minimum i to jedynie jako element wspomagający tzw. Drame w mechanice (punkty G). Co na razie wydaje mi się jedną z lepszych metod wsparcia tejże w zapoznanych przez zemnie mechanikach - ale nie jestem tutaj obiektywny.

Przykład:
Postać gracza nie posiada wystarczającej wiedzy o panującej na dworze modzie, chce natomiast zdobyć zaufanie kilku dam dworu. Gracz normalnie pozbawiony prawie szans na sukces zaczyna improwizować odgrywając postać starającą się dobrze wypaść. Robi to tak dobrze, że MG nagradza jego wysiłki stosownym punktem G, który daje szansę graczowi pokonać zaniedbania w wychowaniu postaci. - Czego chcieć więcej?

No cóż może jedna pomyliłem się, co do celów tego tematu.
Jeśli tak, nie będę się wam dalej naprzykrzał.

Z wyrazami szacunku.
Nimsarn


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 02:14, 20 04 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





CORPS jest w miarę realistyczną i uniwersalną mechaniką (ala GURPS), w którą wbudowany jest system automatycznych testów (umiejętność postaci wyższa niż trudność testu - automatyczny sukces, umiejętność równa trudności testu - częściowy sukces, niższa - rzut). Powinno pasować do Twoich "matematycznych" przykładów.

Można też pobawić się w podejście podobne do Bringing-Down-the-Pain z "The Shadow of Yesterday".
Standardowo wynik testu determinowany jest przez porównanie + ew. negocjacje (rozwiązałeś / za trudne / potrzebujesz więcej czasu lub ściągi), a w przypadku gdy jedna ze stron nie jest zadowolona (ja chce mieć 5 w indeksie! / chce oblać tego gościa bo mnie wkurza), podbijasz sukces oraz konsekwencje (zaliczone i jesteś zwolniony z reszty zajęć / wylatujesz z egzaminu) i przechodzisz w tryb kostkowy.

Cytat:
Denerwuje mnie FUDGE i FATE. Tam wręcz jest powiedziane, że, w przypadku wyniku -1, postać wykonała czynność gorzej o kategorię, a dla +1 - kategorię lepiej. To znaczy w moim przypadku, że student matematyki rozwiązał to akurat r.r.2.s. jak ktoś po liceum, lub jak doktorant. Może komuś to odpowiada, mnie nie. O ile pierwsze można zintepretować jako "zaćmienie i amnezję" to drugiego "oświecenia" nie widzę jakoś.


Można rozwiązać szybciej lub wolniej, podpierając się książką lub machając wzory z pamięci, lepszy/gorszy sukces może oznaczać różne rzeczy. W pewnych dziedzinach trudno jest dokładnie określić poziom umiejętności i trudność testu, a wyniki latają po całej skali (to, że jestem 10 lat za moim szefem wcale nie oznacza, że zawsze będe pisał gorszy kod, na niektóre rozwiązania trzeba czasami "wpaść" Wink ).

Darken napisał:
Dramatem jest wypowiadanie się na temat którego nie rozumiecie.

Uff, na szczęście są osoby które zeżarły wszystkie rozumy i mogą naprowadzić maluczkich na właściwą trase Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:50, 20 04 2007
Evilflow
przybysz

 
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Busko-Zdrój / Kraków





Nimsarn:

A, bo widzisz, nie dostrzegłem tego:
Cytat:
W założeniach podstawą miał być test porównawczy (czysta jak to mówicie Karma) i tak jest;


Ok, podajesz jakiś rodzaj testu, "w przypadkach wątpliwych". Dzięki. Ale to strasznie mało - ja chcę całą mechanikę. Podałeś jakiś pomysł na "przypadki wątpliwe", które z definicji mają stanowić nikły procent przypadków. Teraz jak rozumiem mam sobie "dowymyślać" całą resztę.

W gotowych mechanikach uniwersalnych (np. w Fudge/Fate, Savege Worlds, q10) często jest tak: gotowy zestaw cech, umiejętności, zasad, ewentualnie podpowiedzi jak zbudować swoje zestawy umiejętności, etc. Właśnie tego nie chce mi i nie umiem wymyślać samemu. Sam widzisz, że tego wszystkiego nie podałeś. Smile


cactusse:

Cytat:
CORPS jest (...) system automatycznych testów


No to by było jakieś rozwiązanie, czyli testy normalnie są randomowe, ale są dyskryminowane z góry przez automatyczny sukces. Tylko konieczna (no dobrze: mocno wskazana) jest dyskryminacja z dołu - przez porażkę. Bo inaczej jest jak piszesz:
Cytat:
umiejętność postaci (...) niższa [niż poziom testu - dop. mój] - rzut

I właśnie jest to czego nie lubię - rzut, czyli przy odrobinie szczęścia licealista rozwiąże równanie różn. stopnia drugiego, choć nie ma do tego żadnych podstaw.

Cytat:
Bringing-Down-the-Pain z "The Shadow of Yesterday"

Można się z tym legalnie i darmowo zapoznać?

Cytat:
w przypadku gdy jedna ze stron nie jest zadowolona ... [i dalej]

Hmm, licealista nie jest zadowolony, że nie umie rozwiązać r.r.2.s. Więc podbija i rzuca? I teraz może mu się udać? Mam nadzieję, że nie tak to działa. Jeśli tak - odpada.

Cytat:
W pewnych dziedzinach trudno jest dokładnie określić poziom umiejętności i trudność testu, a wyniki latają po całej skali

Wiem, oczywiście - zgadzam się z tą argumentacją. To znaczy nadal twierdzę, że licealista (z dokładnością do jakichś geniuszy) nie rozwiąże r.r.2.s, ale w takiej wspinaczce górskiej, już może się zdarzyć, że nie mając odpowiedniego poziomu umiejętności (np. jesteś nowicjuszem) uda się fartem wspiąć na ściankę, choć jej poziom trudności byłby mistrzowski. Owszem, może zginąć próbując, ale zawsze może liczyć na fart. Są systuacje gdzie fart jest elementem o niebanalnym znaczeniu (nowicjusz i ścianka), a są takie, gdzie ma znaczenie marginalne (licealista i równanie). W większości systemów testowało by się jedno i drugie losowo, co jest niedoskonałym modelem. Ja szukam modelu równie niedoskonałego, gdzie nie ujmuje się losowości w żadnej z tych dwu sytuacji. Po prostu taki model mi odpowiada, wiem że jest niedoskonały Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:17, 20 04 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





To znaczy mechanika mogła by mieć takie zarysy? (nie wiem na ile podobne było by to do CORPS-a wymienionego przez cactusse):

Umiejętności (dość duży wybór) w skali od 1 do 10 są wykupywane podobnie jak w GURP-sie , czyli koszt jest zależny od posiadanego poziomu jednej z cech (byle było ich mało). W opisie cechy jest opisane co mamy możliwość zrobić.

W przypadku testu określa się trudność (w tej samej skali od 1 do 10). Jeżeli jest mniejszy od poziomu cechy – test się powiódł, jeżeli większy nie udało się, jeżeli równy wtedy się rzuca. Aby dać jakieś szansę można użyć punktów sytuacji (dramy, czy jakiegoś innego draństwa, parę na sesję, bez zmiłuj się), które dają nam warunkowe zwiększenie cechy. Oznacza to, że możemy zwiększyć poziom cechy o jeden lub dwa, lecz tylko do poziomu trudności testu. Dzięki temu mamy szansę wykonać test dla sytuacji dla nas normalnie nie do zrobienia. W przypadku zbyt dużych różnic nic nam to nie da (trudność o trzy poziomy wyższa od naszego poziomu cechy).

W przypadku testu przeciwstawnego jest podobnie, porównujemy poziomy umiejętności, jeżeli jest sens, testujemy, jeżeli nie ma, można wykorzystać punkty(tylko osoba z mniejszymi umiejętnościami), jeżeli zbyt duża różnica, przykro nam, nic z tego.

Większość modyfikatorów sytuacyjnych zmieniała by rzut, a nie poziom umiejętności. Poziom trudności zmianiały by urzyte narzędzia i pomoce naukowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:54, 20 04 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Evilflow napisał:
Cytat:
Bringing-Down-the-Pain z "The Shadow of Yesterday"

Można się z tym legalnie i darmowo zapoznać?


Można, TSoY jest dostępny za free na licencji CC, tutaj jest mechanika w poprawionej wersji [link widoczny dla zalogowanych] .

Cytat:
I właśnie jest to czego nie lubię - rzut, czyli przy odrobinie szczęścia licealista rozwiąże równanie różn. stopnia drugiego, choć nie ma do tego żadnych podstaw.
...
Hmm, licealista nie jest zadowolony, że nie umie rozwiązać r.r.2.s. Więc podbija i rzuca? I teraz może mu się udać? Mam nadzieję, że nie tak to działa. Jeśli tak - odpada.
...
Wiem, oczywiście - zgadzam się z tą argumentacją. To znaczy nadal twierdzę, że licealista (z dokładnością do jakichś geniuszy) nie rozwiąże r.r.2.s, ale w takiej wspinaczce górskiej, już może się zdarzyć, że nie mając odpowiedniego poziomu umiejętności (np. jesteś nowicjuszem) uda się fartem wspiąć na ściankę, choć jej poziom trudności byłby mistrzowski. Owszem, może zginąć próbując, ale zawsze może liczyć na fart. Są systuacje gdzie fart jest elementem o niebanalnym znaczeniu (nowicjusz i ścianka), a są takie, gdzie ma znaczenie marginalne (licealista i równanie). W większości systemów testowało by się jedno i drugie losowo, co jest niedoskonałym modelem. Ja szukam modelu równie niedoskonałego, gdzie nie ujmuje się losowości w żadnej z tych dwu sytuacji. Po prostu taki model mi odpowiada, wiem że jest niedoskonały Smile.


Ale to już kwestia randomizera Wink

W Fudge, w przypadku testowania umiejętności bardziej "akademickich", można zmniejszyć ilość kosci lub zastosować Padded Rolls, ograniczając zakres sukcesu. Na FudgeFactor jest świetny artykuł na ten temat.

Inne rozwiązanie zastosowano w JAGS2. Umiejętność jest opisana dwoma parametrami, Poziomem (1 do ileśtam) i Stopniem Mistrzostwa (Nowicjusz, Profesjonalista, Ekspert). Trudniejsze testy mogą wymagać wyższego stopnia wtajemniczenia, lub generuja wielkiego minusa dla poczatkujacych.
Np. dobry student (Nowicjusz, 20) oblicza proste zadania znacznie szybciej niż kiepski magister (Profesjonalista, 10), ale nie da sobie rady z zadaniem wymagającym bardziej zaawansowanej wiedzy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:52, 20 04 2007
Arioch
zerkający na systemy

 
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3





...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arioch dnia 15:30, 10 11 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:14, 21 04 2007
Evilflow
przybysz

 
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Busko-Zdrój / Kraków





Argh! Napisałem posta z odpowiedziami. Długiego i wyczerpującego. Trzy godziny go pisałem! Kliknąłem "wyślij" i go zjadło! Evil or Very Mad Ech. Podłamałem się. Dziś już nic nie napiszę. Pewnie jutro napiszę to samo. Następnym razem skopiuję do edytora tekstu treść przed wysłaniem. No cóż, uczymy się na błędach Smile .

Edycja:

Arioch:

1. Problem komunikacyjny jest bodajże pozorny. Na forum, na którym ludzie tworzą autorki, mogę znaleźć ludzi, którzy już coś swojego zrobili. Mogą oni mieć pojęcie o mechanikach różnego rodzaju, czy to autorskich przez siebie stworzonych, czy to uniwersalnych bądź zaadaptowanych z obcego systemu. Może akurat ktoś ma, lub zna, coś co mi odpowiada. Nie zamierzam tworzyć własnej mechaniki, z różnych powodów. Jestem leniem. Nie znam się na tym. Nie mam talentu.

2. Co do pobudek przejścia na inną mechanikę. Sam nie wiem co przeważa: G czy S.
S: "Bo to jest nierealne, że licealista przy dozie szczęścia rozwiąże r.r.2.s. a doktorant nie, bo ma zły dzień"
G:"Bo ja nie poto zrobiłem ekstra wypaśnego profesora matematyki, żeby na konferencji pobił mnie jakiś doktorek z rywalizującego uniwerka."
Narratywiści u nas na wyginięciu. Smile

3. W sprawie dramy. Może i pobudka typu S jest rozwiązana. Natomiast G nie, bo to nie o kolor chodzi, tylko o gamistyczny challenge. Gracz po to robi profesora, żeby zabłyszczeć i żeby wszystkim szczęki do ziemi opadły co on umie. Zgodnie z zasadami. Muszą więc być konkretne zasady: matematyka 3 - "umie to i to", a nie żaden opis. Wyważenie ważna rzecz. Ja opisu wyważać nie umiem.

cactusse:

Ten JAGS2, to może być blisko tego, czego szukam. Rozwiązuje dodatkowo kłopot z tym, że 2 magistry w mojej koncepcji niczym się nie różniły. Tu rozróżnia ich ten 2 parametr. Można się dowiedzieć nieco więcej?

PS. Pisałem skrótowo, bo mnie katastrofa sobotnia z postem znikającym zniechęciła do stosowania długich wypowiedzi. W skutek czego może się zdażyć niejasność, o co mi chodziło. W takim wypadku - chętnie się rozwinę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Szukam mech. uniwers. K>>(D=F) lub porad tworzenia.
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin