autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Triangulis - Morskie Fantasy RPG Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 18, 19, 20
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 16:12, 13 09 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Mechanika.

Co znaczy "przystosowana do potrzeb systemu"?

Komiksowość.

Cytat:
Za błędne określenie przepraszam. Chodziło mi o to, że Triangulis będzie wspierał efektowne bitwy morskie, w tym równolegle prowadzone pod wodą jak i na powierzchni. Przykładem może być spektakularne wynurzanie się galeonu bądź szybkie wsparcie turbinowych szalup (pseudo-motorówki) z pobliskiego atolu.

sjp.pwn.pl: szalupa «wiosłowo-żaglowa łódź używana na statku do celów ratowniczych i szkoleniowych, a także do komunikacji z lądem»
Na pewno o to chodzi? Nie lepiej turbo-łódź? Albo turbo-kuter?

Tak czy siak, to mi się podoba. Wydaje się ciekawe.

I radzę używać ostrożnie mądrych słów, vide ta nieszczęsna marynistyka. Możesz po prostu napisać coś nie tak jak chciałeś i skwasić jakiś fajny motyw w systemie.

Szamanizm i spirytualizm.

No to jak chcecie uderzać w te tony, to może poczytajcie o szamanistycznych wyobrażeniach morza z kultur karaibskich, południowoazjatyckich i prekolumbijskich. Może znajdziecie tam ciekawe inspiracje. Żeby to mocniej sprzęgnąć właśnie z Morzem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beacon dnia 16:14, 13 09 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:19, 13 09 2008
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Cytat:
Co znaczy "przystosowana do potrzeb systemu"?

Prosta, szybka, efektowna, dynamiczna, etc. Wink

Cytat:
sjp.pwn.pl: szalupa «wiosłowo-żaglowa łódź używana na statku do celów ratowniczych i szkoleniowych, a także do komunikacji z lądem»
Na pewno o to chodzi? Nie lepiej turbo-łódź? Albo turbo-kuter?

Tak, oto mi chodziło. Po prostu poszerzyłem pojęcie o inne łodzie. Tak czy owak to tylko szczegół w nazewnictwie, w dodatku roboczy. Wink

Cytat:
No to jak chcecie uderzać w te tony, to może poczytajcie o szamanistycznych wyobrażeniach morza z kultur karaibskich, południowoazjatyckich i prekolumbijskich. Może znajdziecie tam ciekawe inspiracje. Żeby to mocniej sprzęgnąć właśnie z Morzem.

No właśnie tak chcemy zrobić. Z tym, że prócz "prawdziwych" tubylczych szamanów, zdecydowanie częściej wśród "kolonizatorów" będzie się pojawiać taka zaabsorbowana wersja szamana. No bo trudno sobie wyobrazić, by nagle ludzie, którzy podbijają Morze, chodzili na golasa i odprawiali prymitywne rytuały. Nasza wersja szamańska to po prostu pewien trend, połączenie stylu kolonizatorskiego z magią szamańską. Dlatego też szaman w Triangulisie równie często też będzie nosił pancerz bądź po prostu koszulkę z kamizelkę, ale to będzie go odróżniało od innych, że będzie obwieszony paciorkami, będzie miał tajemnicze tatuaże i przedziwne artefakty.

Wstępnie magia szamańska będzie się opierać właśnie o rytuały i kontakty z duszami (tymi uwięzionymi w Morzu) i to jest na razie pierwsza rzecz, jaka łączy spirytualizm z rdzeniem systemu. Jeszcze dalej nie wiem. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:25, 13 09 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Prosta, szybka, efektowna, dynamiczna

Takiej odpowiedzi się bałem. Po cholerę robicie z Morza główną siłę sprawczą, żeby nie miało żadnego oddźwięku w bohaterze? Tak samo Pakt - będzie istniał tylko wg widzimisię MG?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:27, 13 09 2008
BLACKs
zerkający na systemy

 
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Wypraszam sobie, moja mechanika jest całkowicie oparta o jeden rodzaj rzutu. I w tym tkwi cała jej prostota. Smile

Mechanika ciągle powstaje, wiele kwestii jest jeszcze niedoprecyzowanych, ale najpotrzebniejsze podstawy już mamy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:30, 13 09 2008
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Cytat:
Takiej odpowiedzi się bałem. Po cholerę robicie z Morza główną siłę sprawczą, żeby nie miało żadnego oddźwięku w bohaterze? Tak samo Pakt - będzie istniał tylko wg widzimisię MG?

Źle zintepretowałeś. Ja po prostu określiłem cechy, jakie powinna mieć mechanika pasująca do Triangulisa. Oczywiście prócz tego sama mechanika będzie wspierała główny motyw przewodni, Pakt, przekleństwa, relacje z załogą, etc. Osobiście bym chciał taką mechanikę i w tym kierunku BLACKs zmierza. Wiele rozwiązań mechaniczno-fabularnych niczym scena objawienia Ciemności w Klanarchii - to jest to. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:30, 13 09 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





@Blacks
Nikt Ci nie zarzuca, że mechanika nie jest oparta o jeden rzut, więc nie wiem o co Ci chodzi.

@Arthas40
Byłoby fajnie. Olanie takiego tematu od strony mechaniki byłoby krokiem wstecz. Nawet stary WoD jakoś starał się podkręcać temat wampiryzmu człowieczeństwem, krwią itd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:25, 28 09 2008
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Hejka,

Mam kolejne pytania w związku z Triangulisem.

1. Pierwsze dotyczy tła wydarzeń i storylinii związanego z budowaniem/rozwojem wodnego świata. Są 2 opcje:

- wodny świat na tle rozkwitu potęgi ludzkiej (a więc podbój i kolonizacja morska prowadzona z lądu); wadą takiej opcji jest istnienie kłopotliwego kontynentu, który sztucznie nie powinien być grywalny dla graczy

- wodny świat na tle upadku ludzkości (zatopienie lądów, mozolne budowanie nowego świata na wodzie); ta opcja z kolei usuwa nam zbędny ląd, ale wprowadza klimat postapokaliptyczny z nastrojem nostalgii

Wiecie może, jak połączyć te dwie opcje? Najlepiej, gdyby nie było wielkiego lądu (czyli kontynentu, są natomiast mniej lub bardziej liczne wysepki małe), ale zachowując optymistyczny nastrój i tło podboju morskiego.

2. Znacie jakieś inspiracje i motywacje dla przygód podwodnych? W tej chwili nie mam zbytnio porządnego fundamentu, aby gracze pchali się pod wodę. Tzn. owszem, pod wodą walczą, plądrują wraki statków, podwodne jaskinie i ruiny, ale czy to starczy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:12, 29 09 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





arthas40 napisał:
Wiecie może, jak połączyć te dwie opcje? Najlepiej, gdyby nie było wielkiego lądu (czyli kontynentu, są natomiast mniej lub bardziej liczne wysepki małe), ale zachowując optymistyczny nastrój i tło podboju morskiego.


Najlpiej wybierzcie, to co wam bardziej podpasuje, ja skłaniałbym się ku zacytowanej opcji.

Cytat:
2. Znacie jakieś inspiracje i motywacje dla przygód podwodnych? W tej chwili nie mam zbytnio porządnego fundamentu, aby gracze pchali się pod wodę. Tzn. owszem, pod wodą walczą, plądrują wraki statków, podwodne jaskinie i ruiny, ale czy to starczy?


Hm... Jakieś podwodne miasta? Handel? Artefakty starożytnych cywilizacji? Podwodna baza przemytników?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:31, 30 09 2008
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Cytat:
2. Znacie jakieś inspiracje i motywacje dla przygód podwodnych? W tej chwili nie mam zbytnio porządnego fundamentu, aby gracze pchali się pod wodę. Tzn. owszem, pod wodą walczą, plądrują wraki statków, podwodne jaskinie i ruiny, ale czy to starczy?

Prawdę mówiąc nigdy nie interesowałem się za bardzo tym projektem i stąd moje zdziwienie. - To akcja tego settingu nie rozgrywa się pod wodą Shocked
Z mojej strony mogłoby to wyglądać ciekawie gdyby ludzkość zmuszona została traktować powierzchnię jak ptaki drzewa. Tj. zakładają gniazda polują itp., ale większość życia spędzają w przestworzach - w wypadku ludzi to by były głębiny. W tedy ludzkie osiedla przypominałyby sztuczne wyspy rosnące do góry nogami w głąb. W tedy antagonizm głębi (tej żyjącej na dnie) a ludzkości byłby bardziej wyrazisty.
Ot tak tylko marudzę... Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:11, 30 09 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Ćsiii Nim, bo ciebie też wyrzucą za burtę za takie herezje. Very Happy

@arthas40, wspominałem i o podwodnych wojażach i o tym jak oba wątki z pierwszego punktu połączyć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Triangulis - Morskie Fantasy RPG
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 20 z 20  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 18, 19, 20
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin