autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> [Zmierzch] kwestia obrażeń Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 

Jak oceniasz mój proponowany system obrażeń?
Przekombinowany i niegrywalny
16%
 16%  [ 1 ]
Wymaga poprawek
33%
 33%  [ 2 ]
Całkiem niezły
50%
 50%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 6

PostWysłany: 11:29, 03 07 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Wielbicielom sił obalających i przemijalności (chyba codzi o penetrację) dedykuję poniższe linki:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
i jeszcze to
[link widoczny dla zalogowanych]
Wink

W skrócie - siła obalająca to mit (9mm para to 8g metalu zwykle wyrzucaną z siłą szarpnięcia (równowartość odrzutu broni) - fizyka jest niebłagana - czymś takim nie przewróci się 80 kg faceta), mało która rana jest naprawdę śmiertelna, a na te śmiertelne też nie ma liczyć (zniszczenie serca to jeszcze 10-15 sekund pełnego działania dla odpowiednio zdeterminowanej osoby). Chcesz kogoś zabić - zniszcz mózg albo rdzeń kręgowy. To jedyna droga do natychmiastowego wyłączenia z dalszej walki.
Z drugiej strony - czasem niegroźny postrzał powoduje "taken out" - dochodzi kwestia psychologii. Oczywiście można tą kwestię pominąć jeśli cel jest pijany, mocno zajadły, na prochach czy po prostu ma silną wolę przetrwania.
Zawarte w raportach zalecenie dla strózów prawa brzmi - zapewnij sobie broń o penetracji co najmniej 12 cali i trenuj na strzelnicy. Tylko tyle możesz kontrolować.
Reszta jest ruletką.

Podział ran na współczesnym polu walki:
- lekkie (nie mają wpływu na walkę ani po walce)
- opóźnione (nie mają wpływu na walkę - ale po ustaniu działania endorfin będzie bolało jak cholera)
- skuteczne (ofiara jest niezdatna do walki ale niekoniecznie martwa (ogłuszona, nieprzytomna, zszokowana itp.)).

Co do pancerzy - polecam sprawdzić sobie normy CEN, niemieckie shutzklasse, brytyjskie PSDB i amerykanckie NIJ.
Euronormy przewidują także klasy zabezpieczeń przed cięciem i dźganiem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:54, 03 07 2006
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Quba
Skaleczeń/draśnięć nie brałem w ogóle pod uwagę gdyż ogólnie nie mają one wpływu na kondycję celu poza niedogodnościami. Zakładałem, że będą one miały miejsce (wyglądają malowniczo Very Happy ) w wypadku minimalnej porażki w teście trafienia.

Gwoli krwawienia twój sposób tyż może być (przypomina mi nieco rozwiązanie z Mechwojownika Wink ).

Ogólnie może wyskoczyłem za nadto przed szereg Rolling Eyes
Ograniczona śmiertelność na pewno pozytywnie wpłynie na grywalność Very Happy

Tomakon Inc.
Wszystkiego na szczęście nie muszę wiedzieć Very Happy
Ale nie wspomniałeś ani słowem o fakcie "koziołkowania naboju" (zwłaszcza karabinowego) na dalszych dystansach Rolling Eyes

Pozdrawiam
Nimsarn


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:38, 03 07 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Chyba połączę obydwie metody krwawienia. Podsumowanie:

Skuteczność broni + premia za trafienie - Budowa celu - Osłona celu = Wartość Rany.

Wartość rany = PT testu Niezłomność (spec. Odporność na bol) + Charakter. Margines porażki tego testu = Ból.
Ból = warunki negatywne do akcji za rany.

Wartość Rany:
1,2,3: draśnięcie, brak szoku, brak krwawienia
4,5: lekka, szok powoduje utratę rundy, krwawienie o PT 4,5 co 3 rundę
6,7: ciężka, szok powoduje utratę przytomności, krwawienie o PT 6,7 co 2 rundę
8,9: krytyczna, szok powoduje umieranie, krwawienie o PT 8,9 co rundę
10+ zgon


-Test krwawienia wykonuje się w oparciu o Budowę i Niezłomność (spec. Kondycja).
-Nie zdanie krwawienia powoduje wzrost o poziom Szoku i konsekwencje z tym związane.
-Liczy się Ból ze wszystkich ran.
-Liczy się Szok z najwyższej aktualnej rany.
-Liczy się krwawienie z najwyższej rany (uproszczenie).
-Tamowanie krwotoku nie wymaga testu, jak i opatrywanie rany (mocne uproszczenie ale potrzebne).
-Po walce Ból = Wartość Rany (w końcu adrenalina przestaje działać).

Opatrywanie rany:
Wartość rany = PT testu Zręczność + Medycyna (spec. Pierwsza pomoc). Opatrywanie trwa 1 rundę na pełne 2 punkty Wartości rany. Zdanie powoduje zatamowanie krwotku i stabilizację. Niezdanie powoduje wzrost Szoku o poziom.

Operacja:
Wartość rany + dodatkowy stopień szoku (z powodu krwawienia, złego opatrywania) = PT testu Spryt + Medycyna (spec. Chirurgia). Nieudana operacja to ponowny test na Budowę i Niezłomność (spec. Kondycja), porażka to skok poziomu Szoku o 1.

Czas leczenie rany:
Draśnięcie, wartość spada o 1 punkt codziennie
Lekka, wartość spada o 1 punkt co tydzień, aż nie wejdzie na stan Draśnięcie
Ciężka, wartość spada o 1 punkt co 2 tygodnie, aż nie wejdzie na stan Lekka
Krytyczna, wartość spada o 1 punkt co miesiąc, aż nie wejdzie na stan Ciężka


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:08, 03 07 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Qba
Skuteczność broni + premia za trafienie - Budowa celu - Osłona celu = Wartość Rany.

To jest proste i skuteczne.
Po co tak bardzo rozgraniczać ten szok, ból i krwawienie - WR (czyli Wartość Rany) mówi nam jak poważne, bolesne i niebezpieczne jest ta rana.
Stosuje się test przytomności (Niezłomność+Charakter)/przeżycia (Budowa+?) co rundę - a PT to suma WR wszystkich obrażeń.
Taki pomysł mnie naszedł:
Może zastosować na karcie postaci małą przegródkę - obrażenia.
BG obrywa nożem - ale lekko - wpisujemy "rozcięcie WR1".
Chwilę później obrywa kastetem w twarz "rozbita morda WR2".
To nie jest szczęśliwy dzień dla BG w rubryce obrażeń znalazły się jeszcze - "szpadel WR3" i "damska .22 WR4". Testy miałyby trudność odpowiednio 1/3/6/10 - ale to tylko przykład.
Można zrobić małe dopiski "K" na rany krwawiące, "S" na "szokowe" itp. według uznania - i w odpowiednich testach (przytomność/przeżycie) rany z odpowiednim dopiskiem liczą się podwójnie. Ale to opcjonalnie - po co komplikacje.

Nimsarm
Koziołkowanie ? - chodzi Ci o tzw. odkształcenie trwałe - czyli jak spore uszkodzenia powoduje pocisk w żelatynie Wink.
Nie wspominałem bo akurat mówiłem o handgiwerach - tu nabój jest zbyt słaby by miało to znaczący wpływ na ranę. Ale strzał z karabinu to inna sprawa - długa lufa (też ma wpływ Wink), stosunkowo duża siła i masa pocisku powodują poważne obrażenia. Ale nadal same z siebie nie przewrócą ofiary.
Karabiny to także problem kamizelek - najmocniejsze wytrzymują strzał z .44 magnum (IIIA lub HG2) ale do osłony przed pociskiem karabinowym należy zamontować sztywną płytę metalowa/ceramiczną/inną.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:38, 03 07 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Wiecie Zmierzch to nie system oddający wszelkie detale pasjonatów militarii Wink
Narazie zostaję przy tym co p[rzedstawiłem w podsumowaniu.
Broń będzie miała poza Skutecznością premię do Szoku (np. bejsbol Sk+1, Szok +2; paralizator Sk0, Szok+3, itp.). i krwawienia.

Dzięki za pomysły i uwagę. Pewnie jeszcze parę pomysłów i wątpliwości do Zmierzchowej mechaniki wytoczę na tym forum (a najbardziej aktywni może dostaną roboczą wersję mechaniki do testowania Wink).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
[Zmierzch] kwestia obrażeń
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 3 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin