autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> [SHOSA] Głos Londynu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 09:25, 27 08 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Jedna uwaga: jakoś nie wyobrażam sobie graczy, którym chciałoby się przepisywać opisy niezwykłości na kartę postaci Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:35, 27 08 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





No, lenistwo ludzkie zna granic. Znam takiego jednego autorkowca co chciał niby mechanikę testować PBF na tym forum, ale jakoś rzadko się rusza żeby coś napisać...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:54, 27 08 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Hehe ;D

@Magnes
Tutaj to przepisałem ze względu na to, że nie macie w łapach podręcznika, a chciałem przedstawić jaki jest podstawowy pogląd na Niezwykłości. Kiedy napiszę podręcznik i będę do niego projektował ostatecznie kartę postaci, to wtedy się zastanowię jak to wygodniej rozwiązać. Pewnie będzie miejsce, w którym gracz według swoich preferencji zanotuje co trzeba. Albo po prostu zrobię tak, jak było przy czarach w I ED Warhammera.

Nazwa | Kiedy można użyć | Koszt | Efekt

Takie rozwiązanie jest najbardziej klarowne. Można też notować same nazwy i zapamiętywać. Jakoś w Neuroshimie metoda pamięciowa się sprawdzała ;p

Cieszę się, że kwestia spadającej trudności obronienia się przed atakiem Ci się podoba. A Ty, Szabel, co o tym myślisz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:47, 27 08 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Szabel: Złapałem żaluzję :>. Dzisiaj coś odpiszę. Praca mnie w anemię wpędza Wink. Tak naprawdę teraz zwolniłem, bo nie mam dalej scenariusza przemyślanego.

Beacon: metoda pamięciowa chyba lepsza, takie tabelki zawsze mnie na karcie postaci rozpraszały.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:53, 27 08 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





@Magnes

Miło mi, że jesteś w stanie to zrozumieć. Jednak nie jestem tak pokręcenie niezrozumiały jak myślałem. Razz

@Beacon

IMO tabelka lepsza będzie. Ja bym tego w życiu nie spamiętał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:54, 27 08 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Beacon: metoda pamięciowa chyba lepsza, takie tabelki zawsze mnie na karcie postaci rozpraszały.

Widzisz, to kwestia indywidualnych preferencji. Ja na przykład wolę mieć tak skrótowo opisane pałery, a ktoś może chcieć sobie zapamiętywać. Stąd żadna metoda nie będzie obowiązkowa, postaram się tak to rozplanować, żeby każdy mógł sobie wszystko wygodnie wypisać. Każdemu wedle potrzeb.


Edit: blog jest w trakcie przeróbek graficznych. Za efekt pośredni przepraszam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:27, 28 08 2007
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Przegapiłem ten temat. Karta postaci mi się nie podoba Smile Bloga w miarę czasu spróbuję dziś nadrobić i np. na Polconie będę mógł skomentować osobiście.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:47, 21 09 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





No i nie skomentowałeś na Polconie osobiście ;>

Blog podobnie jak SHOSA tymczasowo wisi w niebycie. Nauka do matury pochłania dostatecznie dużo czasu i wolę odłożyć to na jakiś czas. Jednak mechanika jest obmyślana, jest ktoś, kto spisze setting według moich wytycznych jakimś w miarę przystępnym stylem. Są jacyś graficy, którzy obiecali pomóc. Powinno się udać.

Zapraszam za parę miesięcy Wink

Ale w międzyczasie postaram się czasem napisać coś również na blogaska.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:23, 22 09 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





[pesimitic]Szkoda, że w miarę regularnie nie będziesz pisał do bloga - z drugiej strony, kto pisze regularnie?

Szkoda, że musisz zawiesić pisanie swojej jakże genialnej gry - z drugiej strony, kto się nie wykręca takimi czy innymi egzaminami?

Szkoda, żę SHOSA będzie komercyjna(o czym nie raczyłeś nawet na blogu napisać) - z drugiej strony, kto z czasem nie myśli: "Za dużo się narobiłem, żeby to oddać ciemnemu ludowi za frajer!"?[/pesimistic]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:51, 22 09 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Że SHOSA będzie komercyjna o ile się uda mówiłem baaardzo dawno temu, zanim Szabel pojawiłeś się na forum. Więc nie masz co narzekać ;>

Ale postaram się o to, że jeśli będzie wydana, to w jak najprzystępniejszej cenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:13, 22 09 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Ja po prostu czasem ponarzekać muszę. Razz Nie bierz tego do siebie. Autorskie jest jak rodzina - trzymają się razem. Wink Więc powiem z pozycji niepesymistycznej: fajnie by było gdyby udało Ci się wydać SHOSĘ, może nawet na rynku polskim. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:37, 01 10 2007
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





beacon napisał:
No i nie skomentowałeś na Polconie osobiście ;>


Było się przypomnieć Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:16, 08 02 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Manifest programowy

Ponieważ pisanie shosy przypomina ganianie po ciemnym lesie i szukanie wszystkiego, co skojarzy się z superbohaterami, i wrzucaniu tego do jednego wora, zdecydowałem się na pewne kroki. System będzie od dziś powstawał (co prawda w ślimaczym tempie, ale cały czas dojrzewa w mojej łepetynie) według jasno określonego planu, który sam sobie nazywam manifestem, żeby lepiej pasował mi do epoki, o której będę pisał. Prezentuję poniższy manifest po to, żeby uzyskać od Was odpowiedź, co o tym wszystkim sądzicie. Na razie jest on w fazie, która pozwala na pewne modyfikacje, więc Wasz głos jest szczególnie ważny na tym właśnie etapie. Potem może być za późno na proste modyfikacje i trzeba będzie wykrajać gotowy materiał i wyrzucać go do śmietnika.


W służbie Jej Królewskiej

Bohaterowie mają być agentami wywiadu Korony i podlegać niemal bezpośrednio jej (w ramach tajnego departamentu ds. wykorzystania supermocy i nowoczesnych technologii – nazwa robocza). Mają być tajniakami, którzy wykonują misje walki z wywrotowcami, obcymi wywiadami, z rzadka mają też operować poza Anglią, a wszystko to w służbie królowej Wiktorii.

Wybrałem tajniaków, ponieważ dodają fajną nutkę noir i kreują nieco inny obraz superbohatera, który nie może strzelać laserami na widoku, bo ma pozostawać w ukryciu. Poza tym – ujawnienie się opinii publicznej z supermocami oznacza wyrok śmierci ze strony departamentu. Przed takim wyrokiem trzeba uciekać, albo odkupić swoje winy – to rodzi masę pomysłów na przygody. Ta koncepcja jest bardziej pojemna niż typowa sieka z bohaterami, którzy nie przejmują się rozgłosem.


Drużyna to wielki kocioł indywidualności

Zależy mi na eksponowaniu napięć i emocji wewnątrz drużyny. Każdy superbohater będzie miał kliszę usposobienia, która będzie z łatwością wchodziła w konflikty z resztą drużyny. A jeśli bohater postępuje się wbrew swojej kliszy, nie dostaje wynagrodzenia (bonus, pedeki, sztony – jeszcze nie wiem dokładnie). Mechanizm inspirowany kluczami z TSoY.

Ma on na celu wzbogacenie rozgrywki indywidualnością poszczególnych postaci. Te klisze będą przypominać takie jak „samotnik”, „cel uświęca środki”, „każde ludzkie życie jest warte poświęceń”.


Model rozgrywki „na trzy czwarte”

To kompromisowe rozwiązanie między modelem rozgrywki klasycznej i tej z przesuniętą w stronę graczy narracją. MG prowadzić będzie narrację, w której jego słowa będą mogły być podważone poprzez głosowanie nad wetem, jeśli jego wizja konwencji rozmija się z wizją graczy. To weto nie może wykolejać całego scenariusza, a jedynie korygować średniej wagi elementy.

Ma to służyć wspólnemu budowaniu konwencji, w której rozgrywane będą przygody w shosie.




O kreacji bohatera, szkielecie mechanicznym, settingu i przygodach – następnym razem.

Zapraszam do komentowania!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beacon dnia 20:17, 08 02 2008, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:53, 08 02 2008
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





No widzę, że jednak zdecydowałeś się na tajnych herosów pełną gębą - i dobrze. Smile

Agenci Korony to imho jeden z najlepszych wyborów. Tutaj możesz zainspirować się niemalże "Amazing Screw On Head". Tam również jest steampunk, superbohater i Lincoln jako ten wielki Boss. Warto na tej podstawie lepiej przyjrzeć się obcemu wywiadowi. Wybrać jakiegoś państwa i fajnie go scharakteryzować. Zauważ, że w ASOH takim "wywiadem" jest grupa Cesarza Zombi ze swoimi umarlakami, którzy chcą zawładnąć światem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arthas40 dnia 23:53, 08 02 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:54, 08 02 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Ciekawy pomysł z tymi szpiegami. Już myślę jak zrobić Prusaków ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
[SHOSA] Głos Londynu
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin