autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> [SHOSA] Głos Londynu Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
[SHOSA] Głos Londynu
PostWysłany: 23:39, 26 06 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Wiadomość z ostatniej chwili! Wstrząsające doniesienia znad Wisły!
Naczelny autor projektu SHOSA opublikował pierwszy wpis poruszający tematykę nowej mechaniki gry! Więcej szczegółów na stronie [link widoczny dla zalogowanych]!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:50, 27 06 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





No, wreszcie coś! Zabieram się do czytania. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:46, 27 06 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Zbiorczo odpowiedziałem na Wasze komentarze Wink Dzięki za nie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:55, 27 06 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





A czemu Borejko pominięty?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:15, 27 06 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Czyli w czasie scen akcji używanie mocy jest trudniejsze niż zwykle? Dlaczego tak?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:38, 27 06 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Nie tyle trudniejsze, co kosztowniejsze. Jest tak dlatego, że zbalansowanie mocy w scenach akcji jest istotne, żeby nie było przepakowanych bohaterów. Sceny akcji to takie, które popychają graczy daleko do przodu. Natomiast sceny zwykłe można potraktować inaczej - są to sceny tzw. opowieści i tak na prawdę nie ma znaczenia jak bohaterowie je rozwiążą, bo służą one głównie kolorowi. Po co zatem rozdrabniać się. Jak Heniek chce sobie w wątku pobocznym, albo podczas zbierania informacji przycisnąć jakiegoś gościa swoją mocą "stalowy uścisk" to niech to zrobi, niech się pobawi tą mocą i zrobi fajną historyjkę. Po co się go czepiać? A jeśli MG będzie chciał zmienić stan rzeczy zawsze może to zrobić zgłaszając obiekcję.

Borejko pominięty, bo a) nie lubię go, a b) nic sensownego nie napisał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:45, 27 06 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





beacon napisał:
Nie tyle trudniejsze, co kosztowniejsze. Jest tak dlatego, że zbalansowanie mocy w scenach akcji jest istotne, żeby nie było przepakowanych bohaterów. Sceny akcji to takie, które popychają graczy daleko do przodu. Natomiast sceny zwykłe można potraktować inaczej - są to sceny tzw. opowieści i tak na prawdę nie ma znaczenia jak bohaterowie je rozwiążą, bo służą one głównie kolorowi. Po co zatem rozdrabniać się. Jak Heniek chce sobie w wątku pobocznym, albo podczas zbierania informacji przycisnąć jakiegoś gościa swoją mocą "stalowy uścisk" to niech to zrobi, niech się pobawi tą mocą i zrobi fajną historyjkę. Po co się go czepiać? A jeśli MG będzie chciał zmienić stan rzeczy zawsze może to zrobić zgłaszając obiekcję.


Aha. Smile
Nawet ciekawie.

Cytat:
Borejko pominięty, bo a) nie lubię go, a b) nic sensownego nie napisał.


Hehe. Odnośnie b), jak to on zwykle Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:48, 27 06 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Aha. Smile
Nawet ciekawie.

Mam nadzieję, że moje wyjaśnienie ugasiło Twoje wątpliwości Wink

Cytat:
Hehe. Odnośnie b), jak to on zwykle Wink.

Dobra, już go nie obgadujmy ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:48, 21 08 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Głos Londynu donosi po raz drugi: [link widoczny dla zalogowanych] poświęcona tworzeniu postaci.

Zapraszam do lektury i komentowania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:09, 25 08 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





[link widoczny dla zalogowanych]

Nareszcie udało mi się wykrystalizować do końca pewne pomysły dotyczące mechaniki, otrzymać błogosławieństwo od autora mechaniki zza morza, a może i oceanu i poinformować wiernych fanów (w przypadku SHOSY można już chyba o nich mówić ;p) o planowanych posunięciach. Mam nadzieję, że klasa maturalna nie zahamuje zupełnie mojej aktywności na tym polu.

Zapraszam do lektury i komentowania, także tutaj Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:27, 26 08 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, które mogły narosnąć wokół nowego systemu tworzenia postaci, prezentuję przykładową kartę postaci. Bohater na niej przedstawiony bazuje na sylwetce Batmana. Sama estetyka jest nad wyraz prosta ze względów praktycznych, ale jeśli ktokolwiek chciałby przygotować kartę w konwencji SHOSY to proszę się nie krępować. Wytyczne tu zawarte chyba wystarczą.

Zapraszam do zapoznania się z [link widoczny dla zalogowanych] (lekki pdf).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:23, 26 08 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Widzę, że cztery Aspekty są na sztywno, a dwa na luźno.

Dziwią mnie trochę te trudności do ran. Z tego by wynikało, że tym łatwiej jest uniknąć kolejnej rany im bardziej rannym się jest.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:06, 27 08 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





To wynika z konwencji, na pewno nie z jakiegokolwiek realizmu ;p

Po prostu konwencja wymaga tego, żeby bohater coraz wolniej schodził, aż w końcu
wyłączenie go z akcji było maksymalnie trudne. W ten sposób bohater ma czas na
ucieczkę, a dramatyzm scen wzrasta. Redukcyjna skala trudności na pewno pozostanie,
ale nie wiem jeszcze o ile będzie skakała trudność. Jak na razie są to minimalne
ułatwienia, ale może coś w tej materii jeszcze się zmieni.

Mam nadzieję, że rozumiesz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:12, 27 08 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Od razu pomyślałem właśnie, że to z konwencją związane. Wydaje się świetnie pasować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:56, 27 08 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Ja zaś nie byłem pewien więc zapytałem. Hto pita nje blondzit. ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
[SHOSA] Głos Londynu
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 4  
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin