autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Heartbreaker - jak się za to zabrać? Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 12:35, 13 11 2008
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Grrrrrrrrrrrrrrr miałem się nie cytować, ale...

Jag:
Cytat:
Yyyy a jak chcesz policzyć ile ma być tych archetypów. Za przykład weźmy Shadowruna. Tam mały koło 10 niezależnie od edycji, mimo że archetypy się zmieniały i to nie tylko mechanicznie. Jedne znikały inne się pojawiały. Wiec moja odpowiedź na powyższe brzmi 10.

Ja:
Cytat:
Behir dalej zastanawiałem się nad ilością archetypów i doszedłem do wniosku, iż dobrze by było gdyby obejmowały one przedstawicieli pięciu klasycznych profesji/klas najbardziej rozpowszechnionej rasy/nacji, plus po jednym archetypie dla pozostałych ras/nacji z charakterystycznymi dla nich profesjami/klasami. Np. w mojej autorce dałoby to liczbę dziesięciu archetypów (pięć ludzkich po jednym orczym, krasnoludzkim, ludzkim inaczej i dwa elfie )


Jag:
Cytat:
W żadnym razie archetyp nie określa szarego człowieka i nie przedstawia statystycznego przekroju społeczeństwa. Jest odzwierciedleniem wyjątkowości społeczeństwa czy kultury. Dlatego właśnie archetypy są przedstawiane graczom a nie typowe role społeczne.

ja:
Cytat:
Zastosowanie typowych archetypów wcale nie oznacza grania szarą masą.
Bo jeśli na początku określimy ciekawą rolę graczy w systemie. To i archetypy będą ciekawe i ograniczać się będą do roli graczy w systemie.


Resztę pominę milczeniem... Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:49, 13 11 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





A o to Ci chodziło. To akurat przeczytałem i się z tym dziwacznym wyliczeniem nie zgadzam. Jak można tak policzyć nie mając podręcznika?

Poza tym twojego pojmowania archetypu nie rozumiem. Dla ciebie jest jakiś standard? Mi się wydawało, że archetypy są czymś wyjątkowym dla świata, wybitnym a przynajmniej godnym naśladowania a nie zwykłym i codziennym, jak Wojownik czy Złodziej. Widać nie trafiłem jeszcze na grę z twoimi archetypami.
Owszem archetypy mogą niewiele się miedzy grami różnić ale to już cecha typowo ludzka, że się mało od siebie różnimy. Smile

Wiec bądź tak uprzejmy i zacytuj jeszcze raz zdanie w którym podajesz w jakich to heartbreakerach masz klasyczne archetypy?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jagmin dnia 12:52, 13 11 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Heartbreaker - jak się za to zabrać?
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 5 z 5  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin