autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Mechanika Q10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 15:20, 26 07 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





cactusse napisał:
Szabel napisał:
Z czego wynika, że ja źle zrozumiałem tenże "podręcznik"(bo jest to bardziej broszura z zasadami) bo myślałem, że jest wspólny PT i kto więcej przerzuci ten wygrywa, i stąd dwa typy PT w tym co tu zamieściłem.


Heh, mi z broszurki wyszło, że :
- Przy współzawodnictwie ustala się wspólny PT, a kto wyciągnie sukces i więcej przebić ten wygrywa.
- Przy konfrontacji ustala sie PT na podstawie współczynnika przeciwnika, a kto wyciągnie sukces i więcej przebić ten wygrywa.


Przy współzawodnictwie jest wspólny PT, przy konfrontacji PT nie ma w ogóle.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:12, 24 10 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Pozwolę sobie odgrzebać ten temat, w zasadzie jedynie by zadać IMO dość istotne pytanie - czy ktoś się orientuje, czy mechanika obecna na stronie [link widoczny dla zalogowanych] zostanie kiedykolwiek ukończona? Wiem że w sumie to nieistotne, bo można bez większych problemów zrobić to samemu, ale po prostu nurtuje mnie to...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:39, 24 10 2008
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Raczej nie. Strona wisi sobie od paru ładnych lat i nic się nie rusza. Inna rzecz, że możnaby opracować 'Unofficial Q10 Expanded Ruleset' w którym by fani dokończyli. Ale to nierealne raczej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:46, 24 10 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Dlaczego nierealne? Bo jesteśmy bandą leni? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:54, 24 10 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Omlet napisał:
Dlaczego nierealne? Bo jesteśmy bandą leni? Very Happy


Tak.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:06, 24 10 2008
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Akurat ostatnio dopisałem sporo zasad do SCRPG, potencjalnie można by je zaadaptować do takiego Expanded Ruleset, chociaż np leczenie jest pisane pod moją wersję ran, która jest trochę odmienna od podstawowej.

Teraz kończę zasady walk pojazdów, granaty, magia (u mnie psionika) i kilka innych pierdół - gotowe.

Więc teoretycznie można by to jakoś tam dokończyć, ale nie wiem na ile to ma sens - rdzeń jest, szczegóły byłyby raczej już dedykowane pod konkretne systemy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:36, 24 10 2008
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Hmmm, raczej lepszym rozwiązaniem byłoby dodanie PROSTYCH reguł dla tego czego brakuje w rdzeniu(m. in. rozwój postaci i jej tworzenie), a do tego podorzucać trochę wariantów i rozszerzeń (np. inne reguły liczenia ran których używasz w SCRPG, parę systemów mocy nadnaturalnych itd.)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:47, 25 10 2008
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Szabel napisał:
Hmmm, raczej lepszym rozwiązaniem byłoby dodanie PROSTYCH reguł dla tego czego brakuje w rdzeniu(m. in. rozwój postaci i jej tworzenie), a do tego podorzucać trochę wariantów i rozszerzeń (np. inne reguły liczenia ran których używasz w SCRPG, parę systemów mocy nadnaturalnych itd.)


Tia. Mówimy o rozwiązaniach dobrych i lepszych, ale pewnie i tak nikt się tym nie zajmie. Bo a) mają własne systemy na głowie, b) czemu mają dzielić się swoimi rozwiązaniami z resztą twórców, c) nikomu się nie będzie chciało, jak zwykle.

Najlepiej by było, jakby zamiast gadać o tym, co tam powinno być, ktoś po prostu zrobił wersję 1, żeby dać przykład, że jednak można robić coś więcej niż rzucać puste stwierdzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:02, 25 10 2008
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Szabel napisał:
Hmmm, raczej lepszym rozwiązaniem byłoby dodanie PROSTYCH reguł dla tego czego brakuje w rdzeniu(m. in. rozwój postaci i jej tworzenie), a do tego podorzucać trochę wariantów i rozszerzeń (np. inne reguły liczenia ran których używasz w SCRPG, parę systemów mocy nadnaturalnych itd.)


Hmm ale akurat rozwój i tworzenie to rzecz, która jest chyba najbardziej indywidualna - tzn w heroicznej konwencji będzie więcej punktów, inne parametry, w SF będzie inny zestaw umiejętności, w fantasy trzeba by wprowadzić rasy itd...

Ew. można by zrobić SF-Q10, Fantasy-Q10, "modern" Q10 itd...

Jestem skłonny, jeśli niektórzy chcą skorzystać z tego systemu to można by takie cuś zrobić umiarkowanym kosztem pracy.





Behir napisał:
Tia. Mówimy o rozwiązaniach dobrych i lepszych, ale pewnie i tak nikt się tym nie zajmie (...)


Jeśli chcesz wprowadzić coś do dyskusji to zachęcamy, jak tylko pomarudzić to zamilcz Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Craven dnia 15:04, 25 10 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:32, 25 10 2008
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Heh, ale pustosłowie, które można tu zaobserwować przez ostatnie kilka postów również nic do dyskusji nie wnosi.

Dopiero:
Craven napisał:
Jestem skłonny, jeśli niektórzy chcą skorzystać z tego systemu to można by takie cuś zrobić umiarkowanym kosztem pracy.


Wnosi moim zdaniem coś więcej niż czcze wyliczanki co trzeba zrobić, bez konkretnych przykładów Wink.

Jeśli liczyć mnie za niektórych, to powiem, że bardzo chętnie skorzystam z rozwiązań tworzonhych/współtworzonych przez IMHO największego speca od Q10 w Polsce (nikt więcej nie ma na koncie takiego dużego projektu na tej mechanice). Akurat w paru projektach, którymi się nie chwaliłem na forach przydałoby mi się doprecyzowanie zasad Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:26, 26 10 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Behir - daj sobie spokój.
Co do tematu - mogę (a raczej będę mógł, gdyż aktualnie - jak to zwykle ze mną bywa - wszystko jest totalnie w proszku, znajduje się w parunastu różnych miejscach, z czego żadne nie jest nośnikiem innym niż papierowy... no, chyba że coś zapisałem na folii...) zarzucić tym, co już mam opracowane na potrzeby swojego projektu / projektów...
Jeżeli trzeba Wam czegoś konkretnego, to mogę to napisać / spróbować napisać. Problemem może być jednak fakt, że musiałbym wyzbyć się odruchowych zapożyczeń z L5K, a to może być trudne Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:39, 26 10 2008
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Ano... mój SCRPG niektóre "białe plamy" mechaniki wypełnił elementami analogicznymi do rozwiązań z 3ed L5K.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:33, 26 10 2008
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Omlet napisał:
Behir - daj sobie spokój.


Gdyby nie ostatnie posty, odpowiedziałbym "Czemu? Przecież mam rację" Wink.

Ale teraz muszę odszczekać to co powiedziałem. Nie mogę się doczekać, aż zlokalizujesz swoje notatki i się nimi podzielisz Smile. Tak samo czekam na to, co chce przygotować/przygotował Craven. A jeśli część z tych rzeczy jest na podstawie L5K to wcale nie znaczy, że są złe :]. W końcu Trzecia edycja ma całkiem niezłą moim zdaniem mechanikę (nie wiem, jak revised).

A jeśli chodzi o ewentualne "zamówienia". Chciałbym zobaczyć poradnik, jak robić mechanicznie wyważone zalety i wady (ile bonusów mieści się w jakich przedziałach), alternatywne metody kreacji postaci (bo prezentowana w broszurce jest IMHO mocno średnia) oraz inne metody rozliczania obrażeń.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:44, 26 10 2008
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Po przejrzeniu strony Q10 (na której nie byłem od lat) to chyba ogólnie zrobiłbym to w postaci poradnika, czy jakiegoś "How to Q10" Razz

A to z tego powodu, że ta mechanika jest naprawdę fenomenalnie modularna i w sumie na masę rzeczy jest kilka metod - umiejętności i ich typy, specjalizacje (sztuczki vs. bonusy), kategorie wad i zalet, sposoby prowadzenia starć i strzelanin, nawet liczenie inicjatywy. Trzeba by przemyśleć jak to ugryźć i zebrać w dającą się dobrze czytać całość.

Partie konkretnych rozwiązań mechanicznych pewnie przerywałyby ogólne dywagacje - jak pisać wady i zalety pod konkretne uniwersa, sprzęt itd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:35, 27 10 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Craven napisał:
"How to Q10"


W skrócie coś jak O2Q10. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mechanika Q10
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 5  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin