autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Mechanika Q10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 13:46, 27 10 2008
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Q10 z założenia jest modularna, metamechanika na koniec podręcznika. Do tego dochodzi podział na skomplikowanie (kolory). W białej brakuje chyba tylko zasad nadnaturalnych. W szarej dokładnie opisanej walki. W czarnej jest tego trochę do opisania, a część wymaga doprecyzowania tego, co piszą w czarnych ramkach np. wspomniano coś o różnych rodzajach ran zadawanych przez broń.

Tak naprawdę najbardziej boli chyba brak tabelek z opisami określonych przedmiotów (broni), co w szarej mechanice dodatkowo ma mieć modyfikatory do ataku, obrony itp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:24, 27 10 2008
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





SCRPG jest biało-szary więc nie wiem czy porwę się na czarną, ale jest to do przemyślenia. Co do formy - ostatnio polubiłem Google Sites - może założę i tam będę dzubał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:53, 28 10 2008
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Google Sites jest wolne i niewygodne (jako wyjątek potwierdzający regułę o cudowności tego co tworzy Google).

Vive la wikidot!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:41, 28 10 2008
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





No co Ty Smile szybciutki, sprawny bez wikikodu (który różni się od tego z wikipedii)...

[link widoczny dla zalogowanych] - to mi się robi wybornie.


EDIT: 1go wieczorem planuję pochwalić się pierwszą częścią roboty.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Craven dnia 11:49, 01 11 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:34, 01 11 2008
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





No dobra cosik ruszyłem:

[link widoczny dla zalogowanych]

W tej chwili jest trochę o atrybutach i tworzeniu postaci, oraz alternatywa dla umiejętności.

Najlepiej piszcie co jest potrzebne. No i czy taka forma komentarzowo / sugerująca jest OK.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Craven dnia 23:35, 01 11 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:06, 02 11 2008
Aureus
zerkający na systemy

 
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Luboń k/Poznania





Cravenie: może ciekawiej byłoby postawić q10pedię, w której każdy by mógł dodawać swoje pomysły do konkretnych kategorii?

(Poniżej wklejam kopię posta, jaki dałem na forum Poltergesta (z wyjątkiem paru zbędnych elementów). Myślę, że nie jest to problemem.)

q10 bardzo fajne jest i wbrew pozorom ma się nieźle. : ) Dzisiaj zostanie przetestowana moja wizja tej mechaniki (można chyba określić ją jako szarą, chociaż są elementy całkiem białe, jak i podchdzące pod czerń), którą tworzę na użytek autorki. Muszę sprawdzić, ile czasu zajmie jej omawianie i jak długo będziemy tworzyć postać, a następnie - jak przebiegnie sesja (jednostrzałówka w świecie gry Gothic I).

Jako, iż dotychczas mechanika zajęła mi około 100 stron (z czego opisy magii i bestiariusz są dotychczas jedynie liźnięte), można powiedzieć, że zasad jest sporo - chociaż w większej mierze są to zasady proste, za to obdarzone przykładami i wyjaśnieniami, dlatego wydają się obszerniejsze, niż normalnie. Niemniej jeżeli mój Viaticum nie zostanie ukończony, wrzucę ją do internetu dla wszystkich zainteresowanych. Będzie to nie najgorsza baza do konstruowania własnego systemu.

(...)

Tak na marginesie mam pomysł, by na Pyrkonie 09 zrobić prelekcję dotyczącą podstaw i rozwoju q10.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:12, 02 11 2008
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Mogę dodawać dostęp kolejnym osobom, żeby również mogły dodawać swoje zasady i komentarze, ale nie ma najmniejszego problemu, żeby podsyłać mi / zamieszczać w tym temacie fragmenty, które ja potem wkleję na stronę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:03, 02 11 2008
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





No, widzę, że wreszcie ruszyło Wink. Według mnie, jak na pierwszy dzień wygląda całkiem nieźle.

Najbardziej wyczekuję na alternatywne metody Tworzenia postaci i rozwoju (przełożenie pedeki -> reszta). Z drugiej strony jakieś ogólne artykuły na temat tworzenia zrównoważonych wad i zalet też IMHO by się przydały.

Ale ogólnie, to całkiem nieźle. Keep it up Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:56, 02 11 2008
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





[link widoczny dla zalogowanych] - zajrzyj i powiedz na ile Ci to odpowiada. W następnej kolejce chciałbym skrobnąć trochę o profesjach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:56, 03 11 2008
squid
zerkający na systemy

 
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń





Wygląda nieźle. Q10 podobało mi się od początku, w tej wersji też jest ciekawe.

Świetny jest pomysł z "technikami" z umiejętności. Dzięki temu postacie będą wyróżniały się czymś więcej niż numerkami.

Umiejętności akurat w wersji oryginalnej (rzut Cecha + Umiejętność, zatrzymaj niższą) podobały mi się bardziej, nawet chciałem to wprowadzić kiedyś w L5k. Wydawało mi się, że dobrze utrudniała walkę szermierzowi-nieukowi z wyszkolonym wojownikiem.

Umiejętności na poziomie 0 - moim zdaniem wybór pierwszego wariantu zadecyduje o większej "heroiczności" gry (jestem hobbitem, nigdy wcześniej nie miałem miecza w dłoni, ale jak atakuję trolla to zadaje poważne rany), a drugi o większym realizmie, więc wybór jednej lub drugiej zależy od konwencji.

Wady i zalety: tekst o nadużyciach celny, zaleta "czujny" za dobra przy tym koszcie (właściwie testy wykrycia nagłego zagrożenia są zwykle wykonywane nawet częściej od walki, a to w końcu daje niemal tyle, co 14 PP wpakowanych w Percepcję). Poza tym "wada wzroku" też chyba ie powinna dawać dwóch punktów (a zresztą, czy w dalekiej przyszłości nie są powszechne operacje korekcji wzroku? :)) "tolerancyjny" jest chyba konieczny, żeby Protoss współdziałał dobrze z terrańską drużyną, więc efekt będzie taki, że powergamerzy tego nie wezmą i będą rozwalali rozgrywkę pojeżdżając innych mówiąc przy tym, że dobrze grają.
Ale ogólnie to nie znam realiów Starcrafta, trudno mi oceniać

Profesje i specjalizacje: to może być dobre. Fajny też byłby generator profesji lub przykładowe profesje do różnych settingów, jeśli to miałaby być mechanika uniwersalna, ale rozumiem, że tu chodzi tylko o SCRPG.

Wow, mój pierwszy tak długi posta na tym forum :D


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:46, 04 11 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





q10pedia - super pomysł, jestem za. Tak będzie mi wiele łatwiej cokolwiek napisać Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:12, 04 11 2008
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





[link widoczny dla zalogowanych] - Dziś dopisałem profesje. Wolno mi szło, bo w sumie nie miałem pomysłu co tam napisać poza przykładami.
EDIT: jeszcze zasady pościgów ciurkiem przekleiłem.



squid napisał:
zaleta "czujny" za dobra przy tym koszcie (właściwie testy wykrycia nagłego zagrożenia są zwykle wykonywane nawet częściej od walki, a to w końcu daje niemal tyle, co 14 PP wpakowanych w Percepcję)

Muszę to przemyśleć, imo aż tak często to nie jest stosowane.


squid napisał:
Profesje i specjalizacje: to może być dobre. Fajny też byłby generator profesji lub przykładowe profesje do różnych settingów, jeśli to miałaby być mechanika uniwersalna, ale rozumiem, że tu chodzi tylko o SCRPG.


Chętnie takowe zamieszczę, strona absolutnie nie jest nakierowana na StarCraft RPG - przykłady wynikają z tego, że do tego systemu mam prawie wszystko gotowe. Zachęcam do tego, żebyście mi podsyłali swoje komentarze, uwagi dodatkowe zasady, czy właśnie przykładowe profesje, wady, zalety itd. Nie bez powodu przy aktualizacjach i przy komentarzach zamieszczam swoją ksywkę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Craven dnia 22:22, 04 11 2008, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:59, 05 11 2008
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Próbując dopisać teraz swoje Wady i Zalety miałbym problem, bo są one napisane zupełnie inaczej i trochę by się nie komponowały.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 02:31, 06 11 2008
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Jak inaczej? Może właśnie warto pokazać inny sposób, inne podejście do wad i zalet...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:48, 06 11 2008
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





AFAIR to u Thronaara właśnie wszystkie Wady i Zalety mają być równe i nie dodają/odejmują punktów tylko wzięcie Zalety wymaga wzięcia Wady.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mechanika Q10
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 3 z 5  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin