autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> Beszamel d20 (Megakonkurs) Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 12:58, 21 07 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Autor pisał już na forum Megakonkursu o trzech możliwych konwencjach porwadzenia, które streścił jako "śmieszne postaci - śmieszny świat", "śmieszne postaci - groteskowy świat" i "groteskowe postaci - groteskowy świat". Także na BSZ można poprowadzić dark fantasy w sumie(jak się zmieni mechanikę, bo d20 jest do tego jak widelec do du...).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:04, 21 07 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Z tym dark fantasy, to fakt. Odnośnie prowadzenia: właśnie śmieszne postaci + śmieszny świat nie muszą dać humorystycznej sesji. Trudno to określić, ale niektóre książki Pratcheta - do niego zawsze się będzie wracać przy humorystycznym fantasy - są poważne (do pewnego stopnia).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:12, 21 07 2007
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





Morresey ma cieplejszy humor i lubi bawic sie konwencja. Zgadzam sie, ze
jego ostatnie powiesci o Kedrigernie sa dosyc z dupy. Jesli jednak spojrzysz
na "Pracusie z parku sztywnych" lub "Tato, drogi tato, wracaj do domu" - jego
opowiadania, to bije na glowe ironia Pratchetta. Pratchett imho nie filozofowuje,
a rzuca cyniczne przeslania.

Beszamel caly czas reklamuje sie w podobny sposob - jako setting komediowy,
a jego autor odzegnuje sie od DDkow i mowi, ze to z koniecznosci.
Trudno w takim przypadku okreslic, co wyniknie z Beszamelu, bo moze
wyjsc coklwiek. Dla mnie niepewnosc co do podstaw decyzji o kupnie -
czy pogram sobie normalnie, czy setting sluzy tylko do robienie jaj, itp
- to spora wada.

Edit:

Groteskowy swiat czyli co? groteskowe postacie czyli co? Jesli zastanawiam
sie nad odpowiednim atutem dla mojej postaci i walcze z ogorkowym
wampirem czy czymstam innym czyhajac na attack of opportunity
lub flankowanie to gdzie jest wtedy humor? Jesli rzuce mu sie w objecia
ze swietnym zartem wynikajacym z sytuacji, to czy mnie wyssie?
Kto ma robic ten humor? Jakie ma miec dokladnie miejsce na sesji?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:25, 21 07 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





IMO najbliższa prawdy jeśli chodzi o pierwszą konwencję jest opinia beacona. W klimacie humorystyczno-groteskowym i groteskowym to już inaczej wyjdzie. I jak to Marek dobrze zrobi, to konwencje gry wyjdą jak kolory w Neuroshimie. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:16, 21 07 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





"Autostopem przez galaktykę" jest humorystyczną space operą. Kiedy jednak czytelnik
wcina się w ostatni rozdział zauważa, że w tej historii jest coś więcej niż nawałnica
żartów i rozwiązania na zasadzie deus ex machina. "Restauracja na końcu
wszechświata", druga część cyklu, działa na tej samej zasadzie. Może i Beszamel będzie
do tego dążył? Żeby pod humorem ukryć coś innego? Żeby odstawić wychowawczą
komedię jak Molier?

Ale ja-prozac znowu ma trochę racji. Dopóki Beszamel jasno nie zadeklaruje kto za
ów humor ma odpowiadać, jak go tworzyć, jaką ma on odgrywać rolę, dopóty
Beszamel nie będzie grą kompletną.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:40, 29 08 2007
mkstarosta
zerkający na systemy

 
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Przepraszam, że tak długo tu nie zaglądałem. Byłem zajęty pisaniem settingu. Postaram się zbiorczo odnieść do poruszonych przez Was tematów choć zdaję sobie sprawę, że jestem mocno spóźniony.

KTO TWORZY HUMOR
Jestem zdania, że tworzenia opowieści, podobnie jak gry na gitarze można się nauczyć (nie zostaniesz od razu Santaną, ale zabawę przy ognisku będziesz mógł zorganizować). Podobnie jest z humorem. Mam kilka książek na ten temat, między innymi najlepszy poradnik dla komików - "Comedy Writing Secrets" Melvina Helitzera, z którego zamierzam kilka sztuczek umieścić w rozdziale narratorów.

Poza tym humor na sesji tworzy się sam - gracze dostają głupawki i sami zaczynają dowcipkować. Kiedy tylko zaczynam rozmowę o BSZ ludzie tryskają pomysłami i gagami jak z rękawa. Jeśli nie - to na wszelki wypadek BSZ jest również osadzony bardzo silnie w konwencji grozy i przygody - nie trzeba się non-stop zanosić śmiechem.

HUMOR A DDki
BSZ jest mocno osadzony w zasadach D&D a dowcipy mają być takim dodatkowym smaczkiem, którego brakuje na sesjach Forgottenów. Jak ktoś się na Forgottenach próbuje śmiać, albo tworzyć na sesji jakieś absurdalne sceny, to MP go ucisza i sprowadza do parteru (zazwyczaj). W BSZ będzie można jedno z drugim połączyć. Będzie i mięsko (fabularne, mechaniczne) i pole do dowcipów.

Czy starczy mi żartów i poczucia humoru na 200 stron, będziesz musiał sprawdzić przy lekturze. Generalnie zasada jest taka - BSZ to normalny system fantasy, dla którego humor jest przyprawą - specyficznym smaczkiem. Nie jest to gra absolutnie-totalnie-100%-humorystyczna.

Skąd wniosek, że w Megakonkursie głosuje stała liczba ciągle tych samych osób? Moim zdaniem na BSZ głosuje i duża grupa twardych fanów d20 i ludzi, których zainteresował jakiś konkretny aspekt settingu - humor, gastronomia, konkretne pomysły etc. Myślę że zbierze się ich tysiąc (nakład podręcznika) bez problemu.

Co do różnych podejść autorów fantasy do humoru - BSZ jak każda RPG, to platforma na której każdy Mistrz Gry buduje swój własny styl. Nie będzie w grze jednego rodzaju humoru, czy podejścia do humoru. Będą różne "klocki" z których każdy MP zbuduje własny styl prowadzenia.

Tak jak pisze Magnes i beacon - normalna sesja fantasy z humorystycznym smaczkiem.

Broń boże nie odżegnuję się od d20 - piszę w d20 z konieczności, ale konsekwentnie, tzn. nie będę unikał tej mechaniki ani praw, którymi się rządzi. Skoro już raz się zdecydowałem na d20, konsekwentnie do d20 piszę seta.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:42, 29 08 2007
mkstarosta
zerkający na systemy

 
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Wserwisie Poltergeist pojawił się [link widoczny dla zalogowanych].

O rety! Galarety! to przygoda dla 6-poziomowych postaci, utrzymana w konwencji noir z domieszką grozy i czarnego humoru. Scenariusz powstał w stylu znanym z popularnego programu stacji MTV "Pimp my ride!". Wzięliśmy scenariusz kaduceusza do Zapomnianych Krain i wraz z autorem podrasowaliśmy go i stuningowaliśmy B) .

Efektem jest ponad 30-stronnicowy tekst, który poza fabułą zawiera uwagi nt. prowadzenia, różnego rodzaju dodatki i gotowe postacie. Jak zapowiada kaduceusz, scenariusz zostanie poprowadzony na tegorocznym Polconie w Pucharze Mistrza Mistrzów.

Przypominam, że nadal można głosować na ostatni, 10. etap Megakonkursu. Beszamelową notkę znajdziecie [link widoczny dla zalogowanych]. Żeby zagłosować należy wysłać SMS o treści PT.RK10:4 na numer 7316 (koszt 3,66 PLN). Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:44, 29 08 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





W kwestii humoru - dobrze żeś wyjaśnił. Ja sam znam dwóch dedekowców którzy jak prowadzą to mają pełną improwizację i wychodzą im sesje oparte w znacznej mierze na brechtaniu się. Dobrze jednak, że Beszamel można też prowadzić bezhumoreskowo, bo nie każdy tak umie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:46, 04 09 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Beszamel nie wygrał. Ale przynajmniej jest szansa, że wydasz go na innej, Marku, mechanice. Czy tak? ;>


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:25, 05 09 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Raczej nie. Alea wyraźnie mówi - wygrana Nemezis nie oznacza niewydania innych settingów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:49, 05 09 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Ale jednocześnie sprawia, że Marek może wydać grę z kimś innym, albo na innej mechanice. Nie obowiązuje go bowiem regulamin dla zwycięzców.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:01, 06 09 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Owszem, nie obowiązuje, ale po przeczytaniu "O rety! Galarety!" moje wątpliwości co do d20 zanikły. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:41, 07 09 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Marek, skomentujesz moje pytanie? Wyjdzie Beszamel na nie-d20?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:59, 19 09 2007
mkstarosta
zerkający na systemy

 
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Oficjalne oświadczenie dotyczące przyszłości BSZ wkrótce Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:16, 19 09 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Czekamy, czekamy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Beszamel d20 (Megakonkurs)
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 7 z 7  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin