autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> [SHOSA] Forumowicze robią grę? Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 13, 14, 15  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 20:39, 05 09 2005
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Craven napisał:
Tzn mi się akurat idea serum nie podoba, lepsze standardowe superbohaterstwo "bo tak" albo z_różnych_nieprawdopodobnych_powodów.


Ja chciałem ten standard "bo tak" troche obrócić, zamiast przestępcy który staje się szefem mafii dzieki supermocom, wole przestępce który zyskuje supermoce bo jest szefem mafii (i stać go) Wink

Ponieważ superbohaterami stają się tylko osoby które :
A. Mają dostęp do odpowiednich funduszy
B. Mają odpowiednią motywacje
dzieki temu masz pewność że BG mają solidne zaplecze finansowo, nie muszą się martwić o "przyziemnie" rzeczy, mogą się wszędzie wepchnąć jako bogaci ekscentryczni turyści, i nie mają rozterek filozoficznych klasy Spiderman ("...sniff... ach, ta całą odpowiedzialność, ta presja, chce być znowu normalnym cherlakiem ...sniff...").

Co do steampunka i technologii.
Może oprócz (lub zamiast) szwajcarskiego naukowca, istnieć tajemnicza (lub nie) organizacja ACME która produkuje większe i mniejsze gadżety na zamówienie (łodzie podwodne, zbroje wspomagane, odrzutowe zeppeliny, kieszonkowe zestawy do produkcji ciasteczek).
Organizacja ta ma oczywiście jakieś głupie zasady :
Np.
- Zawsze produkują tylko jeden prototyp.
- Nigdy nie dostaje się planów a Reverse Engeenering jest bardzo trudny.
- Nigdy nie powtarzają zamówień (czyli każdy wyprodukowany przez nich przedmiot jest unikalny, aczkolwiek można spotkać tanie podróby).
- Nie produkują broni (mogą np. zrobić czołg, ale klient musi sam go sobie uzbroić).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:47, 05 09 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Może serum będzie dla "tych złych", a dobrzy będą mieli z różnorakich powodów supermoce? A martwienie się o zaplecze może być dobre - 1) można użyć supermocy żeby zarobić 2) można mieć zwykłe zajęcie jak superman.
Warto byłoby wyraźnie oddzielić dobro od zła jak w grach ze Star Wars i może jakieś punkty, które by się traciło czyniąc zło itp.
Fajnie byłoby też, gdyby dało się czasem zagrać tymi złymi Smile. Ech, te gnębienie ludzi i zawsze przegrywanie i krzyczenie "Ja wam jeszcze pokażę!" Wink...

Gierka mogłabybyć niewielka np. opis ACME na pół strony, żeby było szerokie pole do manewru, mechanika odpowiednia do bohaterskich czynów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:34, 05 09 2005
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Hmm, wole równouprawnieni złych i dobrych bohaterów, "Masz pod ręką zbędny 1000000$ ? Wstąp w nasze szeregi i przyłącz się do walki o Władze/Pokój/Whatever. Organizacja Something-Something czeka !! Call Us 0800-I-WANT-TO-BE-SUPERHERO"Wink

Martwienie się o zaplecze przypomina mi robie zakupów w DeDekach przed przygodą. No fajne jest, ale czas leci a przygoda się nic a nic nie posuwa do przodu.
Wole systemy gdzie nie trzeba księgować każdego dolara w kieszeni i każdej racji żywnościowej w plecaku.

Bohaterów można podzielić na złych i dobrych za pomocą chociażby wbudowanych, odpowiednich FATE-aspektów. Np. Dobrzy mają "Efektowne Wejście" i "W Ostatnim Momencie", Źli "Efektowne Zejście" i "Ja Wam Jeszcze Pokaże" (albo "Backup Retreat Plan") Wink

EDIT : Sądze że Punkty Fate/Fudge/Drama powinno się odzyskiwać za rzucenie odpowiednego "oneliner'a" przed lub po wykonaniu ryzykownej akcji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:03, 05 09 2005
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





Wielce Szanowny cactusse Exclamation

Myślę że w najblizszym czasie będę chciał z szanownym panem nawiązać bliższą współpracę...

To tyle...
Widzę w tym szaleństwie nutkę geniuszu...

Pozdrawiam! Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:17, 05 09 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Wolałby ograniczyć się do jednej, nieprzepakowanej mocy. Chociaż system kreacji bohatera, jaki chciałbym wprowadzić, zakładał by możliwość wykupienia drugiej. Na zasadzie: "dobra, rozdałeś cechy i skille, masz jedną moc; dostajesz ode mnie 10 punktów na podniesienie cech i skilli. Jak chcesz, możesz kupić drugiego superpowera za odpowiednią pulę punktów". Ta pula rzadko byłabym mniejsza niż 10, a nierzadko większa. W zależności od możliwości danej mocy... Wówczas ten steampunk lepiej dałoby się wprowadzić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:27, 07 09 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Może mechanika Hex (www.hex.glt.pl - dział download) albo podobna by się nadała do takiego superherołsowego RPG? Zaciekawiła mnie ta mechanika przyznam Smile. W końcu taki Superman potrafi zrobić wszystko, póki ma siły (w tym przypadku punkty).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:52, 07 09 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Mechanika bez kostek jakoś mi nie podchodzi... To nie supermany, tylko kolesie z jakąś pojedynczą (rzadko podwójną) mocą, a nie takie Mr. Supermany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:59, 07 09 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





OK. To była tylko propozycja. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:18, 07 09 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Hmm. Przeczytałem Hex. Muszę powiedzieć, że chyba zmienię zdanie. Całkiem fajna rozkminka dla superhero, albo humorystycznych rpg... Jak znajdę trochę czasu to postaram się spisać konwersję hex dla naszej gry.

A jaki możnaby nadać jej tytuł?

Super-heroes of Steam-punk Age (SOSA)? Dajcie coś może...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:06, 07 09 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Nie przemawia do mnie jakoś ta mechanika. Dodałbym do niej rzut jedną kostką i byłoby ok. Czyli np k6 a do poziomów trudności +3 i już byłaby tu jakaś losowość a nie kalkulowanie - czy chcę żeby mi się udało, czy zachowam sobie punkty na później.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:31, 09 09 2005
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





Hmm...

a ja reprezentuje środek!

Lubię mechanikę gdzie mamy np.punkty akcji i rzuty kośćmi.
Dzięki temu można do rozgrywki wprowadzić odrobinę taktyki i strategii a także indywidualizować np.styl walki danej postaci.

Jako przykład tego o co mi chodzi niech służy np.system walki z "Dzikich Pól" czy "Monastyru" (choć to akurat średni przykład Twisted Evil ) - generalnie mam nadzieje że rozumiecie co mam na myśli. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:37, 09 09 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Ja lubię dziwactwa w RPG ostatnio, stąd zainteresowałem się bezkostkowymi. Jeszcze tak nie grałem, choć zdarzało mi się grać "bez mechaniki" (w cudzysłowie ze względu na artykuł Zuhara z nowej Wieży, gdzie udowadnia że nawet brak mechaniki, to mechanika Wink ). Zastanawiam się tylko co najlepsze będzie dla superherołsów... Żeby było dynamicznie, superbohatersko i efektownie. Lepiej też, żeby rzucanie kostkami nie zajmowało 90% czasu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:45, 09 09 2005
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





Uwaga! Post jubileuszowy Smile

No tak...ale z drugiej strony grywałem też w Ambera - system wybitnie bezkostkowy.
Nie jest on zbyt dynamiczny...a w systemie superhirołsowym walki przewiduje raczej sporo i dobrze by była ona odpowiednio widowiskowa... Smile
Mam pewien pomysł...ale opiszę go dopiero jutro Razz
Dziś jestem zbyt zmachany!
Pozdrawiam Twisted Evil

Edit:

Właśnie zostałem osadnikiem - jakoś jedyne z czym mi się to kojarzy to kolanko w umywalce i osadnik na włosy i inne paskudztwa Twisted Evil czyli pasuje - cały Ja!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:12, 10 09 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Zacząłem pisać wstęp do systemu. Jest dosyć nieoszlifowany i niepełny, ale jest jedno ale: geneza supermocy.

Chciałbym nakierować system troszkę bardziej na steampunk (coś zalatującego Ligą Niezwykłych Dżentelmenów). Dlatego proponuję zmienić genezę supermocy. Może przy zakończeniu XIX wieku gwiazdy ustawiły się tak, że 100 ludzi otrzymało dziwne moce?

Generalnie chcę skierować grę w trochę bardziej wiktoriańskie i darkowe klimaty... Co Wy na to?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:44, 10 09 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





To ma być steampunkowe??? Toż to serum superbohaterstwa (które mi się nie podoba) jest steampunkowe Very Happy

100 osób jest komiksowo lovecraftowskie (przez te gwiazdy Very Happy ).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
[SHOSA] Forumowicze robią grę?
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 15  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 13, 14, 15  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin