autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> [SHOSA] Forumowicze robią grę? Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 19:02, 08 12 2005
Kanji
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole





Tu nie chodzi o jaks superslabosc ale heros przestaje byc nizniszczalny kiedy takowa ma , oczywiscie kryptonit to tylko przyklad ,np moze tez byc cos nienamacalnego jak strach przed woda , czy nawet strach przed utrata czlowieczenstwa itd


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:12, 08 12 2005
Finn
zerkający na systemy

 
Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Craven napisał:
Opis postaci przez współczynniki, które nie mają w sobie za grosz realizmu

Tu nie o to chodzi, żeby współczynniki były nierealistyczne. Chodzi raczej o to, że generalnie wszyscy są tacy sami pod względem siły, zręczności, wytrzymałości, spostrzegawczości, etc. Sytuację te zmieniamy wykupując odpowiednie moce po prostu. Różnią ich natomiast predyspozycje psychiczne do bycia bohaterem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:25, 08 12 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Finn napisał:
Różnią ich natomiast predyspozycje psychiczne do bycia bohaterem.


Ale czy te również nie mogą być elementem opisu postaci? Nie chodzi mi o skupianie się na realiźmie tylko na oderwaniu od standardów - siła, zręczność...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:45, 08 12 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Trzeba się nad tym zastanowić i na porządnie kwestię opracować. Zaczynam burzę mózgów:

Jak rozwiązać "bezinteresowność" postaci w mechanice??

P.S. Dzięki za wskrzeszenie dyskusji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:37, 08 12 2005
Finn
zerkający na systemy

 
Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Bezinteresowność? Jak wspaniałego, sławnego superherosa prosi o pomoc żul bez grosza przy duszy i nikt tego nie widzi, gracz rzuca na bezinteresowność. Jeśli przebije ST (zależny od stopnia zagrożenia) to zechce pomóc. Jeśli nie- przejdzie obojętnie obok nawet nie oglądając się za siebie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:54, 08 12 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Hmm... to trochę ogranicza powodzenie scenariusza do rzutu kością. Może coś takiego:

Bazowo Gracz rzuca na bezinteresowność + k6 vs trudność. Jeśli przebije poziom trudności "ma wewnętrzną potrzebę niesienia pomocy". Gracz może jednak przesunąć "poziom superbohaterstwa" (nazwa robocza) w stronę "Zły". Takie 10 pól. Po lewej Zły, po prawej Dobry. Przesuwa się i to określa jego charakter. Oto natomiast sytuacje modyfikujące bezinteresowność:

prosi biedak bez grosza przy duszy: +2
prosi piękna kobieta/przystojny mężczyzna: +1
oczekiwane profity: +1/+2/+3 (w zależności od ich wysokości)
prywatna motywacja bohatera: +3

prosi bogacz, oszust, mafiozo, przestępca DOBREGO bohatera, lub ktoś doby ZŁEGO bohatera: -2
prywatne porachunki z proszącym: -3



Co Wy na coś takiego??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:04, 08 12 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Bardzo zabawne Razz

Nie trzeba operować skrajnościami. Ja na przykład dawałem Animusz. Bo to cecha nie fizyczna ale jednocześnie nie determinuje działań gracza.
Rzucałem hasło zaczerpnięcia idei takich meta cech. Nie miałem nigdy na mysli cech kontrolujących poczynaniami bohatera.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:46, 08 12 2005
Finn
zerkający na systemy

 
Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Craven, a dlaczego nie? Co w tym złego? Jak ktoś stworzy bohatera naprawdę wspaniałego i chętnego do niesienia pomocy- ale tylko w świetle hupiterów i przed kamerami- to powinien się z tym liczyć, że postać w pewnym momencie odmówi mu współpracy, bo będzie jej się ciężko zdobyć na pomoc. A wtedy jakiś paparazzi zrobi mu zdjęcie jak pokazuje faka potrzebującemu Smile I mamy fajny twist fabularny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:48, 08 12 2005
Kanji
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole





ja osobiscie uwazam ze to kiepski pomysl jednak to gracz powinienen kierowac zachowaniem (szczegolnie moralnym) postaci a nie przypadek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:39, 09 12 2005
Finn
zerkający na systemy

 
Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





A co powiesz na sytuację, w której MG każe rzucać Ci na opanowanie, czy postać wskoczy w ogień? To nie jest kierowanie postacią?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:26, 09 12 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Finn napisał:
Craven, a dlaczego nie? Co w tym złego? Jak ktoś stworzy bohatera naprawdę wspaniałego i chętnego do niesienia pomocy- ale tylko w świetle hupiterów i przed kamerami- to powinien się z tym liczyć, że postać w pewnym momencie odmówi mu współpracy (...)


To złego, że jak tworzysz postać taką a nie inną to powinieneś ją odgrywać. Oczywiście w niektórych przypadkach jest inaczej - jesteś uzależniony, ale chcesz się wyjątkowo opanować - wtedy turlasz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:38, 09 12 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Hmm, może faktycznie.

Testować tylko w razie zbyt dużego ryzyka związanego z wykonaniem zadania. Może skoczyć w ten ogień bezinteresownie, a może zawrócić...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:51, 09 12 2005
Kanji
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole





dla mnie to jednak zly pomysl bo przecierz bohater powinien postepawc tak jak on chce , nie lubie jak probuje sie kierowac moralnoscia czy odwaga postaci (przecierz zawsze mozna powiedziec graczowi ze jego postac moze zginac szkaczc do ognia , a zareczam ze gracz nie czesto ryzykuja postacia jak np graja nia juz kilka sesji)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:56, 09 12 2005
Finn
zerkający na systemy

 
Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Kanji, wierzysz w to, ze w systemie o superherosach gracz nie zadecyduje skoczyć w ogien, zeby ratowac czlowieka? Smile Właśnie o to chodzi w mojej koncepcji- wszyscy którzy grają wiedzą, że nic mu się nie stanie. Gracze wiedzą, MG wie, babcia MG, która przyniosła ciasteczka też. Ale nie wie tego postać i dlatego potrzebny jest test. Generalnie moja koncepcja zaklada, że nie należy sprawdzać poprzez test tego, czy bohater jest w stanie coś fizycznie zrobić. Bo bez mechaniki wiemy, że może i że nic mu się nie stanie. Ale czy odważy się coś zrobić- to już zupełnie inna bajka.

I nie ma sensu testować tego przy każdej okazji. Testuje się w gruncie rzeczy wtedy, kiedy ma to spore znaczenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:06, 10 12 2005
Fons
zerkający na systemy

 
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





A czy nie jest bardziej logiczne jasno i wyraźnie powiedzieć (napisać?) że PD-ki (czy co tam) daje sie za to a za to. Np. w systemie o superherosach - za heroiczność - może i proste, nieodkrywcze - no ale niema problemu - "nie zdałeś testu - wskakuj w ogień". Gracze sami uczą sie postępować dobrze (gdzie "dobrze" to zależy od systemu). Pozatym to gracz ryzykuje, a nie zmuszają go do tego kości. Co za chwała, co za zasługa, za cóż przyznawać nagrodę, za cóż chwalić jeśli gracz uratuje piękną kobietę tylko dlatego, że tak mu wypadło na kościach?

Bohater powinien byś odgrywany (taka moja opinia) jeśli gramy tchórzem (hipotetycznie) a postać ryzykuje życie to musi jakoś to uzasadnić - odgrywając to najlepiej - jesli nie to pojechać po PD-kach i wytłumaczyć o co w tej zabawie chodzi... może zabić.... ale przecierz nie zmuszać do robienia czegoś :/ Ostatecznie, można przyjąć że czaseam (niezbyt często) nawet najgorsze typy mają potrzebe komuś pomóc i odwrotnie - są dni kiedy superbohater ma po prostu ochotę komuś dać w pysk.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
[SHOSA] Forumowicze robią grę?
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 13 z 15  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin