autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> [SHOSA] Forumowicze robią grę? Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 19:13, 10 12 2005
Finn
zerkający na systemy

 
Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Fons, Ty nie rozumiesz o czym ja piszę. Przeczytaj jeszcze raz, a potem popraw posta. Tu nie chodzi o to, żeby tchórza (postać z niską Odwagą czy czymkolwiek) wrzucić w ogień- odwróciłeś kota ogonem. Moja propozycja zakłada, że jak będziesz miał postać z niską odwagą, a będziesz chciał wskoczyć w ogień, to kości mogą Ci to uniemożliwić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:19, 10 12 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Zastanawiam się właśnie. Chyba dobrym pomysłem byłoby orientacyjne dodanie tego wskaźnika dobry ----- neutralny ---- zły. A oczywiście nagradzać PeDekami postępowanie zgodne z wartością tego wskaźnika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:56, 11 12 2005
Fons
zerkający na systemy

 
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Właśnie o to mi chodzi... Tyle że "dobry", "neutralny", "zły" to tak względne i ciężkie do uściślenia, bardziej by odpowiedało opisanie charakteru postaci przez dajmy na to 10 cech tj. Miły, Łagodny, Okrutny, Chamski, Głupi, Szlachetny etc. - i wg. tego oceniać.

Po prostu uważam, że najlepiej powiedzieć graczowi pod koniec sesjiw której uratował księżniczkę: "0 PD - bo zachowywałeś sie nieodpowiednieo do charakteru, sorry stary, ale to nie D&D gdzie liczy sie tylko ilość zasiekanych potworów :/" - po czymś takim będzie grał jak należy bez ingerencji kości w jego zachowanie.

Oczywiście postaci nie są takie same przez całą kampanie. Powinny ulegać zmianą nie tylko na poziomie "+1do SW" ale, także ich pschologia - czemuż Paladyn niemógłby upaść? - przez sesje jedną czy dwie pewnie nie dostanie PD (mimo, że rozumowo uzna, że nie chce być już paladynem i nie zgadza się z tymi irracjonalnymi zasadami, będzie miał jednak jeszcze w sercu nakazy postępowania wg. kodeksu i chęć pomagania innym - taki sobie dylemat moralny), ale z czassem jego charakter (a więc i jego poszczególne cechy) by sie zmienił.

Oczywiście upadek paladyn to tylko przykład - możliwości jest tyle ilu graczy może o jedną więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:41, 14 12 2005
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Hmmzt, zamiast wskaźnika Dobry/Zły/Brzydki nie lepiej pozwolić graczom określić motywacje ich postaci ? Nie każdy przecież zostaje superbohaterem by ratować świat, np. jedni chcą pomnożyć swój kapitał, inni zyskać dodatkowe głosy w wyborach na burmistrza.
Wydaje mi się iż do tego celu pasowałaby mechanika Kluczy z Shadow of Yesterday, np :

Klucz Walki
Twoja postać uwielbia pokonywać innych w zbrojnym starciu. Zyskaj 1 XP za każdym razem gdy pokonasz kogoś w walce. Zyskaj 3 XP gdy pokonasz kogoś równego lub potężniejszego od twojej postaci.

Klucz Współczucia
Twoja postać ma miętkie serce. Zyskaj 1 XP za każdym razem gdy pomogłeś komuś kto nie mógł sam sobie poradzić. Zyskaj 2 XP gdy twoja postać pomogła komuśkto był w niebezpieczeństwie i nie mógł sa sobie poradzić. Zyskaj 5 XP za każdym razem gdy twoja pomoc zmieniła czyjeś życie na lepsze.

Klucz Pieniądza
Twoja postać uwielbia się bogacić. Zyskaj 1 XP za każdym razem gdy ubijesz interes który pozwoli ci się wzbogacić. Zyskaj 3 XP za każdym razem gdy uda ci się podwoić twój majątek.

Klucz Misji
Twoja postać ma osobistą misje która musi wypełnić. Zyskaj 1 XP za każdym razem gdy twoje akcje przybliżają cię do celu misji. Zyskaj 5 XP za każdym razem gdy zakończyłeś ważną część misji.

Klucz Sławy
Zyskaj 1 XP za każdym razem gdy spowodujesz by twoje imię i czyny zostały zapamiętane. Zyskaj 2 XP gdy narazisz się na niebezpieczeństwo tylko po to by dodać "poszerzyć" swoją reputacje. Zyskaj 5 XP gdy ryzykujesz życie "dla sławy".

Klucz Zemsty
Twoja postać nienawidzi pewnej organizacji/osoby/kultury. Zyskaj 1 XP za każdym razem gdy zranisz członka grupy / służącego tej osoby. Zyskaj 5 XP gdy zadasz poważny cios znienawidzonej grupie / osobie.

itd.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cactusse dnia 12:11, 14 12 2005, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:21, 14 12 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Interesujące, chyba zastosuję.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:12, 14 12 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





cactusse napisał:
(...)Wydaje mi się iż do tego celu pasowałaby mechanika Kluczy z Shadow of Yesterday, np :
(...)


Spoko, niejako odpowiednik zaszłości/arkanów/zalet. Ale - należy bardzo uważnie dobrać ilości XP, bo np walka jest częsta i można natłuc sporo XP, pomaganie/współczucie jest już nie tak częste fabularnie, więc należy przyznawać za nie więcej XP itd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:27, 14 12 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Można dawać w przypadku walki iXPeki za starcie, a nie jednego przeciwnika...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:10, 14 12 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





To był przykład. Ja mówię ogólnie - trzeba te reguły bardzo dokładnie przemyśleć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:58, 14 12 2005
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Craven napisał:
Spoko, niejako odpowiednik zaszłości/arkanów/zalet. Ale - należy bardzo uważnie dobrać ilości XP, bo np walka jest częsta i można natłuc sporo XP, pomaganie/współczucie jest już nie tak częste fabularnie, więc należy przyznawać za nie więcej XP itd.


Wydaje mi się iż wedle zasad TSoYa, najsłabszy efekt Klucza (1 XP) można użyć trzy razy na sesje, a postać może mieć max pięć Kluczy (startuje się z jednym).
Klucz można sprzedać za 10 XP jeżeli spełnimy tzw. Buyoff (czynność całkowicie niezgodna z Kluczem, np. dla Klucza Walki będzie to poddanie się lub przegranie starcia), ale już nigdy nie można tego Klucza używać.
Nowy Klucz można nabyć za mniej więcej 5-15 XP (zależy jak szybko postacie "awansują").


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:22, 14 12 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





A jaki przelicznik XP -> umiejętności/cechy proponujesz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:57, 14 12 2005
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





beacon napisał:
A jaki przelicznik XP -> umiejętności/cechy proponujesz?


Tak na oko Wink

Zakładając że przy szybkim awansie 5 XP daje 1 Punkt Rozwoju :

Podniesienie Umiejętności - 1 PR
Podniesienie Cechy - 3 PR
Podniesienie Cechy powyżej +3 - 5 PR
Rozwinięcie Mocy - 5 PR
Zdobycie Nowej Mocy - 5 PR
Nowy Klucz - 2 PR


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:40, 14 12 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Nie wiem jakie są moce, ale jak superbohaterowie to czy nie powinni mieć generalnie po jednej supermocy? A tu takie taniutkie dokupowanie mocy...

No i owe Klucze - ile można mieć max? 2PR to tez niewiele jak na tak intratną inwestycję.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:13, 14 12 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





W świecie SHOSy moce nie grają tak nadrzędnej roli, a uzyskuje się je w wyniku wypicia mikstury ACME. Dlatego wykupienie nowej za XP jest sprzeczne z "fluffem" gry. Odpada.

Ponadto moce są jasno opisane i nie przewidywałem możliwości ich rozwoju. Zatem podnoszenie poziomu mocy odpada.

Ponadto chyba rozwój powinien być dość powolny. Bohaterowie od samego początku są trochę nad-ludźmi, więc ich rozwój winien być niezbyt dynamiczny i gwałtowny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:53, 14 12 2005
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Craven napisał:
Nie wiem jakie są moce, ale jak superbohaterowie to czy nie powinni mieć generalnie po jednej supermocy? A tu takie taniutkie dokupowanie mocy...


Zakładam że graczowi może się znudzić wreszcie wybrana moc, a żal troche posyłać rozwiniętą postać na ławke rezerwowych.

Cytat:
No i owe Klucze - ile można mieć max? 2PR to tez niewiele jak na tak intratną inwestycję.


Jeżeli ustalony jest limit Kluczy, niski koszt pozwala na łatwą ich wymiane.
Dzięki temu, Klucze umm "wyspecjalizowane" (np. Klucz Misji, Przysięgi, Nienawiści do Zielonych Ludków itd.) byłyby mniej postrzegane jako "kula u nogi" Wink .

Beacon napisał:
W świecie SHOSy moce nie grają tak nadrzędnej roli, a uzyskuje się je w wyniku wypicia mikstury ACME. Dlatego wykupienie nowej za XP jest sprzeczne z "fluffem" gry. Odpada.


Fluff można zmienić Wink ktoś może wykupić kolejną dawke misktury, mikstura może powodować losowo-czasowe zmiany mocy, mogą wystąpić wesołe efekty mutacyjne, inna organizacja może zaproponować konkurencyjny specyfik, itd. (można to dodać chociażby jako opcje).

Cytat:
Ponadto moce są jasno opisane i nie przewidywałem możliwości ich rozwoju. Zatem podnoszenie poziomu mocy odpada.


Być może nie "power" zdolności się rozwija, ale umiejętność postaci w jej kontrolowaniu. Duchowi nauczyciele, tybetańscy mnisi, tajemne manuale, specjalny trening, jest za czym biegać Wink

Cytat:
Ponadto chyba rozwój powinien być dość powolny. Bohaterowie od samego początku są trochę nad-ludźmi, więc ich rozwój winien być niezbyt dynamiczny i gwałtowny.


Mi SHOSA bardziej pasuje na krótkie, szybkie mini-kampanie, dlatego sądze iż rozwój powinien być właśnie dynamiczny, i na różne kolory.
Jeżeli chcesz spowolnić "awans" postaci, wystarczy że zwiększysz koszt Punktu Rozwoju na np. 10-15 XP.


Ponieważ wystąpił błąd, zedytowałem - El Admin Grande beacon


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:00, 15 12 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





cactusse napisał:
Jeżeli ustalony jest limit Kluczy, niski koszt pozwala na łatwą ich wymiane.
Dzięki temu, Klucze umm "wyspecjalizowane" (np. Klucz Misji, Przysięgi, Nienawiści do Zielonych Ludków itd.) byłyby mniej postrzegane jako "kula u nogi" Wink .


Ale te klucze odpowiadają za charakter postaci, nie podoba mi się idea, łatwego nimi żonglowania i ciągłego modyfikowania postacią. Po to tworzę bohatera żeby nim grać. Niefajnie będzie grać co sesję kimś innym o tym samym imieniu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
[SHOSA] Forumowicze robią grę?
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 14 z 15  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin