autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> [SHOSA] Forumowicze robią grę? Idź do strony 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
[SHOSA] Forumowicze robią grę?
PostWysłany: 22:21, 29 08 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Pomysł może nieco dziwny i zwariowany, ale co tam.

Brakuje polskich (lub chociaż po polsku) systemów w gatunku superhero. Co wy na to, żeby coś takiego stworzyć tu i teraz? Chodzi o prosty, nieskomplikowany system.

Moje propozycje:
Ameryka, lata 1920-30. Mutacje popromienne, nabywanie zdolności magicznych, etc. Mechanika: sugeruję prostotę i szybkość, kosztem realizmu. Tworzenie postaci poprzez rozdawanie określonej puli punktów na podnoszenie cech startowych, oraz dokupowanie specjalnych msuper-mocy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beacon dnia 12:38, 25 09 2005, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:02, 30 08 2005
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Zrób to na FATE, a okaże się , ze mechanikę już masz. Zostaje opis świata i wtedy zaczynają się schody.

Jeśli zacznisz od mechaniki nigdy tego systemu nie ukończysz. Zaczynając od świata masz szanse. Tylko co tu opisywać, skoro juz wiemy, że to lata 20-30. Pozostaje opisać znane mutanty i ich przykładowe statystki w mechanice FATE.

Tak sobie to wyobrażasz? Jeśli inaczej, to marne widze tu szanse. Na szczęście nie jestem nieomylny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:59, 30 08 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Chciałem, aby forumowicze razem napisali jakiś nieskomplikowany scenariusz. Wolałbym amatorską mechanikę prawdę powiedziawszy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:31, 30 08 2005
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Eee tam, może się coś uda, troche pozytywnego myślenia Wink
Pomysł mi się podoba. Na początku reference tamtego okresu :
[link widoczny dla zalogowanych]
Proponuje pulp, power level i klimat bardziej w stylu Incredibles niż Supermana.
Szybki plot :
Szwajcarski naukowiec odkrywa sposób na przerobienie ludzi w superbohaterów. Ponieważ jest on w miare rozsądny i chce zarobić kase, postanawia ukryć się i potajemnie sprzedawać swoje usługi.
Cena przerobienia to 1000000$.
By nikt mu nie ukręcił łba i nie odebrał tajemnicy, wymyślił kilka szpiegowskich zabezpieczeń. Umawia się z klientami za pomocą zagadek, tajemniczych listów itp.
Po operacji, klient budzi się np. na opuszczonej plaży lub w ekskluzywnym kurorcie, mając w kieszeni jedynie instrukcje obsługi i fiolke z dziwną substancją. Fiolka zawiera antidotum, na wypadek gdyby klientowi nie spodobała się moc którą otrzymał (albowiem machineria doktora jest eksperymentalna i moce przyznawane są losowo Wink ).
Klientela składa się głównie z łaknacych sławy milionerów, bogatych mafiozów i specjalnych agentów różnych krajów (to powinno dostarczyć kompetentnych przeciwników Wink )

Weźmy FATE'a, podobno zrobienie na tym Superhero jest niezłym wyzwaniem, no i z FATEem łatwiej podpuścić Zuhara by nam z mechaniką pomógł Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 05:09, 31 08 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Pomysł ciekawy, ale wolałbym gdyby akcja była w Polsce. Byłoby zabawniej, a poza tym nie mamy żadnych superherołsów. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:47, 31 08 2005
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





beacon napisał:
Chciałem, aby forumowicze razem napisali jakiś nieskomplikowany scenariusz. Wolałbym amatorską mechanikę prawdę powiedziawszy.


Nie mam nic przeciwko, obawiam się jedynie, że w tym wypadku skupimy sie na mechanice i nigdy nie przejdziemy dalej. Widziałem już parę takich forumowych projektów i dlatego mam takie zdanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:17, 31 08 2005
Misz
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Magnes napisał:
Pomysł ciekawy, ale wolałbym gdyby akcja była w Polsce. Byłoby zabawniej, a poza tym nie mamy żadnych superherołsów. Smile


Tak jest Razz Polscy superherosi okresu miedzywojennego Exclamation


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:55, 31 08 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Polska? A kto mówił, że w Polsce grać nie można?! Oczywiście, że można. Tą Amerykę rzuciłem jako stereotyp.

Sugerujecie Fate. Hmm, muszę się z nią zapoznać bliżej i wtedy wydam jakiś osąd. Tymczasem postaram się spisać zarys historii cactusse, ok?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:16, 31 08 2005
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Ja się nie upieram przy żadnej mechanice! Tylko nalegam, żeby nie zaczynać tworzenia od tejże! FATE też będziesz musiał odrobinę przystosować.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:18, 31 08 2005
kroghul
zerkający na systemy

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań





użytkownik Magnes napisał:
Cytat:
Pomysł ciekawy, ale wolałbym gdyby akcja była w Polsce. Byłoby zabawniej, a poza tym nie mamy żadnych superherołsów.

Jak to nie mamy?!
A Endrju G., Endrju L., Lechu W., Prezio, Roman G. i wielu innych? W ostateczności Kapitan Żbik, Hans Kloss i ci czterej od psa.
Jaki kraj, tacy i herołsi Smile A ile mozliwości, jakie super-bronie: wojny na teczki, podchody jak w harcerstwie, pomówienia, szkalowanie, wąglik z Klewek, ku**wiki w oczach, owies... Drzemie w tym potencjał, trzeba to wykorzystać. To przecież nasz najlepszy towar eksportowy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:33, 05 09 2005
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





[CENZURA] mechanikę na razie...
Mechanikę się później ładnie wpasuje Smile
Wielkie brawa dla Cactusse'a świetny pomysł Exclamation
Dla mnie rewelacja!
Najlepsza i najświeższa rzecz jaką od dawna widziałem.
BTW jak dorzucisz odrobinke (bez przesady!) steam-punku (electric-punku?) to wyjdzie prawie to co widzieliśmy w "Sky Captain and The World of Tommorow" - czyli super bohaterowie kontra Evil-genius w stylu retro Smile
Na prawdę chętnie sam bym zagrał w takim klimacie.
A do tego dorzućmy odrobinę Cosa Nostry (i takich szlachetnych,honorowych gangsterów) która z jednej strony łamie prawo a z drugiej pomaga agentom rządowym w walce z komunistycznymi (pardon bolszewickimi) i faszystowskimi szpiegami...
Oczywiście dochodzący do władzy Fuhrer próbuje położyć łapę na aparaturze aby stworzyć super-armie Smile

A jeśli komuś wpadnie do głowy skierować "celownik" aparatury na jakąś bezludną wysepkę na środku pacyfiku?
Wyspa doktora Morou gotowa Smile

AAAAAARRRRGGGGGGHHHHHH!
Kryć się!!!! ATAK gigantycznych zmutowanych mrówek na Waszyngton! Laughing

Warto to rozwinąć bo zapowiada się smakowity konsek Exclamation Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:38, 05 09 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Owszem, owszem. Sporo fajnych pomysłów. Tego właśnie spodziewałem się po czymś takim.

W zasadzie możnaby nieco cofnąć grę do początku XX wieku. Wówczas dałoby się całkiem sprawnie wprowadzić steam-punk. Co Wy na to?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:50, 05 09 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





No są dwie szkoły. Albo właśnie steampunk i szaleni naukowcy (raczej jedyny wariant wtedy).

Druga szkoła to czasy współczesne, wtedy mamy klimaty bondowskie (idealnie klimat bondowsko-komiksowo-superherosowy pokazują Iniemamocni), a wrogami mogą być szaleni naukowcy, dyktatorzy, zaślepieni władzą generałowie itd.

No i wreszcie można system zrobić bardziej ramowym - czyli mechanika superbohaterstwa, prawidła fabularne takiej konwencji, supermoce no i dwa okresy gry, dla każdego opisane potencjalne zagrożenia świata Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:23, 05 09 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Całkiem trafna sugestia! Jak Cthulhu 1890, 1920 i 1990. Faktycznie, na to nie wpadłem. Sugeruję natomiast:

1 setting:
a) wczesny wiek XX
b) szwajcarski naukowiec i serum superbohaterstwa
c) steampunk

2 setting:
a) lata 30 XX wieku
b) Fuhrer i jego super-armia
c) komuchy
d) szwajcarski naukowiec i serum superbohaterstwa
e) gangsterzy etc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:46, 05 09 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Tzn mi się akurat idea serum nie podoba, lepsze standardowe superbohaterstwo "bo tak" albo z_różnych_nieprawdopodobnych_powodów.

Jest jeszcze kwestia stopnia superbohaterstwa - w Adventure (klimaty indiany jonesa i superherosów właśnie) są jakby trzy stopnie - zależnie od tego jak chcemy grać. Albo zwykli ludzie, którzy nie mają mocy sensu stricte, tylko coś jakby "dryg" do pewnych rzeczy, potem można grać bohaterami, którzy mają jakieśtam zdolności, albo wariant 3 - normalni superbohaterowie z mocami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
[SHOSA] Forumowicze robią grę?
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 15  
Idź do strony 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin