autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Triangulis [Mechanika] Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 16:32, 24 07 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Małe sprostowania:
Cytat:
Reguły walki w powietrzu? Ponoć tylko Kalifat ma latające fortece...

Bo tak jest. Co prawda, zauważenie na niebie takowej fortecy to nikła szansa, ponieważ elfy dopiero co przechwytują tą sferę - a więc fortece latają teraz głównie dla testowania, jakichś manewrów, chociaż MG będzie mógł użyć fortec jako narzędzi ostatecznych - od baz wypadowych, po faktyczne latające rajdy na dany cel. Smile Z drugiej strony, aktywowanych fortec można wyliczyć na palcach obu dłoni (albo jednej) - reszta jest nieaktywowana, ugruntowana i rozsiana na terenie Kalifatu. O wiele powszechniej stosowane są już chociażby jednostkowe formy latania. Stosowane chociażby do zwiadów, manewrów, szybkiego przemieszczania się lub, jeżeli mamy do czynienia ze zbrojnym oddziałem, to nawet abordaży desantowych. Jednakże to nie będzie przecież wymagało rozdziałów walk w powietrzu. Taka konfrontacja trwa bardzo krótko i polega bardziej na zestrzeleniu latających obiektów, dopóki nie dopadną takiej załogi. Jednakże nowe zasady nabierają kolorytu, gdy bohaterowie graczy dorwą się do zabawek Kalifatu...

Dalsza sprawa. Osobiście, od początku w mechanice chciałem, by była uwzględniona i dopracowana mechanika dynamicznych i efektownych bitew morskich oraz walki pod wodą. I osobiście sam się obawiałem, że będzie to cholernie trudne, zwłaszcza system podwodny. Pod wodą każdy uczestnik walki może inaczej odbierać środowisko wodne - mianowicie, łatwiej przystosowane będą analogicznie Diabły, z drugiej strony tacy jeźdźcy głębin mają folgi dzięki Trybunałowi, jest jeszcze standardowe poruszanie się ludzi, no i oczywiście wsparcie dzięki magii (pomijając zakon) lub tech-zabawek. Nie jestem obeznany, ale to można chyba załatwić modyfikatorami, jednakże przy tych sprawach, kwestia magii, technologii czy standardowej walki to pikuś.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:42, 24 07 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





No to reguły walki powietrznej powinny być opcjonalne raczej(dopóki się nie dorwie do sprożetu elfów - o ile się dorwie - to nie ma sensu ich umieszczać w zasadach).

Ja wam zdecydowanie współczuję przy full 3D w walce podwodnej - wyliczanie odległości bedzie koszmarem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:51, 24 07 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Po co komu wyliczanie odległości w mechanice RPG? Takie rzeczy to do bitewniaków.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:58, 24 07 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Ja w walce na lądzie nie wyliczam odległości, więc po co utrudniać sobie życie?
Natomiast chciał bym zobaczyć walkę gościa otoczonego przez trzech ludzi, każdy z innego kierunku i na różnej wysokości (albo nawet nad postacią).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:00, 24 07 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Wiesz, pod wodą jak rekin jest 20 m od ciebie, a 100 m to jednak różnice byś odczuł - jak jest 100 m to dłużej pożyjesz. Laughing

Ja osobiście wolałbym bez określania odległości, ale czytałeś chyba cały temat więc wiesz, że tu odległości będą Smile (no chyba, że przekonamy Frey'a o genialności, pow. Risus'a Smile ).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:04, 24 07 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Jeżeli rekin jest 100m odemnie, to wiem, że przypłynie za taki i taki okres i tyle. Może być nademną, podemną, za mną, ale jest to dalej 100m. Nikt nie karze określać tego w wysokości, długości północnej itp. Przecież on nie będzie poruszał się ruchem skoczka na szachownicy, tylko po prostej. Odległość to odległość, promienia koła po skosie nie trzeba obliczać z pitagorasa, gdy podany jest poziomo. :p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:12, 24 07 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Promienia koła po skosie i na płaszczyźnie poziomej wyliczać z pitagorasa nie trzeba.

Ale co jeśli rekin jest 20 m od ciebie na osi X, 110 na Y i jeszcze 80 na Z?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:44, 24 07 2007
Frey
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





tak odległości będą, ale jeśli ktoś nie będzie chciał może się bez nich obejść.

prawdopodobnie do podawania współrzędnych bardzo dokładnych będzie wyglądało tak: rekin jest 100 metrów na godzinie dziesiątej (kierunek w poziomie, godzina 12 jest kierunek w którym się patrzysz) oraz na 60 stopniach (wartość w w pionie, gdzie 0 oznacza że coś jest pod tobą, 90 na wprost, a 180 nad tobą)

Trochę to przekombinowane myślę. Ale tak moża umownie określać położenie dokładnie, choć lepiej po prostu jest 100 metrów w lewo nad tobą i po sprawie, w końcu ma też działać wyobraźnia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:43, 24 07 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Ja tam się nie znam, ale jak dla mnie te współrzędne brzmią logicznie. Tylko, że wówczas walka pod wodą przyjmie formę obliczania współrzędnych i z dynamizmu będą nici. Odrzućmy na chwilę w dodatku przykład biednego rekinka. Jesteśmy pod wodą, a nagle z różnych stron, z mroków głębin wyłania się kilkanaście sylwetek nag. Walka byłaby szaleństwem teraz, ale gdyby tak było, określanie dokładnie, gdzie "w przestrzeni 3D" znajduje każdy wróg, będzie horrorem!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:06, 24 07 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Ludzie, co to za przyzwyczajenia? To nie bitewniak, ani gra komputerowa. Mają być opisy (arbitralne MG), mechanika walki, a nie figurki na sznurkach. Oddanie reali potyczki pod wodą naprawdę nie wymagają obliczania współrzędnych XYZ, tak samo jak strzelanie nie wymaga obliczania trajektorii lotu pocisku, aby sprawdzić zasięg z wieży. No, chyba że idziecie w pewne schematy, polecam Kryształy Czasu, lub coś w tym stylu, na natchnienie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:09, 24 07 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Ja tylko oceniam, sam wolałbym prostotę, opisy i dynamizm. ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:10, 24 07 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Twórcom i miłośnikom pomysłów ze współrzędnymi - [link widoczny dla zalogowanych] - polecam przeczytać "The Interactive Toolkit" Christophera Kubasika. Dopóki tego nie przeczytają, w tym temacie się nie wypowiadam. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:15, 24 07 2007
Frey
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Thronaar napisał:
Ludzie, co to za przyzwyczajenia? To nie bitewniak, ani gra komputerowa. Mają być opisy (arbitralne MG), mechanika walki, a nie figurki na sznurkach. Oddanie reali potyczki pod wodą naprawdę nie wymagają obliczania współrzędnych XYZ, tak samo jak strzelanie nie wymaga obliczania trajektorii lotu pocisku, aby sprawdzić zasięg z wieży. No, chyba że idziecie w pewne schematy, polecam Kryształy Czasu, lub coś w tym stylu, na natchnienie.


Też jestem za takim rozwiązaniem. Szybkość na powierzchni jest rzeczą, która nie musi być. Jest informacja np MG mówi że łucznik jest w odległości około 20 metrów w zaroślach. Więc każdy sobie policzy że w drugiej rundzie już może stać przy nim jeśli nie ucieknie. W 3D tak naprawdę odległość ma trochę mniejsze znaczenie. Chciałbym żeby na razie pominąć ten temat, najpierw mechanika podstawowa potem fantazje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:31, 24 07 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Walkę 3D można zapakować w przyjemną abstrakcję, i nie powinna sprawiać kłopotu.

Co mnie ciekawi, dlaczego próbujecie stworzyć własną mechanikę od zera ?
Czemu nie złapać za już istniejące, sprawdzone rozwiązanie (Q10, JAGS, Action!, Fuzion, któryś z wariantów D20, etc.) i skupić się nad głównymi elementami zabawy (magia, zapasy w basenie, pojedynki na spadochronach, etc.) ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:35, 24 07 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Mnie nie pytaj, cactusse, ponieważ nie znam się tak dobrze na mechanikach. Wink Swoją drogą, rozbawiają mnie Twoje ironiczne przykłady w krzywym zwierciadle. Very Happy

Kto się nudzi, to zapraszam do tematu fabularnego, chętnie podyskutuję o graczach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Triangulis [Mechanika]
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 6  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin