autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> SHOSA - blog Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 06:46, 18 09 2006
diavkhaan
degustator autorek

 
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraina Podziemnych Pomarańczy ;)





beacon napisał:
Wybaczcie ;(

Wybaczamy Wink Przynajmniej ja Smile
Powodzenia, cokolwiek robisz!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:50, 18 09 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Coraz więcej ludzi ostatnio planuje wydać swoje systemy Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:22, 18 09 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Craven napisał:
Coraz więcej ludzi ostatnio planuje wydać swoje systemy Cool


Mega-Konkursy, smsy, olbrzymie nagrody, wszyscy chcą się załapać Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:29, 18 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Gwarantuję, że SHOSA nie pójdzie na jakikolwiek konkurs Wink A plany z nią związane śa strasznie ambitne.

Indie press revolution w wersji Polskiej nadciąga!



Zapraszam do udziału w testowaniu gry. Na konwentach, na których bywam generalnie jest możliwość, albo w weekendy w Lublinie.

Cytat:
Powodzenia, cokolwiek robisz!

Dzięki Diav, wbrew pozorom takie komentarze pomagają.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 06:34, 19 09 2006
diavkhaan
degustator autorek

 
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraina Podziemnych Pomarańczy ;)





beacon napisał:
Dzięki Diav, wbrew pozorom takie komentarze pomagają.

Nie ma za co Smile Tak się domyslałem, że chodzi o jakiś papierek dla SHOSY Razz Jakby ci się udało, to przetrzesz drogi, pokażesz innym ludziom ze tak można i będziesz niósł przed nami, społecznością "autorskich" kaganek oświaty Very Happy
[ Byle nie taki, jak pan od Gier-Tych Wink ]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:09, 19 09 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





beacon napisał:
Indie press revolution w wersji Polskiej nadciąga!


O, świetnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Magnes dnia 08:46, 19 09 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:42, 19 09 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Hie hie... no to ja bedę śledzić z zaciekawieniem, bo jak komuś się u nas to uda to i ja może z pewną rzeczą ruszę Wink (nie, nie z SCRPG).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:09, 19 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





SHOSA to po prostu takie moje opus magnum (uzależniłem się od tego związku słownego). Chociaż pomysł pierwotny nie był mój, to w dzisiejszej formie niewiele ma on wspólnego z tym, co wnikło na forum ;p

Ilustratorzy, opowiadanie-writerzy i inne betatestetry mile widziane Wink Mam już sporą ekipę, ale więcej nigdy nie zawadzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:19, 20 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Odezwa z zapytaniem designera do braci autorkowej

    Projekt jest co prawda utajniony, ale spotkałem się z pewnym dylematem. Otóż SHOSA ma w zamyśle zawierać trzy settingi, które istnieją w tym samym świecie, ale oferują różne konwencje estetyczne. Mamy heroiczny pulp, gotycki pulp i takie coś jedno, co nie wiem jak to nazwać. Nie chcę dawać szczegółów, ale zastanawiam się nad czymś takim.

    Settingi mają adventure-hooki (pomysły na przygody), ale nie serwują rzeczy takich jak organizacje, z których mogą pochodzić BG, przykładowe motywacje dla nich, sposoby łączenia ich w drużyny. Czy powinienem waszym zdaniem wprowadzić jakieś namiastki Ligi Sprawiedliwych, czy Century Club? Takie zorganizowane grupy superbohaterów, które służyłyby jako ciekawa argumentacja „dlaczego właśnie ja tam trafiam”?

    Idąc dalej – czy takie organizacje mają sens?

    A może wystarczy dać parę pomysłów jak w konkretnym settingu połączyć bohaterów graczy w jedną ekipę walczącą ze złem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:07, 21 09 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Spróbuj stworzyć generator takiej organizacji. Powiedzmy, za punkty ustalasz sobie zasoby, zasięg, odpowiedzialność względem rządu, wyszkolony personel, tajność, kwatere itp.

Gracze mogą tworzyć taką organizacje na początku kampanii, mogą również wyciągać dodatkowe bonusy dla swoich postaci ustalając np. sposób przyłączenia, range i powiązania z organizacją.

W zależności od konwencji/settingu/czy cotam, mg może ustalić ograniczenia punktowe, wymusić lub zabronić pewne opcje.

Dodatkowo, gracze lub mg mogą wygenerować antyorganizacje (punktowaną proporcjonalnie), a cała zabawa może sprowadzać się do odkrywania i neutralizowania konkurentów.

[po ew. inspiracje patrz tworzenie Komórek (Cell) w "Conspiracy of Shadows"].


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:40, 21 09 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Organizacje imo mało ciekawe. Motywacja dla postaci - ciekawe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:16, 21 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





cactusse, Twój pomysl jest bardzo ciekawy o ile tworzymy ogólny setting heroiczny. U mnie jednak mamy do czynienia z trzema znacznie węższymi, tj. Londynem roku 1888, Afryką i jednym utajnionym. Trudno tutaj ładnie zaaplikować stowarzyszenia. Pewnym rozwiązaniem jest na przykład w opisie fluffowym Londynu napisać coś o wywiadzie królowej, czy o tajnych komórkach policji, w których służyć mogą bohaterowie graczy.

To byłoby takie lekkie nawiązanie do LXG ;p

Carven, w jakiej formie byłoby to Twoim zdaniem najciekawsze? I czy powinno mieć mechaniczny wpływ na grę poza nagradzaniem pedekami odgrywania tych motywacji?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:14, 21 09 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Czy są jakieś kategorie głównych postaci? Zupełnie abstrachuję od mechanicznych aspektów tego. Chodzi mi o rozwiązanie, które jest (będzie?) w Crystalicum, gdzie dla każdej nacji mamy ramkę w której jest kilka powodów dla których twoja postać przemierza Znany Wrzechświat. Jest to bardzo fajne, bo często jest problemem - czemu drużyna ma być razem, bądź czemu po prostu postać nie siedzi na dupie w swoim domku. W przypadku superbohaterów fajnie byłoby uniknąć tego by 100% postaci miało motywację "With great power comes great responsibility" ew. by każda drużyna była super squadem trudniącym się zawodowo likwidacją zagrożenia ze strony super złoczyńców.

PS. Aha no i Craven a nie Carven Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:47, 21 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Sory za literówkę ;D

Cytat:
Czy są jakieś kategorie głównych postaci?
Nie ma. Tworzenie bohatera to full free-forming.

Cytat:
W przypadku superbohaterów fajnie byłoby uniknąć tego by 100% postaci miało motywację "With great power comes great responsibility" ew. by każda drużyna była super squadem trudniącym się zawodowo likwidacją zagrożenia ze strony super złoczyńców.

Zgadzam się. Moja propozycja rozwiązania problemu to wprowadzenie motywacji, które wybiera się przy tworzeniu postaci. Przykładowo mogą to być:
- pracuję dla królowej, w wywiadzie
- jestem członkiem armii brytyjskiej w konflikcje w południowej Afryce
- jestem przestępcą
- zbieram pieniądze na leczenie siostry

etc.

Do każdego settingu dodawane byłyby specjalnie pod niego opracowane możliwości. Tak, żeby każdy znalazł w każdym settingu coś dla siebie. Wspomagałoby to dodatkowo narratywizm, stawiając konflikty interesów przed bohaterami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:56, 21 09 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





beacon napisał:
cactusse, Twój pomysl jest bardzo ciekawy o ile tworzymy ogólny setting heroiczny.


Wow, Superhero zmyliło mnie w nazwie twojego systemu.
Btw. co ma heroizm do wiatraka ? Podobne organizacje występują w grach wybitnie nieheroicznych i świetnie działają.

Cytat:
U mnie jednak mamy do czynienia z trzema znacznie węższymi, tj. Londynem roku 1888, Afryką i jednym utajnionym. Trudno tutaj ładnie zaaplikować stowarzyszenia.


Eee tam, nie musi to być jakaś supertajna organizacja, a np. ekscentryczne stowarzyszenie jak Klub Diogenesa. Tak samo w Afryce można spokojnie wpakować przeróżne kulty, koła łowieckie, itp.
Bohaterowie będą mieli wspólny cel i oczywisty powód do biegania razem, a ich motywacje mogą być różniaste (LXG).

Cytat:
Pewnym rozwiązaniem jest na przykład w opisie fluffowym Londynu napisać coś o wywiadzie królowej, czy o tajnych komórkach policji, w których służyć mogą bohaterowie graczy.


Tiaa, gdzie co drugie słowo to będzie tajemniczy, gdzie wiedza będzie zastrzeżona nawet dla mg (bo to straszliwy sekret!!). Tego nie lubie, wole podejście jak w Wonderland.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SHOSA - blog
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 3 z 7  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin