autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> SHOSA - blog Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 23:30, 06 10 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Chyba nic złego się nie stanie, jeśli co jakiś czas zapoznam Was – moich ukochanych forumowiczów – z postępami i niuansami prac nad SHOSĄ w wersji utajnionej...

    4 kolory SHOSY

    Może nie cztery, tego jeszcze nie wiem, ale na pewno kolory. Chodzi oczywiście o sformułowane w Neuroshimie konwencje, w jakich w tęże grę można kulać. O ile w NS wszystkie one oferowały nieco inne spojrzenie na ogólny setting, o tyle w SHOSIE każda z nich będzie miała swoje własne poletko działania.

    SHOSA oferowała będzie cztery (prawdopodobnie) wąskie settingi, z których każdy wspomagał będzie jedną, konkretną konwencję. Wszystkie one są odcieniami pulp, jednak bardzo różnymi. Łączy je usytuowanie w low-steampunku i superbohaterowie. Poza tym są bardzo urozmaicone i czerpią inspiracje z bardzo rozbieżnych źródeł.

    Taki zabieg służyć ma przede wszystkim temu, żeby SHOSA nie była jednorazowa, a mogła dostarczyć zabawy na wiele sesji. Według mnie każdy setting bez modyfikacji nadaje się na rozegranie kilku odrębnych przygód, co pomnożone przez 4 daje przedział pomiędzy 20 a 30.

    Planuję też akcję promocyjną, która oparta będzie na publikowaniu oficjalnych dodatkowych settingów w internecie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:53, 07 10 2006
diavkhaan
degustator autorek

 
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraina Podziemnych Pomarańczy ;)





Całkiem dobry pomysł. Zapowiada się coraz bardziej interesująco Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:04, 07 10 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





No tylko trzeba było powiedzieć jakie to kolory (brr mam niechęć do tego sformuowania) będą.

Odcienie pulp to trochę mało, bo samo pulp jest mdłym określeniem - ja je bym raczej traktował jako przymiotnik do konkretnego klimatu, czy konwencji. Czyli pulpowy steampunk z superbohaterami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:45, 07 10 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Te odcienie są bardzo wyraziste, nie bój się.

Pierwszy z nich to zakręcony retro-sf o zabarwieniu ekologicznym. Mocne nar.

Drugi to jak sam to nazwałem "gotycki pulp" w sepii i z Kubą Rozpruwaczem.

Trzeci to coś trudnego do nazwania - narratywistyczne, eksplorujące tematy jak niewolnictwo, rasizm.

Czwarte jeszcze nie jest pewne, ale prawdopodobny jest kolejny totalnie heroiczny retro sf.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:16, 07 10 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





2, 3 i 4 baaardzo mi się podobają. Numer 1 nie jest dla mnie jasny Smile

Natomiast wybacz, że nie śledziłem wszystkiego dokładnie, ale jak jest w końcu - wszyscy zyskują moce losowe, wszyscy wypijając jakiś eliksir no i wszyscy tracą pamięć?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:38, 07 10 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Genezy supermocy będą do wyboru lub do wymyślenia przez Graczy. Będzie rozdział z określoną liczbą gotowych pomysłów, ale nic nie przeszkadza w wymyśleniu własnych. To, czy propozycje są grywalne, ustalą gracze i MG przez głosowanie.

Pamięci się nie traci. Eliksiry mogą być, ale równie dobrze może być okultyzm, magiczny kamień, etc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:47, 07 10 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





No to super


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:38, 07 10 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





    Dylemat
    W notatkach i przemyśleniach na temat SHOSY istnieją dwa zapisy dotyczące mechaniki. Problem polega na wybraniu na czym opierać się będzie randomizacja systemu. Z jednej strony są liczbowe cechy, zawierające się w przedziale 2-5. Z drugiej – aspekty inspirowane FATE.

    Pierwsze rozwiązanie upraszcza proces tworzenia postaci i czyni go nieco bliższym mainstream. Daje możliwość prostego rzutu poniżej cechy, aby określić efekt (co w połączeniu ze stawkami daje spory wypas). Jednocześnie postać jest znacznie mniej indywidualna.

    Drugie – aspekty vide FATE – urozmaicają grę fabularnie. „Kiedyś polowałem na grubego zwierza w Afryce [MG dodaje do bazowej wartości 1 widząc na karcie bohatera stosowny zapis]”. Ta opcja robi grę bardziej indie. Dodatkowo wiąże się z kolejnymi dylematami: czy aspekty powinny być wieczne, czy zużywać się? Jeśli zużywać, to jak często? Jeśli są aspekty, to po co punkty dramy?

    Trzecia opcja to pozostawienie bazowej trudności zawsze na 50% na powodzenie, reszty dopełniłyby stawki. Ale sam nie wiem, może mi pomożecie podjąć decyzję?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:22, 08 10 2006
diavkhaan
degustator autorek

 
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraina Podziemnych Pomarańczy ;)





beacon napisał:
Pierwsze rozwiązanie upraszcza proces tworzenia postaci i czyni go nieco bliższym mainstream. Daje możliwość prostego rzutu poniżej cechy, aby określić efekt (co w połączeniu ze stawkami daje spory wypas). Jednocześnie postać jest znacznie mniej indywidualna.

Ja wybrałbym to i oparł poziomy cech/umiejętności na podstawie fabularnej historii postaci. Przykładowe "Kiedyś polowałem na grubego zwierza w Afryce''" może dodawać +1 do wartości umiejętności Polowanie, Broń palna - długa, Znajomość Afryki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:33, 08 10 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Czyli dajemy przykładowo bazowe poziomy na 2, a potem Gracz może dorzucić powiedzmy 4 bonusy do cech argumentując je przeszłością bohatera?

To rozwiązanie chyba jest dość sensowne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:24, 08 10 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





diavkhaan napisał:
Ja wybrałbym to i oparł poziomy cech/umiejętności na podstawie fabularnej historii postaci. Przykładowe "Kiedyś polowałem na grubego zwierza w Afryce''" może dodawać +1 do wartości umiejętności Polowanie, Broń palna - długa, Znajomość Afryki.


Ale postać musi mieć całą swoją historie na wierzchu Wink . Dodatkowo, jeżeli twoje kolejne dokonania też wchodzą do "życiorysu", po kilku przygodach w trybie SUPER-SUPER, każdy będzie dysponował masą "Uratowałem świat przed ..." Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:27, 08 10 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Ale postać musi mieć całą swoją historie na wierzchu

Niekoniecznie, może ujawniać po jednym, albo znać mogą aspekt tylko on i MG. Wówczas mówi 'odpalam aspekt tajny #1' i MG wie o co chodzi. A reszta się zastanawia i nakręca 'ej, on coś przed nami ukrywa!'.

Cytat:
Dodatkowo, jeżeli twoje kolejne dokonania też wchodzą do "życiorysu", po kilku przygodach w trybie SUPER-SUPER, każdy będzie dysponował masą "Uratowałem świat przed ..."

Można wprowadzić proste ograniczenie: maksymalnie gracz może posiadać 5 aspektów na karcie.


Druga opcja to nadanie im wartości punktowych. Gracz rozdziela pomiędzy różne aspekty powiedzmy 10 punktów. Jeśli dany ma 5 to znaczy to tyle, że wykorzystany podczas sesji może być najwyżej 5 razy.

To rozwiązanie jednak poddaje pod wątpliwość sens, żeby w grze istniały punkty dramy. Chyba, że dać je na zasadzie 'użyjesz kiedy chcesz'.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:29, 08 10 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





beacon napisał:
Druga opcja to nadanie im wartości punktowych. Gracz rozdziela pomiędzy różne aspekty powiedzmy 10 punktów. Jeśli dany ma 5 to znaczy to tyle, że wykorzystany podczas sesji może być najwyżej 5 razy.


Bardzo nierealistyczne.

Znam się na czymś, ale tylko 5 razy na sesję mogę się posłużyć tą wiedzą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:32, 08 10 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Podciągnięte z fate i nie ma być realistyczne, tylko wpasowywać się w konwencję.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:39, 08 10 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





2-5 krotny limit wykorzystania wiedzy mojej postaci nie wpisuje się w znane mi konwencje Smile

Jak Ci mówiłem na priv - wolę chyba jednak standardowe rozwiązania Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SHOSA - blog
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 5 z 7  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin