autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> SHOSA - blog Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 23:31, 21 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Wow, Superhero zmyliło mnie w nazwie twojego systemu.
Btw. co ma heroizm do wiatraka ? Podobne organizacje występują w grach wybitnie nieheroicznych i świetnie działają.
Chodziło mi 'o superbohaterach', jakieś potknięcie moje w wysławianiu się Wink

Cytat:
Tiaa, gdzie co drugie słowo to będzie tajemniczy, gdzie wiedza będzie zastrzeżona nawet dla mg (bo to straszliwy sekret!!). Tego nie lubie, wole podejście jak w Wonderland.

Pulp ma swoje prawidła Very Happy Nie, faktycznie - pójdę w kierunku mniej cthulhastycznych klimatów i poza garścią tajniackich napiszę też kilka luźniejszych. To koło łowieckie wydaje się szczególnie ciekawym rozwiązaniem.

Wonderland? Chodzi o ten horror, grę w pdf? Zalega u mnie na dysku, ale nie mam czasu przeczytać. Możesz przytoczyć o co Ci chodzi?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:56, 22 09 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





beacon napisał:
Nie ma. Tworzenie bohatera to full free-forming.

No tak ale np czy nie myślałeś nad czymś w stylu:
Arrow superbohaterowie - tacy rodzeni
Arrow sidekickowie bohaterów - 1. wyzwanie dla gracza, który z założenia nie jest najważniejszy i najsilniejszy, 2. mógłby to nadrabiać - np. niewrażliwością na słabość głównego bohatera, kontaktami i innymi takimi.
Arrow zwykli ludzie (batman, łowca z LXG, indiana jones itd Smile )
Arrow geniusze/mentorzy/trenerzy superbohaterów
Arrow "quasi-superbohaterowie" - vide jeckyll z LXG - jak sobie golnie napoju to jest twarcielem / potrafi latać / strzela promieniami z oczu itd..


sorki jeśli powtarzam coś co już jest, ale jak mówiłem wypadłem trochę z obiegu na tym forum i dopiero powoli od jutra będę nadrabiał zaległości Very Happy

beacon napisał:
Zgadzam się. Moja propozycja rozwiązania problemu to wprowadzenie motywacji, które wybiera się przy tworzeniu postaci. Przykładowo mogą to być:
- pracuję dla królowej, w wywiadzie
- jestem członkiem armii brytyjskiej w konflikcje w południowej Afryce
- jestem przestępcą
- zbieram pieniądze na leczenie siostry

To już coś. Mniej więcej o takie rzeczy mi chodziło. Przy czym to co napisałeś nastawione jest tylko na moją postać niekoniecznie motywuje obecność w drużynie. W crystalu jest to super zrobione.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:49, 22 09 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





beacon napisał:
Pulp ma swoje prawidła Very Happy Nie, faktycznie - pójdę w kierunku mniej cthulhastycznych klimatów i poza garścią tajniackich napiszę też kilka luźniejszych. To koło łowieckie wydaje się szczególnie ciekawym rozwiązaniem.

Wonderland? Chodzi o ten horror, grę w pdf? Zalega u mnie na dysku, ale nie mam czasu przeczytać. Możesz przytoczyć o co Ci chodzi?


Wonderland
Section 1 : Introduction
- Wstęp, klimat i podbudowa, można dać graczom, łatwo zaskakiwać nowymi rzeczami i powoli odkrywać coraz głębsze tajemnice.
Section 2 : Deeper Mysteries
- Wszystko co potrzebne do prowadzenia gry, można dać graczom, będą czuli się pewniej ale nadal zostaje dużo pytań i zagadek.

Book of Knots
- Dodatkowe informacje dla mg, wyjaśnienie o co biega / kto za tym stoi / dlaczego tak a nie inaczej / jak to się kończy / itd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:30, 22 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





cactusse - Wonderland w takim razie nadaje się do pisania settingów Wink Dzięki za sugestię, w zasadzie na nieco podobnym szkielecie piszę. Tj. najpierw charakterystyka ogólna, potem szczegóły, a potem dział dla MG 'jak tutaj prowadzić'. Wydaje mi się to dość wygodne Wink

Craven - w SHOSIE znajdą się 'secret origins', czyli historie o tym jak ktoś został superbohaterem. Zaproponuję parę i stworzę mini-generator. Na jego podstawie określać się będzie takie rzeczy, chociaż generalnie są to realni superbohaterowie. Jak to w pulp - tu nie ma dwóch stron monety w stylu 'jestem potworem, ale supersilnym'. Tu jest jedna strona - jasna strona!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:58, 23 09 2006
Urko
zerkający na systemy

 
Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło





Czytając o settingach SHOSA'y wpadł mi do głowy taki skromny pomysł - a może zaserwować jakiś nietypowy dla konwencji setting? Np. steampunkowy daleki wschód. Dużo tam potecjalnego materiału na ewentualne motywy pulpowe, a nie jest to temat zbyt oklepny w perspektywie steampunk'u, przynajmniej AFAIK. Geniusza Zła mają czego poszukiwać (cała mitologia i mistyka Wschodu), region ma tradycje w rozwoju technologii, no i kung-fu razem z Wiekowymi Mentorami i równie Wiekowymi Demonicznymi Upadłymi Uczniami Wiekowych Mentorów (z Długimi Wąsami [tm]).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Urko dnia 14:30, 23 09 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:18, 23 09 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Jestem ciekaw - jak rozumiecie słowo Pulp, ew. co macie na myśli używając go, bo odnoszę wrażenie, że ten termin jest bardzo jednoznaczny. U mnie nie wywołuje on konkretnych skojarzeń.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:33, 23 09 2006
Urko
zerkający na systemy

 
Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło





Definiuję pojęcie pulp wpisem z wikipedii. Ja też do niedawna nie miałem konkretnych skojarzeń ze słowem "pulp", aż z ciekawości nie sprawdziłem w rzeczonej encyklopedii (i nie zapytałem beacona Razz).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:40, 23 09 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Poproszę o linka bo jakoś wlasnie nie moglem znalezc (na polskiej to chyba zespół, na angielskiej roznosci ale nie ma chyba pulp jako konwencji)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:01, 23 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





[link widoczny dla zalogowanych]

Cytat:
Czytając o settingach SHOSA'y wpadł mi do głowy taki skromny pomysł - a może zaserwować jakiś nietypowy dla konwencji setting?


Ten tajemniczy setting jest w pewien sposób niestandardowy, ale Twoja opcja z wschodem również wydaje się pociągająca. Poza tym planuję jeszcze jeden dziwaczny setting, ale jest do rozważenia.

A ogólnie koncepcja takiej formy świata w systemie jest fajna?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:50, 23 09 2006
Urko
zerkający na systemy

 
Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło





Fajnie, że Ci mój pomysł podpasował Wink. W ramach feedbackowania mojej koncepcji przypomnę, że Daleki Wschód to praktycznie niewyczerpana kopalnia secret originów - ukryte w górach zakony mnichów, skośnookie demony i mystyczne sztuki walki zobowiązują Wink.

A co do "niekompletnego" settingu - IMO dobry pomysł. Nie trzeba się przejmować tym, co dzieje się w nieobjętych przez system i konwencję częściach świata, a do tego lepiej można podkreślić i uwypuklić elementy znajdujące się w istotnym, z tego co pisałeś, director stance.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:42, 24 09 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





No i tak jak mi się wydawało ten pulp jest bardzo niekonkretny... Ogólnie chodzi o pogranicze kiczu i tandety


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:49, 24 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





No jest niekonkretny, nie możemy tego uniknąć. Ale ma pewne założenia, których przy SHOSIE będę się trzymał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:34, 24 09 2006
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Craven: Kiczu i tandety, w rozumieniu przerysowania, patosu itp. Systemiki z tej działki bywają całkiem interesujące.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:38, 24 09 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Ależ jako wielbiciel Tarantino nie mam nic przeciw temu, jedynie mam na mysli, że jeśli ktoś mi powie że jakiś RPG jest Pulpowy to zupełnie nie daje mi jego obrazu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:16, 27 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





SHOSA wchodzi w fazę skromnej promocji obnośnej, czyli będę na konwentach robił jej prezentacje, umożliwiał chętnych zagranie, pogadanie. Czyli po prostu konwentowa akcja reklamowo-promocyjna.

    W najbliższym czasie dotczycyć będzie ona konwentów:
    Mantikora 2006
    Imladris 2006
    Falkon 2006


Mam nadzieję, że kogoś to zainteresuje Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SHOSA - blog
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 4 z 7  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin