autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Triangulis - Morskie Fantasy RPG Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 18, 19, 20  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 14:43, 03 08 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Ano widzicie, jak to często jest tak, że coś mówisz, męczysz się, a i tak nic z tego nie wynika, bo nikt nie słucha i nikt nie rozumie. Sad

O systemie RPG łatwiej się mówi gdy już jest gotowy. :/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:53, 03 08 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Szabel napisał:
O systemie RPG łatwiej się mówi gdy już jest gotowy. :/


Także czasem warto przysiąść i się wziąć za pisanie, zamiast nieskończone dyskusje prowadzić, bo mogą zaprowadzić w ślepą uliczkę. A potem nie słuchać marudzeń i NIE robić drugiej edycji, niech grają w pierwszą, a jak coś się nie podoba to poprawiają. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:59, 03 08 2007
Fear
zerkający na systemy

 
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Podoba mi się ogólna wizja świata. Taki Wodny Świat. MG nie musi opisywać krajobrazów, bo jest sama woda Wink Dobra odmiana po łażeniu po lasach, równinach itp. Pływające fortece też brzmią kul.
Denerwują niektóre szczegóły. Mnie osobiście odstręczają tu rasy - wszystkie oprócz ludzi. To ludzi podzieliłbym na "rasy", czy zróżnicowane narody i stronnictwa.
Sprawa elfów. Rozumiem, że mają zapełnić powietrze, ale wolałbym tam jakiś odłam ludzi. Może jakiś heretycki odłam Trybunału? Tylko skąd będą brali żarcie? Na wodzie to nie problem.
Diabły Morskie: hm, im zostawiłbym głębiny i stanowiłyby "ukryte zło". Jak najmniej ich fizycznych oddziaływań. Niech psują magię Trybunałowi, nawiedzają w snach swych przyszłych wyznawców itp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:43, 03 08 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Cytat:
Ano widzicie, jak to często jest tak, że coś mówisz, męczysz się, a i tak nic z tego nie wynika, bo nikt nie słucha i nikt nie rozumie. Sad

O systemie RPG łatwiej się mówi gdy już jest gotowy. :/

Cytat:

Także czasem warto przysiąść i się wziąć za pisanie, zamiast nieskończone dyskusje prowadzić, bo mogą zaprowadzić w ślepą uliczkę. A potem nie słuchać marudzeń i NIE robić drugiej edycji, niech grają w pierwszą, a jak coś się nie podoba to poprawiają.

Macie rację. Ale ta dyskusja na autorskich się przydała. Magnes: gdyby nie dyskusja, to bym prawdopodobnie stworzył Triangulisa z 6 grywalnymi rasami, a jak na razie ograniczyłem do trzech. Wykrycie tego po "wydaniu" systemu, byłoby związane z klapą i tak całego świata, a więc robota od nowa. Smile Dlatego ja tam też i widzę plusy takich gdybań.

@Fear:
Cytat:
Mnie osobiście odstręczają tu rasy - wszystkie oprócz ludzi.

Diabły też? Bo prócz ludzi, to są elfy i tech-rasa. Razz Reszta została wywalona.
Cytat:
To ludzi podzieliłbym na "rasy", czy zróżnicowane narody i stronnictwa.
Jeżeli chodzi o "rasy" do tworzenia postaci, to byłby dobry pomysł, gdyby nie pozostałe dwie rasy: elfów i tech-rasy (nadal nie wiem co z nimi). Ale póki co, świat ludzki i tak jest podzielony. Szczególnie to widać na upadającym lądzie, gdzie są wojny domowe o każdy kawałek ziemi - są różne królestwa, księstwa, itd. Na wodzie to trochę inaczej wygląda, bo atole są już zazwyczaj pod bezpośrednią protekcją Trybunału. Ale kto wie, zawsze ktoś tam będzie walczył, aby atol stał się naprawdę autonomiczny lub suwerenny albo dojdzie do intryg, mających na celu przejęcie fortecy przez jakieś wpływowe królestwo. Albo chociażby wstąpienie na piracką ścieżkę lub bunt w stronę magów. Smile
Cytat:
Sprawa elfów. Rozumiem, że mają zapełnić powietrze, ale wolałbym tam jakiś odłam ludzi.
W aktualnej wersji, tech-rasa (dawniej krasnoludy) były neutralne, gdzie jeden z odłamów wspomagał człowieka, drugi przyczynił się do przechwycenia niebios przez elfy, reszta była neutralna , a cała rasa tak czy owak tolerowała się nawzajem i traktowała na tym samym poziomie, bez względu na partnerstwo po obu stronach barykady. A co do odłamów: zapewne będą, odłam w Trybunale, może schizma w Kalifacie, no i jakieś tam religie nowego świata. Smile No i oczywiście ateizm!
Cytat:
Tylko skąd będą brali żarcie?

Kampania niebios dopiero co się rozpoczyna, są eksperymenty, testy i fazy fortec, tak więc na dzień dzisiejszy żywność jest dostarczana z lądu. A na przyszłość to jeszcze myślę. Hmm... lewitujące pola uprawne? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:04, 03 08 2007
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





Cytat:
Cytat:
teRadosne pojedynki z nazistami na dachu zeppelina, huśtanie się na żyrandolach nad uszpadzonym tłumem, pokojowe detonowanie terrorystów, pod które możliwości to podpada ?

Mówiłem już, że lubię Twoje ironiczne przedstawienie świata? Smile


Akurat Cactusse mowil o innych gatunkach. Z ironia nie ma to wiele
wspolnego - pulp, plaszcz i szpada, wspolczesne-szpiegowskie, ze swojej
storny dodam science-fantasy, sword and sandal, sword and sorcery,
planet and sword, etc. gatunki i podgatunki mozna wymieniac do usranej
smierci.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:07, 03 08 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Cytat:
gatunki i podgatunki mozna wymieniac do usranej
smierci.

Które tak czy owak podchodzą pod 3 typy: fantasy, s-f, horror.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:42, 03 08 2007
Fear
zerkający na systemy

 
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Myślałeś by tą rasą techniczną, jeśli już musi być, były gnomy? Tylko jakieś oryginalnie zrobione.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:51, 03 08 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Nie. Może dlatego, że za bardzo się kojarzy z gnomami tymi z Warcrafta. Smile Równie dobrze można byłoby dać tu gobliny wówczas, o wiele ciekawsza rasa jak dla mnie. Ale raczej odpada, bo wskaźnik hearthbreakera jeszcze by się podniósł i co wtedy? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:28, 04 08 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





arthas40 napisał:
Ponieważ jest to nieopłacalne? Na ogół elfy dopiero zaczynają przygodę z "powietrzem", a ich fortece są prototypami aż nazbyt cennymi, aby marnować na rozwalenie trochę floty trybunalskiej. Atole i flota na ogół jest ogromna i rozrzucona po całym wielkim oceanie, a więc takowe tsunami spowodowałoby zbyt małe straty, aby marnować fortece. Poza tym jest postęp, itd a kampania wre w najlepsze. Smile A natura elfów i tak nie pozwoli zmarnować fortecy, aby zniszczyć "parę marnych atoli ludzi".


To te same elfy które opisałeś jako "agresywnych fanatyków" ? Albowiem :
fanatyk + jet-pack = kamikadze
banda fanatyków + latająca wyspa = wielkie kamikadze Wink

Cytat:
Tylko jakiego miejsca, kiedy desant zrobili na otwartym morzu? Wink A wyobraź sobie teraz taką sytuację: statek trybunalski stoi na otwartym oceanie, z daleka widać, jak otacza go jakby czarna szarańcza, rój owadów, który osaczył okręt - a wszędzie słychać okrzyki bólu, szczęki stalu, nieprzerywających strzałów... Smile


...łopot czasz i odgłos dartego płótna Wink

Raz :
Co za brak realizmu, nic nie powinno być widoczne przez dym z desantowych jet-packów, który spowija całą scenę Wink .

Dwa:
Przy relatywnie zaawansowanej technologii, zapewne są istotne powody dla których piloci samolotów nie wykonują desantu na uzbrojone po burty okręty wroga Wink

Cytat:
Cytat:
1. Zalać kontynenty wodą tak, że powstaje masa większych i mniejszych wysp.

Przecież tak jest. oO Może nie sprecyzowałem tego dokładnie. Wybacz. Razz


Odniosłem wrażenie iż twoja Apokalipsa nie jest na tyle zaawansowana, by pokryć większe połacie kontynentu. Coś tam było o królestwach, wojnach domowych, intrygach i przygodach wybitnie lądowych.

W mojej wersji, gdzie się nie poturlasz tam mokro Wink

Cytat:
Cytat:
5. Magia nie nadaje się do fajerwerków i bezpośredniego starcia, ale jest niesamowicie efektywna przy usprawnianiu wszelkich mechanizmów.

No przecież tak jest! Very Happy Magia trybunalska szczyci się tym, że dzięki niej kampania wodnego świata jest bardzo efektywna, bo magowie nie stawiają na ofensywne czary.


Aż zacytuje :

Frey napisał:
Czego będzie można się spodziewać. (założenia)
- nie będzie balansu to znaczy, że u mnie magia > walka wręcz. Wiele systemów chce to na siłę balansować magie i walkę orężem. U mnie tego nie będzie, jak już mag się nauczy tego osławionego legendą fire balla i go rzuci to nie ma zmiłuj to zaczyna coś robić. Jakiś tam kurnik i inne malutkie domki nie mają z fireballem szans tak samo jak normalny szary i nie szary człowiek. Więc magowie będą wymiatać, teoretycznie i praktycznie
(...)
Co do magii to chyba będzie podzielić ją na dwie główne szkoły mentalna i elementarną.
Ta druga to magia zajmująca się wszelkiego rodzaju magią żywiołów. Znajdziemy tutaj fireballa, błyskawice, jakiś wodne ataki itd.


W którym miejscu ci magowie nie stawiają na ofensywne czary ? Wink

Cytat:
Myślałem nad takim czymś, ale właśnie chciałem uniknąć tego ograniczenia. Bo, np. co będzie, jeśli gracze zechą zbuntować się i zostać piratami? Albo zająć się handlem morskim?
A co, jeśli gracze będą zechcieć wstąpić do zakonu jeźdźców?


Ad. 1 Dezerterujący personel, problemy z magicznym zaopatrzeniem, trybunalscy "następcy" siedzący na ogonie.

Ad. 2 Uch, jak łatwo się domyślić, podstawowym założeniem jest start jako członkowie zakonu Jeźdźców Głębin (tyle że z własną bazą i obsługą techniczną) Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:54, 04 08 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Cytat:
fanatyk + jet-pack = kamikadze

I tu Cię mam! Smile Owszem, elfy są bojownikami, ale jeśli chodzi o ewentualną stratę życia, to tylko poprzez prawdziwą walkę, a i śmierć to ostateczność. A kamikaze odpada, bo nie będą marnować swej egzystencji dla zabicia trochę załogi. Dlatego jest inny patent. Elfy mają mutantów do robót, prawda? Wówczas ewentualne kamikaze przybiera postać mutanta z jet-packiem! Oczywiście też nie będzie masy mutantów-kamikaze, bo elfy tracą przyjemność z walki, no i nie chcą marnować darmowej siły roboczej.
Cytat:
banda fanatyków + latająca wyspa = wielkie kamikadze Wink

Oficjalnie nie marnują fortec, ale zresztą cholera ich tam wie... Wink
Cytat:
Co za brak realizmu, nic nie powinno być widoczne przez dym z desantowych jet-packów, który spowija całą scenę
Ot tak, zapomniałem dodać. Zresztą trudno powiedzieć, bo to jeszcze zależy od zatwierdzonej formy jet-packa. Bo równie dobrze może być jak te futyrystyki z mechów z anime, które dymu nie wydzielają. Razz
Cytat:
Odniosłem wrażenie iż twoja Apokalipsa nie jest na tyle zaawansowana, by pokryć większe połacie kontynentu. Coś tam było o królestwach, wojnach domowych, intrygach i przygodach wybitnie lądowych.

Tak, wiem, nie sprecyzowałem tego. Zresztą wyspa to też ląd.
Cytat:
W którym miejscu ci magowie nie stawiają na ofensywne czary ?

Tu jest byk Frey'a. Na ogół zna słabiej Triangulisa, bo doszedł z czasem do projektu i tyle znał, ile sam naskrobałem. Ogółem magia ludzka jest nastawiona na symbiozę z techem, eksplorację, itd. To właśnie dlatego Trybunał jest "patronatem" kampanii morskiej. Ofensywna magia to już dodatek bardziej jest.
Cytat:
Ad. 1 Dezerterujący personel, problemy z magicznym zaopatrzeniem, trybunalscy "następcy" siedzący na ogonie.

Ad. 2 Uch, jak łatwo się domyślić, podstawowym założeniem jest start jako członkowie zakonu Jeźdźców Głębin (tyle że z własną bazą i obsługą techniczną)

Zaczynasz mnie przekonywać... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:29, 04 08 2007
Frey
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Akurat czary to nie problem. Arthas sobie najwyzej je zmodyfikuje albo wytnie.

Nie wiem jak rozmawialismy kieds to mówiłeś z nastawieniem na defensywną i ładowanie, ale że czary ofensywne też będą. Jak będzie 10-15 czarów ofensywnych na kilkadziesiąt innych to naprawdę nie wiele. Po za tym można czary ofensywne okroić wysokimi stopniami trudnosci. A już na pewno beda wymagać dużo "energii".

Chce żeby podczas walki magowie też jakoś w niej uczestniczyli. Przykład magii elementranej nie ofensywnej? Iskra? Podmuch wiatru (kilkudziesięciu minutowe "wzmocnienie" wiatru, podczas żeglugi nieocenione). Fireball raczej nie będzie dla każdego, po za tym to będzie zaklęcie z górnej półki.

Po za tym magowie trybunało musza coś potrafić, a nie tylko ładować silniczki, antcisnieniowe hełnym itp, w sumie chyba są magami? No a jeśli sa to chyba też musza coś potrafić z tą magią robić?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:50, 04 08 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Ogólnie z tego co czytam, to wychodzi, że osią systemu powinno być pytanie Co gracze postanowią zrobić gdy zbliża się koniec świata?. Widziałem już jeden system w którym było takie założenie, słyszałem o drugim(oba autorskie).

Pierwszy tak naprawdę miał dopisany to pytanie na odczepkę, bo była to space opera i niby kurczył się wszechświat, ale system tego nie akcentował. W drugim koniec świata był zaakcentowany bardzo silnie, a przychodził on pod postacią 13 mechopodobnych stalowych gigantów zesłanych przez boga jakiejś religii.

Twój problem polega IMO na tym, że jak na razie ten zbliżający się koniec świata jakoś nie wychodzi z twoich postów - co prawda logicznie rozumując dojdziemy do tego, jaki ma to wpływ na świat, ale mimo wszystko ważniejsze by to się dało odczuć.

Czekam na twój odzew Arthas.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:52, 04 08 2007
arthas40
pożeracz systemów

 
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.





Masz na myśli, że nie zaakcentowałem tego, że dynamicznie z czasem kurczy się ląd (ale to na przestrzeni lat), dochodzi do ewakuacji zagrożonych warowni i miast, budowania improwizowanych portów? Zazwyczaj zdarza mi się w tym temacie, że dużo kwestii nie rozwinąłem, ale jeżeli o to Ci chodzi to też chciałbym to zaakcentować właśnie.
Aha, nie nazywałbym tego "końcem świata", a raczej "końcem starego świata". Wink I raczej bohaterowie nie będą "osobami, które chcą znaleźć swoje miejsce w nowym świecie", tylko chyba cactusse mnie przekonał - aby bohaterowie byli na usługach Trybunału (albo opcjonalnie na usługach lądowego monarchy/metropolity).

Tak też przemyślałem i doszedłem do wniosku, że ta tech-rasa w zastępstwie krasnali również jest ZBĘDNA. Szczyt technologiczny i ludzie i elfy zawdzięczają samym sobom.

Ogółem to dobry krok jest?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:30, 04 08 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Koniec starego świata to już jest włażenie w szczegóły zbędne - gdyby w średniowieczu nagle z nieba zaczęły spadać gęsto kamienie rozmiarów ludzkiej głowy to by to zwyczajnie nazwali końcem świata, a nie końcem starego świata.

Poza tym - zatapianie świata zbyt powolne(eee tam, mamy jeszcze 50 lat...), zbyt szybkie(eee tam, i tak nic nie poradzimy w trzy miesiące) czy już zakończone(eee tam, i tak już jest po potopie, teraz trzeba wziąć du.. w troki i starać się przeżyć) nie da za wiele.

Trzeba tak dobrać prędkość zatapiania lądów, żeby dało się coś zrobić zanim ich w ogóle nie będzie, ale z drugiej strony, żeby się nie rozleniwić nadmiarem czasu do końca. Niech widmo Apokalipsy popchnie graczy do działania.

I lepiej wrzucić graczy już w trakcie zatapiania, żeby postaci nie musiały czytać podręcznika po czym okazuje się, że znany im świat zaczyna ginąć, a oni nie orientują się co się dzieje.

Ograniczenie się do jakichś kolesi wykonujących misje, to jest dobry pomysł na grę indie, z odcięciem kolorytu(znaczy dajemy mechanikę dla oddziału wykonującego misje specjalne, wyprofilowaną tylko na ten cel, a świat niech sobie dostosuje kto chce).

A wyrzucenie tech-rasy jest dobrym posunięciem. Zostają ci Elfy z ideologią zerżniętą od partii Baas i ludzie. Inna kwestia - czemu elfy idą akurat w przestworza, a ludzie akurat w głębiny?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:33, 04 08 2007
Przemycarz
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Ogólnie całkiem mi się podoba ten cały Triangulis, poza paroma rzeczami. Jedną z nich są rzeczywiście te rasy, co chyba już wszyscy wytykają Wink. Jeszcze teraz, kiedy mówisz, że wyrzucisz "krasnale", te elfy bardzo kiepsko wyglądają. Nie możesz zamiast nich zrobić po prostu smagłych arabów czy murzynów - będą się różnili znacząco od reszty ludzi, a nie będą to elfy.

PS. A tak swoją drogą to kompletnie nie rozumiem, dlaczego elfy ci się kojarzą z arabami. Moim zdaniem ze wszystkich standardowych ras chyba właśnie długousi najmniej pasują do orientu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Triangulis - Morskie Fantasy RPG
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 7 z 20  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 18, 19, 20  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin