autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Pentagram (mechanika) - pytanio-prośba Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 18:08, 10 12 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Masz gwiazdki oznaczające brak zmian. Tam gdzie ich nie ma znaczy że zmieniła się treść. Zmiany to głownie stylistyka, gramatyka i ortografia ale także nowe rozwiązania lub poprawka błędów merytorycznych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:45, 10 12 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Jagmin napisał:
Tylko wyjaśnij mi szerzej znaczenie trzech atrybutów dla projektu?
- Fundusze
- Komplikacja
- Jakość

Co symbolizują liczby?


Ww. atrybuty to dosyć abstrakcyjne oznaczenia :

1. Fundusze - Ilości kasy którą dysponujesz (trzeba załatwić materiały, zapłacić pracownikom, wynająć magazyn lub fabrykę). Albo budujesz dopóki starcza kasy i cierpliwości inwestorów, albo budujesz do skutku, na końcu podliczając dług w jaki się wkopałeś.
Punkty Funduszy mogą być konwertowane z/na twardą walutę, ale w zależności od skali projektu ich wartość będzie różna. Np budując Zeppelina jeden punkt Funduszy = 100 000 $ , budując Peturbolota jeden punkt Funduszy = 100 $.

2. Komplikacje - Problemy nieprzewidziane przez twórcę schematu, błędy konstrukcyjne, usterki, etc. Po zmontowaniu projektu, za Punkty Komplikacji grający mogą wykupić słabe punkty maszynie, zmniejszyć jej osiągi lub nałożyć specyficzne ograniczenia.

3. Jakość - Dodatkowe atrakcje maszyny, osiągi przebijające oczekiwania twórcy schematu, nadprogramowe uposażenie, nowe technologie, etc. Po zmontowaniu projektu, za Punkty Jakości grający mogą wykupić dodatki dla maszyny, podbić jej statystyki, lub dodać nową funkcjonalność.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:45, 10 12 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Coś w tym jest. Musze to do jutra przetrawić i zrewidować mechanikę.

Możliwe, że do łask wrócą nielubiane umiejętności. Już podczas pisania tej wersji mechaniki natrafiałem na problemy z brakującymi umiejętnościami. Niestety kariera jako ogólnik nie daje nam pojęcia o tym czy potrafimy coś czy nie. Zakładamy tylko, że będąc przedstawicielem danej kariery znamy sie na czymś.

Problemem jest tez unifikacja karier. W teście (próbie) potrzebny jest konkret, czy dana kariera kwalifikuje się do testu czy nie. Obecnie wszystko zależy wszystko od decyzji prowadzącego. Przykład z załącznika: Jeżeli broń ma właściwość Zawodny to powinno wykonać się próbę Sprytu i kwalifikacji by odblokować zacięta broń. Ale jakiej kwalifikacji? Technicznej, bojowej, obu? Sprawa byłaby prosta jakby postać posiadała umiejętność posługiwania sie zawodną bronią. Wtedy test to albo Spryt i umiejętność posługiwania sie ta bronią albo Spryt i umiejętność budowy broni (np. rusznikarstwo.

Teraz powoli sobie uświadamiam jaką ważną rolę odgrywają w mechanice umiejętności. Nie mniej nadal będę starał się je ominąć a w ostateczności nadać im inny wydźwięk.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pentagram (mechanika) - pytanio-prośba
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 8 z 8  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin