autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Pentagram (mechanika) - pytanio-prośba Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 14:29, 06 10 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Przyjmijmy twój punkt widzenia. Opisze to po swojemu.

Rzucamy kostkami i o ile nie wyrzuciliśmy piątek musimy kombinować by je sobie zsumować z kości. Sumować możemy tylko tyle kości jaką mamy wartość umiejętności.

Są dwa problemy. Pierwszy to taki, co zrobić z umiejętnością na poziomie 1? A drugi to, wydaje mi się, osłabienie roli umiejętności a przynajmniej ich wysokości.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:51, 06 10 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Hmmm, a gdyby usunąć ograniczenie(sumujemy do 5 max. tyle kości ile wynosi umiejka) i zostawić same punkty do dopełniania?

Wtedy znika problem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:34, 06 10 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Ale w takim wypadku brak umiejętności daje na prawdę marne szanse na jakikolwiek sukces, bo przecież to tylko piątki (szansa 1 do 6). No i co z testami gdzie nie pasuje żadna umiejętność?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:34, 06 10 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Rzucaj ilością kości równą sumie odpowiedniego atrybutu i umiejętności, lub całkowicie rozdziel te dwa rodzaje cech (albo testujesz sam atrybut albo samą umiejętność) - wiele mechanik tak robi i działają bardzo dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:13, 06 10 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Jagmin napisał:
Ale w takim wypadku brak umiejętności daje na prawdę marne szanse na jakikolwiek sukces, bo przecież to tylko piątki (szansa 1 do 6). No i co z testami gdzie nie pasuje żadna umiejętność?


Wyraziłem się nieco nieprecyzyjnie. Wypunktuję swoją wizję:

  • Pula kości zależy od Atrybutu.
  • Pentagram to kość lubgrupa kości których suma wynosi 5.
  • Umiejętności dają punkty które pozwalają uzupełniać kości.
  • Umiejętności nie mają wpływu na to ile kości można maksymalnie zsumować aby otrzymać Pentagram - jedyne ograniczenie to suma jaką należy uzyskać(zsumowanie więcej niż 5 kości w celu uzyskania sumy 5 nie powinno być możliwe - 0 można wykorzystać lepiej, więc można dla dobra graczy ograniczyć taką możliwość).
  • Zera też można dopełniać do Pentagramu(0+5=5).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:16, 06 10 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





To czym się to różni od tego co ja napisałem? Jeżeli dla kogoś wypowiedź Szabela jest jaśniejsza to niech będzie, że tak to właśnie chciałem napisać. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:39, 06 10 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Nie do końca tak. Z tego do pisałeś wynikało, że Pentagram może być złożony maksymalnie z tylu kości ile wynosi umiejętność.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:11, 07 10 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





A wiesz, że to nie ja napisałem Razz Mi właśnie pomysł z ograniczaniem puli zatrzymywanych kostek się nie podobał. Pisał o tym bodajże Thronaar o tu:

Thronaar napisał:
Atrybuty i umiejętności określają ilość kości rzucanych oraz ile z nich będzie użytych do złożenia pentagramów. Wyższa wartość (obojętnie czy umiejętność czy atrybut) to ilość kości do rzucania, a mniejsza to ilość kości do brania (czyli z ilu można złożyć pentagram).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:14, 07 10 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Mniejsza czy się pomyliłem, czy ty niejasno napisałeś, grunt że podsumowałem. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:31, 07 10 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Zgadza się, ale co dalej? Za co należałoby się teraz wziąć?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:39, 07 10 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Hmm, przy mainstreamowym podejściu... za system walki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:43, 07 10 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Swój pogląd na sprawę walki zawarłem paręnaście postów wcześniej. Teraz wystarczy się do tego odnieść. Może jakieś kontrpropozycje?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:45, 07 10 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Eh fajnie, że ja to pamiętam... mógłbyś powtórzyć?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:49, 07 10 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Cytat:
WALKA

Jak określić kolejność starcia?
Jeszcze nie jestem pewien ale prawdopodobnie będzie to powiązane z Koordynacją. Nie wiem czy ma to być rzut czy też stała wartość.

Czym jest sekwencja walki?
Jest to chwila, w której wykonujemy własne akcje.

Czym jest akcja?
Jest to sposobność do wykonania czynności która wymaga testu. Ruch mimo ze nie testowany także uważany jest za akcję.

Czym jest reakcja?
Jest to akcja wstrzymana i wykorzystana w cudzej sekwencji. Na razie jest to opcja bo nie ukończyłem walki w oparciu o nową mechanikę.

Czym jest atak?
Jest to jedna z możliwych czynności podczas walki jaką można wykonać w akcji.

Jakie są typy ataków?
Są trzy główne typy ataków:
Silny atak - zwiększający siłę ciosu;
Szybki atak - umożliwiający wykonanie więcej niż jednego ataku w akcji;
Precyzyjny atak - zwiększający kary wynikające z obrażeń (efekt bólu).

Czym jest obrona?
Jeszcze nie wiem. Albo będzie testowana czynnością jaką można podjąć w akcji albo stałą wartością granicy testu jaką należy osiągnąć by trafić obrońcę.

Czym są obrażenia?
Jest to wpływ udanego ataku na organizm przeciwnika. W zależności siły organizmu (reprezentowanej przez rzut) rozróżnić można dwa rodzaje ran: powierzchowne (nic się nie dzieje choć się kumulują) i ciężkie (każda rana będzie wpływała na inne testy).

Czym jest witalność?
Jest to ilość ciężkich ran jaką można otrzymać przed śmiercią.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:53, 07 10 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





No to tak na szybko:
Inicjatywa - rzut na Zręczność, ew. wspartą Wysportowaniem.
Sekwencja walki - zamień na Turę(a Tury pogrupuj w Rundy) bo sekwencja to z definicji CIĄG zdarzeń, a nie jedno zdarzenie(o nazwie mówię).
Reakcja - a czemu nie po prostu akcja wstrzymana(o nazwie mówię)?
Obrona - sugreowałbym stałą wartość bo będzie szybciej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pentagram (mechanika) - pytanio-prośba
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 3 z 8  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin