autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Pentagram (mechanika) - pytanio-prośba Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 09:02, 05 12 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Nie ma sprawy Very Happy

Część to już klasyka:
- majątek - więcej gotówki na starcie;
- wysokie urodzenie (szlachectwo) - najlepiej po stopniować np. rycerz, baron, hrabia itp.
- dobry sprzęt - uposażenie najwyższej jakości;
- talent - spec. ułatwiające zasady w rozgrywaniu określonej czynności;
- talent magiczny
- psionic;
- cybernetyka;
- sława - zasłużona lub nie
- telepata (ogólnie psionica, telepatę i talent magiczny można do jednego worka;
- duchowy przewodnik - dosłownie i nie (np. druidyczny totem);
- sługa - żywy lub sztuczny (droid);
- poplecznicy;
- kontakty* - np. w półświatku;
- etc.

Ot tak na szybko Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:12, 05 12 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Dziękuję bardzo jednak chodziło mi o listę karier. Śmiesznie wyszło bo to moje niedopowiedzenie. Tak więc poproszę Was o listę zarówno Walorów jak i Karier. Dobrze by było jakby Kariery pasowały pod Steampunka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:34, 05 12 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Ok na szybko stempunk powiadasz?

- gentelmen - wymagany walor (dalej w.w) majątek i sługa;
- żołnierz - należy kojarzyć z walorem stopień wojskowy;
- dziennikarz;
- robotnik;
- doliniarz - w.w kontakty półświatek;
- paser - j.w;
- plantator - występowanie w koloniach w.w: majątek;
- kolejarz;
- naukowiec - w.w wykształcenie;
- myśliwy1 - w.w majątek - bogaty gość na safari;
- myśliwy2 - w.w wychowanie w dziczy - dzikus;
- marynarz - jeśli z walorem stopień wojskowy chodzi o oficera marynarki handlowej/wojennej;
- inżynier - w.w. wykształcenie;
- rolnik;
- sługa;
- rzemieślnik;
- rybak;
- poszukiwacz złota;
- dziecko natury - w.w wychowanie w dziczy - dziecko rozbitków (Tarzan)

Na razie tyle...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:11, 05 12 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Motoryka zamiast Mechanika.
Próba zamiast Test.
Wymagane Pentagramy zamiast Trudność.
Premie i kary bez użycia nazwy zbiorczej Modyfikator(pojawia się dopiero w sekcji 3.11).
Starcie zamiast Walka.
Organizacja starcia zamiast Przebieg walki.
Ofensywa zamiast Atak.
Defensywa zamiast Obrona.
Skala zamiast Rozmiar(w sekcji 3.Cool.

Przyczepiłbym się jeszcze do słów Kariera i Walor, ale to już jak dla mnie jest w sumie twoja kwestia, bo nie ma to zamienników

Może nie wszystko tu jest rażące aż tak, ale mi akurat nie pasują trochę i są udziwnione IMO.

EDIT: TO MÓJ 992 POST. JESZCZE 8 POSTÓW DO 1000.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:54, 05 12 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Mi się wydaje, że to tylko dodaje uroku mechanice czyniąc ją bardziej spersonalizowaną i przykuwającą uwagę.

Powstała właśnie wersja 0.5.1 jednak changelog nie zawierałby zbyt istotnych zmian poza poprawkami błędów i stylistyki. Z tego powodu tej wersji nie opublikuję. Poczekam na większe rewolucje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:11, 05 12 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





No właśnie. Tobie się wydaje. Walnij ankietę w osobnym temacie jeśli masz inne zdanie, ale jestem dość pewny siebie w tej kwestii...

TO MÓJ 993 POST. JESZCZE 7 POSTÓW DO 1000.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:19, 05 12 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





A nie sądzisz, że to przez standaryzację nazw autorkowcy przegrywają? Poza tym w tak wstępnej wersji co szkodzi zaryzykować?

Może masz jakieś przykłady Karier lub Walorów?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:45, 05 12 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Legenda :
Fajnie-brzmiąca-nazwa-Kariery (nazwa-właściwa-Kariery) - "Kod-Waloru" krótki-opis-Waloru (specjal-Waloru)


Porter (Tragarz) - "Mocne Plecy" potrafisz działać aż do upadłego
(wszystkie testy Tężyzny wykonujesz po zakończeniu zadania - yep, możesz pracować non-stop cały dzień i paść z wycieńczenia tuż po finiszu)
Frymark (Przekup) - "Donośny Głos" potrafisz zwrócić uwagę każdego
(test Sprytu przeciwko Determinacji zebranych, każdy err-Sukces zatrzymuje na dłużej ich pełną uwagę na twojej osobie - yep, kumpel kieszonkowiec ma wtedy łatwą robotę)
Broker (Pośrednik) - "Cwaniactwo" potrafisz wyciagnąć od innych właściwą odpowiedź
(Spryt przeciwko Instynktowi ofiary, każdy err-Sukces wydłuża czas po którym ofiara zorientuje się jakie głupstwo palnęła lub z czym się wygadała, i zacznie cię ścigać ze swoim "ale")
Komisjoner (Agent Handlowy) - "Szacowanie" potrafisz zmienić wartość każdego towaru
(Spryt vs Instykt, każdy err-Sukces wydłuża czas po którym ofiara zorientuje się co do prawdziwej wartości/istoty stuffu - yep, "to nie sa roboty których szukacie")
Faktor (Pełnomocnik) - "Wsparcie" możesz korzystać z majątku innych bez problemów
(Spryt przeciwko Instynktowi pracodawcy/powierzającego, każdy err-Sukces wydłuża czas po którym ofiara zorientuje się że brakuje dokumentów w sejfie, lub jej zamek został sprzedany)

Kordoner (Strażnik) - "Stop" potrafisz powstrzymać każdego
Konstabl (Sierżant) - "Autorytet" potrafisz wszędzie się dostać
Inspektor - "Po Nitce" potrafisz odkryć brakujące ogniwo
Komisarz - ""
Prefekt (Komendant) - "Ponad Prawem" potrafisz naginać prawo

Runt (Szeregowy) - "Nisko Głowa" potrafisz minimalizować ryzyko
Kornet (Kawaleria) - "Determinacja" potrafisz pokonać każdą przeszkodę
Kawaler (Specjalista) - "Opanowanie" potrafisz zachować zimną krew w każdej sytuacji
Oficer - "Rozkaz" potrafisz wysłać innych gdzie chcesz
Kapitan - "Ocena Sytuacji" potrafisz celnie określić każdą sytuację

Maszynista - "Konserwacja" potrafisz poprawić działanie maszynerii celnym kopem
Mechanik - "Rezonans" potrafisz ocenić stan skomplikowanej maszynerii prostym testem
Inżynier - "Plan" potrafisz budować maszynerie wedle obcych schematów
Konstruktor - "Precyzja" potrafisz tworzyć poprawne schematy
Inwentor - "Fantazja" potrafisz wypełniać białe plamy na konstrukcyjnych schematach


EDIT1 : Drobny update
EDIT2 : Legenda + kilka specjali


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez cactusse dnia 19:50, 06 12 2007, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:19, 06 12 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Kawał dobrej roboty. Co prawda niepotrzebnie zasugerowałeś się Nimsarnem. Walory nie muszą być powiązane z Karierą. Nie każda kariera musi mieć wymagany Walor. Jednak i tak twój post jest bardzo pomocny i co najważniejsze pasuje do klimatu. Boję się tylko czy gracze będą chwytali czym są te zajęcia. Będzie wymagało to nieco szerszego opisu.

Dzisiaj zaczynam dalsze prace uzdatniające mechanikę. Za cel obrałem sobie przykładowe Kariery i Walory tu zaprezentowane (nie wszystkie). Na razie muszę wypracować metodę opisu. Może macie jakieś sugestie?

Prośba do Szabela i innych zainteresowanych. Masz jakiś pomysł na "mechaniczne składaki"? Takim żartobliwym mianem określiliśmy fragmenty mechaniki służącej do generacji różnych rzeczy. Przykładem niech będzie system tworzenia oręża. Na razie koncepcja zakłada użycie "składaków" tylko na etapie pisania systemu jednak jeżeli się to sprawdzi będzie to także integralny element mechaniki dla prowadzących i graczy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:06, 06 12 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





IMO podstawowo powinieneś określić jakiś zbiór schematów konstrukcji, a nie to drzewo konstrukcyjne. Albo bez schematów, ale ograniczenia w możliwości łączenia klocków(mniejsze lub większe).

Wersja ze schematami
SCHEMAT:Broń biała drzewcowa
ELEMENTY WYMAGANE: drzewiec, 1szy element zadający obrażenia(ostrze, obuch, grot etc.).
ELEMENTY OPCJONALNE(nie są wiążące, można też wymyślać inne za zgodą ogółu grających): 2rugi element zadający obrażenia(na drugim krańcu drzewca), proporzec, wygodna rękojeść itp.

I do tego opisujesz klocki które się wpasują w jakąś rolę na schemacie. Jeśli klocek jest wymyślony na poczekaniu to grupa dyskutuje jego właściwości mechaniczne i trudność dodania konstrukcji. Modyfikowanie schematów - to się potem obmyśli.

Wersja bez schematów
KLOCEK 1: Dębowy drzewiec.
POŁĄCZENIA Z CAŁĄ PEWNOŚCIĄ MOŻLIWE: elementy zadające obrażenia, ozdoby, uchwyt
POŁĄCZENIA Z CAŁĄ PEWNOŚCIĄ NIEMOŻLIWE: (tu akurat nie mam pomysłu, ale może się przydać w jakimś elemencie)

KLOCEK 2: Ostrze
POŁĄCZENIA Z CAŁĄ PEWNOŚCIĄ MOŻLIWE: drzewiec, rękojeść, jelec
POŁĄCZENIA Z CAŁĄ PEWNOŚCIĄ NIEMOŻLIWE: (znowu brak pomysłu, ale jestem pewien, że istnieje klocek gdzie będzie to przydatne)

Jeśli nie jest określone, żę jakieś połączenie Z CAŁĄ PEWNOŚCIĄ jest możliwe/nie to decyduje w tej kwestii grupa na drodze dogadania się.

TO JEST MÓJ 994 POST. POZOSTAŁO 6 POSTÓW DO 1000.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 04:27, 10 12 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Humm, projekt mechaniki do tworzenia straszliwych machin w Bright-Steampunkowym settingu Wink

Podstawy :

Projekt machiny opisany jest trzema atrybutami :
- Fundusze
- Komplikacja
- Jakość

Atrybuty te mogą być modyfikowane przez Aspekty zdobyte podczas gry, np.

Rządowy Kontrakt
Fundusze +10, Komplikacja +10

Prototyp
Fundusze -3, Komplikacja -2

Stricte Militarne Zastosowanie
Fundusze -1, Komplikacja -3

Złowieszcze Zdobienia
Fundusze -2, Komplikacja -1


Każdy projekt wymaga dodatkowo schematu, wedle którego tworzona jest machina. Schemat opisany jest trzema atrybutami :
- Trudność Schematu
- Ilość wymaganych Elementów (na oko, Ilość Elementów = Trudność Schematu)
- Komplikacja (na oko, Komplikacja = 2 * Trudność Schematu)

By uzyskać działającą machinę, należy :
- Zmontować wszystkie elementy
- Jakość Projektu (suma Jakości wszystkich jego elementów) musi być większa od Komplikacji Projektu (sumy Komplikacji projektu, schematu i wszystkich elementów).

Do montowania maszyny wykorzystuje się takie oto akcje :

[link widoczny dla zalogowanych]



Disklajmer : TO TYLKO PROPOZYCJA !! NIETESTOWANE !! ENJOY !! Wink


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:07, 10 12 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Błagam Cię cactusse, napisz o czym ty piszesz? Tzn. rozumiem twój post ale nie wiem czy to jest przepisane skądś (jeśli tak to skąd?) czy też wymyślone (jeśli tak to pod co?). Możliwe, że coś przeoczyłem. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:32, 10 12 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Humm, to projekt mechanicznego dziabąga, do in-game'owego konstruowania steampunkowej maszynerii. Skopiowane z mojego wewnętrznego kotła pomysłowego.
Docelowy system powinien mieć w swojej mechanice podbicia i margines sukcesu.

Ciemno było, może więc wątek pomyliłem ... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:49, 10 12 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





No to w takim razie jestem pełen podziwu. Jesteś bliski mojej idei "składaka". Pentagram jak widać w załączniku posiada i podbicia (zbicia) oraz margines sukcesu (WP). Dobra baza wyjściowa. Tylko wyjaśnij mi szerzej znaczenie trzech atrybutów dla projektu?
- Fundusze
- Komplikacja
- Jakość

Co symbolizują liczby?

EDIT

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:11, 10 12 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Możem ślepy, ale różnic poza składem nie widzę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pentagram (mechanika) - pytanio-prośba
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 7 z 8  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin