autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> [SHOSA] Forumowicze robią grę? Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 13, 14, 15  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 14:51, 06 10 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Narazie zaciągnąłem znajomego do napisania opowiadania, jak to jakiś wieśniak przybywa do steampunkowego Londynu i się zachwyca.

Trzeba zrobić:
- mechanikę - tą, co narazie jest zmodyfikuję i zachowam, niech będzie jako jeden z wariantów, nic nie stoi na przeszkodze istnienia dwóch mechanik;
- epokę. Jeśli nikt nie czuje się na siłach, to ja mogę się tym zająć, ale wolałbym oddać to komuś innemu;
- opisy mocy! Im bardziej klimatyczne, tym lepiej! Tego nam bardzo trzeba. Jeśli macie wątpliwości odnośnie zasad działania poszczególnych to poddawajcie je pod dyskusję;
- umiejętności; te do mojej wersji mechaniki;
- dział dla MG, opis konwencji, etc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:35, 06 10 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Więc podejscie do mechaniki sezon 2 Very Happy
Proponuję najpierw wypisać co charakteryzuje konwencję komiksowych super bohaterów i zastanowić się nad doborem zasad.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:19, 06 10 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





No dobra, fajne podejście:
1. niemal nieśmiertelne postaci
2. wszechstronność bohaterów
3. jak się sprężą, to dokonają wszystkiego


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:23, 06 10 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Raczej skojarzenia:
1. Uderzony gostek leci przez pół sali i co najwyżej jest ogłuszony na chwilę.
2. Główny Zły nawet jak jest zgnieciony do wielkości ziarnka grochu powróci.
3. Kłopoty rodzinne.
4. Takie trochę nieboractwo w życiu normalnym (czyli różne słabostki, jak np. alkoholizm, fajtłapowatość, głupota).
później może więcej wymyślę, to na razie przychodzi mi do głowy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:25, 06 10 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
czyli różne słabostki, jak np. alkoholizm, fajtłapowatość, głupota

To ciągnie za sobą personal horror, albo parodię, a tego nie chcemy. Poza tym ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:30, 07 10 2005
Gość

 





kilka linkow do wejscia w klimat

pulp
[link widoczny dla zalogowanych]
genialna strona z darmowymi sluchowiskami radiowymi z lat 20-, 30-
i 40tych, zeby wejsc w klimat

[link widoczny dla zalogowanych]
opis popularnych bohaterow z tamtego okresu i inne takie

[link widoczny dla zalogowanych]
do sciagniecia darmowe pulp stories

[link widoczny dla zalogowanych]
kilkaset rysunkow z pulpy.

wikipedia
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
od cholery list i linkow o golden age comics

ja-prozac
PostWysłany: 11:31, 07 10 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





troche wczesniejszy okres zahaczajacy o steampunk i czasy wiktorianskie.

forgotten futures
[link widoczny dla zalogowanych]
rpg z dolaczonymi powiesciami fantastycznymi, grozy i katastroficznymi
z przelomu wiekow

[link widoczny dla zalogowanych]
o latach dwudziestych

dla porownania
kilka gier o danym okresie, superhiolsach do okradzenia
[link widoczny dla zalogowanych]
ciekawe tworzenie settingu - ustalenie zasad dzialajacych w komiksie

mobsters
[link widoczny dla zalogowanych]
setting - nowy orlean do pozyczenia

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:30, 07 10 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Kumpel o tajemniczym nicku Skoczu zrobił dwie grafiki do gry. Oto one:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Thanks to ImageShack for [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:40, 07 10 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Perfekcyjne Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:01, 07 10 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Doskonale IMO utrafiają w klimat.

Magnes, mógłbyś zrobić nam prostą stronę, gdzie zamieszczalibyśmy materiały? Coś na kształt Nieborakowej strony... Mamy już na tyle dużo informacji, że można by je zamieścić. Oczywiście jeśli to jakiś problem to luz... poradzimy sobie Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:14, 07 10 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Aktualnie jest problem - brak wolnego czasu... Niestety absolutny i do odwołania Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:16, 08 10 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Quba, masz jakieś konkrety odnośnie mechaniki?? Jeśli nie, to zacznę pisać podręcznik do wersji 0.1 . Bo coś widzę, że burza mózgów chętnie, ale żeby ktoś coś poważnie napisał to niebardzo...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:44, 08 10 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Oj przedstawiłem już swoje propozycje wcześniej. Narazie nie mam pomysłu. Może nie czuję tego klimatu, sam nie wiem. Prędzej ja-prozac coś wymyśli Wink
System musi być jak najbardziej uproszczony. Moim zdaniem bez umiejętności i cech, tylko z ogólnie pojętymi aspektami i mocami. Sposób losowania powinien być ciekawy, nie może to być kostka + premia, tylko coś jak przerzuty, dzikie kostki, itp. Punkty Heroizmu i jakaś determinacja mile widziana.
To narazie tyle sugestii. Jak coś wymyślę to na pewno napiszę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:28, 08 10 2005
Ryoga
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Propozycja mechaniki, wersja na szybko i bardzo lite.

Bohatera opisuje 5 współczynników, posiadających rozpiętość między 1-8. 1 to pan cherlawy, 8 to Ostateczne Wcielenie Ciemności, a średnia dla człowieka to 2. Współczynniki to:


Tężyzna – Określa siłę fizyczną bohatera, lecz także jego wytrzymałość. Jest konieczna do dokonywania niezwykłych wyczynów fizycznych, rzucania budynkami, czy powstrzymywania spadających meteorytów. Batman ma tężyznę 3, SuperMan 7.

Finezja – To miara zręczności bohatera. Jego zwinności i sprawności w ruchach. Pozwala unikać kul, przeciskać się między kratami, wykonywać niemożliwe akrobacje. Kobieta kot ma finezję 6.

Pomyślunek – To kiepała bohatera, jego inteligencja i siła umysłu. Konieczna do rozwiązywania skomplikowanych problemów, rozbrajania bomb doktora van Evil i używania mocy psionicznych. Hulk ma Pomyślunek 1, Niewidzialna kobieta 6.

Percepcja – Umiejętność spostrzegania rzeczy. Zarówno wzrokiem, jak i innymi zmysłami. Również obejmuje postrzeganie pozazmysłowe. Batman ma percepcję 4, podczas kiedy Spiderman 6 dzięki pajęczemu zmysłowi.

Charakter – Siła charakteru bohatera jego odporność na strach, zdolność manipulacji i atrakcyjność. Charakter większości bohaterów to co najmniej 6.

Umiejętności

Nie będę teraz zamieszczał listy bo to jeszcze jest do ustalenia jak dokładne miały by być umiejętności a jak ogólne. Jednak szkielet tej mechaniki nie przewiduje rzutów na „cechę” stąd też powinny znaleźć się tam rzeczy rodzaju atletyki, czy odporności.
Ważna jest w tej chwili informacja że umiejętności wąchają się między 0-4. 0 to zupełny brak umiejętności, 4 to wartość godna największego wśród bohaterów.

Test zwyczajny

Test zaczyna się od ustalenia PT. PT jest z przedziału 1-8, gdzie 1 to banał, 8 nierealne. Każdy test ma przypisaną cechę i umiejętność. Sprawdzenie sukcesu polega na rzuceniu tyloma k8 ile wynosi umiejętność. Każde 7 i 8 to sukces. Do wartości oczek na poszczególnych kostkach możemy dodać wysokość cechy, pomniejszonej o PT. Kres możliwości występuje gdy PT przewyższa współczynnik bohatera, wtedy MG może odjąć różnicę od jednej, najwyższej kostki bohatera. Do zdania testu zwykłego wystarczy osiągnąć jeden sukces.

Przykład:
Amazing Eyes, wspaniały super bohater próbuje otworzyć właz do starej kopalni. Umiejętność to atletyka, cecha to tężyzna, właz jest stary i zardzewiały więc PT to 4. Tężyzna Amazing Eyes wynosi 3,co oznacza że MG może odjąć 1 od wartości oczek na najwyższej kostce bohatera. Jego atletyka to dwa, wiec rzuca on 2k8. uzyskuj 8 i 3, właz otwiera, gdyż nawet po zmniejszeniu jednej kostki, wciąż uzyskany jest sukces.

Test przeciwstawny.
Jak wyżej, tylko
1) rzut wykonują obie strony i zwycięża mająca więcej sukcesów.
2) Zamiast PT porównuję się współczynnik obu stron i strona posiadająca wyższy wybiera czy chce dodać różnicę do swoich oczek, czy odjąć od przeciwnika.
W przypadku remisu obie strony znajdują się w impasie i rzut powtarza się, przyjmuje się wtedy że mija runda.

Przykład:
Na skraju przepaści siłują się Żywy Granit i Automaton Doktora van Evil. Ważne są Tężyzna i Atletyka. Granit ma 6 tężyzny i 3 atletyki, Automaton 7 tężyzny i 2 Atletyki. Po porównaniu cech Automaton decyduje się odjąć różnicę od wyniku Granitu. Turlają się kostki. Granit uzyskuje 7, 1, 1, Automaton 3, 5. Dzięki zmniejszeniu jest, remis obie strony bez sukcesów. Starcie trwa więc kolejną rundę, Granit tym razem uzyskuje 2,1,8, Automaton 3 i 3. Nawet zmniejszając wartość kostki Granitu pojedynek zostaje przegrany i Automaton spada w przepaść.

Bajer, czyli pula bohatera i pula złoczyńcy, oraz zasady super mocy i walki, obrażeń i dramatyzmu podeślę jak się wyśpię.

UWAGA: jest to tylko luźny pomysł który mi przyszedł do głowy i propozycja mechaniki. Nie poparto tego żadnym playtestem i tylko pobieżnymi obliczeniami, więc możliwe że trzeba będzie dokonać wielu zmian. Na razie przedstawiam więc surowy pomysł pod ocenę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:59, 09 10 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Jakoś mi nie przypadło do gustu. Wolałem to rozwiązanie z kostka + premia. Było szybsze i prostsze. No i dawało proste zasady używania Punktów Heroizmu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
[SHOSA] Forumowicze robią grę?
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 10 z 15  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 13, 14, 15  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin